VOZAČI UŽURBANO NABAJVLJAJU OVAJ DEO, KOŠTA I DO 1.500 EVRA! Novi propis za registraciju USKORO stupa na snagu!
Podeli vest
Vlasnici više od 100.000 vozila u Srbiji biće u velikom problemu da registruju automobil od 5. jula kada će na tehničkom pregledu početi da se meri i količina izduvnih gasova. Kako saznaje “Blic”, saobraćajna policija nije odustala od ove novine, a velika većina linija tehničkih pregleda nabavila je uređaje za merenje
Sporna odredba o uslovima za registraciju koja se odnosi na merenje emisije izduvnih gasova u Pravilniku o podeli motornih i priključnih vozila, čija puna primena startuje 5. jula, biće promenjena i usklađena sa godinom proizvodnje automobila. Time je otklonjen propis, koji je izazvao pravu buru u javnosti, i rešen potencijalni problem za mnoge vlasnike polovnjaka.
21.05.2021
09:15
Ako je i postojala dilema da li će saobraćajna policija odustati od pooštrenog tehničkog pregleda za mesec i po dana, sada je definitivno jasno da to neće biti slučaj. Tako će vlasnici više od 100.000 vozila dodatno strepeti od pooštrenog tehničkog pregleda nakon 5. jula pošto je, procena stručnjaka, da najmanje toliko četvorotočkaša neće mogi da se registruje zbog nepropisne količine izduvnih gasova odnosno zbog neispravnog katalizatora ili nedostatka tog uređaja.
Zbog toga je tinjala nada vlasnika, pre svih, starijih četvorotočkaša da će saobraćajna policija u poslednjem trenutku odustati od ovog strožeg pravila. Ipak, u saobraćajnoj policiji tvrde da neće biti popuštanja.
- Neće biti nikakvih olakšica. Merenje izduvnih gasova na tehničkom pregledu biće uvedeno 5. jula kako je već planirano izmenama i dopunama Zakona o bezbednosti u saobraćaju pre tri godine. Može se reći da već i kasnimo sa tim pravilom tako da bi svako dalje odlaganje bilo kontraproduktivno. Već je 80-90 odsto linija tehničkog pregleda nabavilo uređaje za merenje tehničkog pregleda - ističu u saobraćajnoj policiji.
Vlasnici se spremaju
Mnogi vlasnici vozila se već uveliko spremaju za pooštreni tehnički pregled pa nabavljaju katalizator čija se cena kreće od 50 do čak 1.500 evra zavisno od toga da li je univerzalan, zamenski ili originalan, to jest zavisno od marke automobila.
Imajući u vidu cenu katalizatora, mnogi su videli pooštreni tehnički pregled kao mogućnost za novi unosni biznis pa prodaju ili iznajmljuju ovaj uređaj.
Da je reč o potencijalno profitabilnom poslu dokazuje i akcija MUP-a sredinom februara u Zrenjaninu tokom koje su policajci uhapsili četiri osobe pošto su sa četiri automobila ukrale katalizatore, a sa tri vozila pokušale da skinu ove uređaje.
Foto: Shuterstock
Najam katalizatora
S druge strane, na internetu se mogu naći oglasi na kojima se iznajmljuju katalizatori za tehnički pregled za 15 evra.
- Ne možete proći tehnički pregled zbog nedostatka katalizatora? Skupa Vam je opcija ugrađivanja novog? Iznajmite katalizator za period obavljanja tehničkog pregleda. Cena 15 evra (u cenu uračunat i period od 48h, vreme za koje se može ugraditi i otići na tehnički pregled) – glasi jedan od oglasa.
Da bi iznajmljivanje katalizatora moglo da donese dobru zaradu najbolje znaju zaposleni u auspuh servisima koji su dobro upoznati sa trenutnim stanjem katalizatora u Srbiji.
- Najmanje 100.000 vozila u Srbiji ima problema sa izduvnim gasovima. Reč je o automobilima čiji je katalizator začepljen, izvađen ili je zamenjen loncem ili cevlju. Mnogi vlasnici vozila vade katalizator kako bi i uštedeli gorivo. Međutim, pitanje izduvnih gasova nije samo pitanje katalizatora - upozoravaju u jednom auspuh servisu u Beogradu.
Kako kažu, automobil može emitovati nepropisnu količinu izduvnih gasova čak i kada ima ispravan katalizator.
