VOZAČI, NE MOGU DA VAS KAZNE AKO I POSLE 1. NOVEMBRA VOZITE NA LETNJIM GUMAMA! Za kršenje propisa plaća se papreno, ali ovaj uslov je bitan!
Podeli vest
Od danas je na snazi zakonska obaveza upotrebe zimskih guma i trajaće do 1. aprila 2023. godine. Kolika je minimalna dubina šare, da li su zimske gume potrebne i kada nema snega, kao i kolike su kazne za Informer.rs govori direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja Damir Okanović
Vozači su od danas obavezni da na sva četiri točka imaju zimske pneumatike, a direktor Komiteta za nacionalnu Bezbednost Damir Okanović ističe za naš portal da je to obavezno samo ukoliko na kolovozu ima snega, leda ili poledice.
Nemojte se iznenaditi kad na liniji 33 čujete "dobro jutro" na neobičnom naglasku jer za volanom autobusa gradskog prevoza uskoro će sedeti vozači čak sa drugog kontinenta. Na poligonu u Krnjači imaju obuku
25.10.2022
09:11
- U periodu od 1. novembra do 1. aprila vozači imaju obavezu da na sva četiri točka imaju zimske gume, ali samo ako je na kolovozu sneg, led ili poledica. Zimske gume se svakako preporučuju i kada su kolovozi suvi a temeperatura vazduha se spušta ispod sedmog podeoka, jer letnje gume na niskim temperaturama nemaju dobro prianjanje - kaže Okanović za Informer.rs.
Ističe da je to obaveza za vozila vrste M1 (putnička vozila do 9 sedišta) i N1 (teretna vozila najveće dozvoljene mase 3.500 kg) obavezne su zimske gume na sva četiri točka.
Foto: Tanjug
Damir Okanović
Vozilo može da bude neispravno i sa zimskim gumama
Okanović ističe da je postoji i minimalna dubina šare za zimske gume, i da, ukoliko se ona ne ispoštuje vozilo se smatra neispravno.
- Postoji i minimalna dubina šare, ona iznosi 4 milimetra. Ukolika je dubina šare manja, smatra se da je vozilo tehnički neispravno - kaže direktor Komiteta za nacionalnu bezbednost i dodaje:
- Ta obaveza važi za sva vozila vrste M1 i N1, bez obzira na namenu i pogon.
Kada su u pitanju kazne za vozače koji nemaju propisane zimske gume na svim točkovima, kazna se kreće od 10.000 dinara pa sve do vrtoglavih 800.000.
- Za vozača je kazna od 10.000 do 20.000 dinara, za vlasnika vozila isto toliko. Ako je vlasnik vozila pravno lice, onda je kazna od 60.000 do 800.000 dinara - kaže Okanović za Informer.
Foto: pixabay.com
Ko plaća štetu u slučaju saobraćajne nezgode?
Direktor Komiteta za nacionalnu bezbednost objasnio je i da u slučaju saobraćajne nesreće, vozač vozila koje nema zimske pneumatike plaća kaznu i svu štetu nastalu u nezgodi.
- Obavezno osiguranje podrazumeva da će štetu koja nastane u saobraćajnoj nezgodi trećim licima (oni koji su učestvovali u nezgodi ali nisu izazvali nezgodu) isplaćuje osiguranje vozača koji je izazvao saobraćajnu nezgodu. Postoje zakonom propisani slučajevi kada osiguranje nakon isplate te štete stiče pravo da celokupan iznos potražuje od vozača koji je izazvao nezgodu i od vlasnika vozila kojim je izazvana nezgoda (regres). Jedan od tih slučajeva jeste kada je saobraćajna nezgoda nastala usled tehničke neispravnosti vozila, a nepostojanje propisanih zimskih pneumatika na svim toškovima jeste tehnička neispravnost vozila - ističe Okanović i dodaje:
- Važno je napomenuti da se regres sme potraživati samo kada je tehnička neispravnost u uzročnoj vezi sa nastankom saobraćajne nezgode.
Ipak, Okanović ističe da ne postoji automatska krivica vozača koji zimi vozi sa letnjim gumama.
- U svakoj konkretnoj nezgodi mora se utvrditi odgovornost uzumajući u obzir greške učesnika. Zamislite da vozilo sa letnjim gumama prolazi na zeleno svetlo, a vozilo sa zimskim gumama na crveno, a na kolovozu je sneg, da li mislite da će vozač sa letnjim gumama u toj situaciji biti "automatski kriv"? - objasio je Okanović.
Foto: Shutterstock
Uvećane cene pneumatika
Cene pneumatika, kako smo proverili, uvećane su za 10 do 20 odsto u odnosu na prošlu godinu, pa je za putnički automobil, u zavisnosti od veličine i proizvođača, za novu zimsku gumu potrebno izdvojiti od 5 do 8 hiljada dinara i više.
Za sneg i led, vozači će morati da se snebdeju sa sva četiri zimska pneumatika, a ta obaveza, kako nalaže Zakon o saobraćaju, trajaće do 1. aprila. U zavisnosti od proizvođača i veličine, cene guma se kreću od 5.000 do 8.500 dinara.
Cene su povećane u zavisnosti od proizvođača, a takođe i usluge za oko 20 odsto. Za putnički program, najtraženije gume su 205-55-16, koje se najčešće koriste. Njihova trenutna cena je oko 8 hiljada dinara. Na primer, cena guma za agro program je šarolika, od 9 hiljada dinara koliko staju prednje za traktor, pa se kreću i do 200, 300 hiljada dinara po komadu.
