• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer

Izvor: Informer.rs J.S. S. M.

01.11.2022

20:53

VOZAČI, NE MOGU DA VAS KAZNE AKO I POSLE 1. NOVEMBRA VOZITE NA LETNJIM GUMAMA! Za kršenje propisa plaća se papreno, ali ovaj uslov je bitan!

printscreen

Vesti

VOZAČI, NE MOGU DA VAS KAZNE AKO I POSLE 1. NOVEMBRA VOZITE NA LETNJIM GUMAMA! Za kršenje propisa plaća se papreno, ali ovaj uslov je bitan!

Podeli vest

Od danas je na snazi zakonska obaveza upotrebe zimskih guma i trajaće do 1. aprila 2023. godine. Kolika je minimalna dubina šare, da li su zimske gume potrebne i kada nema snega, kao i kolike su kazne za Informer.rs govori direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja Damir Okanović

Vozači su od danas obavezni da na sva četiri točka imaju zimske pneumatike, a direktor Komiteta za nacionalnu Bezbednost Damir Okanović ističe za naš portal da je to obavezno samo ukoliko na kolovozu ima snega, leda ili poledice.

U periodu od 1. novembra do 1. aprila vozači imaju obavezu da na sva četiri točka imaju zimske gume, ali samo ako je na kolovozu sneg, led ili poledica. Zimske gume se svakako preporučuju i kada su kolovozi suvi a temeperatura vazduha se spušta ispod sedmog podeoka, jer letnje gume na niskim temperaturama nemaju dobro prianjanje - kaže Okanović za Informer.rs.

Ističe da je to obaveza za vozila vrste M1 (putnička vozila do 9 sedišta) i N1 (teretna vozila najveće dozvoljene mase 3.500 kg) obavezne su zimske gume na sva četiri točka.

Foto: Tanjug

Damir Okanović

Vozilo može da bude neispravno i sa zimskim gumama

Okanović ističe da je postoji i minimalna dubina šare za zimske gume, i da, ukoliko se ona ne ispoštuje vozilo se smatra neispravno.

- Postoji i minimalna dubina šare, ona iznosi 4 milimetra. Ukolika je dubina šare manja, smatra se da je vozilo tehnički neispravno - kaže direktor Komiteta za nacionalnu bezbednost i dodaje:

- Ta obaveza važi za sva vozila vrste M1 i N1, bez obzira na namenu i pogon.

Kada su u pitanju kazne za vozače koji nemaju propisane zimske gume na svim točkovima, kazna se kreće od 10.000 dinara pa sve do vrtoglavih 800.000.

- Za vozača je kazna od 10.000 do 20.000 dinara, za vlasnika vozila isto toliko. Ako je vlasnik vozila pravno lice, onda je kazna od 60.000 do 800.000 dinara - kaže Okanović za Informer.

Foto: pixabay.com

Ko plaća štetu u slučaju saobraćajne nezgode?

Direktor Komiteta za nacionalnu bezbednost objasnio je i da u slučaju saobraćajne nesreće, vozač vozila koje nema zimske pneumatike plaća kaznu i svu štetu nastalu u nezgodi.

- Obavezno osiguranje podrazumeva da će štetu koja nastane u saobraćajnoj nezgodi trećim licima (oni koji su učestvovali u nezgodi ali nisu izazvali nezgodu) isplaćuje osiguranje vozača koji je izazvao saobraćajnu nezgodu. Postoje zakonom propisani slučajevi kada osiguranje nakon isplate te štete stiče pravo da celokupan iznos potražuje od vozača koji je izazvao nezgodu i od vlasnika vozila kojim je izazvana nezgoda (regres). Jedan od tih slučajeva jeste kada je saobraćajna nezgoda nastala usled tehničke neispravnosti vozila, a nepostojanje propisanih zimskih pneumatika na svim toškovima jeste tehnička neispravnost vozila - ističe Okanović i dodaje:

- Važno je napomenuti da se regres sme potraživati samo kada je tehnička neispravnost u uzročnoj vezi sa nastankom saobraćajne nezgode.

Ipak, Okanović ističe da ne postoji automatska krivica vozača koji zimi vozi sa letnjim gumama.

- U svakoj konkretnoj nezgodi mora se utvrditi odgovornost uzumajući u obzir greške učesnika. Zamislite da vozilo sa letnjim gumama prolazi na zeleno svetlo, a vozilo sa zimskim gumama na crveno, a na kolovozu je sneg, da li mislite da će vozač sa letnjim gumama u toj situaciji biti "automatski kriv"? - objasio je Okanović.

Foto: Shutterstock

Uvećane cene pneumatika

Cene pneumatika, kako smo proverili, uvećane su za 10 do 20 odsto u odnosu na prošlu godinu, pa je za putnički automobil, u zavisnosti od veličine i proizvođača, za novu zimsku gumu potrebno izdvojiti od 5 do 8 hiljada dinara i više.

Za sneg i led, vozači će morati da se snebdeju sa sva četiri zimska pneumatika, a ta obaveza, kako nalaže Zakon o saobraćaju, trajaće do 1. aprila. U zavisnosti od proizvođača i veličine, cene guma se kreću od 5.000 do 8.500 dinara.

