VELIKI STRAH ZAVLADAO U EVROPI Zelenskog upozoravaju: "Ništa ne potpisuj"
107. 12. 2025. u 08:38
207. 12. 2025. u 08:38
Ovo su samo neki od podataka koji su predstavljeni na desetoj konferenciji Digital Day Lite, koja je održana u Beogradu 3. juna, a koju tradicionalno organizuje Udruženje IAB Serbia. Tema ove najznačajnije digitalne konferencije u regionu bila je svojevrsna revolucija digitalne industrije u prethodnih deset godina. Dešavanja na ovom tržištu od njenih početaka predstavili su lideri na ovom polju, predstavnici domaćih i stranih kompanija, a rekapitulaciju stanja digitalnog tržišta Srbije lane, u brojkama, ilustrovana je kroz rezultate AdEX analize.
„Naše digitalno tržište već godinama je u vrhu po rastu potrošnje u Evropi“ rekao je Igor Černiševski, predsednik Komiteta za edukaciju u IAB Serbia. „Od devet miliona njegove vrednosti 2010. godine, došli smo do današnjih 56,22 miliona evra. Displej oglašavanje prednjači sa gotovo 37 miliona evra i rastom od 16 odsto, dok „paid search“ beleži rast od 30 odsto. „Local display“ je doživeo pad od 16 procenata i sa 9,2 miliona smo prošle godine došli na cifru od pre 10 godina - 7,7 miliona evra.
Vrednost tržišta mobilnog oglašavanja za prošlu godinu iznosio je 44,23 miliona evra, što je porast od gotovo 46 odsto u odnosu na prethodnu, dok je video oglašavanje poraslo sa 7,8 na 9,7 miliona evra. Oglašavanje na društvenim mrežama beleži, takođe, ozbiljan rast od 33,8 odsto i vrednošću od 15,76 miliona evra. Od toga je na oglašavanje na Fejsbuku i Instagramu otišlo čitavih 14 miliona evra. Učešće ostalih društvenih mreža je znatno manje - na Snapčet smo potrošili 78.000 evra, na Linkedin 780.000 evra, Tviter 454.000, a na Viber 402.000 evra.
Konferenciju su obeležila i dve panel diskusije, četiri keynote predavanja i dve studije slučaja predstavnika vodećih svetskih i domaćih digitalnih kompanija.
Ivan Radojičić, Brand Partnerships Manager iz kompanije TikTok govorio je o nastanku i razvoju njihove platforme koja je za samo tri godine okupila 100 miliona aktivnih korisnika širom Evrope i postala neizostavni deo popularne kulture. “Tokom prošle godine ova platforma postala je globalni fenomen. Imali smo najviše preuzimanja aplikacije na svetu, a sada smo već u 100 najvrednijih brendova na svetu, a među 10 u čitavoj industriji zabave” rekao je Radojičić. “Za razliku od ostalih društvenih mreža, Tik Tok se zasniva na sadržaju, umesto na pitanju koga pratite i ko vas prati. Preko noći se može postići milionska gledanost, a za početak je dovoljan samo mobilni telefon.”
I pre nego što u Srbiji zaživi TikTok za poslovne korisnike, Radojičić je savetovao marketinške kompanije da se priključe platformi, istraže i nadovežu na komentare u vezi svog brenda koji verovatno već postoje na platformi. Savet je i da se udruže sa kreatorima.
Iz vodeće digitalne marketinške agencije u Albaniji, Vatra, gostovao je predavač, Gerton Bejo, njen osnivač i CEO. On je govorio o promenama i prilagođavanju marketinških agencija i svih profesionalaca u kreativnoj i komunikacionoj industriji, koje su obeležile prethodnu deceniju. Naglasio je da će se promene u nadolazećoj eri razvijati brzinom svetlosti. “Da bi preživele, marketinške agencije će morati da se transformišu u gigantske proizvodne mašine dizajna, usluga i pružanja sadržaja, moraće da se prilagode na nove tehnologije, stavove, publiku” rekao je Bejo. Ono što je pre pet godina bila uspešna kampanja digitalnog marketinga, sada je staromodna. Oni koji su danas u industriji oni su revolucionari, moraju da dekodiraju želje tržišta. Prihvatanje promene i pilagođavanje su presudni za ovaj biznis. Gejo je podsetio koliko je recimo bio veliki otpor 2006. godine prema Fejsbuku, a da se danas smatra tradicionalnim medijem, dok je televiziji za takav status bilo potrebno 60 godina.