- Ako je motor loš i, na primer, troši litar ulja na 10.000 kilometara, onda katalizator tu ne može ništa da pomogne. Zato bi bilo dobro da MUP precizira šta će se konkretno raditi na tehničkom pregledu u vezi sa izduvnim gasovima od 5. jula. Da li će se tražiti da vozilo emituje propisanu količinu izduvnih gasova ili samo da ima ispravan katalizator - kažu nam u servisu.
Zbog toga mnogi auspuh servisi odlažu sve poslove u vezi sa katalizatorom.
- Na primer, ne mogu da garantujem vlasniku vozila da će proći tehnički pregled kada mu zamenim katalizator ako ne znamo ni šta se konkretno traži na tom pregledu - apostrofiraju u servisu.
Univerzalni, originalni ili zamenski
Raspon cena katalizatora je veoma veliki.
- Najeftiniji su univerzalni katalizatori koji koštaju od 6.000 do 12.000 dinara i mogu da traju od 50.000 do 100.000 pređenih kilometara. Zatim, imate zamenske katalizatore koji se uvoze iz inostranstva, kao što su, recimo, “imasaf” katalizatori, čija se cena u zavisnosti od vozila kreće od 200 pa do nekoliko stotina evra. Konačno, postoje originalni katalizatori, koji mogu da koštaju i po 1.500 evra – objašnjavaju u servisu.
Primera radi, “imasaf” zamenski katalizator za “fijat punta” nije uopšte jeftin.
- Cena se kreće između 40.000 i 45.000 dinara, ali moram priznati da ne pamtim da je u poslednje dve godine neko i pitao za katalizator za “fijat punta”. Kod pojedinih vozila katalizator mora da se menja zajedno sa granom motora, što dodatno utiče na cenu – naglašavaju u servisu.
Na benzinskim vozilima katalizator se obično nalazi na jednom od dva mesta, a provera njegove ispravnosti je moguća na tri načina.
Zavisno od modela, katalizatori mogu stajati na različitim mestima, ali najčešće su na izduvnoj grani motora ili ispred prednjeg lonca, na sredini automobila – kažu u servisu.
Tri načina provere
Provera da li se tu kompletan katalizator nalazi je moguća vizuelno, ali i pomoću metalnog predmeta.
- Ako je zvuk tup kada se metalnim predmetom udari u katalizator, to znači da je sadržaj katalizatora pun. U slučaju da katalizator zvoni, znači da je šupalj, odnosno da ne radi - ističu u jednom od auspuh servisa i dodaju da nedostatak katalizatora može da signalizira i žuta lampica na instrument tabli, poznati "ček endžin".
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće
registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili
nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji,
etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne
predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.
komentari
Milutin
pre 4 godine
Retko se skidaju katalizatori.problem je u partikularnim filterima.to se masovno buši i skida na automobilima sa dizel motorima.trebalo bi da autor ovog članka malo nauči pa tek da piše o ovoj problematici.
U celoj EU, niko ne "kucka" u izduvni sistem. Gurnu sondu u auspuh i izmere gasove, pa ako zadovoljava standard prođe, a ako ne... Svako vozilo kategorizovano u EURO (1, 2, 3, 4, 5,...) mora da zadovolji određeni standard, bez katalizatora je to jednostavno nemoguće!
Pravi problem država pravi sam sebi.Policijska vozila, vozila zdravstva, školstva i sva druga sluzbena vozila u državnom i opštinskom vlasništvu. Samo neko da se zainati i država će biti u problemu.
Sporna odredba o uslovima za registraciju koja se odnosi na merenje emisije izduvnih gasova u Pravilniku o podeli motornih i priključnih vozila, čija puna primena startuje 5. jula, biće promenjena i usklađena sa godinom proizvodnje automobila. Time je otklonjen propis, koji je izazvao pravu buru u javnosti, i rešen potencijalni problem za mnoge vlasnike polovnjaka.
Vrhovni javni tužilac Zagorka Dolovac, koja je otišla iz Srbije u utorak ujutru, dan nakon što je Odbor za pravosuđe, državnu upravu i lokalnu samoupravu odbio njene izveštaje o radu tužilaštva za period od 2020-2024. godine, vratila se posle četiri dana u Srbiju, i to sinoć nešto malo pre ponoći, saznaje Informer.
