Srbija u problemu! Nema ko da vozi kamione! OVE tri KATEGORIJE se najviše TRAŽE!
Podeli vest
Kamione nema ko da vozi i pored činjenice da su plate kamiondžija odlične. Kako Srbija može da reši ovaj problem
Profesionalnih vozača nema dovoljno nigde u svetu. U nekim od razvijenih zemalja, poput Kanade ili Amerike, mladim ljudima se predlaže da se bave ovim poslovima, jer nedostaje čak 900.000 profesionalnih vozača.
Vozače danas očekuju bolji uslovi vožnje s obzirom da metereolozi najavljuju dolazak nešto lepšeg vremena u odnosu na prethodne dane, ali će i slabiji intezitet saobraćaja u prvom delu dana vozačima činiti vožnju lakšom i sigurnijom, saopštio je Auto-moto savez Srbije
17.10.2021
08:44
Srbija se suočava sa nedostatkom oko 6.000 vozača. Poslednjih godina oni odlaze u evropske zemlje. Put do profesionalnog vozača nije lak. Vozač ne može odmah da sedne u kamion kad mu se upiše kategorija u vozačku dozvolu.
Nemačkoj nedostaje oko 80.000 profesionalnih vozača. Svaki treći će uskoro otići u penziju, a razmišlja se da bi ovo zanimanje mogla da učini atraktivnijim veća plata. Mladi radije biraju druga zanimanja ili voze za strane kompanije.
Slavoljub Jevtić, predsednik Nacionalne asocijacija špediterskih društava i agenata PU "Transport i logistika" istakao je za RTS da Srbiji nedostaju tri kategorije vozača.
U prvoj su vozači međunarodnog transporta, kojih nedostaje najviše, u drugoj oni koji rade samo u domaćem transportu, a u trećoj vozači u distribuciji, odnosno, snabdevanju velikih gradova.
Sa problemom da obezbede neophodan broj vozača, trenutno su suočene kompanije koje se bave organizacijom transporta ali i špediterskim firmama
- Jedan od novonastalih problema je i da smo došli u situaciju da je dosta naših vozačkih kompanija osnovalo kompanije u inostranstvu da bi mogli da rade pa vozači sada odlaze tamo kod njih. A drugi problem je da određene kompanije iz Zapadne Evrope dolaze u Srbiju i kupuju naše firme kako bi, pre svega, obezbedile vozače, objasnio je Jevtić.
Foto: Tanjug/Dragan Kujundžić
Ako nema vozača, ko nas onda vozi?
- Voze nas vozači koji su tu dozvolu stekli nekih davnih dana, još iz vojske kada je vojska bila najveći izvor profesionalnih vozača. Voze nas ljudi koji sami reše da sebe školuju i finansiraju i voze nas oni koji završe srednju saobraćajnu školu, istakao je Aleksandar Spasić, generalni sekretar Poslovnog uduženja "Međunarodni transport".
Među njima, dodaje, ima i vozača koji su otišli u penziju jer ne može da se obezbedi dovoljan broj u svim kategorijama.
Napominje da svaki od tih penzionisanih vozača, koji prođe određene zdravstvene preglede, može i dalje da vozi i da to nije ništa novo, da se dešavalo i ranije.
Problem nestašice vozača može popraviti jedino obrazovanjem
Spasić upozorava, da se sa problemom susreće ne samo transportna privreda već i izvozna. Iako imamo dovoljno transportnih kapaciteta u vidu najsavremenijih kamiona, jednostavno te kamione nema ko da vozi",objasnio je Spasić.
- Zapostavili smo taj izbor profesionalnog vozača. Srednje saobraćajne škole, iako im je zakonom dato da stvore vozače sa "C" kategorijom, da ti ljudi mogu, kada završe škole, da upravljaju teškim teretnim vozilima, mi to ne radimo. Oni izlaze sa "C" kategorijom i moraju da čekaju 21 godinu. Pa ko će da čeka od 18 do 21 godine da tek onda postane vozač, tvrdi Spasić.
