• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer

Izvor: M. M. D.

26.04.2021

19:24

A, I ŠTA ĆE IM?! MUŠKARCI ZBOG KORONE MANJE KUPOVALI GAĆE, ŽENE ODLEPILE ZA VEŠTAČKIM TREPAVICAMA, epidemija promenila navike Srba!

Vesti

A, I ŠTA ĆE IM?! MUŠKARCI ZBOG KORONE MANJE KUPOVALI GAĆE, ŽENE ODLEPILE ZA VEŠTAČKIM TREPAVICAMA, epidemija promenila navike Srba!

Podeli vest

Muškarci u Srbiji od početka pandemije koronavirusa drastično su smanjili kupovinu gaća, dok su žene izbegavale da kupuju pamučne gaćice, hulahop čarape i dokolenice, pokazuju najnoviji podaci Republičkog zavoda za statistiku (RSZ)

Tako je najveći pad zabeležen u prodaji donjeg veša, za čak 78 odsto, a zatim i kupaćih gaća, za 46,6 procenata.

- Najveći pad u 2020. godini ubedljivo je zabeležen upravo kod veša, i to najviše kod pamučnih gaća. Takođe, značajan pad beleže i kupaće gaće i kostimi - potvrđuju u Privrednoj komori Srbije.

Odustajanje od luksuza

Ekonomski stručnjaci kažu da ovi podaci ne čude budući da je u doba korone mnogo manje ljudi išlo na more, pa se kupaći kostimi nisu kupovali. Građani su se manje opredeljivali i za kupovinu pamučnog veša i čarapa jer su manje kretanja i zabrana okupljanja, rad od kuće doveli do toga da su ljudi manje izlazili i zbližavali s potencijalnim partnerima, a manje se odlazilo i na treninge zbog zatvorenih teretana. Kako navode, već na prve znakove krize muškarci štedeli su na onome gde se to najmanje primeti na njima - na donjem vešu!

Slično je, kažu, i sa ženama. One su u vreme krize, kao što je slučaj sa epidemijom koronavirusa, manje kupovale garderobu i davale novac za užitke u spa i velnes centrima, ali od kozmetike nisu odustajale.

- Obavezno nošenje maski povećalo je kupovinu šminke za oči, maskara, ajlajnera, veštačkih trepavica, dok se ruž manje kupovao jer je ostao nevidljiv - kažu u jednoj kozmetičarskoj radnji.

Porast veza preko sajtova za upoznavanje

Podaci mobilnih operatera u Srbiji pokazuju da je u vreme epidemije pet puta porasla potrošnja interneta, ali i da je došlo do porasta broja korisnika na sajtovima za dopisivanje i upoznavanje.
- Bili su zatvoreni kafići i klubovi, otkazani koncerti i predstave, zabranjena javna okupljanja, pa su se ljudi više okrenuli sajtovima za upoznavanje. Više od 2.000 novih korisnika dobili smo zahvaljujući koroni. Mnoštvo dopisivanja i uspešnih veza nastali su kao rezultat epidemije - kaže vlasnica jednog sajta koja dodaje da su novi članovi ljudi različitih zanimanja - od studenata i umetnika, preko pravnika i doktorki, preduzetnika, menadžerki i sportista.

U vreme pandemije, kako navode stručnjaci, došlo je i do povećanja broja zgodnih konobarica i konobara. Naime, ranije su devojke i mladići zarađivali manekenstvom, modelingom i hostesiranjem, a takvih angažmana zbog epidemijskih mera sve je manje bilo, pa su oni najlepši uspeli da nađu posao u kafićima brže nego oni manje lepi i sa iskustvom.

Voće, povrće i vitamini

Ekonomista Miroslav Zdravković kaže da je kriza izazvana koronom nešto potpuno drugačije od svih finansijskih koje smo do sada imali, i to u celom svetu, a ne samo u Srbiji.

- Povećana je proizvodnja i potrošnja proizvoda farmaceutske i prehrambene industrije, a došlo je ogromnog pada derivata nafte, aviona, automobila, odeće i obuće. Prema podacima kojima raspolažemo, vidimo da su ljudi od početka epidemije najviše kupovali limun, pomorandže, kivi i generalno voće i povrće kako bi ojačali svoj imunitet. Takođe, potrošači su nabavljali suplemente i lekove, a s druge strane, nisu obnavljali svoje garderobere i kupovali donji veš i čarape - kaže Zdravković.

I ekonomista Ljubodrag Savić kaže da je pre svega smanjena potreba potrošača za pamučnim vešom, jer su se ljudi prilagođavali novonastaloj situaciji.

- Ovom spisku treba dodati i tehničku robu, odeću i obuću i proizvode koje inače kupujemo kada putujemo. Ljudi su više sedeli kod kuće, a moramo uzeti u obzir i policijski čas, kada su radnje uglavnom bile zatvorene. Trebaće dosta vremena da se potrošnja i potražnja za određenom vrstom proizvoda vrate u neko uobičajeno stanje.

 

 

Postovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

komentari
sledeća vest

Politika

TV

Hronika

Sport

Planeta

Zabava

Projekat "Retrospektiva +20" u galeriji Singidunum
Kultura

Projekat "Retrospektiva +20" u galeriji Singidunum

Projekat “Retrospektiva +20” je zamišljen kao prikaz radova autora, širokog spektra planiranja i projektovanja, nastao u dugom vremenskom periodu ali prilagođenih ujednačenom izložbenom formom koja prikazuje prepoznatljivu bit autorstva.

20.11.2024

13:31

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set