• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer

Izvor: Informer.rs

25.03.2021

18:22

PILOT MIG 21 PROGOVORIO O BELIM TRAGOVIMA KOJE OSTAVLJAJU AVIONI I TROVANJU IZ VAZDUHA! Evo šta su kemtrejlsi i zbog čega se u trupu voze burići!

Vesti

PILOT MIG 21 PROGOVORIO O BELIM TRAGOVIMA KOJE OSTAVLJAJU AVIONI I TROVANJU IZ VAZDUHA! Evo šta su kemtrejlsi i zbog čega se u trupu voze burići!

Podeli vest

Na svom Fejsbuk profilu bivši vojni pilot i probni pilot na avionima MiG-21 Dušan Birmanac rešio je da progovori o navodnim teorijama zavere o zaprašivanju hemikalijama iz vazduha. Njegovu objavu prenosimo u celosti

"Za sve koji me ne znate, bio sam vojni pilot, nastavnik letenja i probni pilot na avionima MiG-21. Leteo sam na visinama malo preko 20.000 metara i brzinama oko 2 Maha. Karijeru sam nastavio u Agenciji za kontrolu letenja. Tako da sam upoznat sa mnogim informacija koje su drugima bile nedostupne. Rešio sam da progovorim i kažem istinu o „svakodnevnom trovanju iz vazduha“. Molim vas sve da pažljivo pročitate tekst do kraja.

Prvo, beli tragovi koje vidite na nebu rezultat su kondenzacije vrelih izduvnih gasova iz mlaznih i turbo-mlaznih motora u dodiru sa hladnim vazduhom na velikim visinama. Ovo je hemijsko fizički proces koji je identičan procesu nastajanja oblaka. Osnove za razumevanje možemo naći u udžbenicima iz osnovne i srednje škole. Razumem da mnogima ovo nije bilo interesantno tada, jer su u tom periodu imali „pametnija posla“ od učenja. Trebalo je uživati u mladosti, a za znanje ima vremena. Na žalost mnogi su oko ove teme neobrazovani, a energično komentarišu lažne objave koje vide na družtvenim mrežama. Mali broj nas je imao meteorologiju kao predmet, ali nastanak oblaka je gradivo koje se uči u osnovnoj školi. Ako vidite više belih tragova koji se gusto ukrštaju na razliitim visinama, to je zbog toga jer se u tom području ukršta nekoliko međunarodnih vazdušnih puteva i pojava je sasvim normalna zbog gustog vazdušnog saobraćaja. Ne brinite, kontrolori letenja su ljudi koji visoko profesionalno obavljaju svoj ne baš lak posao.

Najviše su me zabolele objave ljudi u kojima navode da avioni koji nas truju poleću sa aerodroma Batajnica. Samo da vas sve podsetim. MI VOJNI PILOTI SMO ŠKOLOVANI, OBUČENI I VASPITANI DA BRANIMO NAŠ NAROD, A NE DA GA TRUJEMO, što smo ne žaleći sebe dokazali mnogo puta kada je to bilo potrebno. Moje kolege su ginule i u miru i u ratu braneći sopstveni narod. Sramota me je što među tim narodom ima i onih koji mogu da poveruju da bi smo mi mogli da ga trujemo ili da dozvolimo da neko to drugi radi sa našeg vojnog aerodroma.

Drugo, fotografije gde možete da vidite buriće u unutrašnjosti putničkih ili transportnih aviona predstavljaju raspored i simulaciju tereta kod vazduhoplova koji su u razvoju i završnoj fazi testiranja. To je standardna metodologija ispitivanja da li se avion normalno ponaša u vazduhu u simuliranim uslovima gde burići predstavljaju težinu koju imaju putnici. Bez ovog načina ispitivanja putniki avioni sigurno ne bi bili bezbedni za letenje. Onda se te fotografije povežu sa fotografijama mlaznica sa aviona koji zaprašuju komarce ili useve i eto dokaza. Kakvih? Da avioni za prskanje komaraca truju iz vazduha? Pa to svi znamo da oni to i rade.

Foto: pixabay.com

Treće, istina je da postoje tehnologije koje obezbeđuju razbijanje oblaka. Koriste se i u mirnodopskim i u ratnim svrhama. Imaju je Rusija i SAD. Najverovatnije i Kina. Ti aerosoli sadrže čestice koje vodenu paru u oblacima pretvaraju u vodene kapljice. Takvu „kišicu“ i razvedravanje smo iskusili na Kosovu na aerodromu Slatina skoro svaki put pre napada po oblačnom vremenu.

