• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer

Izvor: Nikola Šević

09.11.2022

20:00

BEOGRAD DOBIJA 55 NOVIH KAMERA! Fotografisaće i vozače koji koriste mobilni telefon! STIŽE I "SUPER RADAR"! Načelnik Uprave saobraćajne policije otkriva ŠOKANTNE PODATKE!

Informer/M. Rafailović

Vesti

BEOGRAD DOBIJA 55 NOVIH KAMERA! Fotografisaće i vozače koji koriste mobilni telefon! STIŽE I "SUPER RADAR"! Načelnik Uprave saobraćajne policije otkriva ŠOKANTNE PODATKE!

Podeli vest

Samo za prvih deset meseci ove godine, od 471 poginulog u saobraćaju, njih 115 je stradalo jer nisu bili vezani. Kazne za alkohol, pojas i korišćenje telefona biće povećane. Uvode se nove, savremene kamere, otkriva Slaviša Lakićević

Kada bi svi u vozilima vezivali sigurnosni pojas, imali bi najmanje stotinu mrtvih manje svake godine na putevima u Srbiji. Zabrinjavajući je podatak da je za samo za prvih devet meseci ove godine, od 471 lica koji su poginuli u saobraćaju, njih 115 je nastradalo jer nisu bili vezani sigurnosnim pojasom!

Ove šokantne podatke otkrio je za Informer načelnik Uprave saobraćajne policije MUP, pukovnik Slaviša Lakićević (47). On napominje da je procenat korišćenja sigurnosnog pojasa na prednjim sedištima 70-80 odsto, dok znatno manji broj ljudi vezuje pojas na zadnjim sedištima, manje od 20 odsto.
- Kada bi promenili svest ljudi tako da taj procenat skoči na 90 odsto, koliko je u razvijenim zemljama, spasili bi mnogo života svake godine - ističe Lakićević.


Kako bi ilustrovao važnost vezivanja pojasa, pukovnik Lakićević je podsetio na stravičnu nesreću kod Čačka krajem juna ove godine, kada su četvorica mladića izgubila život u povratku iz provoda.
- Automobil u kom su bili nije se kretao velikom brzinom, ali vozač i putnici u njemu nisu bili vezani. Niko ne može da vam tvrdi, ali uveren sam da bi svi preživeli da su imali vezan sigurnosni pojas - kaže Lakićević, i podseća na još jednu sličnu tragediju:
- Početkom septembra ove godine na putu Užice - Zlatibor dogodila se saobraćajna nezgoda u kojoj su takođe nastradala četvorica mladića. Slična situacija, povratak iz noćnog provoda, nevezivanje sigurnosnog pojasa... Vozilom je upravljao profesionalni vozač. Međutim, i pored svega toga, da je neko od njih bio vezan pojasom, verovatno bi preživeo.

Foto: Informer/M. Rafailović

Vezivanje sigurnosnih pojaseva spasilo bi 100 života godišnje


Naš sagovornik naglašava da i pored velikog truda koji ulaže Uprava saobraćajne policije, Agencija za bezbednost saobraćaja i Vlada Srbije na edukaciji stanovništva o saobraćajnoj kulturi, postoje ljudi koji teorijama zavere šire neistine o sigurnosnim pojasevima, čime ozbiljno ugrožavaju bezbednost vozača i putnika.
- Čuli ste za onu priču kako sigurnosni pojas ustvari šteti onom ko ga veže jer ga, navodno, prilikom sudara povredi. To su opasne neistine! Voleo bih da ljudima koji to pričaju pokažem snimke saobraćajnih nesreća. Možda bi promenili mišljenje kada bi, na primer, videli kako putnik, koji nije vezan, pri naglom kočenju ili udaru, sa zadnjeg sedišta inercijom "poleti" i udari vozača ispred sebe i ubija ga na mestu - kaže Lakićević.


Inače, za prvih deset meseci ove godine pripadnici saobraćajne policije napisali su ukupno 1.134.388 kazni, najviše za prekoračenje brzine, nekorišćenje sigurnosnog pojasa i vožnju pod dejstvom alkohola. To su ujedno i tri "najveća izazova sa kojima se susreće saobraćajna policija".
- Od početka godine do kraja oktobra napisana je 51.651 prijava za vožnju pod dejstvom alkohola, 167.656 kazni za nekorišćenje pojasa, a čak 452.866 prijava za prekoračenje brzine - objašnjava naš sagovornik.


On najavljuje povećanje kazni za vožnju pod dejstvom alkohola, nevezivanje pojasa, ali i korišćenje telefona u toku vožnje.
- Nikome iz policije nije cilj da se vozači kažnjavaju, već želimo da se postavimo kao stručni partneri građana i da obezbedimo povoljno stanje bezbednosti saobraćaja. Mogu da razumem da neko popije koju kapljicu više, ali ne i da nakon pijanke sedne za volan. Ako ste već pili alkohol, pozovite prijatelja ili taksi da vas vrati kući. Nemojte rizikovati da pijani izazovete tragediju - apeluje Lakićević.

