ORBAN UPOZORIO NATO: Shvatite ozbiljno Putina i lansiranje rakete, inače će biti nevolje
122. 11. 2024. u 10:32
222. 11. 2024. u 10:32
Ovo su samo neki od podataka koji su predstavljeni na desetoj konferenciji Digital Day Lite, koja je održana u Beogradu 3. juna, a koju tradicionalno organizuje Udruženje IAB Serbia. Tema ove najznačajnije digitalne konferencije u regionu bila je svojevrsna revolucija digitalne industrije u prethodnih deset godina. Dešavanja na ovom tržištu od njenih početaka predstavili su lideri na ovom polju, predstavnici domaćih i stranih kompanija, a rekapitulaciju stanja digitalnog tržišta Srbije lane, u brojkama, ilustrovana je kroz rezultate AdEX analize.
„Naše digitalno tržište već godinama je u vrhu po rastu potrošnje u Evropi“ rekao je Igor Černiševski, predsednik Komiteta za edukaciju u IAB Serbia. „Od devet miliona njegove vrednosti 2010. godine, došli smo do današnjih 56,22 miliona evra. Displej oglašavanje prednjači sa gotovo 37 miliona evra i rastom od 16 odsto, dok „paid search“ beleži rast od 30 odsto. „Local display“ je doživeo pad od 16 procenata i sa 9,2 miliona smo prošle godine došli na cifru od pre 10 godina - 7,7 miliona evra.
Vrednost tržišta mobilnog oglašavanja za prošlu godinu iznosio je 44,23 miliona evra, što je porast od gotovo 46 odsto u odnosu na prethodnu, dok je video oglašavanje poraslo sa 7,8 na 9,7 miliona evra. Oglašavanje na društvenim mrežama beleži, takođe, ozbiljan rast od 33,8 odsto i vrednošću od 15,76 miliona evra. Od toga je na oglašavanje na Fejsbuku i Instagramu otišlo čitavih 14 miliona evra. Učešće ostalih društvenih mreža je znatno manje - na Snapčet smo potrošili 78.000 evra, na Linkedin 780.000 evra, Tviter 454.000, a na Viber 402.000 evra.
Konferenciju su obeležila i dve panel diskusije, četiri keynote predavanja i dve studije slučaja predstavnika vodećih svetskih i domaćih digitalnih kompanija.
Ivan Radojičić, Brand Partnerships Manager iz kompanije TikTok govorio je o nastanku i razvoju njihove platforme koja je za samo tri godine okupila 100 miliona aktivnih korisnika širom Evrope i postala neizostavni deo popularne kulture. “Tokom prošle godine ova platforma postala je globalni fenomen. Imali smo najviše preuzimanja aplikacije na svetu, a sada smo već u 100 najvrednijih brendova na svetu, a među 10 u čitavoj industriji zabave” rekao je Radojičić. “Za razliku od ostalih društvenih mreža, Tik Tok se zasniva na sadržaju, umesto na pitanju koga pratite i ko vas prati. Preko noći se može postići milionska gledanost, a za početak je dovoljan samo mobilni telefon.”
I pre nego što u Srbiji zaživi TikTok za poslovne korisnike, Radojičić je savetovao marketinške kompanije da se priključe platformi, istraže i nadovežu na komentare u vezi svog brenda koji verovatno već postoje na platformi. Savet je i da se udruže sa kreatorima.
