NOVI SNIMAK DRONOM SA SLAVIJE: Tačno ovoliko ima okupljenih na protestu opozicije (VIDEO)
122. 12. 2024. u 16:29
222. 12. 2024. u 16:29
Ovo su samo neki od podataka koji su predstavljeni na desetoj konferenciji Digital Day Lite, koja je održana u Beogradu 3. juna, a koju tradicionalno organizuje Udruženje IAB Serbia. Tema ove najznačajnije digitalne konferencije u regionu bila je svojevrsna revolucija digitalne industrije u prethodnih deset godina. Dešavanja na ovom tržištu od njenih početaka predstavili su lideri na ovom polju, predstavnici domaćih i stranih kompanija, a rekapitulaciju stanja digitalnog tržišta Srbije lane, u brojkama, ilustrovana je kroz rezultate AdEX analize.
„Naše digitalno tržište već godinama je u vrhu po rastu potrošnje u Evropi“ rekao je Igor Černiševski, predsednik Komiteta za edukaciju u IAB Serbia. „Od devet miliona njegove vrednosti 2010. godine, došli smo do današnjih 56,22 miliona evra. Displej oglašavanje prednjači sa gotovo 37 miliona evra i rastom od 16 odsto, dok „paid search“ beleži rast od 30 odsto. „Local display“ je doživeo pad od 16 procenata i sa 9,2 miliona smo prošle godine došli na cifru od pre 10 godina - 7,7 miliona evra.
Vrednost tržišta mobilnog oglašavanja za prošlu godinu iznosio je 44,23 miliona evra, što je porast od gotovo 46 odsto u odnosu na prethodnu, dok je video oglašavanje poraslo sa 7,8 na 9,7 miliona evra. Oglašavanje na društvenim mrežama beleži, takođe, ozbiljan rast od 33,8 odsto i vrednošću od 15,76 miliona evra. Od toga je na oglašavanje na Fejsbuku i Instagramu otišlo čitavih 14 miliona evra. Učešće ostalih društvenih mreža je znatno manje - na Snapčet smo potrošili 78.000 evra, na Linkedin 780.000 evra, Tviter 454.000, a na Viber 402.000 evra.
Konferenciju su obeležila i dve panel diskusije, četiri keynote predavanja i dve studije slučaja predstavnika vodećih svetskih i domaćih digitalnih kompanija.
Ivan Radojičić, Brand Partnerships Manager iz kompanije TikTok govorio je o nastanku i razvoju njihove platforme koja je za samo tri godine okupila 100 miliona aktivnih korisnika širom Evrope i postala neizostavni deo popularne kulture. “Tokom prošle godine ova platforma postala je globalni fenomen. Imali smo najviše preuzimanja aplikacije na svetu, a sada smo već u 100 najvrednijih brendova na svetu, a među 10 u čitavoj industriji zabave” rekao je Radojičić. “Za razliku od ostalih društvenih mreža, Tik Tok se zasniva na sadržaju, umesto na pitanju koga pratite i ko vas prati. Preko noći se može postići milionska gledanost, a za početak je dovoljan samo mobilni telefon.”
I pre nego što u Srbiji zaživi TikTok za poslovne korisnike, Radojičić je savetovao marketinške kompanije da se priključe platformi, istraže i nadovežu na komentare u vezi svog brenda koji verovatno već postoje na platformi. Savet je i da se udruže sa kreatorima.
Iz vodeće digitalne marketinške agencije u Albaniji, Vatra, gostovao je predavač, Gerton Bejo, njen osnivač i CEO. On je govorio o promenama i prilagođavanju marketinških agencija i svih profesionalaca u kreativnoj i komunikacionoj industriji, koje su obeležile prethodnu deceniju. Naglasio je da će se promene u nadolazećoj eri razvijati brzinom svetlosti. “Da bi preživele, marketinške agencije će morati da se transformišu u gigantske proizvodne mašine dizajna, usluga i pružanja sadržaja, moraće da se prilagode na nove tehnologije, stavove, publiku” rekao je Bejo. Ono što je pre pet godina bila uspešna kampanja digitalnog marketinga, sada je staromodna. Oni koji su danas u industriji oni su revolucionari, moraju da dekodiraju želje tržišta. Prihvatanje promene i pilagođavanje su presudni za ovaj biznis. Gejo je podsetio koliko je recimo bio veliki otpor 2006. godine prema Fejsbuku, a da se danas smatra tradicionalnim medijem, dok je televiziji za takav status bilo potrebno 60 godina.
