ANALIZA ZAPADNIH MEDIJA: Tramp formira novi savez zbog Ukrajine
112. 11. 2024. u 19:15
212. 11. 2024. u 19:15
Digital AD budžeti veći za trećinu u 2021.
Đorđe Bukinac je kao prvi učesnik predstavio rezultate IAB AdEx izveštaja za 2021. o stanju digitalnog oglašavanja u Srbiji i Evropi.
Tokom prošle godine, sredstva izdvojena u Srbiji za digitalni advertajzing iznosila su oko 72 miliona evra, uz zabeležen godišnji rast od 28,8% koji je tek nešto ispod evropskog (30,5%). Iako stope jesu odlične, istaknuto je da je ostalo mnogo prostora za dalji rast - na digitalno oglašavanje se u Srbiji troši svega 10 eura po glavi stanovnika (po čemu je Srbija na trećem mestu sa kraja liste), dok je evropski prosek 115 evra.
Među segmentima, najveći rast zabeležili su pretraživanje (40%), društveni mediji (37%) i video oglašavanje (35,5%).
Kako naplatiti pretplatu na sadržaj (na Balkanu)?
Već na prvom panelu pod naslovom “End of Media Consumption as We Know It?” uočen je problem nerazumevanja principa monetizacije sadržaja od strane medija. Nedim Šabić, SEO ekspert, izneo je otrežnjujući stav da će ljudi biti spremni da kontinuirano plaćaju pretplatu na medijske sadržaje ako i samo ako od toga imaju opipljivu i konkretnu korist te da je zabluda da ljudi u našem regionu nemaju novca za te namene. Naime, iako digialno mahom slabo pismeni, stanovnici zemalja Balkana hoće da plate sadržaj ukoliko im se on pravilno servira i ponude manje inovativne tehnike naplate (SMS, na primer).
“Magična cifra” koja se pominjala tokom panela, a koju bi pretplatnik hteo da plati za nešton što mu baš treba je do 1000 dinara. Iako bi za određene sadržaje konzument platio možda i više, granica je ipak postavljena na manje od 10 evra. Takođe je napomenuto da je za opstanak bilo kakvog poslovnog modela medijske kuće bitna isključivo dugoročna pretplata, a ne prodaja jednokratnog sadržaja.
Nakon uvodnog panela, Konferencija je prešla u rad na dva koloseka, te su posetioci mogli da biraju sadržaje o kojima žele da saznaju više.
Glovo više nije (samo) dostava
Rodrigo Alier iz kompanije Glovo je u dinamičnom obraćanju ukazao da se ova firma rapidno transformiše i da je ju je već danas teško posmatrati kao (isključivo) kompaniju za dostavu.
Kao što Amazon već dugo nije online knjižara, tako je i Glovo evoluirao u svojevrsno tržište za sebe. Naime, brendovi iz domena restorana, hrane i maloprodaje koji su u početku bili deo ponude Glovo dostave prepoznali su ovu platformu kao mesto gde se dešava veliki broj kvalitetnih transakcija i poželeli su da budu njen deo, kao partneri i oglašivači.
Metamorfozom tih brendova od pasivnih aktera ponude u aktivne učesnike platforme, Glovo je ušao u fazu četvorosegmentnog marketplace-a, gde se na istom digitalnom mestu susreću sama platforma, ponuđači, korisnici i, od nedavno, brendovi kao advertajzing partneri.
Raspon pažnje isti, količina signala veća
Vanja Bertalan, CEO, Human nas je podsetio da biološku evoluciju ne možemo ni da prevarimo ni da ubrzamo. Raspon naše pažnje je unapred definisan i jedino što se menja jeste količina i vrsta nadražaja (signala) koji tu pažnju troše.
Nove generacije preplavljene su signalima sa polja digitalnog sveta i nisu zainteresovane za stare modele i pravila ponašanja. Međutim, Vanja je konkretnim primerima odlično pobio tezu da nove generacije imaju manji raspon pažnje. On je evolucijski dat i manje-više isti kao i kod prethodnh generacija, ali je razlika u tome što je podeljen na daleko više signala koji se za tu pažnju “bore”.