Iz vodeće digitalne marketinške agencije u Albaniji, Vatra, gostovao je predavač, Gerton Bejo, njen osnivač i CEO. On je govorio o promenama i prilagođavanju marketinških agencija i svih profesionalaca u kreativnoj i komunikacionoj industriji, koje su obeležile prethodnu deceniju. Naglasio je da će se promene u nadolazećoj eri razvijati brzinom svetlosti. “Da bi preživele, marketinške agencije će morati da se transformišu u gigantske proizvodne mašine dizajna, usluga i pružanja sadržaja, moraće da se prilagode na nove tehnologije, stavove, publiku” rekao je Bejo. Ono što je pre pet godina bila uspešna kampanja digitalnog marketinga, sada je staromodna. Oni koji su danas u industriji oni su revolucionari, moraju da dekodiraju želje tržišta. Prihvatanje promene i pilagođavanje su presudni za ovaj biznis. Gejo je podsetio koliko je recimo bio veliki otpor 2006. godine prema Fejsbuku, a da se danas smatra tradicionalnim medijem, dok je televiziji za takav status bilo potrebno 60 godina.
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Kako su se razvijale oglašivačke kompanije na digitalnim kanalima i kako je komunikacija sa potrošačima na društvenim mrežama imala efekte u daljoj izgradnji globalnog brenda Burger King, govorila je Soco Nunez de Cela. Duhoviti način kojim je njihov čizburger “Whopper” kao pandan McDonaldsovom približen kupcima, hrabrost da iskoristi trenutak, bilo politički ili sportski, nagrađen je milionskim šerovima i velikim uspehom.
“Za dobru kampanju je potrebna hrabrost, jer zona sigurnog neće dovesti do novog, a hrabrost donosi ono što nije viđeno pre. Važno je biti relevantan i ostati svoj. Najbitnije je da stvoriš svoju prepoznatljivu sliku, stil kojim ćeš se razlikovati. Nije presudno da iza uspešne kampanje stoji samo veliki budžet. Dokazali smo da je bitnija ideja” rekla je de Cela.
Predavanje o evoluciji digitalnih oglasnika kao konstanti, održala je Biljana Stojković, Chief Digital Officer iz oglasnika Sasomange. Ona je naglasila da je pandemija pokazala da je neophodna spremnost na adaptaciju i novine na tržištu, promene navika potrošača i budžeta, ali da je izuzetno važan brend marketing.
“Jedan od trendova na oglasnicima tokom korone je porast kupovine luksuznih nekretnina i automobila, pojavila se grupa koja smatra da ne treba čuvati novac” rekla je Stojković. Svetski trend je da oglasnici postaju posrednici u prodaji i vlasnici nekretnina. “iBuyer” platforma je budućnost ovog tržišta, jer za sada oglasnici imaju uvid samo do prodaje, a nemaju kontrolu nad transakcijom. Prema njenim rečima, statistika za tržište digitalnih oglasnika predviđa rast.
“Digitalno oglašavanje raste, pa se za ovu godinu može očekivati osam miliona evra prihoda od digitalnih oglasa, odnosno naknade koje plaćaju oglašivači da se njihov oglas nađe onlajn” rekla je Stojković. “Predviđa se da će prosečan trošak za oglase po korisniku internet za opšte oglase, ove godine biti 0,55 evra. Očekuje se rast prihoda za 5 odsto do sledeće godine, a do 2025. godne, čak polovina prihoda od oglasa biće generisano preko mobilnih uređaja.”
Da čak 5,22 milijarde ljudi na svetu koristi mobilni telefon ili 66,6 odsto ukupne populacije, podsetila je na otvaranju prvog panela „State of digital: 2011 vs 2021" moderator Aleksandra Martinović, Chief Executive Officer portala Srbija Danas. Kako je rekla, danas Internet koristi 4,66 milijarde stanovnika planete, što je 7,6 odsto više nego prethodne godine. Korisnika društvenih mreža je 4,2 milijarde - 13 odsto više, a dvostruko više u odnosu na 2016. godinu. Prosečan korisnik društvenih mreža potroši dva sata, a u vrhu te tabele su Filipinci sa više od 4 sata utrošenih na društvene mreže. Na dnu ove lestvice su Japanci sa samo jednim satom. U proseku internet korisnik potroši na mreži sedam sati.