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Kako su se razvijale oglašivačke kompanije na digitalnim kanalima i kako je komunikacija sa potrošačima na društvenim mrežama imala efekte u daljoj izgradnji globalnog brenda Burger King, govorila je Soco Nunez de Cela. Duhoviti način kojim je njihov čizburger “Whopper” kao pandan McDonaldsovom približen kupcima, hrabrost da iskoristi trenutak, bilo politički ili sportski, nagrađen je milionskim šerovima i velikim uspehom.
“Za dobru kampanju je potrebna hrabrost, jer zona sigurnog neće dovesti do novog, a hrabrost donosi ono što nije viđeno pre. Važno je biti relevantan i ostati svoj. Najbitnije je da stvoriš svoju prepoznatljivu sliku, stil kojim ćeš se razlikovati. Nije presudno da iza uspešne kampanje stoji samo veliki budžet. Dokazali smo da je bitnija ideja” rekla je de Cela.
Predavanje o evoluciji digitalnih oglasnika kao konstanti, održala je Biljana Stojković, Chief Digital Officer iz oglasnika Sasomange. Ona je naglasila da je pandemija pokazala da je neophodna spremnost na adaptaciju i novine na tržištu, promene navika potrošača i budžeta, ali da je izuzetno važan brend marketing.
“Jedan od trendova na oglasnicima tokom korone je porast kupovine luksuznih nekretnina i automobila, pojavila se grupa koja smatra da ne treba čuvati novac” rekla je Stojković. Svetski trend je da oglasnici postaju posrednici u prodaji i vlasnici nekretnina. “iBuyer” platforma je budućnost ovog tržišta, jer za sada oglasnici imaju uvid samo do prodaje, a nemaju kontrolu nad transakcijom. Prema njenim rečima, statistika za tržište digitalnih oglasnika predviđa rast.
“Digitalno oglašavanje raste, pa se za ovu godinu može očekivati osam miliona evra prihoda od digitalnih oglasa, odnosno naknade koje plaćaju oglašivači da se njihov oglas nađe onlajn” rekla je Stojković. “Predviđa se da će prosečan trošak za oglase po korisniku internet za opšte oglase, ove godine biti 0,55 evra. Očekuje se rast prihoda za 5 odsto do sledeće godine, a do 2025. godne, čak polovina prihoda od oglasa biće generisano preko mobilnih uređaja.”
Da čak 5,22 milijarde ljudi na svetu koristi mobilni telefon ili 66,6 odsto ukupne populacije, podsetila je na otvaranju prvog panela „State of digital: 2011 vs 2021" moderator Aleksandra Martinović, Chief Executive Officer portala Srbija Danas. Kako je rekla, danas Internet koristi 4,66 milijarde stanovnika planete, što je 7,6 odsto više nego prethodne godine. Korisnika društvenih mreža je 4,2 milijarde - 13 odsto više, a dvostruko više u odnosu na 2016. godinu. Prosečan korisnik društvenih mreža potroši dva sata, a u vrhu te tabele su Filipinci sa više od 4 sata utrošenih na društvene mreže. Na dnu ove lestvice su Japanci sa samo jednim satom. U proseku internet korisnik potroši na mreži sedam sati.
Učesnici ove diskusije digitalni asovi: Igor Žeželj, Chief Executive Officer u Adria Media Grupi i Srđan Šaper, osnivač I&F grupe i pokušali su da odgovore na pitanja koliko se digital promenio za proteklu deceniju.
Dostupnost informacija danas je pravljenje agencijskih kampanja ubrzalo više stotina puta, pa dok su se na početku razvoja ove industrije pripremale dve godine, danas nastaju za dan. Digital je pokretač mnogih promena, a od 2010 godine je krenuo njegov uticaj na sve sfere. Danas su gotovo sve kompanije prošle kroz neki vid digitalne transformacije. Sve manje imaju posebna digitalna odeljenja, već su ga uvrstile u način razmišljanja. Prvi mediji koji su odgovorili na izazov 2010 godine su otvorile sajtove, a ubrzo su se i ostali prilagodili promenama. Iako digital daje šansu svima, demokratizuje čak i znanje, panelisti smatraju da su ideje i kreativnost i dalje ključne u ovoj industriji, zaključili su učesnici ovog panela.
