• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer

Izvor: Novosti.rs

28.10.2021

13:38

OVAJ POSAO U SRBIJI NEMA KO DA RADI! Plata je i 1.000 evra, fali čak 6.000 ljudi!

Vesti

OVAJ POSAO U SRBIJI NEMA KO DA RADI! Plata je i 1.000 evra, fali čak 6.000 ljudi!

Podeli vest

Srbija se suočava sa nedostatkom oko 6.000 profesionalnih vozača jer poslednjih godina oni odlaze, uglavnom, u zapadnoevropske zemlje

Put do profesionalnog vozača nije ni brz ni lak. Vozač ne može odmah da sedne u kamion kad mu se upiše kategorija u vozačku dozvolu.

Slavoljub Jevtić, predsednik Nacionalne asocijacija špediterskih društava i agenata PU "Transport i logistika" istakao je da Srbiji nedostaju tri kategorije vozača.

U prvoj su vozači međunarodnog transporta, kojih nedostaje najviše, u drugoj oni koji rade samo u domaćem transportu, a u trećoj vozači u distribuciji, odnosno, snabdevanju velikih gradova.

U principu je, navodi, veliki problem svim kompanijama koje se bave organizacijom transporta i špediterskim kompanijama da obezbede neophodan broj vozača u ovom trenutku.

- Jedan od novonastalih problema je i da smo došli u situaciju da je dosta naših vozačkih kompanija osnovalo kompanije u inostranstvu da bi mogli da rade pa vozači sada odlaze tamo kod njih. A drugi problem je da određene kompanije iz Zapadne Evrope dolaze u Srbiju i kupuju naše firme kako bi, pre svega, obezbedile vozače - objasnio je Jevtić.

Foto: Privatna arhiva

Srbiji nedostaje 6.000 profesionalnih vozača

Ko sve vozi u Srbiji

Aleksandar Spasić, generalni sekretar Poslovnog udruženja "Međunarodni transport" naglašava da je u Srbiji zanimanje vozača, u odnosu na neke druge profesije, dosta dobro plaćeno.

- Voze nas vozači koji su tu dozvolu stekli nekih davnih dana, još iz vojske kada je vojska bila najveći izvor profesionalnih vozača. Voze nas ljudi koji sami reše da sebe školuju i finansiraju i voze nas oni koji završe srednju saobraćajnu školu - naveo je Spasić.

Među njima, dodaje, ima i vozača koji su otišli u penziju jer ne može da se obezbedi dovoljan broj u svim kategorijama.

Napominje da svaki od tih penzionisanih vozača, koji prođe određene zdravstvene preglede, može i dalje da vozi i da to nije ništa novo, da se dešavalo i ranije.

Foto: Pixabay

Može li obrazovanje rešiti problem

Jevtić ukazuje da je logistika s pojavom kovida naglo krenula i da su zbog velikog rasta proizvodnje i dostave nastale i veće potrebe za vozačima.

Smatra da se takva situacija može popraviti jedino obrazovanjem.

Spasić ističe da je jedan od predloga za rešavanje problema obrazovanje.

- Zapostavili smo taj izbor profesionalnog vozača. Srednje saobraćajne škole, iako im je zakonom dato da stvore vozače sa "C" kategorijom, da ti ljudi mogu, kada završe škole, da upravljaju teškim teretnim vozilima, mi to ne radimo. Oni izlaze sa "C" kategorijom i moraju da čekaju 21 godinu. Pa ko će da čeka od 18 do 21 godine da tek onda postane vozač - smatra Spasić.

Takođe, problem je to što budući vozači nemaju novca da plate obuku i licencu koja iznosi oko 3.000 evra.

Jevtić objašnjava da niže obrazovni kadar mora da prođe proces sertifikacije koji traje 287 sati.

- To je mesec, mesec i po dana, a vi nemate vozača koji će za to vreme da radi, a nemate ni zamenu za njega - kazao je Jevtić.

 

Kada vozač postaje vozač

Spasić upozorava da vozač nije odmah vozač i da ne može odmah da sedne u kamion kad mu se upiše kategorija u vozačku dozvolu.

- Od pre dve godine imamo obavezu da taj vozač mora da se licencira. Prvo da krene na inicijalnu obuku, a posle i na dodatnu obuku u neki od 17 centara u Srbiji. A cene koje su u Srbiji bar pet puta veće nego u svetu su jedan od razloga zašto se odbijaju ti mladi ljudi - ukazao je Spasić.