Učesnici ove diskusije digitalni asovi: Igor Žeželj, Chief Executive Officer u Adria Media Grupi i Srđan Šaper, osnivač I&F grupe i pokušali su da odgovore na pitanja koliko se digital promenio za proteklu deceniju.
Dostupnost informacija danas je pravljenje agencijskih kampanja ubrzalo više stotina puta, pa dok su se na početku razvoja ove industrije pripremale dve godine, danas nastaju za dan. Digital je pokretač mnogih promena, a od 2010 godine je krenuo njegov uticaj na sve sfere. Danas su gotovo sve kompanije prošle kroz neki vid digitalne transformacije. Sve manje imaju posebna digitalna odeljenja, već su ga uvrstile u način razmišljanja. Prvi mediji koji su odgovorili na izazov 2010 godine su otvorile sajtove, a ubrzo su se i ostali prilagodili promenama. Iako digital daje šansu svima, demokratizuje čak i znanje, panelisti smatraju da su ideje i kreativnost i dalje ključne u ovoj industriji, zaključili su učesnici ovog panela.
Drugi panel „Kidamo li digital već deset godina?" razmatrao je kako je od izolovanih fenomena došlo do ekspanzije digitalnih agencija, o nastanku i razvoju digitalnog marketinga u Srbiji, kako je sve počelo i kako su nastale prve digitalne marketinške agencije. Da li je to bila hrabrost, vizija ili prosta potreba tržišta – na ovo pitanje moderatora panela Ivana Živkovića, Managing Directora iz agencije Pioniri Communications odgovarali su Danka Trbojević, Managing Director agencije Drive, Goran Jankuloski, menadžment partner iz Žiške, Vesna Ćeranić, Associate Partner iz agencije Executive Group i Igor Grmuša, Country Manager iz agencije Degordian.
Ova industrija je zabeležila veliki uspeh, najveći pomak je napravljen u protekloj godini, što je ubrzala pandemija, pa brendovi sve više shvataju da digitalno nije samo “prateća priča”, već ozbiljan posao u koji vredi uložiti, istaknuto je na ovom panelu. Uprkos većem poverenju klijenata, među njima i dalje vlada strah da budu inovativni. Jedan od problema o kom su govorili stručnjaci iz ove oblasti je hiperprodukcija digitalnog sadržaja, za šta će rešenje u budućnosti biti fokus na kvaliitetu. Osim toga, rečeno je da danas postoje zanimanja koja se nisu mogla naslutiti pre decenije, ali da postoji potraga za pravim kadrovima - kreativcima i digitalcima spremnim da uče, razvijaju se dodatno samostalno i nakon studija, spemnih da se upuste u svaki novi problem i prihvate izazov. Za sada je mlade teško zadržati, lako napuštaju kompanije u potrazi za promenom.
Na kraju programa gledaoci su mogli da čuju dve studije slučaja. Prvu „Kako jedan piratski brend plovi tržištem“ prestavili su Milja Šljakinić iz Žiške i Andreja Srećković iz kompanije Jaffa Crvenka, a drugu o transformaciji u onlajn video oglašavanju su predstavili Nina Ivanović i Naum Petkoski iz Kompaniije Brid TV.
Nakon konferencijskog programa, dodeljene su nagrada IAB MIXX Awards najboljim digitalnim agencijama za kampanje i projekte realizovane u toku 2020. godine.
Na međunarodno priznatom takmičenju IAB MIXX awards, koje se ove godine održava četvrti put, a u okviru konferencije Digital Day Lite, 3. juna su dodeljene su nagrade za najbolje digitalne kampanje u proteklih godinu dana. Nagrada IAB MIXX dodeljuje se najboljima u industriji, čime se postavljaju standardi koji inspirišu, edukuju i prikazuju najbolje prakse u industriji digitalnog marketinga. Glavni cilj dodeljivanja IAB MIXX nagrada je da prepoznaju i istaknu savršenstvo egzekucije digitalnih strategija i medijskih kampanja.