Drugi panel „Kidamo li digital već deset godina?" razmatrao je kako je od izolovanih fenomena došlo do ekspanzije digitalnih agencija, o nastanku i razvoju digitalnog marketinga u Srbiji, kako je sve počelo i kako su nastale prve digitalne marketinške agencije. Da li je to bila hrabrost, vizija ili prosta potreba tržišta – na ovo pitanje moderatora panela Ivana Živkovića, Managing Directora iz agencije Pioniri Communications odgovarali su Danka Trbojević, Managing Director agencije Drive, Goran Jankuloski, menadžment partner iz Žiške, Vesna Ćeranić, Associate Partner iz agencije Executive Group i Igor Grmuša, Country Manager iz agencije Degordian.
Ova industrija je zabeležila veliki uspeh, najveći pomak je napravljen u protekloj godini, što je ubrzala pandemija, pa brendovi sve više shvataju da digitalno nije samo “prateća priča”, već ozbiljan posao u koji vredi uložiti, istaknuto je na ovom panelu. Uprkos većem poverenju klijenata, među njima i dalje vlada strah da budu inovativni. Jedan od problema o kom su govorili stručnjaci iz ove oblasti je hiperprodukcija digitalnog sadržaja, za šta će rešenje u budućnosti biti fokus na kvaliitetu. Osim toga, rečeno je da danas postoje zanimanja koja se nisu mogla naslutiti pre decenije, ali da postoji potraga za pravim kadrovima - kreativcima i digitalcima spremnim da uče, razvijaju se dodatno samostalno i nakon studija, spemnih da se upuste u svaki novi problem i prihvate izazov. Za sada je mlade teško zadržati, lako napuštaju kompanije u potrazi za promenom.
Na kraju programa gledaoci su mogli da čuju dve studije slučaja. Prvu „Kako jedan piratski brend plovi tržištem“ prestavili su Milja Šljakinić iz Žiške i Andreja Srećković iz kompanije Jaffa Crvenka, a drugu o transformaciji u onlajn video oglašavanju su predstavili Nina Ivanović i Naum Petkoski iz Kompaniije Brid TV.
Nakon konferencijskog programa, dodeljene su nagrada IAB MIXX Awards najboljim digitalnim agencijama za kampanje i projekte realizovane u toku 2020. godine.
Na međunarodno priznatom takmičenju IAB MIXX awards, koje se ove godine održava četvrti put, a u okviru konferencije Digital Day Lite, 3. juna su dodeljene su nagrade za najbolje digitalne kampanje u proteklih godinu dana. Nagrada IAB MIXX dodeljuje se najboljima u industriji, čime se postavljaju standardi koji inspirišu, edukuju i prikazuju najbolje prakse u industriji digitalnog marketinga. Glavni cilj dodeljivanja IAB MIXX nagrada je da prepoznaju i istaknu savršenstvo egzekucije digitalnih strategija i medijskih kampanja.
MIXX (Marketing and Interactive Excellence) Awards za 2021. osvojili su:
Best Brand Awareness Campaign – Munchmallow brend film „Priča za sebe“, Ovation BBDO
Best Branded Content – Seniori – Social Media, FullHouse Ogilvy
Best Campaign – Covid19 Crisis – Thank you, Doctors, McCann Beograd
Best Cross Media Integration – COCA-COLA otkriva misterije Srbije!, McCann Beograd & Drive
Best Direct Response & Lead Generation Campaign – Roming Net, FullHouse Ogilvy
Best Innovation – COCA-COLA otkriva misterije Srbije!, McCann Beograd & Drive
Best Microsite – Blog „Biti mama“, FullHouse Ogilvy
Best Non-Profit / Corporate Social Resposibility – Trezno i oprezno, FullHouse Ogilvy
Best Product Launch – Kokos Kasato – Nekima se neće dopasti, Žiška
Best Social Community Building – Od TVITA do DNEVNIKA 2, Pioniri Communications
BEST SOCIAL MEDIA CAMPAIGN - Seniori – Social Media, FullHouse Ogilvy
BEST SOCIAL INFLUENCER MARKETING – Insta Grand #SamoUzivaj, Executive Group
Od 15 kategorija, nagrade su dodeljene u 13, jer su kategorije Best mobile i Best video advertising campaign ostale bez prijava, a prijavljeni radovi u kategoriji Best corporate website nisu osvojili dovoljan broj poena za nagradu.
Članice žirija su dame koje su vrhuski eksperti iz oblasti digitalnog marketinga: Milena Maksić, Digital Director, Ovation BBDO, Branka Batričević, Client Service Director, Drive, Ana Danilović, Senior Digital Account Manager, Executive Group, Andrijana Vasić Nikčević, Brand Strategist, Leo Burnett, Vera Radanović, Head of Digital, Media House, Aleksandra Martinović, CEO Srbija Danas, Mia Biberović, Editor in Chief, COO & Partner, Netokracija, Ana Branković, Marketing Director, Adria Media Group, Ljiljana Vučetić, Sport Vision, Tatjana Đurđević, Media planning Expert, Telenor, Aleksandra Garić, Head of Marketing, Cineplexx Serbia, I Iva Mitrović, Digital Creative Director iz agencije Full House Ogilvy, koja je i predsednica žirija.
