• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer
Video

Izvor: Informer/Le Figaro sante/J.V.

10.07.2022

16:55

ARABIKA ILI ROBUSTA, NEBITNO JE! Pijuckanje nekoliko malih crnih zrnaca u toku dana je zdrava navika! Jedino OGRANIČENJE je OVO!

Vesti

ARABIKA ILI ROBUSTA, NEBITNO JE! Pijuckanje nekoliko malih crnih zrnaca u toku dana je zdrava navika! Jedino OGRANIČENJE je OVO!

Prema najnovijim rezultatima koneske studije ljudi koji piju kafu, sa ili bez šećera, imaju manji rizik od prerane smrti

Tim istraživača sa Južnog medicinskog univerziteta u Guangdžouu (Kina) nedavno je uočio vezu između dnevne konzumacije kafe i nižeg rizika od prerane smrti.

Njihova studija, objavljena u utorak, 31. maja u medicinskom časopisu Annals of Internal Medicine, čak sugeriše da umereno dodavanje šećera ne menja zaštitne efekte pića. Oni koji piju smanjili su rizik od rane smrti jednom i po šoljom dnevno.

Foto: Pixabay

Pazite na količinu šećera

Najbolja je nezaslađena kafa

Da bi došli do ovog rezultata, naučnici su koristili biomedicinsku bazu podataka UK Biobanke i odabrali informacije od 171.616 britanskih učesnika, starosti od 37. do 73. godine, koji nisu imali istoriju kardiovaskularnih bolesti ili raka.

Podaci su prikupljani sedam godina, između 2009. i 2018. godine. Na kraju ovog perioda, istraživači su pažljivo proučavali umrlice 3.177 učesnika. Nakon uzimanja u obzir faktora kao što su starost, pol, pušački status, fizička aktivnost, indeks telesne mase i ishrana, tim je otkrio da u poređenju sa onima koji ne piju, ljudi koji konzumiraju nezaslađenu kafu imaju manji rizik od smrti od svih uzroka.

2,5 do 4,5 šoljica produžava život

Tačnije, kada piju između 2,5 i 4,5 šoljica dnevno, potrošači imaju 29 do 31 odsto manje šanse da će prerano umreti u narednih nekoliko godina. Trend je potvrđen i među ljubiteljima slatke kafe, koji piju između 1,5 i 3,5 šoljica dnevno (smanjenje rizika od 28 odsto). S druge strane, iz razloga koje istraživači još uvek ne znaju, pojedinci koji su koristili veštačke zaslađivače umesto šećera nisu pokazali značajno smanjenje rizika od rane smrti.

Smanjuje se i rizik od nekih karcinoma

Prema rečima Astrid Nelig, direktora istraživanja emeritus u Nacionalnom institutu za medicinska istraživanja (Inserm), koja je uspela da konsultuje rezultate, ovi zaključci samo potvrđuju ono što je već utvrdila naučna zajednica.

Ispijanje 3 do 5 kafa dnevno pokazalo se kao optimalna konzumacija za smanjenje rizika od kardiovaskularnih nesreća, mortaliteta od svih uzroka i, u manjoj meri, za smanjenje rizika od određenih vrsta karcinoma.

Drugo iznenađenje studije

Bez obzira da li je kafa instant, mlevena ili čak bez kofeina, koristi za dugovečnost su iste. Kako Astrid Nelig objašnjava, ako kofein pomaže da povećamo našu budnost i samim tim smanjimo rizik od nesreća, kada je napitak lišen, on zadržava glavnu prednost za zdravlje - svoje antioksidante.

Bitna je i ishrana

- Oni štite ćelije od starenja, ograničavaju lomljenje DNK i smanjuju upalu tkiva - kaže direktor istraživanja Inserma.

Međutim, Astrid Nelig ima određene rezerve prema rezultatima ovog rada.

- Ovo je opservaciona studija, čije rezultate treba produbiti daljim radom. Nalazi se mogu objasniti i drugim faktorima načina života, kao što je uravnotežena ishrana - primećuje specijalista.

Takođe je vredno napomenuti da je ispitani uzorak britanski i samim tim takođe potrošač čaja, još jednog vrednog izvora antioksidanata.

Naučnici pozivaju na oprez u vezi sa količinom šećera koja se stavlja u kafu. Učesnici studije su prijavili umereni dodatak, nešto više od kašičice. Dakle, nema veze sa količinama koje se nalaze u komercijalno kupljenim pićima.

 

Bonus video:


Komentari

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

Politika

Nikolić o zverskom napadu u Zubinom Potoku: "Da li su rane Nenada Raškovića samo njegove ili i vaša sramota?!"
Politika

Nikolić o zverskom napadu u Zubinom Potoku: "Da li su rane Nenada Raškovića samo njegove ili i vaša sramota?!"

Predsednica Odbora za Kosovo i Metohiju Skupštine Srbije Danijela Nikolić poručila je da je svaka rana na telu Nenada Raškovića, kojeg su juče pretukli pripadnici Kosovske policije u Drenu u Zubinom Potoku, optužnica protiv sistema koji je dozvolio takvu torturu i upitala sve međunarodne predstavnike na Kosovu šta još treba da se dogodi jednom Srbinu da bi nasilje nazvali pravim imenom.

12.08.2026

11:35

Hronika

Bodi-bilder uživo prenosio ubistvo lepe Nizame na Instagramu: Krvavi pir nastavio na ulicama Gradačca (FOTO)
Region

Bodi-bilder uživo prenosio ubistvo lepe Nizame na Instagramu: Krvavi pir nastavio na ulicama Gradačca (FOTO)

Pre 3 godine Gradačac i čitav Balkan potresao je zločin kakav na ovim prostorima nikada ranije nije zabeležen. Nermin Sulejmanović (35), bodi-bilder i narko-diler odranije poznat policiji, brutalno je pretukao i ubio Nizamu Hećimović (38), a potom nastavio krvavi pir po gradu u kom je ubio još dve i ranio tri osobe, pre nego što je izvršio samoubistvo.

12.08.2026

11:55

Planeta

JOŠ Planeta VESTI

Magazin

Džet set