MIXX (Marketing and Interactive Excellence) Awards za 2021. osvojili su:
Best Brand Awareness Campaign – Munchmallow brend film „Priča za sebe“, Ovation BBDO
Best Branded Content – Seniori – Social Media, FullHouse Ogilvy
Best Campaign – Covid19 Crisis – Thank you, Doctors, McCann Beograd
Best Cross Media Integration – COCA-COLA otkriva misterije Srbije!, McCann Beograd & Drive
Best Direct Response & Lead Generation Campaign – Roming Net, FullHouse Ogilvy
Best Innovation – COCA-COLA otkriva misterije Srbije!, McCann Beograd & Drive
Best Microsite – Blog „Biti mama“, FullHouse Ogilvy
Best Non-Profit / Corporate Social Resposibility – Trezno i oprezno, FullHouse Ogilvy
Best Product Launch – Kokos Kasato – Nekima se neće dopasti, Žiška
Best Social Community Building – Od TVITA do DNEVNIKA 2, Pioniri Communications
BEST SOCIAL MEDIA CAMPAIGN - Seniori – Social Media, FullHouse Ogilvy
BEST SOCIAL INFLUENCER MARKETING – Insta Grand #SamoUzivaj, Executive Group
Od 15 kategorija, nagrade su dodeljene u 13, jer su kategorije Best mobile i Best video advertising campaign ostale bez prijava, a prijavljeni radovi u kategoriji Best corporate website nisu osvojili dovoljan broj poena za nagradu.
Članice žirija su dame koje su vrhuski eksperti iz oblasti digitalnog marketinga: Milena Maksić, Digital Director, Ovation BBDO, Branka Batričević, Client Service Director, Drive, Ana Danilović, Senior Digital Account Manager, Executive Group, Andrijana Vasić Nikčević, Brand Strategist, Leo Burnett, Vera Radanović, Head of Digital, Media House, Aleksandra Martinović, CEO Srbija Danas, Mia Biberović, Editor in Chief, COO & Partner, Netokracija, Ana Branković, Marketing Director, Adria Media Group, Ljiljana Vučetić, Sport Vision, Tatjana Đurđević, Media planning Expert, Telenor, Aleksandra Garić, Head of Marketing, Cineplexx Serbia, I Iva Mitrović, Digital Creative Director iz agencije Full House Ogilvy, koja je i predsednica žirija.
Nagradu za najbolje od najboljih, ovogodišnji nagrade Mixx Awards Grand Prix dodeljen je kampanji „Thank you, Doctors“ agencije McCann Beograd.
Čestitamo svim dobitnicima!
Predsednica Skupštine Srbije Ana Brnabić gost je Informer TV gde govori o blokadama i nasilju koje izaziva opozicija širom Srbije!
22.11.2024
15:42
Siledžije iz opozicije danas su širom zemlje demonstrirali nasilje na ulicama, u Beogradu je došlo i do nekoliko fizičkih obračuna, a u Kikindi je umalo izbo fizički obračun!
22.11.2024
14:13
Moralni patuljak i voditelj Ivan Ivanović uputio je stravične pretnje glavnom uredniku Informera Draganu J. Vučićeviću!
22.11.2024
14:19
Poslanici Srpske napredne stranke, kao i ministri u vladi, reagovali su na današnje nasilne proteste opozicije u Srbiji.
22.11.2024
16:22
Premijer Srbije Miloš Vučević osudio je blokade i apelovao na organizatore ovih protesta.
22.11.2024
16:06
Gošća Specijalnog programa Informer TV bila je predsednica Skupštine Srbije Ana Brnabić. Ona je govorila o nasilnim protestima opozicije širom Srbije.
22.11.2024
16:59
Provokatori iz redova opozicije izazvali su za kratko vreme novo nasilje širom Srbije, dok su građani bili sprečeni da obavljaju svoje obaveze i da se slobodno kreću! Na nekim mestima je došlo i do opšte tuče učesnika protesta.