Nagradu za najbolje od najboljih, ovogodišnji nagrade Mixx Awards Grand Prix dodeljen je kampanji „Thank you, Doctors“ agencije McCann Beograd.
Čestitamo svim dobitnicima!
Završen je još jedan u nizu studentskih protesta predvođenih vođama opozicije na kome se sakupilo prema zvaničnoj proceni MUP-a negde oko 29.000 ljudi.
22.12.2024
21:02
Totalno ludilo opozicije, tvrde da su protesti bili na 45.000 kvadrata, a Slavija ima 8.000 kvadrata.
22.12.2024
21:14
U albanskim medijima osvanuo je tekst podrške rušenju Srbije.
22.12.2024
21:37
Vladimir Đukanović oglasio se na svom X nalogu nakon današnjih protesta održanih na Slaviji.
22.12.2024
21:12
Saradnica američke Fondacije za odbranu demokratija i Kurtijeva lobistkinja i aktiviskinja Ivana Stradner priželjkuje novi peti oktobar.
22.12.2024
21:10
Lider tajkunske opozicije Dragan Đilas prvi je napao aktiviste Srpske napredne stranke a potom pokušao sebe da predstavi kao žrtvu!
22.12.2024
11:18
Stefan Srbljanović iz Centra za društvenu stabilnost bio je gost emisije "Info jutro" na Informer TV.
22.12.2024
10:12
U novoj emisiji "Stav" na Informer televiziji gosti su bili prof. dr Srđan Perišić, pukovnik Milan Jolović Legenda i Alek Račić predsednik PSS.
22.12.2024
01:01
Advokat i poslanik SNS Vladimir Đukanović bio je gost večerašnjeg Specijala na Informer televiziji.
21.12.2024
22:30
Emisija "Rat uživo" na Informer televiziji bavila se krucijalnim geopolitičkim temama, fokusirajući se na rusko-ukrajinski sukob, krucijalne promene na globalnom nivou nakon inauguracije Donalda Trampa, ali i nove sukobe sa kojima se može suočiti svet u budućnosti.
21.12.2024
21:57
Na deonici magistralnog puta između Užica i Zlatibora, kod drugog tunela, večeras je došlo do saobraćajne nezgode u kojoj je učestvovalo više vozila.
22.12.2024
22:07
Teška saobraćajna nezgoda dogodila se večeras u Novom Sadu, kada je došlo do direktnog sudara četiri vozila.
22.12.2024
21:29
Večeras je na Novom Beogradu izbio požar u jednoj baraki.
22.12.2024
20:24
Potpredsednik Vlade i ministar unutrašnjih poslova Ivica Dačić izjavio je da su pripadnici Ministarstva unutrašnjih poslova, Uprave kriminalističke policije, u saradnji sa Višim javnim tužilaštvom u Beogradu, zaplenili oko 15 kilograma kokaina i uhapsili tri osobe zbog postojanja osnova sumnje da su izvršili krivično delo neovlašćena proizvodnja i stavljanje u promet opojnih droga.
22.12.2024
20:04
Grupa dilera pala u Beogradu.
22.12.2024
18:56
Srpski trener Slaviša Jokanović već duže vreme pominje se kao jedan od kandidata za klupu Partizana, ali planove bi sada mogao da im pokvari gruzijski vicešampion.
22.12.2024
20:32
Hrvatski golman - Ivo Grbić, doživeo je tešku povredu na današnjoj utakmici Rizespora i Goztepea.
22.12.2024
18:50
Srpski reprezentativac Andrija Živković (28) upisao se u strelce u trijumfu PAOK-a nad ekipom Atromitosa - 3:0, u okviru 16. kola grčke Superlige!
22.12.2024
21:07
Poznata srpska influenserka, Zorannah, na svom Jutjub kanalu je otkrila da bi želela da ode na ručak sa Dikom Advokatom, inače selektorom reprezentacije za koju nastupa njen muž Iloj Rum.
22.12.2024
20:10
Fudbaleri Crvene zvezde pobedili su Čukarički (5:2) u utakmici 20. kola Superlige Srbije i tim mečom zatvorili su uspešnu 2024. godinu.