I na kraju, četvrto, ljudi koji dozvole da prihvate dezinformacije o trovanju iz vazduha, na dobrom su putu da postanu poslušne ovce kojim je lako upravljati. Takvi koji dalje dele, lajkuju i komentarišu ovakve gluposti značajno doprinose stvaranju još većeg haosa i nepoverenja prema svemu, pa i prema onome što im u nekom trenutku može značiti puno.

OSVESTITE SE! NE GLUPIRAJTE SE! BUDITE LJUDI KOJI KORISTE RAZUM I ZNANJE!

Postovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

komentari
Svi komentari
bucke

pre 3 godine

Isparavnje je prilicno brz proces. A ovo "isparavanje" sto se proteze desetinama kilometra je nesto ne objasnjivo. Verovatno je pod "trece" da ga oni koriste u "dobronamerne" usluge. Hvala gospodine

Jova

pre 3 godine

Prvo to nije para, to su zaledjene cestice vodene pare ( na 10000 m je temperatura od -20 do -30 C) i u zavisnosti od vremenskih pojava u tom trenutku, strujanje vazduha, kolicina vlage , pritisak dolazi do brze ili spore sublimacije. I uvek je toga bilo, samo je ranije bila povoljnija klima, manje aviona i svakako nije bilo nepismenih da svrljaju svasta po internetu

Ajde

pre 3 godine

I pre su leteli vojni avioni pa nije bilo tako dugih belih tragova. A kako objasnjavate da se ponekad desava da jedan avion leti i ostavlja dugi beli trag, a avion koji ide iz suprotnog smera ima mali trag. Oba aviona su vojna i lete na istoj visini.

Ja

pre 3 godine

Evo ti i ovaj @bucke ste primer nepismenih i neskolovanih ljudi koje ovaj covek spominje. Definitivno je potrebno uvesti krivicnu odgovornost za komentare, pa bi se vi nepismeni i nestrucni malo zapitali o lazima koje plasirate.

Samo razmisljam

pre 3 godine

Ja mislim da ako dva aviona lete u isto vreme iznad nas, jedan recimo na 10.000 m, a drugi recimo na 12.000m i mi vidimo ukrštene različite tragove na "istoj" visini, a vidite razlika je 2km. Na tako različitim visinama može postojati i različita temperatura vazduha, odnosno uslovi kondenzacije pa zato jedan ostavlja jači trag, a drugi slabiji.

zoran

pre 3 godine

Sve što je napisao je tačno..onog Vukašinovića i Aleksića treba hapsiti zbog uznemiravanja javnosti i širenja panike...mesecima defiluju po YT i pričaju sve i svašta..posebno što šire laži da avioni poleću sa aerodroma Batajnica i truju narod iz vazduha..

Paja

pre 3 godine

Molim novinara koji je objavio teks neka baci pogled na sledeci video pa neka sam odluci da li je kondezacija u pitanju ... https://youtu.be/epa6WxEw1Xk

Pitanje

pre 3 godine

I ti verujes u ovu glupu montazu? Znas li koliko miliona ljudi radi u avio saobracaju, u kontroli vazduha i bas niko da ne progovori? Ala si panglu.

TT

pre 3 godine

Zar vi ludaci verujete da vas truju piloti Vojske Srbije, da truju svoju decu, sebe i sve koje poznaju? Koliko maloumni morate biti da verujete u tako nesto? Gomila narcisa koji misle da znaju vise od svih ostalih, a zapravo su predmet sprdnje kao i uvek .. -.-

Đorđe

pre 3 godine

Ja mislim da je g .din ili neupućen ili instruisan...

Grote

pre 3 godine

Postovani gospodine, na visini od 10 000 metara temperatura ulaznog vazduha u vreo motor je oko -30 celzijusa pri cemu se nakon prolaska kroz vreo motor na izlazu stvara vodena para koja se dalje hladi i nestaje i postaje nevidljiva sto ovde danas nije slucaj kod vecine letelica koje prelecu nasu zemlju a ne u slucaju nasih vojnih letelica. Pre tridesetak godina bio sam decak koji je gledao svakodnevno avione i sanjao da bude pilot. Gledajuci ih zapazio sam da kondenzacioni trag nestaje i iscezava nakon tridesetak figura aviona sto danas nije slucaj jer ostaju desetinama minuta, objasnite mi ovu novu pojavu molim vas.