22.11.2024
14:01
Marko Đurić, ministar spoljnih poslova, bio je gost Info jutra u kome je govorio o neverovatnim rezultatima Srbije, ali i o najaktuelnijim temama u Srbiji!
22.11.2024
10:12
Gost Info jutra na Informer televiziji bio je prof. dr Miloš Laban koji je govorio o strašnoj tragediji koja se dogodila 1. novembra u Novom Sadu na Glavnoj železničkoj stanici prilikom koje je poginulo 15 osoba, a teško povređeno dvoje.
22.11.2024
10:09
Huliganska rulja koja pripada opoziciji brutalno je napala novinarke Informera Lidiju Makragić i Branku Lazić, a tim povodom gostujući na Informer televiziji govorili su teolog Miloš Stojković i lider Srpske desnice Miša Vacić.
22.11.2024
10:00
Alija Balijagić uhapšen je nakon 27 dana potrage u selu Pribojska Goleša kod Prijepolja, a pojedincima nisu dovoljne ni fotografije ni snimci koje je MUP objavio, su već počeli sa stvaranjem teorija zavera i širenjem laži i panike u javnosti, kako je sve zavera policije i da uhapšeno lice zapravo nije Balijagić.
22.11.2024
14:19
Protiv policijskog službenika Bojana R. (41) pokrenuta je istraga zbog sumnje da je 20. novembra ove godine neovlašćeno nosio vatreno oružje i to pištolj marke „Crvena zastava“, model M 83/92, kalibra magnum 357.
22.11.2024
15:13
Kod Alije Balijagića je prilikom hapšenja pronađen ranac u kom je krio slaninu i kobasice.
22.11.2024
10:19
Vladimir Petković (23) iz okoline Šapca, poginuo je juče zajedno sa ocem Miletom Petkovićem (63) kada su se kombijem sudarili sa automobilom marke BMW i kamionom.
22.11.2024
13:22
Duško Šarić (46), mlađi brat Darka Šarića (54) otkrio je pred današnje suđenje u Specijalnom sudu da je imao tešku operaciju srca, koja je trajala pet sati.
22.11.2024
10:52
Selektor Srbije Dragan Stojković Piksi jasno je naznačio da će mečevi protiv Austrije biti izuzetno teški za našu selekciju u borbi za opstanak u A diviziji Lige nacija.
22.11.2024
15:10
Košarkaši Partizana ostvarili su najvažniju pobedu ove sezone, srušili su Crvenu zvezdu pred njenim navijačima i mnogi veruju da će upravo taj trijumf biti prekretnica sezone za ekipu Željka Obradovića!
22.11.2024
14:10
Naša fudbalska reprezentacija igraće protiv Austrije u dvomeču za opstanak u Diviziji A.
22.11.2024
11:30
Fudbalska reprezentacija Srbije igraće protiv Austrije u baražu za opstanak u A diviziji Lige nacija.
22.11.2024
12:36
Primetio sam da Duan Vošington ponovo nije igrao. Ne deluje kao da je u Željkovim planovima, Izgleda da Obradović ne zna kako da ga iskoristi, istakao je litvanski novinar Donatas Urbonas i otkrio kako je Partizan u potrazi za novim igračem.
22.11.2024
16:54
Severnokorejski vođa Kim Džong Un kaže da pretnja nuklearnim ratom nikad nije bila veća, te je okrivio SAD za "agresivnu i neprijateljsku" politiku prema Pjongjangu.
22.11.2024
16:30
Mađarski premijer Viktor Orban pozvao je izraelskog premijera Benjamina Netanjahua da poseti Mađarsku, dok su mnoge druge evropske zemlje saopštile da bi ga uhapsile ako se pojavi na njihovoj teritoriji, nakon što je Međunarodni krivični sud (ICC) izdao protiv njega poternicu.