Tokom sledeće nedelje, vojni objekti u Ukrajini biće napadnuti kao odmazda za napad dronom na soliter u Groznom, izjavio je danas lider Čečenije Ramzan Kadirov.
Stravičan slučaj maloletnog Vuka R. (13) iz Kraljeva, kog je fizički i verbalno zlostavljala grupa vršnjaka iz škole, bacavši na njega petarde i trerajući ga da ulazi u reku Ibar i viče: "Ja sam Ćaci", pokazuje šta je našem društvu u poslednjih godinu dana uradila blokaderdska fašistička ideologija.
Savet za monitoring, ljudska prava i borbu protiv korupcije Transparentnost podnosi krivičnu prijavu nadležnom javnom tužilaštvu protiv glavnog tužioca Javnog tužilaštva za organizovani kriminal Mladen Nenadića, zbog počinjenih krivičnih dela iz člana 360. Zakonika o krivičnom postupku kojim se sankcioniše ”kršenje zakona od strane sudije, javnog tužioca i njegovog zamenika”.
Blokaderska družina koja više od godinu dana uporno maltretira građane i remeti normalan rad institucija, nastavila je sa svojim besmislenim performansima. Ovoga puta u Novom Sadu.
Šesta epizoda Informerovog TV spektakla “Na merama”, koja se emituje večeras od 20h, otkriće vam zašto je “žuti političar” Borko Stefanović dobio “titulu” “Pakleni vozač”, šta u teretani radi Borkov partijski šef i tajkun Dragan Đilas, gde posle Skupštine odlazi njihova stranačka drugarica Marinika Tepić…
Prošle sedmice u popularnoj Informerovoj TV emisiji "Na merama" mogli ste, između ostalog, da vidite, kako biznismen iz Ratkova Branko Babić sa Draganom J. Vučićevićem dogovara kupovinu medija Junajted grupe, šta na pijaci pazari ministarka Milica Đurđević Stamenkovski, kakve turustičke aranžmane merka poslanica-blokaderka Biljana Đorđević, gde penzionerske dane provodi nekadašnji lider SPO-a Vuk Drašković…
Gosti Info jutra Nikola Rađen, bivši vaterpolista, Dragan Vasiljković, fondacija "Kapetan Dragan" i Branko Babić, biznismen komentarisali su uvrede na račun Srba koje dolaze iz regiona.
Čačak je potresao jeziv masakr u jednoj porodičnoj kući, a u kojoj su pronađena tela majke, oca i sina. Komšije stradalih otvorile su dušu za Informer.
Tokom sledeće nedelje, vojni objekti u Ukrajini biće napadnuti kao odmazda za napad dronom na soliter u Groznom, izjavio je danas lider Čečenije Ramzan Kadirov.
Kao odgovor na napade Ukrajine, ruska vojska je pokrenula masovni udar raketama "Kinžal" na ukrajinske vojno-industrijske komplekse i energetska postrojenja, saopštilo je rusko ministarstvo odbrane.
Najmanje 11 osoba je ubijeno, a više od deset povređeno u masovnoj pucnjavi u hostelu u Ateridžvilu, u blizini Pretorije, saopštila je južnoafrička policija.
Vlasnica mačke Nikola (24) želela je da proveri da li se njena ljubimica Mila smirila i naučila da se ne igra jelkom, ali je eksperiment propao za svega nekoliko minuta.
Privatni detektiv Rejmond Rano, koji više od 30 godina prati bračna neverstva, tvrdi da postoji jedan vrlo jasan znak koji često otkriva muškarce koji varaju, a to je stanje njihovog automobila.
Fejsbuk Dejting poslednjih meseci privlači sve više pažnje, ali mlađi korisnici i dalje teško dolaze do mečeva. Starija publika mnogo bolje koristi ovu opciju, dok mladi sve češće prelaze na druge aplikacije.
Danas se navršava pet godina od smrti Džeja Ramadanovskog, a njegova porodica i najbliži okupili su se ispred njegove večne kuće u Aleji zaslužnih građana
Veljko Kuzmančević, suprug modne dizajnerke Verice Rakočević, ispričao je kako se odrekao potomstva i da nakon očeve smrti nikada nije posetio njegov grob.
Imate mišljenje?
Ukoliko želite da ostavite komentar, kliknite na dugme.
Ostavite komentar