Takođe, problem je to što budući vozači nemaju novca da plate obuku i licencu koja iznosi oko 3.000 evra.
Jevtić objašnjava da niže obrazovni kadar mora da prođe proces sertifikacije koji traje 287 sati.
- To je mesec, mesec i po dana, a vi nemate vozača koji će za to vreme da radi, a nemate ni zamenu za njega", kazao je Jevtić.
Foto: Pixabay
Gostovanje u Jutarnjem programu
Kada vozač postaje vozač
Spasić upozorava da vozač nije odmah vozač i da ne može odmah da sedne u kamion kad mu se upiše kategorija u vozačku dozvolu.
- Od pre dve godine imamo obavezu da taj vozač mora da se licencira. Prvo da krene na inicijalnu obuku, a posle i na dodatnu obuku u neki od 17 centara u Srbiji. A cene koje su u Srbiji bar pet puta veće nego u svetu su jedan od razloga zašto se odbijaju ti mladi ljudi, ukazao je Spasić.
Kandidati koji odmah završe obuku mogu da računaju na posao jer, kako navodi Jevtić, na birou ih nema i stalno su otvoreni konkursi za sve kategorije. Istakao je i da ljudi koji žele da postanu vozači i prođu sva ta školovanja i sva ta finansiranja sigurno nalaze posao.
Za niže kategorije vozača donja starosna granica je 18 godina, manja teretna vozila od 18. do 21. godine, a za teška teretna vozila od 21. godine, trenutno.
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće
registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili
nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji,
etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne
predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.
Vozaca nema a zakon propisuje da ni taksi ne moze da vozi bilo ko vec samo onaj koji je zavrsio srednju skolu za vozaca... uskoro ce i tu da bude problem jer vozaca na birou nema a drzavane menja zakon
Pa neće nas ni biti radimo za procenat ako voziš plata a ako ne voziš nema ništa topli obrok 200 dinara mesečno nam se uplaćuje
Uplata minimalac ako ga zaradiš penzioneri nam ubiše cenu rada
Ima, ima ko da vozi. Ja imam iskustva 24 godine, ''B'', ''C'', ''D'', ''E' kategorije, ali neću da radim i kao vozač i kao fizički radnik. Kilavi se kao fizikalac, pa sdi za volan, a kad se desi nešto, onda, ''e što si to radio'', daleko vam lepa kuća... ''GAZDE'', jednom platom bi tri radna mesta, vozač, pomoćnik, i fizikalac, e pa sedite sad vi, pa vozite.
zapitajte se zasto niko nece da vozi ture prema Srbiji? zapitajte se koliko vas carina unistava... kamiondzija ako krene iz Brckog (BiH) i vozi do Ljubljane(Slovenija) cca 500 KM i naravno tranzit kroz Hrvatsku treba manje vremena da odveze turu i da se vrati kuci nego da iz Brckog krene na turu do Rume u Srbiji i nazad, dal preko tranzita kroz Hrvatsku ili preko Sremske Race cca 150 KM u oba slucaja... e sad zapitajte se zasto samo pocetnici zeljni prakse voze prema Srbiji... carina,carina i samo carina...
Razlog za nedostatak vozaca u EU i Srbiji je jednostavan izuzeto slabo placen posao sobzirom na tezinu posla, rizik, odsustvo od kuce. Pa zamislite sta znaci za porodicu ako ste 5 do 7 dana u mesecu kod kuce ako radite u medjunarodnom transportu. Ovo vam govori neko ko je bio vozac 27 goduna. Da ne ulazim u tematiku koliko je taj posao los po zrdavlje. Situacija ce biti i gora samo zato sto oni koji osmisljavaju pravila neznaju ni kako volan kamiona izgleda. Toliko....a sto se teme tice mogu knjigu da napisem..
Ima ko da vozi kamione, problem je u tome sto nasi poslodavci smatraju da je vozac kamiona i fizikalac, sekretarica u vozilu, a uz put i spremacica, i ako moze radno vreme da bude najmanje 12 sati. I naravno da nam vozaci odlaze van granice.
