• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer

Izvor: RTS

02.11.2022

19:42

RAZLOG JE JEZIV! VOZILA SE U UDESIMA ČESTO PREPOLOVE, ALI NE ZBOG BRZINE! Vlasnici automobila ne mogu da znaju za to, ni na tehničkom to ne vide!

Informer

Vesti

RAZLOG JE JEZIV! VOZILA SE U UDESIMA ČESTO PREPOLOVE, ALI NE ZBOG BRZINE! Vlasnici automobila ne mogu da znaju za to, ni na tehničkom to ne vide!

Podeli vest

Milan Božović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja kaže da nije prvi put da se automobil u saobraćajnoj nezgodi prepolovi, kao što se to dogodilo u Ulici Vojislava Ilića u Beogradu, kada su dve osobe poginule

Svaki put je, ističe, uzrok bilo neko varenje na vozilu. Miloš Jovićević, oficir saobraćajne policije, smatra da je najvažnije uticati na svest građana, svi smo mi učesnici u saobraćaju i kao vozači, i kao putnici, i kao pešaci.

Saobraćajne nesreće se svakodnevno događaju, a samo prvog dana novembra do 16 časova u Beogradu smo ih izbrojali 64, od kojih su četiri s elementima krivičnog dela, odnosno nezgode s povređenima, rekao je za RTS Miloš Jovićević. 

U odnosu na prošlu godinu, Jovićević navodi da se statistički dolazi do ujednačenog broja nesreća.

- Možemo da kažemo da smo imali urađenih uviđaja za oko 12.000 saobraćajnih nezgoda, od kojih je bilo do 3.000 s povređenim licima i 9.000 nesreća s materijalnom štetom - istakao je oficir saobraćajne policije. 

Nezgode na Pančevačkom mostu i u Ulici Vojislava Ilića  

Javnost su, ukazuje, posebno uznemirile nesreće na Pančevačkom mostu sa tri poginule osobe i u Ulici Vojislava Ilića, gde su dve osobe izgubile život, a auto se prepolovio.

Takve nesreće, naglašava, zahtevaju i posebnu analizu.

Milan Božović kaže da nije prvi put da se vidi prepolovljeno vozilo u saobraćajnim nesrećama.

- To nema veze sa brzinom u trenutku sudara. Ima veze s tim da li je nekada nešto rađeno na tom vozilu, da li je taj pod varen, da li je to vozilo sklopljeno od dva vozila. Kada dođe do sudara, pa se pogodi otprilike po visini tog vara jer nije urađen kako treba, onda se prepolovi vozilo -  objašnjava Božović.

Dodaje da su bile takve saobraćajne nesreće s poginulima. Desilo se na Novom Beogradu da zadnji deo automobila ostane uz banderu sa dvoje putnika na sedištu s teškim telesnim povredama, a da prednji deo automobila ode pedesetak metara dalje.

Iste slike i u Mladenovcu, Sopotu...

- Svaki put kada je bilo prepolovljenog automobila, bio je var u pitanju - precizirao je Božović.

Naglašava i da se takvo stanje automobila ne može videti na tehničkom pregledu, jer kad se sve zavari, sredi i prefarba, ne može se znati da li je tom automobilu menjan krov ili nije.

To se može utvrditi samo ako veštaci mere debljinu boje.

Uzroci nezgoda

Nepažnja vozača, neprilagođena brzina, vožnja pod dejstvom alkohola i korišćenje psihoaktivnih supstanci i dalje su najčešći uzroci saobraćajnih nezgoda, upozorava Jovićević.
Božović posebno ukazuje na učesnike u saobraćaju koji koriste alkohol u kombinaciji s psihoaktivnim supstancama. 
- Ne smeju pod psihoaktivnim supstancama da upravljaju motornim vozilima, ali oni su negde skloniji tome, jer smatraju da će tako biti teže otkriveni - navodi Božović.  
Najvažnije je, smatra Jovićević, uticati na svest građana, jer svi smo mi učesnici u saobraćaju na različite načine: i kao vozači, i kao putnici, i kao pešaci. 
- Ako kao društvo utičete na decu od predškolskog uzrasta, edukujete ih konstantno šta treba raditi, onda ne bismo imali ovakve situacije u saobraćaju - ocenjuje on. 
I Božović smatra da se mora krenuti sa saobraćajnim vaspitanjem dece od malih nogu, od predškolskih, školskih ustanova i srednjeg obrazovanja, tako da, kada oni dođu u situaciju da polažu vozački ispit, već nekoliko godina imaju svest o tome. 

 

Postovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

komentari
prckoprvi

pre 2 godine

Auto koji je 15-20 godina star i koji je presao bezbroj kilometara, nemoze biti iste cvrstoce kao i auto koji je tek danas izasao iz fabrike. Pod jedan sve tacke varenja a ima ih mali milion prilikom voznje,druskanja udaranju po rupama i neravnim putevima vremenom oslabe. Drugi faktor je rdja, auto koji je star 4-5 godina vec je izgubio oko 30% cvrstoce samo zbog korozije!!!! Nema tu neke velike pameti i filozofije dovoljno je da se pregleda statistika u osiguravajucim kucama oni sve imaju crno na belo, ali sta ces kad ima mnogo pametnjakovica koji ce pre da kupe neku staru skopociju samo da je NEMAC iako je 10 godina star i bez garancije jer navodno nemaju za kredit ali zato imaju pare za majstora!!! PS samo da napomenem danas niko ne vari novi krov, on se lepi i ujedno je deset puta jaci na tom mestu nego li da je zavaren!!!!!

milan lala

pre 2 godine

Prosto je neverovatna bahatost vozaca , nepostovanje propisa i konzumiranje alkohola zbog cega se masovno gine . Moze se reci da tome doprinosi i blaga kaznena politika u saobracaju . Kad kazna bude drakonske novcane , pa trajno oduzumanje dozvole za voznju kod ponovljenih tezih prekrsaja ne stajanja na pesakom prelazu , voznja na crveno, voznja u alkoholisanom stanju itd itd nestace i svakodnevne slike ovakvih nesreca a do tada zakonopisac neka zajedno sa nama posmatra ovu katastrofu.

sledeća vest

Politika

TV

Hronika

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set