ONI KOJI JEDU SLANIJE OBROKE IMAJU 28 ODSTO VEĆE ŠANSE DA OBOLE OD TEŠKIH BOLESTI! Najgora je ''SKRIVENA'' so! Evo gde je najviše ima i do kakvih zdravstvenih tegoba može da dovede!
Istraživanja su potvrdila da ljudi koji jedu slanije obroke imaju 28 odsto veće šanse da OBOLE od tešlih bolesti
Istraživači su pratili više od 500.000 Britanaca skoro deceniju. Rezultati su pokazali da ljudi koji uvek dodaju više soli u svoje obroke imaju 28 odsto veću verovatnoću da umru pre nego što napune 75 godina, u poređenju sa onima koji je nikada ili retko dodaju.
Višak soli u vašem sistemu dovodi do zadržavanja vode u krvi, pritiska na vaše krvne sudove i podizanja krvnog pritiska. Ovo kasnije može povećati rizik od srčanog ili moždanog udara. Bolesti srca i moždani udar su jedni od najvećih ubica, ubiju oko 160.000 godišnje, a američki broj smrtnih slučajeva je oko pet puta veći.
Foto: Shutterstock
Ne stavljajte puno soli
Opasan natrijum
Međutim, stručnjaci kažu da so koja je „skrivena“ u našoj hrani znači da mnogi ljudi jedu više soli nego što i sami shvataju.
- Potrebno nam je malo soli u ishrani. Ali previše jedenja može dovesti do visokog krvnog pritiska, što zauzvrat povećava rizik od srčanog i moždanog udara. Iako je ljudima uvek važno da vode računa o tome da dodaju previše soli u hranu, velika većina soli je već u hrani pre nego što je kupimo, što znači da konzumiramo više nego što shvatamo - rekla je Kloi Mekartur iz Britanske fondacije za srce.
Istraživači su odlučili da pogledaju dodavanje soli za stolom, jer je procena ukupnog unosa soli teška zbog visokog nivoa soli u svakodnevnoj ishrani. Natrijum se dodaje u niz namirnica, od gotovih jela kao što su instant supe do sosova za testenine kako bi potom bili lepši.
So takođe može da produži njihov rok trajanja i dodaje se u proizvode kao što su narezane šunke i drugo suvo meso.
Sumorna statistika
Stručnjaci sa Univerziteta Tulane analizirali su podatke od 501.379 ljudi. Na početku su pitani koliko često posipaju solju svoja jela - sa opcijama nikad/retko, ponekad, obično ili uvek.
Tokom prosečnog devetogodišnjeg praćenja, zabeleženo je oko 18.474 prevremene smrti (mlađe od 75 godina). Oko tri na svakih 100 ljudi starosti između 40-69 godina prerano umire u opštoj populaciji.
Manje soli - duži život
Nove kalkulacije za studiju, objavljene u European Heart Journal, sugerišu da jedna osoba od 100 koja dodaju so svojoj hrani može umreti mlada.
Profesor Lu Ki i tim su takođe izračunali koliko godina su ljubitelji soli prekinuli svoje živote u poređenju sa onima koji nisu dodavali so.
U dobi od 50 godina, oko 1,5 godine i 2,3 godine je smanjen očekivani životni vek žena i muškaraca koji su uvek dodavali so u hranu, respektivno. Naučnici su otkrili da je rizik od rane smrti blago smanjen kod ljudi koji su jeli najviše voća i povrća.
- Čak i skromno smanjenje unosa natrijuma, dodavanjem manje ili nimalo soli u hranu za stolom, verovatno će dovesti do značajnih zdravstvenih koristi -napisao je profesor Ki.
Plivačko uvo je uglavnom prolazna pojava, ali u pojedinim situacijama može da vam napravi problem. Zbog toga je važno da znate par trikova kako da se oslobodite ove infekcije i neometano uživate u letovanju
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće
registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili
nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji,
etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne
predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.