Kandidati koji odmah završe obuku mogu da računaju na posao jer, kako navodi Jevtić, na birou ih nema i stalno su otvoreni konkursi za sve kategorije.

Istakao je da ljudi koji žele da postanu vozači i prođu sva ta školovanja i sva ta finansiranja sigurno nalaze posao.

Za niže kategorije vozača donja starosna granica je 18 godina, manja teretna vozila od 18. do 21. godine, a za teška teretna vozila od 21. godine, trenutno.

Postovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

komentari
Svi komentari
Ljubiša

pre 3 godine

Grešite. Ima ko da radi, samo neće ljudi da rade kao vozači-fizički radnici. Fizikališe, pa sedne za volan onako umoran. Osim toga, poslodavci su bezdušni, malo bi im bilo i da voziš 20 sati dnevno, a kad im kažeš da po zakonu ne možeš da voziš duže od 500 km. ili 9 sati, kažu, "pa snadji se", a to snadji se znači, ponudi mito, a onda naletiš na poštenog policajca, pa popiješ krivičnu, a "gazda" opere ruke, i još se ljute, a da plate suvozača, ne pada im na pamet. Ja imam sve kategorije, 24 g. staža, što na šleperima, što na autobusima, ali mi ne pada na pamet da vozim, fizikališem, pa umoran nekog zavijem u crno, da bi gazda bio "gazda".

Pera

pre 3 godine

malo je 1000 evra u Srbiji .. na nasim putevima i sa 2/3 vozaca sa kupljenim dozvolama ..

Zanovetalo

pre 3 godine

E, sad je poslodavcima došlo na naplatu ono njihovo čuveno - ako nećeš ti da radiš ima još 20 takvih koji čekaju u redu za tvoj posao. Neka zovu sad tih 20...

Ljubiša

pre 3 godine

Sad nek voze sami, kad neće da plate pošteno, još su tako i pretili, "Ako nećeš ti, ima ko hoće", evo im sada "ko hoće", na kraju će moliti, pazi šta sam rekao.

sledeća vest

Politika

Ima li kraja?! Nova faza ludila opozicije: Idemo u rat protiv mašina! (VIDEO)
Politika

Ima li kraja?! Nova faza ludila opozicije: Idemo u rat protiv mašina! (VIDEO)

Sa jedne strane imamo predsednika Aleksandra Vučića, koji Srbiju gradi i modernizuje, a sa druge strane imamo opoziciju koja koči tu modernizaciju, koja se bori protiv uklanjanja nebezbednog nacističkog mosta, a sada javno obećavaju i borbu protiv mašina, baš kao početkom 19. veka kada su bile skupine ljudi koje su se borile protiv mašina i koje su ih razbijale!

22.11.2024

07:16

TV

(VIDEO) Da li je Donald Tramp prećutno podržao Bajdenovu odluku?!
Live TV

(VIDEO) Da li je Donald Tramp prećutno podržao Bajdenovu odluku?!

Situaciju na frontu između Rusije i Ukrajine ali i tišinu Donalda Trampa nakon Bajdenove odluke da Ukrajina gađa unutrašnjost Rusije američkim oružjem , analizirali su gosti "Rata uživo", novinar i ekonomista Nebojša Berak i Sava Stambolić ispred Centra za društvenu stabilnost.

21.11.2024

22:19 >> 23:21

Hronika

Krvava drama u Nišu dobila epilog! Evo kako je osuđen Jovan (41) koji je pokušao da zakolje partnerku
Hronika

Krvava drama u Nišu dobila epilog! Evo kako je osuđen Jovan (41) koji je pokušao da zakolje partnerku

Apelacioni sud u Nišu potvrdio je presudu Višeg suda u Nišu kojom je Jovanu Nikoliću (41) iz Niša izrečena mera obaveznog lečenja i čuvanja u psihijatrijskoj ustanovi, jer je pokušao da na podmukao način ubije Svetlanu S. (63) kojim je bilo u emotivnoj vezi. Jovan je prvo bio optužen za pokušaj teškog ubistva ali je veštačenjem utvrđeno da boluje od nespecifikovane neorganske psihoze, pa mu je umesto zatvorske kazne izrečena mera lečenja i čuvanja na psihijatriji.

22.11.2024

09:03

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set