Kada se vozači snabdeju gumama, sledi još jedan trošak. Odlazak kod vulkanizera koji će gume postaviti i balansirati. I tu cene variraju, u zavisnosti od veličine pneumatika. Za zamenu sve četiri gume potrebno izdvojiti od 1.600 dinara, pa naviše.
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće
registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili
nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji,
etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne
predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.
komentari
Pitam se pitam
pre 3 godine
Odavno se pitam, zašto nijedan sastav Vlasi, unazad 10 i više godina, ne namesti ovog Damira Okanovića, za Ministra saobraćaja, pa za brigu o porodici, standardu građana? Taj lik sve zna o i o saobraćaju. Kako putničkom, tako i teretnom. Možete pitati za mišljenje o njegovoj stručnosti, što se tiče Teretnog saobraćaja, recimo, šta misle u ozbiljnoj organizaciji MDT Sistem Kraljevo. Pa dalje: sve što se tiče propisa, što tehničkih, to bezbednosnih, kaznene politike, sve zna. Malo me čudi, zašto naša država Srbije ne kopira nešto, zaista pozitivno sa Zapada, konkretno, meni poznatih stvari, iz Amerike? Ovde mi nije poznato, da će vas šerif, State police, State truper zaustaviti i u "rutinskoj kontroli" recimo putničkog saobraćaja, proveravati, kakve su vam gume, da li imate rezervni točak, prvu pomoć, trugao,... Kod teretnog, transportnog, zadužene su još neke službe i tu je opravdano strožije, disciplinovanije, ipak su to kompanijska vozila, vozači, za razliku od ličnih automobila. Mislim da je pametnom dovoljno, šta sam hteo reči. Nekako i liči, da kad krene bilo koja "akcija", saobraćajne policije, da je to ubiranje para u Budžet. Ima i ovde kontrole brzine kretanja na putevima, ali i to piše pored puteva, a ne kao nas da se te patrole i ti lovci, kriju po vrzinama, ispod mostova, na nadvožnjacima itd. Možda kad stignu rate za kredite, krenu "AKCIJE". O socijalnim davanjima, drugi put. Da, trebalo bi i jedno baš posebno Ministrastvo, koje će praktično da istražije, na terenu, da li je nekome, porodici, potreban automobil, da bi se dovezao do posla, pa da utvrdi, kolika je registracija, osiguranje, kolika su mu primanja, pa kako će sve to da podnese. Nastavak, u sledećem broju.
Nemojte se iznenaditi kad na liniji 33 čujete "dobro jutro" na neobičnom naglasku jer za volanom autobusa gradskog prevoza uskoro će sedeti vozači čak sa drugog kontinenta. Na poligonu u Krnjači imaju obuku
Proruski vojni blogeri izvestili su o ozbiljnom preokretu na ratištu, navodeći da su ukrajinske snage u velikoj meri ponovo preuzele kontrolu nad Kupjanskom, ključnim železničkim čvorištem u Harkovskoj oblasti, o čemu ruski generali nisu obavestili ruskog predsednika Vladimira Putina.
Srbija je na pravom putu, a u budućnosti treba da obezbedi vrhunsko obrazovanje na fakultetima u saradnji sa vodećim univerzitetima širom sveta i izgradi data centre kako bi bila konkurentna na međunarodnom nivou, izjavio je američki profesor ekonomije, akademik i svetski priznati geopolitički analitičar Džefri Saks u intervjuu koji je vodio ministar finansija Srbije Siniša Mali.
Nenada Rašića, Kurtijevog slugu, napustila je i Gordana Mihajlović, jedini kandidat za poslanika na vanrednim parlamentarnim izborima iz Zubinog Potoka ispred njegove stranke Za slobodu, pravdu i opstanak.
Izraelski istoričar Gideon Grajf izjavio je danas da se u Srebrenici desio zločin tokom ratnih dejstava devedesetih, ali da to nije bio genocid, dodajući da su Srbi optuženi za zločine koje nisu počinili.
Viši sud u Beogradu osudio je danas Nemanju Šućurovića (42) na 14 godina zatvora jer je kontinuirano zlostavljao 50-godišnju vanbračnu suprugu u njenom stanu, što je za posledicu imalo njenu smrt 21. juna 2024. godine.
Zapadne zemlje, uključujući Ujedinjeno Kraljevstvo i saveznike u NATO, nisu spremne za mogući rat s Rusijom, upozoravaju vojni i bezbednosni stručnjaci okupljeni prošlog meseca u Londonu, prenosi CNN.
Izraelska policija uhapsila je Palestinca koji je bio obučen kao Deda Mraz na božićnoj zabavi u gradu Haifa, saopštila je grupa za ljudska prava, prenose danas mediji.
U jednoj istorijskoj hrišćanskoj crkvi u Lubečku, Nemačka, tokom božićne službe zabeležen je incident koji je izazvao buru komentara na društvenim mrežama.
Dok se sve češće govori o nepotizmu i privilegijama u filmskoj industriji, zaboravlja se da su mnoge najveće svetske zvezde do uspeha stigle potpuno same.
U Jakutsku, glavnom gradu Republike Saha u istočnom Sibiru, pre nekoliko dana zabeležena je ekstremno niska temperatura od -45°C, dok su u okolnim područjima, poput Tatinskog Ulusa, zabeležene još niže vrednosti, čak -52°C.
Imate mišljenje?
Ukoliko želite da ostavite komentar, kliknite na dugme.
Ostavite komentar