Srbija u problemu! Nema ko da vozi kamione! OVE tri KATEGORIJE se najviše TRAŽE!
Podeli vest
Kamione nema ko da vozi i pored činjenice da su plate kamiondžija odlične. Kako Srbija može da reši ovaj problem
Profesionalnih vozača nema dovoljno nigde u svetu. U nekim od razvijenih zemalja, poput Kanade ili Amerike, mladim ljudima se predlaže da se bave ovim poslovima, jer nedostaje čak 900.000 profesionalnih vozača.
Vozače danas očekuju bolji uslovi vožnje s obzirom da metereolozi najavljuju dolazak nešto lepšeg vremena u odnosu na prethodne dane, ali će i slabiji intezitet saobraćaja u prvom delu dana vozačima činiti vožnju lakšom i sigurnijom, saopštio je Auto-moto savez Srbije
17.10.2021
08:44
Srbija se suočava sa nedostatkom oko 6.000 vozača. Poslednjih godina oni odlaze u evropske zemlje. Put do profesionalnog vozača nije lak. Vozač ne može odmah da sedne u kamion kad mu se upiše kategorija u vozačku dozvolu.
Nemačkoj nedostaje oko 80.000 profesionalnih vozača. Svaki treći će uskoro otići u penziju, a razmišlja se da bi ovo zanimanje mogla da učini atraktivnijim veća plata. Mladi radije biraju druga zanimanja ili voze za strane kompanije.
Slavoljub Jevtić, predsednik Nacionalne asocijacija špediterskih društava i agenata PU "Transport i logistika" istakao je za RTS da Srbiji nedostaju tri kategorije vozača.
U prvoj su vozači međunarodnog transporta, kojih nedostaje najviše, u drugoj oni koji rade samo u domaćem transportu, a u trećoj vozači u distribuciji, odnosno, snabdevanju velikih gradova.
Sa problemom da obezbede neophodan broj vozača, trenutno su suočene kompanije koje se bave organizacijom transporta ali i špediterskim firmama
- Jedan od novonastalih problema je i da smo došli u situaciju da je dosta naših vozačkih kompanija osnovalo kompanije u inostranstvu da bi mogli da rade pa vozači sada odlaze tamo kod njih. A drugi problem je da određene kompanije iz Zapadne Evrope dolaze u Srbiju i kupuju naše firme kako bi, pre svega, obezbedile vozače, objasnio je Jevtić.
Ako nema vozača, ko nas onda vozi?
- Voze nas vozači koji su tu dozvolu stekli nekih davnih dana, još iz vojske kada je vojska bila najveći izvor profesionalnih vozača. Voze nas ljudi koji sami reše da sebe školuju i finansiraju i voze nas oni koji završe srednju saobraćajnu školu, istakao je Aleksandar Spasić, generalni sekretar Poslovnog uduženja "Međunarodni transport".
Među njima, dodaje, ima i vozača koji su otišli u penziju jer ne može da se obezbedi dovoljan broj u svim kategorijama.
Napominje da svaki od tih penzionisanih vozača, koji prođe određene zdravstvene preglede, može i dalje da vozi i da to nije ništa novo, da se dešavalo i ranije.
Problem nestašice vozača može popraviti jedino obrazovanjem
Spasić upozorava, da se sa problemom susreće ne samo transportna privreda već i izvozna. Iako imamo dovoljno transportnih kapaciteta u vidu najsavremenijih kamiona, jednostavno te kamione nema ko da vozi",objasnio je Spasić.
- Zapostavili smo taj izbor profesionalnog vozača. Srednje saobraćajne škole, iako im je zakonom dato da stvore vozače sa "C" kategorijom, da ti ljudi mogu, kada završe škole, da upravljaju teškim teretnim vozilima, mi to ne radimo. Oni izlaze sa "C" kategorijom i moraju da čekaju 21 godinu. Pa ko će da čeka od 18 do 21 godine da tek onda postane vozač, tvrdi Spasić.
Takođe, problem je to što budući vozači nemaju novca da plate obuku i licencu koja iznosi oko 3.000 evra.
Jevtić objašnjava da niže obrazovni kadar mora da prođe proces sertifikacije koji traje 287 sati.