Ovo razlikovanje bitan je element shvatranja na koji način oglašivači treba i mogu da dopru i do „digitalnih urođenika“.
Sivilo i šarenilo, rame uz rame
Panel “Adland in Times of Change” doneo je dosta lamenta nad trenutnom situacijom u industriji i problemima sa nalaženjem i zadržavanjem stručnjaka u njoj. Zaključci koji su se nametnuli nakon panela ostali su mahom neizgovoreni, a odnose se na urgentnu potrebu advertajzing agencija da, kako znaju i umeju, iznađu argumente kojima bi privukle mlade talente i “preotele“ ih od lukrativnijih industrija poput IT-ja ili startap scene.
Daleko optimističniji bio je panel posvećen događajima u event industriji. Nastup Nikole Vrdoljka iz Agencije 404, Ivana Petrovića iz EXIT Fondacije i Sanjina Ćorovića iz Production Pool-a pokazao je kroz kakav šok je event industrija morala da prođe u protekle dve godine.
Da bi opstali, događaji koji su to mogli transformisali su se u digitalni (ili hibridni) format. Prestankom pandemije, talas živih događaja preplavio je svet željan druženja, iskustava i međuljudske interakcije, bacivši u zapećak non-live formate. Prema panelistima, non-live formati, sa i bez publike, nastaviće da postoje, ali u daleko manjem obimu i kao dodatna vrednost živim eventima.
Međutim, panelisti su upozorili na oprez nakon što ovaj “post-covid“ period prođe jer će nakon njega organizatori događaja morati da se fokusiraju na to ko su i koju stvarnu vrednost pružaju učesnicima. Tehnološka inovacija koja je maltene silom morala da se primeni s početkom pandemije nastaviće se primenom virtuelne realnosti i tek treba da se vidi kako će VR/AR uticati na event industriju.
Kako naučiti Google ko ste to vi?
Jason Barnard, The Brand SERP Guy smišljeno je i dozirano šokirao publiku svojim predavanjem koje se odnosilo na Google. Prema njemu, Google (kao i sve big tech platforme) pustile su “u pogon” svoje algoritme veštačke inteligencije koji se mogu uporediti sa malom decom žednom znanja.
Ukoliko se prema toj “deci” ophodimo na pravilan, “roditeljski” način i objanimo im na jasan, kredibilan i konzistentan način ko smo to mi (ili naš biznis), ona će nas prepoznati i nagraditi optimalnim prezentovanjem na Google stranici sa rezultatima pretrage. Lično i kompanijsko brendiranje koje se bazira na navedenim svojstvima činjenica koje želimo da saopštimo Google-u postaje sve važnije, jer je namera Google-a da sve segmente nečije egzistencije koje identifikuje i indeksira pretoči u jedinstvenu stranicu posvećenu tom brendu. U tom smislu, Google stranica sa rezultatima pretrage o nama biće naš mini- sajt i bitno će uticati na opredeljenje onih koji nas pretražuju da li će stupiti u interakciju sa nama ili ne.
Konferencija je okončana dodelom tradicionalnih MIXX Awards nagrada za najbolje digitalne kampanje i projekte.
Podržan šačicom sugrađana, večerašnji pompezno najavljivani protest je blago rečeno poraz za kraljevačku opoziciju.
12.11.2024
20:11
Bivši košarkaš Vladimir Štimac, koji se prekvalifikovao u profesionalnog demonstranta, ima novu temu za zloupotrebu. Štimac je postao deo uigrane opozicije koja danima unazad koristi veliku tragediju u lične svrhe.
12.11.2024
19:10
Dragan Vasiljković, poznatiji kao Kapetan Dragan, gostovao je na Informer televiziji i tom prilikom govorio o nastanku Jedinice za specijalne operacije Resora državne bezbednosti.
12.11.2024
18:42
Predsednik Narodne stranke Vladimir Gajić reagovao je na izjavu lidera Stranke slobode i pravde Dragana Đilasa da "vlast i BIA rasturaju opoziciju i prave novu opoziciju, onu koja im se sviđa".