Kako su se razvijale oglašivačke kompanije na digitalnim kanalima i kako je komunikacija sa potrošačima na društvenim mrežama imala efekte u daljoj izgradnji globalnog brenda Burger King, govorila je Soco Nunez de Cela. Duhoviti način kojim je njihov čizburger “Whopper” kao pandan McDonaldsovom približen kupcima, hrabrost da iskoristi trenutak, bilo politički ili sportski, nagrađen je milionskim šerovima i velikim uspehom.
“Za dobru kampanju je potrebna hrabrost, jer zona sigurnog neće dovesti do novog, a hrabrost donosi ono što nije viđeno pre. Važno je biti relevantan i ostati svoj. Najbitnije je da stvoriš svoju prepoznatljivu sliku, stil kojim ćeš se razlikovati. Nije presudno da iza uspešne kampanje stoji samo veliki budžet. Dokazali smo da je bitnija ideja” rekla je de Cela.
Predavanje o evoluciji digitalnih oglasnika kao konstanti, održala je Biljana Stojković, Chief Digital Officer iz oglasnika Sasomange. Ona je naglasila da je pandemija pokazala da je neophodna spremnost na adaptaciju i novine na tržištu, promene navika potrošača i budžeta, ali da je izuzetno važan brend marketing.
“Jedan od trendova na oglasnicima tokom korone je porast kupovine luksuznih nekretnina i automobila, pojavila se grupa koja smatra da ne treba čuvati novac” rekla je Stojković. Svetski trend je da oglasnici postaju posrednici u prodaji i vlasnici nekretnina. “iBuyer” platforma je budućnost ovog tržišta, jer za sada oglasnici imaju uvid samo do prodaje, a nemaju kontrolu nad transakcijom. Prema njenim rečima, statistika za tržište digitalnih oglasnika predviđa rast.
“Digitalno oglašavanje raste, pa se za ovu godinu može očekivati osam miliona evra prihoda od digitalnih oglasa, odnosno naknade koje plaćaju oglašivači da se njihov oglas nađe onlajn” rekla je Stojković. “Predviđa se da će prosečan trošak za oglase po korisniku internet za opšte oglase, ove godine biti 0,55 evra. Očekuje se rast prihoda za 5 odsto do sledeće godine, a do 2025. godne, čak polovina prihoda od oglasa biće generisano preko mobilnih uređaja.”
Da čak 5,22 milijarde ljudi na svetu koristi mobilni telefon ili 66,6 odsto ukupne populacije, podsetila je na otvaranju prvog panela „State of digital: 2011 vs 2021" moderator Aleksandra Martinović, Chief Executive Officer portala Srbija Danas. Kako je rekla, danas Internet koristi 4,66 milijarde stanovnika planete, što je 7,6 odsto više nego prethodne godine. Korisnika društvenih mreža je 4,2 milijarde - 13 odsto više, a dvostruko više u odnosu na 2016. godinu. Prosečan korisnik društvenih mreža potroši dva sata, a u vrhu te tabele su Filipinci sa više od 4 sata utrošenih na društvene mreže. Na dnu ove lestvice su Japanci sa samo jednim satom. U proseku internet korisnik potroši na mreži sedam sati.
Učesnici ove diskusije digitalni asovi: Igor Žeželj, Chief Executive Officer u Adria Media Grupi i Srđan Šaper, osnivač I&F grupe i pokušali su da odgovore na pitanja koliko se digital promenio za proteklu deceniju.
Dostupnost informacija danas je pravljenje agencijskih kampanja ubrzalo više stotina puta, pa dok su se na početku razvoja ove industrije pripremale dve godine, danas nastaju za dan. Digital je pokretač mnogih promena, a od 2010 godine je krenuo njegov uticaj na sve sfere. Danas su gotovo sve kompanije prošle kroz neki vid digitalne transformacije. Sve manje imaju posebna digitalna odeljenja, već su ga uvrstile u način razmišljanja. Prvi mediji koji su odgovorili na izazov 2010 godine su otvorile sajtove, a ubrzo su se i ostali prilagodili promenama. Iako digital daje šansu svima, demokratizuje čak i znanje, panelisti smatraju da su ideje i kreativnost i dalje ključne u ovoj industriji, zaključili su učesnici ovog panela.