- To je mesec, mesec i po dana, a vi nemate vozača koji će za to vreme da radi, a nemate ni zamenu za njega", kazao je Jevtić.
Kada vozač postaje vozač
Spasić upozorava da vozač nije odmah vozač i da ne može odmah da sedne u kamion kad mu se upiše kategorija u vozačku dozvolu.
- Od pre dve godine imamo obavezu da taj vozač mora da se licencira. Prvo da krene na inicijalnu obuku, a posle i na dodatnu obuku u neki od 17 centara u Srbiji. A cene koje su u Srbiji bar pet puta veće nego u svetu su jedan od razloga zašto se odbijaju ti mladi ljudi, ukazao je Spasić.
Kandidati koji odmah završe obuku mogu da računaju na posao jer, kako navodi Jevtić, na birou ih nema i stalno su otvoreni konkursi za sve kategorije. Istakao je i da ljudi koji žele da postanu vozači i prođu sva ta školovanja i sva ta finansiranja sigurno nalaze posao.
Za niže kategorije vozača donja starosna granica je 18 godina, manja teretna vozila od 18. do 21. godine, a za teška teretna vozila od 21. godine, trenutno.
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće
registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili
nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji,
etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne
predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.
Vozaca nema a zakon propisuje da ni taksi ne moze da vozi bilo ko vec samo onaj koji je zavrsio srednju skolu za vozaca... uskoro ce i tu da bude problem jer vozaca na birou nema a drzavane menja zakon
Pa neće nas ni biti radimo za procenat ako voziš plata a ako ne voziš nema ništa topli obrok 200 dinara mesečno nam se uplaćuje
Uplata minimalac ako ga zaradiš penzioneri nam ubiše cenu rada
Ima, ima ko da vozi. Ja imam iskustva 24 godine, ''B'', ''C'', ''D'', ''E' kategorije, ali neću da radim i kao vozač i kao fizički radnik. Kilavi se kao fizikalac, pa sdi za volan, a kad se desi nešto, onda, ''e što si to radio'', daleko vam lepa kuća... ''GAZDE'', jednom platom bi tri radna mesta, vozač, pomoćnik, i fizikalac, e pa sedite sad vi, pa vozite.
zapitajte se zasto niko nece da vozi ture prema Srbiji? zapitajte se koliko vas carina unistava... kamiondzija ako krene iz Brckog (BiH) i vozi do Ljubljane(Slovenija) cca 500 KM i naravno tranzit kroz Hrvatsku treba manje vremena da odveze turu i da se vrati kuci nego da iz Brckog krene na turu do Rume u Srbiji i nazad, dal preko tranzita kroz Hrvatsku ili preko Sremske Race cca 150 KM u oba slucaja... e sad zapitajte se zasto samo pocetnici zeljni prakse voze prema Srbiji... carina,carina i samo carina...
Razlog za nedostatak vozaca u EU i Srbiji je jednostavan izuzeto slabo placen posao sobzirom na tezinu posla, rizik, odsustvo od kuce. Pa zamislite sta znaci za porodicu ako ste 5 do 7 dana u mesecu kod kuce ako radite u medjunarodnom transportu. Ovo vam govori neko ko je bio vozac 27 goduna. Da ne ulazim u tematiku koliko je taj posao los po zrdavlje. Situacija ce biti i gora samo zato sto oni koji osmisljavaju pravila neznaju ni kako volan kamiona izgleda. Toliko....a sto se teme tice mogu knjigu da napisem..
Ima ko da vozi kamione, problem je u tome sto nasi poslodavci smatraju da je vozac kamiona i fizikalac, sekretarica u vozilu, a uz put i spremacica, i ako moze radno vreme da bude najmanje 12 sati. I naravno da nam vozaci odlaze van granice.
Dok god se taj posao bude ovako vrednovao i poštovao, neće biti vozača. Prijava na minimalac i rad van regule, destimuliše interesovanje mladih, a generiše buduće socijalne slučajeve (penz. ispod 20 000). Sve ispod 120000 , je smešno, za vožnju i fizikalisanje na utovaru i istovaru i rad od 12 i više sati svaki dan. Poslodavcima će uvek biti mnogo, vozačima malo, zato neće ni biti boljitka, jer nismo realni u poimanju vrednosti.