Cene su povećane u zavisnosti od proizvođača, a takođe i usluge za oko 20 odsto. Za putnički program, najtraženije gume su 205-55-16, koje se najčešće koriste. Njihova trenutna cena je oko 8 hiljada dinara. Na primer, cena guma za agro program je šarolika, od 9 hiljada dinara koliko staju prednje za traktor, pa se kreću i do 200, 300 hiljada dinara po komadu.

Kada se vozači snabdeju gumama, sledi još jedan trošak. Odlazak kod vulkanizera koji će gume postaviti i balansirati. I tu cene variraju, u zavisnosti od veličine pneumatika. Za zamenu sve četiri gume potrebno izdvojiti od 1.600 dinara, pa naviše.

Bonsu video:



Postovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

komentari
Pitam se pitam

pre 2 godine

Odavno se pitam, zašto nijedan sastav Vlasi, unazad 10 i više godina, ne namesti ovog Damira Okanovića, za Ministra saobraćaja, pa za brigu o porodici, standardu građana? Taj lik sve zna o i o saobraćaju. Kako putničkom, tako i teretnom. Možete pitati za mišljenje o njegovoj stručnosti, što se tiče Teretnog saobraćaja, recimo, šta misle u ozbiljnoj organizaciji MDT Sistem Kraljevo. Pa dalje: sve što se tiče propisa, što tehničkih, to bezbednosnih, kaznene politike, sve zna. Malo me čudi, zašto naša država Srbije ne kopira nešto, zaista pozitivno sa Zapada, konkretno, meni poznatih stvari, iz Amerike? Ovde mi nije poznato, da će vas šerif, State police, State truper zaustaviti i u "rutinskoj kontroli" recimo putničkog saobraćaja, proveravati, kakve su vam gume, da li imate rezervni točak, prvu pomoć, trugao,... Kod teretnog, transportnog, zadužene su još neke službe i tu je opravdano strožije, disciplinovanije, ipak su to kompanijska vozila, vozači, za razliku od ličnih automobila. Mislim da je pametnom dovoljno, šta sam hteo reči. Nekako i liči, da kad krene bilo koja "akcija", saobraćajne policije, da je to ubiranje para u Budžet. Ima i ovde kontrole brzine kretanja na putevima, ali i to piše pored puteva, a ne kao nas da se te patrole i ti lovci, kriju po vrzinama, ispod mostova, na nadvožnjacima itd. Možda kad stignu rate za kredite, krenu "AKCIJE". O socijalnim davanjima, drugi put. Da, trebalo bi i jedno baš posebno Ministrastvo, koje će praktično da istražije, na terenu, da li je nekome, porodici, potreban automobil, da bi se dovezao do posla, pa da utvrdi, kolika je registracija, osiguranje, kolika su mu primanja, pa kako će sve to da podnese. Nastavak, u sledećem broju.

sledeća vest

Politika

Ima li kraja?! Nova faza ludila opozicije: Idemo u rat protiv mašina! (VIDEO)
Politika

Ima li kraja?! Nova faza ludila opozicije: Idemo u rat protiv mašina! (VIDEO)

Sa jedne strane imamo predsednika Aleksandra Vučića, koji Srbiju gradi i modernizuje, a sa druge strane imamo opoziciju koja koči tu modernizaciju, koja se bori protiv uklanjanja nebezbednog nacističkog mosta, a sada javno obećavaju i borbu protiv mašina, baš kao početkom 19. veka kada su bile skupine ljudi koje su se borile protiv mašina i koje su ih razbijale!

22.11.2024

07:16

TV

(VIDEO) Da li je Donald Tramp prećutno podržao Bajdenovu odluku?!
Live TV

(VIDEO) Da li je Donald Tramp prećutno podržao Bajdenovu odluku?!

Situaciju na frontu između Rusije i Ukrajine ali i tišinu Donalda Trampa nakon Bajdenove odluke da Ukrajina gađa unutrašnjost Rusije američkim oružjem , analizirali su gosti "Rata uživo", novinar i ekonomista Nebojša Berak i Sava Stambolić ispred Centra za društvenu stabilnost.

21.11.2024

22:19 >> 23:21

Hronika

Krvava drama u Nišu dobila epilog! Evo kako je osuđen Jovan (41) koji je pokušao da zakolje partnerku
Hronika

Krvava drama u Nišu dobila epilog! Evo kako je osuđen Jovan (41) koji je pokušao da zakolje partnerku

Apelacioni sud u Nišu potvrdio je presudu Višeg suda u Nišu kojom je Jovanu Nikoliću (41) iz Niša izrečena mera obaveznog lečenja i čuvanja u psihijatrijskoj ustanovi, jer je pokušao da na podmukao način ubije Svetlanu S. (63) kojim je bilo u emotivnoj vezi. Jovan je prvo bio optužen za pokušaj teškog ubistva ali je veštačenjem utvrđeno da boluje od nespecifikovane neorganske psihoze, pa mu je umesto zatvorske kazne izrečena mera lečenja i čuvanja na psihijatriji.

22.11.2024

09:03

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set