Drugi panel „Kidamo li digital već deset godina?" razmatrao je kako je od izolovanih fenomena došlo do ekspanzije digitalnih agencija, o nastanku i razvoju digitalnog marketinga u Srbiji, kako je sve počelo i kako su nastale prve digitalne marketinške agencije. Da li je to bila hrabrost, vizija ili prosta potreba tržišta – na ovo pitanje moderatora panela Ivana Živkovića, Managing Directora iz agencije Pioniri Communications odgovarali su Danka Trbojević, Managing Director agencije Drive, Goran Jankuloski, menadžment partner iz Žiške, Vesna Ćeranić, Associate Partner iz agencije Executive Group i Igor Grmuša, Country Manager iz agencije Degordian.
Ova industrija je zabeležila veliki uspeh, najveći pomak je napravljen u protekloj godini, što je ubrzala pandemija, pa brendovi sve više shvataju da digitalno nije samo “prateća priča”, već ozbiljan posao u koji vredi uložiti, istaknuto je na ovom panelu. Uprkos većem poverenju klijenata, među njima i dalje vlada strah da budu inovativni. Jedan od problema o kom su govorili stručnjaci iz ove oblasti je hiperprodukcija digitalnog sadržaja, za šta će rešenje u budućnosti biti fokus na kvaliitetu. Osim toga, rečeno je da danas postoje zanimanja koja se nisu mogla naslutiti pre decenije, ali da postoji potraga za pravim kadrovima - kreativcima i digitalcima spremnim da uče, razvijaju se dodatno samostalno i nakon studija, spemnih da se upuste u svaki novi problem i prihvate izazov. Za sada je mlade teško zadržati, lako napuštaju kompanije u potrazi za promenom.
Na kraju programa gledaoci su mogli da čuju dve studije slučaja. Prvu „Kako jedan piratski brend plovi tržištem“ prestavili su Milja Šljakinić iz Žiške i Andreja Srećković iz kompanije Jaffa Crvenka, a drugu o transformaciji u onlajn video oglašavanju su predstavili Nina Ivanović i Naum Petkoski iz Kompaniije Brid TV.
Nakon konferencijskog programa, dodeljene su nagrada IAB MIXX Awards najboljim digitalnim agencijama za kampanje i projekte realizovane u toku 2020. godine.
Na međunarodno priznatom takmičenju IAB MIXX awards, koje se ove godine održava četvrti put, a u okviru konferencije Digital Day Lite, 3. juna su dodeljene su nagrade za najbolje digitalne kampanje u proteklih godinu dana. Nagrada IAB MIXX dodeljuje se najboljima u industriji, čime se postavljaju standardi koji inspirišu, edukuju i prikazuju najbolje prakse u industriji digitalnog marketinga. Glavni cilj dodeljivanja IAB MIXX nagrada je da prepoznaju i istaknu savršenstvo egzekucije digitalnih strategija i medijskih kampanja.
MIXX (Marketing and Interactive Excellence) Awards za 2021. osvojili su:
Best Brand Awareness Campaign – Munchmallow brend film „Priča za sebe“, Ovation BBDO
Best Branded Content – Seniori – Social Media, FullHouse Ogilvy
Best Campaign – Covid19 Crisis – Thank you, Doctors, McCann Beograd
Best Cross Media Integration – COCA-COLA otkriva misterije Srbije!, McCann Beograd & Drive
Best Direct Response & Lead Generation Campaign – Roming Net, FullHouse Ogilvy
Best Innovation – COCA-COLA otkriva misterije Srbije!, McCann Beograd & Drive
Best Microsite – Blog „Biti mama“, FullHouse Ogilvy
Best Non-Profit / Corporate Social Resposibility – Trezno i oprezno, FullHouse Ogilvy
Best Product Launch – Kokos Kasato – Nekima se neće dopasti, Žiška
Best Social Community Building – Od TVITA do DNEVNIKA 2, Pioniri Communications
BEST SOCIAL MEDIA CAMPAIGN - Seniori – Social Media, FullHouse Ogilvy
BEST SOCIAL INFLUENCER MARKETING – Insta Grand #SamoUzivaj, Executive Group
Od 15 kategorija, nagrade su dodeljene u 13, jer su kategorije Best mobile i Best video advertising campaign ostale bez prijava, a prijavljeni radovi u kategoriji Best corporate website nisu osvojili dovoljan broj poena za nagradu.