Nikada mladi vozaci na pocetku karijere nisu dobijali samostalno vozilo. Prvo rad u duploj posadi sa starijim vozacem pa onda samostalno kratke relacije trebale su godine da prodju i dobre kilometre da zgaze da krenu preko granice plus skola. A danas domacini daju deci bez trunke iskustva mocne masine od 500 konja klinci se prime na lep kamion i samo gas zato i vracaju polupana vozila u firme. Ne ide to tako gospodo draga pisete gluposti vozac je zanat kao i svaki drugi pece se godinama i nikad nije dovoljno naucen svaki dan je nova skola.
Vozače danas očekuju bolji uslovi vožnje s obzirom da metereolozi najavljuju dolazak nešto lepšeg vremena u odnosu na prethodne dane, ali će i slabiji intezitet saobraćaja u prvom delu dana vozačima činiti vožnju lakšom i sigurnijom, saopštio je Auto-moto savez Srbije
Tri velika ruska ratna broda – desantni brodovi „Aleksandar Šabalin“ i „Ivan Gren“, kao i fregata „Admiral Grigorovič“ – trenutno su usidrena u sirijskoj luci Tartus, gde se nalazi ključna ruska vojna baza. Satelitski snimci ukazuju na pripreme za transport velike količine vojne opreme, a prema dostupnim informacijama, ona će biti prebačena u Libiju.
Administracija predsednika Džoa Bajdena bila je upoznata sa ukrajinskim planovima za asimetrični rat protiv Rusije, ali tajne operacije nisu bile predočene ni američkom Kongresu ni javnosti, tvrdi britanski analitičar Aleksandar Merkuris.
Apelacioni sud u Novom Sadu ukinuo je rešenje Višeg suda u Novom Sadu, kojim je odbijen predlog za određivanje pritvora prema okrivljenom Goranu Vesiću i vratio predmet prvostepenom sudu na ponovno odlučivanje.
U 2024. godini predsednik Srbije Aleksandar Vučić nastavio je sa intenzivnim angažmanom na međunarodnoj političkoj sceni, ugostivši u Beogradu veliki broj svetskih lidera i održavajući značajne diplomatske kontakte sa ključnim državnicima.
Premijer Miloš Vučević reagovao je na objavu Dragana Đilasa na društvenoj mreži Iks, u kojoj navodi da će predsednik Srbije "ostati čovek čiju su politiku obeležili laž i mržnja".
Kada sam početkom aprila prošle godine išao na operaciju na otvorenom srcu, napisao sam, podrazumeva se, testament. Šanse da preživim komplikovanu zamenu srčane aorte bile su mi negde oko 50%, pa sam u 'svojeručnom zaveštanju' detaljno opisao i gde i kako hoću da me sahrane i zatražio da mi na spomeniku ispišu: 'I mrtav, iz ovoga groba, boriću se protiv ustaša i žutog ološa. Živela Srbija!'.
O odlikovanju Džordža Soroša i Hilari Klinton od strane američkog predsednika Džozefa Bajdena za našu televiziju govorio je Boško Vasiljević, stručnjak za sprsko-ruske odnose.
Na Informer televiziji emitovan je dokumentarac posvećen žrtvama masakra u Duboni, koji sada možete da pogledate na našem portalu! Uroš Blažić nedavno je osuđenog na maksimalnih 20 godina zatvora zbog ubistva ukupno 12 ljudi.
U Višem javnom tužilaštvu u Beogradu saslušan je Stefan J. (22) zbog sumnje da je 6. januara 2025. godine pokušao da sekirom liši života oštećenog A.S. u Sremačkoj šumi.
Sedamdesetogodišnja M.R. pronađena je mrtva u porodičnoj kući u Srbobranu, a sumnja se da ju je sin ubio udarcima nakon čega se udavila u sopstvenoj krvi.
Muftija beogradski, Mustafa Jusufspahić, u velikom intervjuu za Informer je govorio o fudbalskim i košarkaškim sekcijama Partizana, anegdotama iz perioda bavljenja sportom, veri, navijanju, porodici...
Muftija beogradski, Mustafa Jusufspahić, u razgovoru za Informer je podelio zanimljivu priču iz perioda kada su golmana Vladimira Stojkovića navijači Crvene zvezde uvredljivo prozvali Mustafa.