Plivačko uvo je uglavnom prolazna pojava, ali u pojedinim situacijama može da vam napravi problem. Zbog toga je važno da znate par trikova kako da se oslobodite ove infekcije i neometano uživate u letovanju
Gledalačko-obaveštajna služba Informera (GOSI) došla je do novog šok snimka sa blokaderskog plenuma u Nišu iz kog saznajemo kako funkcioniše blokaderska "demokratija" i kako su mažnjavane prljave zgubidanske pare.
U Frankfurtu je danas održan skup ProGlasa, tokom kojeg je došlo do incidenta u kojem je napadnut novinar Zoran Vicelarević. U publici je bila i Ana Drakulović, koja je nakon incidenta napustila skup.
Srbi širom Kosova i Metohije od ranih jutarnjih sati masovno su izlazili na izbore, a prizori iz srpskih sredina svedočili su o velikom odzivu građana koji žele da ostvare svoje biračko pravo i izaberu svoje istinske predstavnike u parlamentu u Prištini.
Profesor Filozofskog fakulteta Čedomir Antić bez dlake na jeziku komentarisao je predsednika Crne Gore Jakova Milatovića, iznoseći niz oštrih kritika na njegov račun i dovodeći u pitanje doslednost njegovih političkih stavova.
Blokaderski glumac Dragan Bjelogrlić, jedan od vođa antisrpskog Proglasa, zaputio se juče u Frankfurt. On je otišao u Nemačku gde je održana tribina Proglasa.
Organizator ProGlasovskih aktivnosti Dragan Vasiljević snimljen je pijan u Frankfurtu nakon što je u tom gradu na tribini ProGlasa napadnut novinar Zoran Vicelarević, kada je pokušao da postavi pitanje predstavnicima ProGlasa.
Voditeljka Informer TV Andrea Veskov uputila je javno izvinjenje Privrednoj pravnoj akademiji iz Novog Sada i njenom rektoru prof dr Milanu Počuči zbog pogrešno interpretiranog stava u vezi sa tom institucijom u poslednjem izdanju emisije Paralela.
Publika od sada ima priliku da svake srede od 17 časova na Prvom programu Radio Beograda prati novi politički tok-šou "U sredu sa Bojanom Bilbijom". Reč je o autorskom projektu koji se bavi najvažnijim političkim, geopolitičkim i društvenim temama koje oblikuju svakodnevni život građana Srbije, ali i globalne procese koji utiču na ceo svet.
Više od tri godine nakon masakra u Osnovnoj školi "Vladislav Ribnikar", jedno pitanje i dalje ne prestaje da zanima javnost - šta će biti sa Kostom K. kada napuni 18 godina, i da li će jednog dana napustiti ustanovu u kojoj se nalazi?
Američki predsednik Donald Tramp izjavio je večeras da je američka vojska u pripravnosti, nakon što je Iran lansirao rakete na Izrael i pozvao Iran da obustavi napade i da se vrati za pregovarački sto.
Operativni štab iranskih oružanih snaga Hatam al Anbija saopštio je danas, nakon lansiranja raketa na Izrael, da Izrael mora da zaustavi napade na Liban ili će se suočiti sa "daljim razornim udarcima".
Ruski ministar spoljnih poslova Sergej Lavrov izjavio je da je potpuno vraćanje prava ruskog govornog područja u Ukrajini jedan od ključnih uslova za postizanje dugoročnog rešenja rata.
Američki glumac Džejms Hendi poznat po ulogama u filmovima Top Gan: Maverik i Džumandži, izboden je na smrt u vlastitom domu u Los Anđelesu, saopštila je policija.
Pozorište lutaka "Pinokio" sa ponosom najavljuje premijeru predstave "Luna Luna Park", u režiji Fabricija Montekija, koja će se održati u subotu 6.juna u 19:00 časova.
Slaviša Čurović bio je protiv referenduma 2006. godine i odvajanja Crne Gore, a njegov stav nije podržala produkcijska kuća, te je zadala kukavički udarac!
U sred leta paradajz je u najintenzivnijoj fazi razvoja, pa zahteva posebnu pažnju. Zbog toga se mnogi baštovani okreću prirodnim đubrivima koja mogu da obezbede neophodne hranljive materije za zdrav rast paradajza.
Imate mišljenje?
Ukoliko želite da ostavite komentar, kliknite na dugme.
Ostavite komentar