Članice žirija su dame koje su vrhuski eksperti iz oblasti digitalnog marketinga: Milena Maksić, Digital Director, Ovation BBDO, Branka Batričević, Client Service Director, Drive, Ana Danilović, Senior Digital Account Manager, Executive Group, Andrijana Vasić Nikčević, Brand Strategist, Leo Burnett, Vera Radanović, Head of Digital, Media House, Aleksandra Martinović, CEO Srbija Danas, Mia Biberović, Editor in Chief, COO & Partner, Netokracija, Ana Branković, Marketing Director, Adria Media Group, Ljiljana Vučetić, Sport Vision, Tatjana Đurđević, Media planning Expert, Telenor, Aleksandra Garić, Head of Marketing, Cineplexx Serbia, I Iva Mitrović, Digital Creative Director iz agencije Full House Ogilvy, koja je i predsednica žirija.
Nagradu za najbolje od najboljih, ovogodišnji nagrade Mixx Awards Grand Prix dodeljen je kampanji „Thank you, Doctors“ agencije McCann Beograd.
Čestitamo svim dobitnicima!
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.
Ideolog blokadera Vladeta Janković propisno se obrukao gostujući na tajkunskoj televiziji Nova S.
07.12.2025
09:07
Tajkun Dragan Đilas, politička luzer, posle tačno sedam dana od izbornog debakla na lokalnim izborima u Mionici na kojima je njegova SSP osvojila 1,4 odsto, konačno se oglasio o ovom temi.
07.12.2025
08:08
Profesor FDU Stevan Filipović, jedan od najvećih blokadera, odjavio je svoje dojučerašnje saborce.
07.12.2025
08:28
Predsednik opozicone Narodne stranke Vladimir Gajić smatra da tajkun Dragan Šolak stoji iza blokaderskih protesta.
07.12.2025
07:38
Hrvatski RTL, udarna medijska igla koja u zavijenoj formi propagira ustaštvo, ponovo je zakukao zbog Srbije.
07.12.2025
07:28
Šesta epizoda Informerovog TV spektakla “Na merama”, koja se emituje večeras od 20h, otkriće vam zašto je “žuti političar” Borko Stefanović dobio “titulu” “Pakleni vozač”, šta u teretani radi Borkov partijski šef i tajkun Dragan Đilas, gde posle Skupštine odlazi njihova stranačka drugarica Marinika Tepić…
06.12.2025
11:08
Prošle sedmice u popularnoj Informerovoj TV emisiji "Na merama" mogli ste, između ostalog, da vidite, kako biznismen iz Ratkova Branko Babić sa Draganom J. Vučićevićem dogovara kupovinu medija Junajted grupe, šta na pijaci pazari ministarka Milica Đurđević Stamenkovski, kakve turustičke aranžmane merka poslanica-blokaderka Biljana Đorđević, gde penzionerske dane provodi nekadašnji lider SPO-a Vuk Drašković…
05.12.2025
10:57
Šampion Exatlona nije onaj ko je preživeo - već onaj ko je pobeđivao. I zato je ovo takmičenje čista esencija sporta.
03.12.2025
13:31
Gosti Info jutra Nikola Rađen, bivši vaterpolista, Dragan Vasiljković, fondacija "Kapetan Dragan" i Branko Babić, biznismen komentarisali su uvrede na račun Srba koje dolaze iz regiona.
03.12.2025
12:39
Premijera novog filma "Snaga jedinstva" biće prikazana u večeras u 22.30 časova na televiziji Informer!
01.12.2025
20:27
Muškarac (50), noćas oko 1.55 časova iza ponoći primljen je u UC u Beogradu.
07.12.2025
08:20
U jednom poznatom restoranu na Novom Beogradu, večeras oko 21 čas upucan je navijač Partizana N.K. (30), koji je bio u društvu Nenada Alajbegovića zvanog Alibeg.
06.12.2025
23:25
Policija u Beogradu uhapsila je večeras u Beogradu Vladimira Ulamu (32) i Igora Tomaševića (28), visokopozicionirane pripadnike škaljarskog klana, za kojima su raspisane Interpolove međunarodne poternice za ubistva, kao i krivična dela u vezi sa oružjem i organizovanim kriminalom.
06.12.2025
22:40
Nenad K. (30) koji je pogođen sa više hitaca u restoranu "Durmitor" na Novom Beogradu prebačen je sa teškim povredama u operacionu salu u Urgentnom centru!
