• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer

Izvor: Informer.rs/Alo

11.01.2022

16:20

STIŽE JOŠ JEDNA VELIKA POMOĆ DRŽAVE! Na račune ležu subvencije od 8.000 evra - EVO KO IMA PRAVO NA NJIH!

Vesti

STIŽE JOŠ JEDNA VELIKA POMOĆ DRŽAVE! Na račune ležu subvencije od 8.000 evra - EVO KO IMA PRAVO NA NJIH!

Podeli vest

Pomoć za kupovinu električnih vozila dodeljuje se u okviru sprovođenja mera za poboljšanje kvaliteta vazduha i u cilju unapređenja kvaliteta životne sredine

Svi zainteresovani građani i pravna lica, kao i preduzetnici u Srbiji, koji žele da kupe električna ili hibridna vozila mogu da podnesu zahtev za subvencuju Ministarstvu za zaštitu životne sredine do 31. oktobra, a vlada je za ovu pomoć iz budžeta ove godine namenila 15 miliona dinara.

Pravo na subvencionisanu kupovinu propisano je Uredbom o uslovima i načinu sprovodenja subvencionisane kupovine novih električnih i hibridnih vozila, koja je stupila na snagu za božićne praznike.

Pomoć za kupovinu električnih vozila dodeljuje se u okviru sprovođenja mera za poboljšanje kvaliteta vazduha i u cilju unapređenja kvaliteta životne sredine.

Ljubitelji mopeda i tricikala imaju pravo na pomoć za kupovinu u vrednosti od 250 evra, a zainteresovani za motocikle, teške tricikle, kao i lake i teške cetvorocikle, mogu dobiti subvenciju od države u iznosu od 500 evra.

Za četvorotočkaše koji imaju najviše devet putničkih mesta, kao i za teretna vozila čija masa ne prelazi 3,7 tone, a koja imaju isključivo električni pogon, državne subvencije iznose do 5.000 evra.
 

Foto: wikipedia

Država daje subvencije za kupovinu električnih automobila

U Uredbi je navedeno da se subvencijom od 3.500 evra pomaže kupovina vozila vrste M1 i N1 koja se pokreću na hibridni pogon, uz obavezu da se punjenje može ostvariti i iz spoljnog izvora električne energije.

Takođe, 3.500 evra dobija se za kupovinu električnih M1 i N1 vozila sa ugrađenim sastavom za produženje autonomije kretanja sa emisijama CO2/km do najviše 50 g/km.

Iznosom od 2. 500 evra subvencioniše se kupovina vozila vrste M1 i N1 koja pokreće hibridni pogon koji uz motor sa unutrašnjim sagorevanjem ima barem jedan električni motor i može da se bez aktiviranja motora sa unutrašnjim sagorevanjem određeno vreme samostalno kreće iskljucivo na elektricni pogon. Pri cemu se proizvodnja elektricne energije za dopunu baterija obavlja unutar samog vozila, sa emisijama CO2 do najviše 100 g/km.

Svi iznosi isplaćuju se u dinarskoj protivvrednosti po zvaničnom srednjem dnevnom kursu Narodne banke Srbije, na dan uplate kupoprodajne cene.

Ko nema pravo na subvenciju

Pravo na ovu subvenciju nemaju, navedeno je u Uredbi, taksisti, kao i preduzeća javnog prevoza, kojima su već na raspolaganju subvencije za kupovinu novih taksi vozila.

Najveći problem u Srbiji zbog kojih se električni i hibridni automobili značajnije ne kupuju jeste cena, zbog čega su i predviđene subvencije.

Pored toga postoji problem mrežne infrastrukture, kao i dostupnosti brzih punjača kojih prema nekim podacima ima svega 70.

Vlada je krajem decembra usvojila i Uredbu o uslovima i načinu sprovođenja subvencionisane nabavke putničkih vozila za potrebe obnove voznog parka taksi prevoza kao javnog prevoza, kako bi se poboljšali uslovi obavljanja te vrste saobraćaja, opšta slika i privredni ambijent u Srbiji, kao i delimična unifikacija kroz performanse i boju vozila.

Uredbom je predviđena subvencija u iznosu od 8.000 evra u dinarskoj protivvrednosti po srednjem kursu NBS na dan plaćanja.

Novo putničko vozilo, za koje je taksi prevoznik u obavezi da pre isplate subvencije uplati iznos od najmanje 15 odsto od kupoprodajne cene vozila, ne može biti jeftinije od 13.000 evra u dinarskoj protivvrednosti po srednjem kursu NBS na dan podnošenja zahteva.

Za dobijanje subvencije neophodno je da nov automobil bude potpuno električni, hibridni ili na pogon na komprimovani prirodni gas sa najmanje evro 6 standardom u pogledu emisije izduvnih gasova.

Bonus video:



Postovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

Politika

TV

(VIDEO) Da li je Donald Tramp prećutno podržao Bajdenovu odluku?!
Live TV

(VIDEO) Da li je Donald Tramp prećutno podržao Bajdenovu odluku?!

Situaciju na frontu između Rusije i Ukrajine ali i tišinu Donalda Trampa nakon Bajdenove odluke da Ukrajina gađa unutrašnjost Rusije američkim oružjem , analizirali su gosti "Rata uživo", novinar i ekonomista Nebojša Berak i Sava Stambolić ispred Centra za društvenu stabilnost.

21.11.2024

22:19 >> 23:21

Hronika

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set