NOVA VOZILA SKUPLJA ZA 30 ODSTO! Kriza u auto-industriji se ne smiruje, na auto se čeka i do godinu dana!
Podeli vest
Osim nedostatka čipova, na poskupljenja su uticale paprene cene transporta, ali i nestašica sirovina za proizvodnju, pre svega litijuma, plastike i čelika
Novi automobili u Srbiji poskupeli su čak 30 odsto, a kupci na svoje četvorotočkaše čekaju i do godinu dana!
Prvi dan avgusta doneo je kilometarske kolone na graničnom prelazu Gostun. Oni koju su želeli da prve dane ovog meseca provedu na crnogorskom primorju ostali su zarobljeni čekajući i po nekoliko sati kako bi prešli u susednu državu
01.08.2022
09:38
Kriza u auto-industriji počela je sa epidemijom korone, kada su nova vozila poskupela za 23 odsto, a nakon izbijanja rata u Ukrajini cene su skočile za još sedam odsto, kažu stručnjaci iz automobilske industrije.
Osim nedostatka čipova, na poskupljenja su uticale paprene cene transporta, ali i nestašica sirovina za proizvodnju, pre svega litijuma, plastike i čelika, čija je vrednost na svetskom tržištu početkom ove godine naglo skočila.
Prazni lageri
Autor emisije "Vrele gume" Miodrag Piroški kaže za naš list da poremećaji na tržištu novih automobila, koji su počeli još u epidemiji, traju i danas.
- U proseku, novi automobil je danas skuplji oko 30 odsto u odnosu na period pre korone! Objektivne teškoće u dostavi delova i repromaterijala iz Kine dovele su do manjka novih automobila u odnosu na potražnju, zbog čega je došlo i do prvog talasa poskupljenja. Ukrajinsko-ruska kriza je samo ojačala trend rasta cena, uz činjenicu da je dobar deo proizvođača i manipulisao ovom situacijom izazivajući i veštačke nestašice kako bi automobili dodatno poskupeli - napominje on.
Foto: Informer
Da se na četvorotočkaše čeka predugo, potvrdila nam je i Beograđanka Sandra Krstić, koja je krajem januara poručila nov automobil.
- Rekli su nam da će stići za četiri do osam meseci. Dugo nismo čuli ništa novo, sve dok nam pre neki dan nisu javili da će iz fabrike izaći 30. oktobra. Dakle, više od devet meseci kasnije. Ali ko zna koliko će vremena proći dok automobil stigne do Srbije i ne prođe carinu. To može potrajati i duže od mesec dana. Da ne spominjem da su auto-saloni u Beogradu gotovo potpuno prazni, vozilo ne možete ni da vidite, a kamoli da zakažete test-vožnju. Kako su nam još u januaru rekli, sve što su imali oni su prodali - ispričala nam je Sandra.
Đurđević: Auto-saloni prazni
Predsednica Srpske asocijacije uvoznika automobila i delova Aleksandra Đurđević potvrđuje da je situacija sa proizvodnjom novih vozila i dalje veoma otežana.
- Imali smo prekid u proizvodnji, a mnogi su i otkazivali porudžbine. Tu je i problem transporta, posebno iz Kine. Širom sveta imamo salone automobila bez izloženih kola. Zbog manjka vozila automobili su poskupeli i verovatno će biti potrebno i do dve godine da se tržište stabilizuje - napominje ona.
Generalni direktor kompanije "Reno-Nisan" Milan Belin kaže da na njihovim lagerima gotovo i da nema vozila.
- Vozila na lageru, koja kupci mogu odmah da kupe i voze kući, sporadični su slučajevi. Naši kupci, od dana kada poruče automobil, na svoje vozilo čekaju između tri i šest meseci - kaže on i dodaje da se svi proizvođači automobila susreću sa velikim problemima:
- I dalje imamo velike probleme sa nabavkom delova za proizvodnju vozila, ali i sa transportom automobila, koji je poskupeo. Oseća se konstantan rast cena novih automobila. Zbog svega toga, kada ljudi poruče svoja vozila, moraju da čekaju u proseku od četiri do šest meseci da ona stignu u Srbiju, ali nisu retke situacije da pojedini kupci čekaju i do godinu dana. Nažalost, kriza i dalje traje i na vidiku još nema normalizacije proizvodnje.
U "Mercedesu" kažu da je vreme proizvodnje produženo u odnosu na ranije.
- Vreme isporuke zavisi od modela i dodatne opreme. Situacija se menja iz nedelje u nedelju. Što se tržišta Srbije tiče, nismo imali veća ograničenja u pogledu snabdevanja vozilima. Dostupnost većine modela je odgovarajuća i u skladu sa dinamikom na koju smo navikli prethodnih godina - rekli su oni.
Foto: K.R.
Veliko interesovanje
Andrija Đurašević iz "Suzukija" napominje da, uprkos povećanim cenama, interesovanje građana ne jenjava.