Dok god se taj posao bude ovako vrednovao i poštovao, neće biti vozača. Prijava na minimalac i rad van regule, destimuliše interesovanje mladih, a generiše buduće socijalne slučajeve (penz. ispod 20 000). Sve ispod 120000 , je smešno, za vožnju i fizikalisanje na utovaru i istovaru i rad od 12 i više sati svaki dan. Poslodavcima će uvek biti mnogo, vozačima malo, zato neće ni biti boljitka, jer nismo realni u poimanju vrednosti.
Nikada mladi vozaci na pocetku karijere nisu dobijali samostalno vozilo. Prvo rad u duploj posadi sa starijim vozacem pa onda samostalno kratke relacije trebale su godine da prodju i dobre kilometre da zgaze da krenu preko granice plus skola. A danas domacini daju deci bez trunke iskustva mocne masine od 500 konja klinci se prime na lep kamion i samo gas zato i vracaju polupana vozila u firme. Ne ide to tako gospodo draga pisete gluposti vozac je zanat kao i svaki drugi pece se godinama i nikad nije dovoljno naucen svaki dan je nova skola.
Vozače danas očekuju bolji uslovi vožnje s obzirom da metereolozi najavljuju dolazak nešto lepšeg vremena u odnosu na prethodne dane, ali će i slabiji intezitet saobraćaja u prvom delu dana vozačima činiti vožnju lakšom i sigurnijom, saopštio je Auto-moto savez Srbije
Američki veteran rata u Avganistanu i bloger Den Kasl izjavio je da Njujork izgleda zapušteno i da u svakom pogledu gubi poređenje sa Moskvom. Gostujući na Jutjub kanalu Wild Siberia, podelio je svoje utiske o razlici između dva velika grada.
Političar i član britanske Doma lordova Robert Skidelski izjavio je da politika sankcija i uvođenje uvoznih tarifa ukazuju na novu ekonomsku paradigmu u kojoj više nema mesta za globalizam. Gostujući na Jutjub kanalu, Skidelski je uporedio aktuelni trenutak sa hladnoratovskom podelom sveta.
Danas se nastavlja maltretiranje građana u Novom Sadu, a povodom tragedije u kojoj je život izgubilo 16 osoba, ekstremisti ogrganizuju koncerte i muzičkim scenama pljuju u lice svima koji iskreno žale.
Premijer Srbije Đuro Macut izjavio je danas u Rimu, gde je prisustvovao sahrani pape Franje, da je imao priliku da se sastane sa više zvaničnika i istakao da se Srbija nalazi pred velikim izazovima, kao i da je važno da se održi ekonomska stabilnost.
“Srbija je sekularna država”, ova rečenica je suva činjenica i izgovorena je bezbroj puta, najčešće poslednjih meseci preko medijskih emitera Šolakove i Đilasove propagande. Ali šta se zapravo krije iza kontinuiranog nametanja ovog pojma kao osnovnog postulata poimanja društvenog uređenja naše zemlje.
Verujemo da je drug Pinki imao isti ovakav osmeh na licu kada je ugledao druga Tita, kao vođa srpske opozicije, u narodu od milja zvan Điki, kada je sinoc ugledao velelepnu zgradu novog beogradskog aerodroma Nikola Tesla, prenose mediji.
Bojan Borovčanin iz Udruženja Nacionalna inteligencija gostujući u Info jutru komentarisao je blokade u Srbiji i uporedio ih sa protestima u drugim zemljama.
Član Glavnog odbora Srpske napredne stranke Bratislav Jugović gostujući u Info jutru kod voditeljke Staše Koprivice rekao je da će predsednik Srbije ići u Moskvu na Dan pobede uprkos pritiscima.
Generalni direktor Telekoma Vladimir Lučić gostujući u emisiji "Da se ne lažemo" na Informer televiziji otvoreno je govorio o svim izazovima sa kojima se susreo Telekom, o propagandi Junajted grupe, kao i o svim inovacijama koje možemo očekivati u narednom periodu.