22.12.2024
14:00
Predsednik SAD, Donald Trump, navodno je poslao poruku ukrajinskom lideru Vladimiru Zelenskom, pozivajući ga da počne razmišljati o primirju i odustane od teritorija koje trenutno kontroliše Rusija, prenosi *El Pais* u nedeljnom izveštaju.
22.12.2024
20:20
Ruski strateški nosač raketa Tu-160M značajno premašuje karakteristike svog američkog kolege, bombardera Rockwell B-1B Lancer.
22.12.2024
18:20
Porodice žena koje je oteo Abu Muhamed Al Džolani, lider Hajat Tahrir Al Šama koji trenutno rukovodi Sirijom, izašle su na ulice, noseći oružje, i dale su Al-Julani dva sata da oslobodi njihove žene.
22.12.2024
18:40
Vojska Izraela primećena je kako oklopnim vozilima i tenkovima prolazi kroz sirijska sela kako bi nametnula svoje prisustvo i psihološkI efekat u cilju sprečavanja potencijalnog otpora.
22.12.2024
20:40
Ukrajinske trupe ispalile su danas pet NATO granata kalibra 155 milimetara na Gorlovku, saopšteno je danas iz Zajedničkog centra za kontrolu i koordinaciju pitanja u vezi sa ratnim zločinima Ukrajine (JCCC ) u Donjeckoj Narodnoj Republici (DNR).
22.12.2024
20:00
Ćerka čuvene holivudske lepotice Natali Vud dala je nedavno intervju za jedan magazin povodom 43. godišnjice od smrti svoje majke koja je nestala 29. novembra 1981. godine.
22.12.2024
21:45
Dragan Nikolić i Miliena Dravić nikada nisu imali dece, ali su mnoge svoje mlađe kolege voleli kao da su im deo porodice.
22.12.2024
10:30
Glumica Blejk Lajvli tužila je svog filmskog partnera Džastina Baldonija za seksualno uznemiravanje uz navode da su on i njegov tim smislili "plan" da unište njen ugled.
22.12.2024
11:25
Glumac, reditelj i profesor Zijah Sokolović rođen je 22. decembra 1950. godine.
22.12.2024
15:15
Nova godina je pred vratima, ali prehlada ili grip mogu lako pokvariti prazničnu čaroliju. Otkrijte koje namirnice vam mogu pomoći da ojačate imunitet i ostanete zdravi u danima slavlja.
22.12.2024
16:00
Mnoge žene glume orgazam tokom odnosa, ali postoje jasni znaci koji otkrivaju kada je zaista doživela vrhunac.
22.12.2024
15:00
Sofija Vergara zapalila je mreže sa odmora na Karibima, provokativnim fotkama u toplesu.
22.12.2024
13:00
Da li se iza zidova palate krila zabranjena osećanja? Priča o tajnom odnosu dvoje bliskih članova kraljevske porodice podgrejala je brojne glasine, ali odgovor na ovo pitanje zauvek je ostao misterija.
22.12.2024
21:40
Ako očekujete bebu u januaru, pravo je vreme da odaberete ime koje nosi snažnu simboliku i posebnu priču. Praznici, tradicija i zimska čarolija inspirisali su prelepa imena koja će vašu bebu učiniti jedinstvenom!
22.12.2024
21:00
Muzička zvezda Aleksandra Prijović večeras održava poslednji koncert u punoj Beogradskoj Areni, odakle je i krenula sa turnejom "Od istoka do zapada", a nakon što je izašla na binu pevačica je pozdravila publiku sa suzama u očima.
22.12.2024
21:53
Pevač Nikola Rokvić prvi je gost na koncertu Aleksandre Prijović, a nakon što je izašao na scenu zapevao je svoj veliki hit "Med i slatko grožđe".
22.12.2024
22:13
Aleksandra Prijović večeras u Beogradskoj Areni održava koncert kojim će završiti turneju "Od istoka do zapada", a mnoge kolege došle su da je podrže i uživaju u njenom glasu.
22.12.2024
20:43
Aleksandra Prijović večeras održava koncert kojim će završiti turneju "Od istoka do zapada", a među brojnim kolegama koje su došle da je podrže je i Zorana Mićanović.
22.12.2024
21:12
Mesec dana posle koncerta koji je Tanja Savić održala u punoj Areni utisci su se slegli, a pevčica je sada prokomentarisala kolege koje su je podržale, ali i one koji nisu.
22.12.2024
19:38
Ostavite komentar
Pravila komentarisanja:
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.