22.11.2024
15:00
Ministarstvo odbrane izveštava o uništenju ukrajinske oklopne tehnike u pograničnom regionu Kurske oblasti.
22.11.2024
14:30
Američki senator Lindzi Grejm pozvao je Vašington da uvede sankcije Međunarodnom krivičnom sudu (MKŠ) zbog izdavanja naloga za hapšenje izraelskog premijera Benjamina Netanjahua i bivšeg ministra odbrane Joava Galanta.
22.11.2024
14:00
Aerodrom Getvik u Londonu jutros je hitno evakuisan zbog bezbednosnog incidenta, kako je saopšteno.
22.11.2024
12:28
Lik bivšeg ambasadora SAD u Srbiji, Vilijama Montgomerija, pojaviće se u seriji "Sablja"!
22.11.2024
10:35
Novi film "Babygirl", erotski triler sa Nikol Kidman, izazvao je pravi skandal, posebno jer će biti prikazan baš tokom prazničnog perioda. Mnogi pitaju: "Zašto baš sada, na Božić?"
22.11.2024
13:17
Scena seksa, za koju niko nije mogao pretpostaviti da postoji, prikazuje film "Hari Poter i vatreni pehar" u potpuno drugačijem svetlu. U sceni koja je izbačena iz finalne verzije filma pojavljuje se i poznati srpski glumac Peđa Bjelac.
22.11.2024
12:31
Paf Dedi optužen je od strane glumca, koji tvrdi da je tokom audicije za reperov muzički video bio žrtva brutalnih silovanja, koja su uključivala i orgije sa telohraniteljem.
22.11.2024
11:31
Super saveti kako da uz 6 jednostavnih trikova ukrasite malu jelku koja će izgledati jednako raskošno kao i velika.
22.11.2024
14:40
Najstarija crkva u lucernskom naselju, Crkva sv. Petra, postavila je Isusa koji komunicira putem veštačke inteligencije i koji može da razgovara na 100 različitih jezika.
22.11.2024
14:00
Ukrasni kupus je otporan na zimske temperature, ne smrzava se na otvorenom, a može da opstane i na -15°C.
22.11.2024
16:40
Mumificirana mačka pronađena je na krovu kuće u Dorsetu u Engleskoj.
22.11.2024
16:00
Revijom „Lutka sa naslovne strane“ 23. novembra u 19 časova u hotelu Hyatt Regency biće otvoren 37. Fashion Selection, a u organizaciji modne agencije Select.
22.11.2024
15:35
Pevač Aca Lukas istakao je da Aleksandri Prijović po uspehu trenutno na domaćoj estradi nema ravne, a tom prilikom ukazao je na navodno licemerje kada su u pitanju Lepa Brena i Svetlana Ceca Ražnatović.
22.11.2024
13:07
Muzička zvezda Aleksandra Prijović pojavila se sinoć, 22. novembra, na slavi Bobe Živojinovića i Lepe Brene, a tom prilikom prošetala je nakit vredan čak 48.700 evra.
22.11.2024
13:37
Rada Manojlović priznala je da je bila ljuta na Stoju jer je kritikovala njen izbor partnera.
22.11.2024
13:31
Reči Nemanje Nikolića da ne želi da bude gost na koncertu Tanje Savić u Areni izazvale su buru u javnosti, a pevač je konačno objasnio zbog čega je doneo tu odluku.
22.11.2024
12:01
Rada Manojlović otkrila je nepoznate detalje vezane za njen odnos sa Jelenom Karleušom. Pevačica je, tom prilikom, stavila tačku na dugogodišnja nagađanja da je sa Jelenom u svađi, a pomenula je i Sašu Popovića, na čiji se nagovor izvinila muzičkoj zvezdi.
22.11.2024
11:27
Ostavite komentar
Pravila komentarisanja:
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.