12.11.2024
16:27
Ministarka pravde Maja Popović pozvala je poslanike opozicije i njihove pristalice da ne vrše pritisak na pravosudne institucije Republike Srbije.
12.11.2024
17:53
Kao i svakog utorka, tako i večeras, na Informer TV možete gledati vašu omiljenu emisiju "Informer bar", čiji je voditelj Saša Smolović.
12.11.2024
23:52
O geopolotičkoj situaciji u svetu i odnosima između NATO i Evrope, govorili su gosti emisije Rat uživo, general Vinko Pandurević i Srđan Simić iz Centra za društvenu stabilnost
12.11.2024
21:47
Svet se menja nako inauguracije novoiyabranog predsednika SAD Donalda Trampa i kako to utiče na Rusiju i Evropu, komentarisali su gosti Otvorenog studija, prof. dr Dejan Miletić iz Centra za proučavanje globalizacije i Dragoslav Bokan iz Instituta za nacionalni strategiju.
12.11.2024
21:36
Gosti Informerovog "Otvorenog studija" bili su Kapetan Vasiljković iz fondacije "Kapetan Dragan i bivši pripadnik Jedinice za specijalne operacije Milorad Munikravić. Oni su govorili o pobuni te jedinice 2001. godine, ali i generalno o njenom nastanku i načinu funkcionisanja.
12.11.2024
20:00
Danas u 15 časova, Informer TV donosi vam novu epizodu emisije Info dan sa Stanislavom Stanišićem, gde ćemo se baviti jednom od najvažnijih tema na globalnoj političkoj sceni - "Trampov plan za Ukrajinu".
12.11.2024
12:32
U Valjevu, u naselju Sedlari, dogodila se krađa i to nakon što je vozač automobila sipao gorivo za 5.000 dinara, a onda seo u svoj automobil i pobegao u nepoznatom pravcu.
12.11.2024
23:32
Biseru tatin, vilo, dušo moje duše...
12.11.2024
21:13
Ukupno deset godina traje krvavi rat zloglasnih crnogorskih klanova, "škaljarskog" i "kavačkog" u kojem je do sada ubijeno sedamdeset osoba u Crnoj Gori, Srbiji, Grčkoj, Turskoj, Austriji, Španiji i Južnoj Americi.
12.11.2024
21:46
Alija Balijagić, koji je osumnjičen da je 25. oktobra ubio Milenku i Jovana Madžgalja, prema poslednjim informacijama viđen je u selu Obarde na teritoriji Pljevalja u Crnoj Gori.
12.11.2024
16:07
Košarkaška reprezentacija Srbije igra dva meča u kvalifikacijama za Evropsko prvenstvo 2025. godine protiv Danske, a selektor Svetislav Pešić otkrio je koga će zvati, kao i da Mario Nakić definitivno igra za Srbiju.
13.11.2024
06:50
Košarkaši Crvene zvezde upisali su veliku pobedu protiv Monaka u gostima 98:90, a Filip Petrušev bio je heroj crveno-belih.
13.11.2024
06:09
Odigrano je čak sedam utakmica u prvom danu 9. kola Evrolige, pa je tabela doživela velike promene! Start duplog kola trijumfalno su okončali Crvena zvezda, Real Madrid, Panatinaikos, Alba, Fenerbahče, Olimpijakos i Efes, dok su poraze upisali Bajern, Monako, Armani, Makabi, Virtus, Baskonija i Asvel.
12.11.2024
22:50
Fudbaleri Crvene zvezde dočekaće ekipu Štutgarta 27. novembra (18.45), u okviru petog kola ligaške faze Lige šampiona. Biće to veoma interesantan susret dveju ekipa, a osim na terenu, biće opipljivo i na tribinama! Poznavajući "delije" i njihovo ponašanje, Nemci su poprilično zabrinuti zbog svojih navijača, i potencijalnih sukoba koji bi mogli izbiti u interakciji sa fanovima beogradsakog kluba!
13.11.2024
07:05
Na današnji dan 13. novembra 1980. rođen je nekadašnji košarkaš Miloš Vujanić.