06.12.2025
22:25
Оko 21 sat u jednom ugostiteljskom objektu na Novom Beogradu, nepoznata osoba pucala je na muškarca (30), nakon čega se udaljila u nepoznatom pravcu.
06.12.2025
21:57
Švedska mornarica susreće se sa ruskim podmornicama u Baltičkom moru "skoro svake nedelje", izjavio je šef operacija švedske mornarice Marko Petković.
07.12.2025
07:40
Kontrola teritorija postala je jedna od glavnih prepreka ka postizanju mirovnog sporazuma Ukrajine i Rusije.
07.12.2025
07:00
U nemačkom maloprodajnom sektoru u proteklih godinu dana propao je najveći broj firmi u poslednjoj deceniji, saopštila je kompanija za osiguranje kredita Allianz Trade.
07.12.2025
06:20
Operatori dronova ruske grupe snaga "Istok" uništili su ukrajinsku pešadiju koja je pokušavala da postavi ukrajinsku zastavu, rekao je vojnik sa pozivnim znakom "Hrust" za RIA Novosti.
07.12.2025
05:40
Ekonomski stručnjak Džefri Saks upozorava da bi konfiskacija 140 milijardi evra ruske imovine mogla da dovede do ozbiljnog finansijskog poremećaja u EU.
07.12.2025
00:00
Glumac Miodrag Radonjić kaže da je tokom devedesetih godina kada je na prostorima bivše Jugoslavije buktao rat bio dete i da mladi kroz seriju "Tvrđava" treba da shvate da život može da se okrene preko noći.
06.12.2025
20:15
Književnik Radivoj Raša Popov je pre 11 godina doživeo veliku neprijatnost kada su ga napala dvojica maloletnika koji su mu oteli novac, a onda pokušali i da provale u njegov stan.
06.12.2025
11:03
Glumac Dejan Lutkić igrao je transvestita u seriji "Poprodično blago", a u 32 godine dugoj karijeri imao je samo jednu glavnu ulogu.
06.12.2025
09:30
Večeras se na Prvom programu RTS emituje osma epizoda serije "Tvrđava" sa početkom u 20.11 sati.
06.12.2025
08:03
Ako tražite mesto koje tokom praznika izgleda kao da je napravljeno od šećera, cimeta i pahulja - Krakov je pravo odredište.
07.12.2025
09:00
Ako umesto prve jutarnje kafe pojedete šaku badema, telo dobija snažan i potpuno prirodan podsticaj.
07.12.2025
07:00
Na svom Instagram profilu, popularni lekar i nutricionista dr Poma nedavno je objavio listu ulja za koja smatra da su najzdravijim izborima u ishrani. Istakao je tri namirnice: goveđi loj, ulje oraha makadamije i kokosovo ulje.
06.12.2025
20:20
Dani kada ste morali da pitate za šifru ili tražite papirić zalepljen na ruteru polako odlaze u prošlost. Zahvaljujući savremenim opcijama povezivanja, sada možete pristupiti WiFi mreži bez ikakvog kucanja lozinke.
06.12.2025
18:20
Predigra je mnogo više od fizičkog kontakta, ona je iskustvo koje uključuje sva čula i gradi emocionalnu povezanost, a uz tri trika iskustvo će biti nikad bolje.
06.12.2025
23:20
Miljana Kulić je u "Eliti 9" ispričala da je Nenad Macanović Bebica pobegao jednom prilikom dok su bili u vezi. Razlog za to je bio neplaćen račun.
07.12.2025
07:01
Nikolina Kovačević, koja je pre tranzicije bila poznata kao Njegoš, otvoreno govori o tome koliko je pogađaju negativni komentari upućeni trans osobama.
07.12.2025
06:02
Zorica Dukić, bivša rijaliti učesnica i pobednica "Parova", nakon trijumfa odlučila je da se povuče sa estrade i posveti privatnom biznisu.
07.12.2025
00:11
Pevač Džej Ramadanoski jednim komentarom upućenim bivšoj misici Jeleni bin Drai uspeo je da nasmeje publiku i izazove gromoglasan aplauz.
06.12.2025
23:48
Đina Džinović, ćerka pevača Harisa Džinovića, oglasila se na društvenim mrežama iz Monaka.
06.12.2025
23:21
Imate mišljenje?
Ukoliko želite da ostavite komentar, kliknite na dugme.
Ostavite komentar