- Kod nas nema poručivanja vozila, već dva modela dobijamo iz naše evropske filijale. Svakog meseca dobijamo određen broj vozila. Naši klijenti ne mogu da biraju opremu ili boju, ali imaju mogućnost da kupe vozilo i da ga brzo voze kući, dok kod drugih brendova na isporuku moraju da čekaju i preko godinu dana. Za svaki automobil koji dobijemo imamo barem 15 zainteresovanih kupaca - rekao je on za Informer.
Takov: Skaču i cene polovnjaka
Romana Takov sa sajta "Polovni automobili" rekla je da su za godinu dana cene skočile za čak 23 odsto.
- Prema analizi koju smo sproveli, prosečna cena automobila oglašenih na našem sajtu u periodu od januara do aprila ove godine veća je za 23 odsto u odnosu na isti period prethodne, a čak 38 odsto u odnosu na prva tri meseca 2020. godine - rekla je ona i dodala:
- Pad ponude polovnih automobila traje već skoro tri godine, od početka epidemije korone, a kriza u Ukrajini samo je dodatno ugrozila situaciju na tržištu. Otežana je nabavka delova i komponenti za proizvodnju novih vozila, a manja je i njihova proizvodnja. Manja ponuda novih vozila usko je povezana i sa manjom ponudom polovnih automobila.
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće
registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili
nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji,
etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne
predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.
Prvi dan avgusta doneo je kilometarske kolone na graničnom prelazu Gostun. Oni koju su želeli da prve dane ovog meseca provedu na crnogorskom primorju ostali su zarobljeni čekajući i po nekoliko sati kako bi prešli u susednu državu
Zamenica tužioca Međunarodnog krivičnog suda (MKS) u Hagu Nažat Šamim Kan izjavila je danas da istraga o ruskoj "invaziji" na Ukrajinu ne može biti obustavljena zbog mirovnih pregovora.
Rat svih protiv svih u redovima blokadera i opozicije nastavljen je najnovijim medijskim nastupom opozicionara dr Branimira Nestorovića, čelnika pokreta Mi - snaga naroda, koji se ostrvio na pripadnike takozvanog studentskog pokreta, ali i na antisrpske medije N1 i Novu S i tajkuna Dragana Đilasa.
Rat između blokadera i opozicije ušao je u novu, radikalnu fazu i više se ne zna ko je protiv koga. Izborni krah na lokalnim izborima u Negotinu, Sečnju i Mionici do koske je ogolio pravo stanje stvari unutar blokaderskog pokreta i na površinu izbacio blato u koje su blokaderi u proteklih 13 meseci pokušali da gurnu celu Srbiju.
Istoričar i univerzitetski profesor Čedomir Antić u potpunosti je razotkrio na koji način su blokaderi planirali Majdan, ali je govorio i o nasilju koje svakodnevno sprovode kako njihovi lideri tako i same pristalice blokaderske opozicije.
Poslanik Srpske napredne stranke Nebojša Bakarec komentarisao je najavljene izbore u Srbiji i poručio da će "borba biti teška i neizvesna zbog toga što blokaderi i opozicija imaju ogromnu finansijsku pomoć iz inostranstva".
Prošle sedmice u popularnoj Informerovoj TV emisiji "Na merama" mogli ste, između ostalog, da vidite, kako biznismen iz Ratkova Branko Babić sa Draganom J. Vučićevićem dogovara kupovinu medija Junajted grupe, šta na pijaci pazari ministarka Milica Đurđević Stamenkovski, kakve turustičke aranžmane merka poslanica-blokaderka Biljana Đorđević, gde penzionerske dane provodi nekadašnji lider SPO-a Vuk Drašković…
Gosti Info jutra Nikola Rađen, bivši vaterpolista, Dragan Vasiljković, fondacija "Kapetan Dragan" i Branko Babić, biznismen komentarisali su uvrede na račun Srba koje dolaze iz regiona.
Na društvenim mrežama pojavio se izuzetno uznemirujući video snimak na kojem se vidi kako osumnjičeni A. K. (25) iz Rožaja, svojim automobilom, namerno, udara u oštećenog mladića.
Sjedinjene Američke Države žele da Evropa preuzme većinu konvencionalnih odbrambenih kapaciteta NATO, od obaveštajnih podataka do raketa, do 2027. godine, rekli su zvaničnici Pentagona diplomatama u Vašingtonu ove nedelje, što je kratak rok koji neki evropski zvaničnici smatraju nerealnim, prenosi Rojters.
Ukrajinski antikorupcijski biro NABU i SBU saopštili su da su razbili kriminalnu grupu na čijem čelu je poslanica Ana Skorohod iz stranke „Za budućnost“.
Glumica Gala Videnović slavu je stekla ulogom Nataše u filmovima o "Žikinoj dinastiji", a posle mnogo godina publika j eponovo može gledati na filmu i to u 11. nastavku ovog kultnog serijala.
Dženifer Lopez (56) je živi dokaz da su godine samo broj. Podigla je temperaturu kada je na Instagramu objavila snimak sa nastupa u minijaturnom kostimu.
Posna lenja pita na čaše je mekana, sočna i mirisna, a priprema je jednostavna i praktična. Idealan kolač kada želite brz i ukusan desert bez mnogo komplikacija
Imate mišljenje?
Ukoliko želite da ostavite komentar, kliknite na dugme.
Ostavite komentar