U nastavku borbe protiv korupcije, pripadnici MUP: UKP, Odeljenja za borbu protiv korupcije, po nalogu Posebnog odeljenja za suzbijanje korupcije Višeg javnog tužilaštva u Kraljevu, uhapsili su K. T. (32) zbog sumnje da je izvršila krivično delo zloupotreba položaja odgovornog lica.
Vodili smo privatne razgovore sa klubovima, a neke od informacija u javnosti su netačne i obmanjujuće, rekao je direktor Evrolige Paulijus Motijeunas u vezi sa informacijom da "večiti" do trogodišnjeg mesta među najboljima mogu za 5.000.000 evra.
Košarkaši Los Anđeles Klipersa pobedili su Denver Nagetse u trećem meču plej-of serije i poveli sa 2:1, a pažnju su privukli originalnim pokušajem da zbune Nikolu Jokića.
Kada sam sa reprezentacijom Slovenije pobedio Srbiju dobio sam mnogo pretećih poruka od srpske strane familije, priznao je Goran Dragić u razgovoru sa Nikolom Jovićem u zvaničnom podkastu Majami Hita.
Ruski fudbaler Jegor Prucev (22) nije uspeo da se nametne u Crvenoj zvezdi, ali je zadovoljio rukovodstvo Celja, koje je spremno da srpskom šampionu isplati 1.500.000 evra na konto obeštećenja, saznaje "Sport klub".
Poznata Instagram stranica zadužena za statistiku i upoređivanje igrača različitih era "Makeshift hoops" odradila je poređenje koje pokazuje da je Nikola Jokić daleko bolji igrač od Lebrona Džejmsa u 29. godini.
Kabinet predsednika Ukrajine objavio je danas fotografije susreta predsednika Sjedinjenih Američkih Država Donalda Trampa i ukrajinskog predsednika Volodimira Zelenskog u bazilici svetog Petra u Vatikanu.
Vladimir Zelenski je došao na sahranu pape Franje u Vatikanu u kamuflažnoj odeći crne boje, a ne u odelu kako nalaže protokol, izvestio je reporter Sputnjika.
Više šefova država odalo je poštu papi Franji i pomolilo se u tišini pred njegovim posmrtnim kovčegom u crkvi Svetog Petra u Rimu, pre nego što je kovčeg iznet na Trg Svetog Petra pred sahranu, prenosi Ansa.
Jedno dete je nedavno ozbiljno oštetilo sliku "Sivo, narandžasto na tamnocrvenom br. 8" američkog umetnika Marka Rotka, jedno od najvrednijih umetničkih dela izloženih u roterdamskom muzeju Boijmans Van Beuningen.
Najveći svetski hit mjuzikl sa Vest Enda i Brodveja, koji je očarao svet, legendarni mjuzikl "Fantom iu opere", trenutno oduševljava beogradsku publiku u Sava Centru, gde se predstave održavaju u unapred zakazanom terminu, od 22. do 29. aprila.
Prva dama Sjedinjenih Američkih Država, Melanija Tramp, svoj 55. rođendan je obeležila u avionu, na letu ka Italiji, gde danas prisustvuje sahrani pape Franje.
Kangala centar za spasavanje divljih životinja otkrio je strategije i daljinski upravljanu zamku koje su omogućile hvatanje malog jazavičara teškog 4 kilograma.
Saša i Dejan Matić danas proslavljaju rođendan, a njihov odnos godinama intrigira domaću javnost. Iako se poštuju i vole, između njih dvojice bliskost ne postoji, ili je bar u javnosti ne pokazuju.
Katarina Ostojić okačila je svoju fotografiju i pokazala kako izgleda nakon napornih vežbi u teretani. Mokru od znoja i bez trunke šminke, sigurno je ne biste prepoznali.
Imate mišljenje?
Ukoliko želite da ostavite komentar, kliknite na dugme.
Ostavite komentar