13.11.2024
06:40
Ruska vojska raspoređuje obučene jurišne jedinice na linijama fronta u Zaporoškoj oblasti, izjavio je danas za medij „Suspilne“ portparol ukrajinskog Južnog zapovedništva Vladislav Vološin. Juče je izjavio da bi novi ruski napad u Zaporoškoj oblasti mogao početi „svakog dana“.
13.11.2024
06:15
Izvršenje zahteva ukrajinskog predsednika Volodimira Zelenskog da Zapad predaju zamrznute ruske suverene aktive moglo bi izazvati snažnu reakciju Rusije, upozorio je lider francuske stranke "Patrioti" Florian Filipo na društvenim mrežama.
13.11.2024
05:00
Članovi Federalnog biroa za istrage (FBI) u Sjedinjenim Američkim Državama spremaju se za masovna otpuštanja nakon dolaska Donalda Trampa na vlast, piše list Vašington tajms, pozivajući se na izvore unutar agencije.
13.11.2024
00:15
U bliskom okruženju ukrajinskog predsednika Volodimira Zelenskog počela je hitna „čistka “ dokumentacije koja se odnosi na vojne troškove, izjavio je za RIA Novosti predsednik Komisije za suverenitet u Savetu Ruske Federacije, Vladimir Rogov.
13.11.2024
00:00
Nedostatak narudžbina u Nemačkoj ponovo se povećao i postaje gorući problem za tamošnju privredu, zaključak je danas objavljenog izveštaja Instituta za ekonomska istraživanja IFO iz Minhena.
12.11.2024
23:40
Glumac Bojan Krivokapić oduševio je publiku ulogom kriminalca Zvezdana Jovanovića u seriji "Sablja", a malo ko zna da potiče iz glumačke porodice i da mu je otac poznati glumac.
12.11.2024
20:11
Južnokorejski glumac Song Jaelim, poznat po ulozi u seriji "Moon Embracing the Sun," preminuo je u 39. godini.
12.11.2024
19:11
Miona Marković kaže da joj njen otac, poznati istoričar Predrag Marković, zamera to što se u svakoj seriji u kojoj glumi ljubi na isti način i savetuje je da mora da poradi na tome.
12.11.2024
18:13
Serija “Sablja” emitovaće se na državnoj hrvatskoj televiziji HRT, pišu tamošnji mediji.
12.11.2024
16:27
Ukoliko želite da začinite stvari u seksu, isprobajte neku od 3 poze koje će vas sigurno raspametiti.
12.11.2024
23:20
Čokoladno braon karmin je bio zaštitni znak Sindi Kraford. Sada se vraća na scenu kao glavni trend u šminkanju ove sezone.
12.11.2024
22:30
Dermatolog iz Njujorka, Mark Strom na TikToku je otkrio jedno mesto na kom nikada ne bi iscedio bubuljicu.
12.11.2024
20:30
Eni Šarlot je rođena sa posebnim poremećajem - ima dve vagine. Njeno stanje je mnogima šokantno, a ona je to dobro unovčila.
12.11.2024
19:40
Prema astrolozima, Rakovi i Jarčevi će do kraja novembra 2024. godine doživeti izuzetno povoljan period i prijatna iznenađenja.
12.11.2024
19:00
Stefana Petrović Kosmajac je i ovog utorka atmosferu u "Informer baru" zagrejao do usijanja.
12.11.2024
23:41
Jovana Jeremić i njen dečko biznismen Dragan Stanković govorili su javno o svom odnosu i gledaocima zagolicali maštu.
12.11.2024
23:11
Aleksandra Bursać oglasila se iz bolnice i pokazala kako izgleda posle operacije.
12.11.2024
22:26
Pevač Ljuba Perućica i njegova supruga Katarina Kolozeus večeras, na proslavi prvog rođendana njihovog sina Alekseja, otkrili su da je voditeljka u drugom stanju, saznaje Informer.
12.11.2024
21:47
Pevač Ljuba Perućica i njegova supruga Katarina Kolozeus danas, 12. novembra, organizovali su proslavu povodom prvog rođendana sina Alekseja, a tom prilikom iznenadili su goste otkrivanjem pola njihovog drugog deteta koje je na putu.
12.11.2024
21:18
Ostavite komentar
Pravila komentarisanja:
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.