LakiUrosch

pre 3 godine

U "kemtrejlse" veruju jedino simpatizeri SNS-a i čitaoci ovog tzv. lista........!!!!!

Milan

pre 3 godine

Samo poremecena osoba moze da pomisli da piloti nase vojske truju svoj narod i zemlju.

PRKI

pre 3 godine

Sta se bakces sa nepismenima ovo sam i ja objsnjavao u komentarima uvek je bilo belih tragova mlaznaka jer izduvni topli gasovi u dodiru stvaraju vodenu paru . ali pojedincima lakse je uterati u D... no znanje u glavu.

vajar

pre 3 godine

Covek vam fino objasnio nesto sto normalan covek sazna pre svoje 20-te godine. Ali neki jos ne mogu da udju u 21-vi vek iako imaju pametne mobilne i znaju da post-uju svakakve gluposti.

Nebojša

pre 3 godine

Pa i vi ste ovde pisali o americkim pilotima koji su progovorili na ovu temu, pa i sa covekom iz kontrole leta. Sramno brzobrazno, neverovatno ljigav lik ovaj pilot. Kome ti prodajes pricu besramnice. Pa razlikujemo mi kondenzaciju od otrova, kao sto razlikujemo oca i majku, a kada smo bili mali sisali smo majku a ne oca da bi progutali ovaj placenicki tekst koji prikriva klasicno trovanje kako naroda, tako i vazduha, zemlje, šuma, ratarskih kultura. Odavno se nije pojavio veci hohstapler i prevarant.

Milan

pre 3 godine

Svaka čast. Kao inženjer aerokosmotehnike ovo ponavljam svakome ko mi tu temu pomene, al kako bivšem poslaniku Raki to objasniti. Al u Srbiji svi smo pametni, zemlja je ravna, truju nas iz vazduha, Harp nas, više i ne znam, zrači, kvari klimu , a krijemo ga u Lipovačkooj šumi. MALA NAPOMENA: Na visinama putničkih aviona (oko 8000m) temperatura je u minusu i do 20 stepeni, i kada je visoka vlaga u vazduhu na toj visini mlaz se ledi i teško sublimira pa ostaje duže vreme vidljiv. Ali pitanje za one koji koriste mozak. Kada na toj visini iznad Beograda pustite perušku gde će pasti? Moze pasti i u Sofiju i u Zagreb mozda i dalje, u zavisnosti od strujanja vazduha na tim visinama. Vrlo precizno zaprašivanje. Interesuje me da li ste ikada videli kako avioni prskaju njive, na kojoj visini lete. Ako se dignu više od 15 metara sav trud su razbacali kilometre oko njive koju su trebali da isprskaju.

token

pre 3 godine

Svaki avion zagadjuje okolinu svaki auto zagadjuje sem elektricnog!!! avioni najvise zagadjuju vazduh nije to zbog belih oblaka. Firme su najveci problem zagadjenja vazduha.

Focus

pre 3 godine

To što ti pričaš su najobičnije gluposti, gospodine probni pilot!!! Tragovi od kondenzacije se rasprše u roku od 10 min, a ovi tragovi ostaju ceo dan i rešire se preko celog neba. Tragovi stvoreni kondenzacijom se tako ne šire. A već je i dokazano da se u tim burićima nalazi hemikalija i da je ispuštaju a kada padne na zemlju stvaraju se niti slične paučini. I kako objašnjavaš one dane kada celo nebo bude prešpartano sa tim kondenzovanim tragovima i ostanu ceo dan. Gospodine, poštujem vašu profesiju i sve što ste radili za državu kada je bilo teško ali i ljudi na zemlji su stradali u tim vremenima i borili se za svoju zelju kao i vi gore ali što se tiče ove teme, uz dužno poštovanje, pričate najobičnije gluposti!!!

Milutin

pre 3 godine

Bravo za tekst. A oni koji stiču znanje na društvenim mrežama savetujem da se prihvate knjiga. Tek sa takvim znanjem moći će videti ko nas sa čim truje. Medijski. Informativno. Kako se sa puno malih laži skriva istina.

Vladan

pre 3 godine

Mozete li vi sto sve znate da mi objasnite: ako truju nas, zasto truju zapadnu Evropu, Ameriku, Izrael???

sledeća vest

Politika

TV

Hronika

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set