Stariji brat Nikole Jokića, Strahinja, izjasnio se da nije kriv po optužbi za napad trećeg stepena zbog udaranja navijača na utakmici NBA lige između Denver Nagetsa i Los Anđeles Lejkersa.
Novoizabrani predsednik Donald Tramp ne prestaje da intrigira svet svojim stavovima i neiscrpnoj težnji da Sjedinjene Američke Države preuzmu kontrolu nad Grenlandom i Panamskim kanalom. Grenland mu je posebno važan zbog strateški značajnih resursa, jačanja nacionalne bezbednosti i pružanja otpora kineskom uticaju.
Ukrajina bi, bez pomoći Sjedinjenih Država, mogla da bude poražena u narednih 12-18 meseci, napisao je u članku za magazin Atlantik Robert Kejgan, američki politikolog i suprug bivše zamenice sekretara za politička pitanja Viktorije Nuland.
Volodomir Zelenski doneo je odluku da se kandiduje na narednim predsedničkim izborima, pod uslovom da se bivši glavnokomandujući Oružanih snaga Ukrajine, ambasador Velike Britanije, Valerij Zalužni ne kandiduje, prenelo je ukrajinsko izdanje "Telegrafa", pozivajući se na izvore bliske Zelenskom.
Sjedinjene Države završile su proizvodnju nove generacije termonuklearnih bombi B61-12, koje su rezultat programa razvoja i modernizacije vođenog od strane Nacionalne administracije za nuklearnu bezbednost (NNSA) od 2008. godine.
Vojnik koji je poginuo u eksploziji Tesla sajbertraka ispred hotela Tramp Internešenel u Las Vegasu na Novu godinu koristio je ChatGPT za planiranje incidenta, otkrili su američki zvaničnici.
Glumci Mekoli Kalkin i Ketrin O`Hara svetsku slavu stekli su devedesetih godina zahvaljujući ulogom u filmovima "Sam u kući" u kojima su igrali sina Kevina i majku Kejt.
I danas se prepričava trenutak kada je naš čuveni kjniževnik Raša Popov, poznat i iz dečije emisije "Fazoni i fore" u jednoj emisiji kroz suze priznao da je sanjao preminulu suprugu kako ga zove.
Film "Ruski konzul" premijerno je prikazan 3. marta 2024, a Žarko Laušević je posthumno na premijeri dobio najveći i najglasniji aplauz na kraju projekcije.
Ragu čorba je savršen obrok za hladne dane, bogata je, hranljiva i puna ukusa. Ova jela, obogaćena komadićima mesa, povrća i začina, pružaju pravi užitak u svakom zalogaju.
Dobro pogledajte svoj palac. Da li vam je ravan ili zakrivljen? Ovo će vam pomoći da otkrijete svoje jedinstvene osobine, prednosti, slabosti, prirodu, način razmišljanja i stil ponašanja.
Ako volite cveće i želite da vaš balkon ostane živopisan i tokom hladnih dana, ova biljka je savršen izbor za vas. Erika je zimzeleni grm koji dolazi u oko 800 različitih vrsta, od kojih neke mogu ukrasiti vašu baštu ili dom čak i tokom zime.
Brzo čišćenje kuhinje nakon božićnog obroka može da bude izazovno, ali uz pomoć prirodnih sastojaka poput limuna, sirćeta i bikarbone, možete postići briljantne rezultate bez potrebe za hemikalijama.
Marija Šerifović već nekoliko godina živi na relaciji Beograd - Los Anđeles u kom od utorka besni razorni šumski požar. Međutim, za katastrofu koja je pogodila ovaj grad pevačica nije čula.
Pevačica Vesna Zmijanac otvoreno je govorila o višedecenijskom rivalstvu sa Lepom Brenom, kada je priznala da su obe uvek dobro izgledale, ali da smatra da je ona bolja pevačica.
Pesmu "Idi dok si mlad", jedan od najvećih hitova Svetlane Cece Ražnatović trebalo je da snimi Vesna Zmijanac, a pevačica je sada otkrila zašto je odbila ovu numeru.
Ostavite komentar
Pravila komentarisanja:
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.