Foto: Informer/M. Rafailović

Slaviša Lakićević


Jedna od mera, koja bi prema mišljenju našeg sagovornika smanjila procenat vozača koji vozi pod dejstvom alkohola, je trajno oduzimanje vozila.
- Ta inicijativa postoji duži niz godina, ali je potrebno da ima utemeljenje u zakonu i da cela ta oblast bude adekvatno uređena. Kao načelnik, podržavam ideju da se vozačima povratnicima, koji su zatečeni za volanom sa više od dva promila alkohola u organizmu, oduzme vozilo - naglašava Lakićević.


Načelnika posebno zabrinjava statistika po kojoj u saobracaju najviše ginu mladi vozači, uzrasta od 17 do 29 godina.
- Zajedno sa Agencijom za bezbednost saobraćaja, Ministarstvom saobraćaja i ostalim važnim društvenim činiocima radimo na Nacrtu strategije bezbednosti saobraćaja koja ce važiti do 2030. godine. To podrazumeva nove mere i smernice što se tiče ove oblasti, a jedna od ugroženih grupa kojoj želimo najviše da pomognemo su mladi vozači. Cilj nam je da smanjimo tu crnu statistiku - objašnjava sagovornik našeg lista i dodaje da mladi često voze pod uticajem alkohola, ali i opijata:
- Kada smo videli u kojoj meri su narkotici zastupljeni među mladima, nabavili smo 50 uređaja koji detektuju prisustvo opijata u krvi. Na taj način smo otkrili na hiljade prekršaja kod mladih i spasili ko zna koliko života. Samo za prvih deset meseci ove godine otkriveno je 2.099 prekršaja te vrste, a najviše kod vozača uzrasta do 29 godina. U odnosu na isti period prošle godine, to je za 72 odsto više napisanih kazni za vožnju pod dejstvom narkotika!


Zanimljivo je da svake godine u Srbiji bude registrovano oko 200.000 novih vozila, čiji je prosek starosti 17 godina, a to prema rečima načelnika Lakićevića takođe negativno utiče na bezbednost saobraćaja. Tokom prethodnih 10 godina, broj registrovanih putničkih vozila povećan je sa 1.662.000 na 2.165.000, a značajno je povećan i broj vozila u tranzitu, što zahteva veće prisustvo saobraćajne policije na terenu. Procena je da je intenzitet prosečnog dnevnog saobraćaja na džavnim putevima prvog reda povećan za oko petinu u odnosu na prethodni period, pri čemu je naročito primetno uvećanje intenziteta komercijalnog saobraćaja (autobusi i teretna vozila).
- Sumnjam da postojeća putna infrastruktura može primiti toliku količinu vozila. To je nešto što se mora rešavati na državnom nivou - priča naš sagovornik.

Akcija "Škola"

 

Povodom početka nove školske godine pripadnici Uprave saobraćajne policije su za četiri nedelje kontrole saobraćaja u zonama osnovnih i srednjih škola otkrili čak 15.103 prekršaja. Zbog prekoračenja brzine sankcionisano je 5.913 vozača, a zbog upravljanja vozilom pod dejstvom alkohola iz saobraćaja su isključena 192 vozača, od kojih je njih 36 privedeno na trežnjenje.
- Pored ovakvih akcija u planu je i Nacionalna kampanja za bezbednost saobraćaja u kojoj ćemo uključiti i javne ličnosti. Emitovaće se spotovi, planiramo predavanja najmlađima... - objašnjava Lakićević.

Pored postojećih 68 kamera za automatsku detekciju prekršaja koje su instalirane na najvažnijim saobraćajnicama u Beogradu, do kraja godine bi trebalo da se postavi dodatnih 55 nadzornih uređaja, koje će pokrivati 122 saobraćajne trake.
- Kamere će automatski detektovati prekršaje, i to prolazak kroz crveno svetlo, prekoračenje brzine, vožnju žutom trakom, nekorišćenje sigurnosnog pojasa, nepropisno preticanje, korišćenje telefona u toku vožnje... U Londonu, na primer, postoji 20.000 takvih kamera - priča načelnik.

"Super radar"


Uprava saobraćajne policije planira nabavku radara nove generacije za kontrolu brzine.
- U pitanju je ručni laserski radar najnovije generacije. Radar je skup, ali malih dimenzija, lagan, precizan i efektan. Dovoljno je da ga policajac samo podigne, usmeri na vozilo i kamera visoke rezolucije uradiće sve ostalo - kaže pukovnik Lakićević.

On se osvrnuo i na novi sistem kontrole brzine vozila na auto-putevima. Raniji sistem predviđao je da se meri prosečna brzina u odnosu na vreme koje je vozilu potrebno da bi stiglo od jedne do druge naplatne rampe.
- Dešavalo se da vozač na auto - putu vozi nedozvoljenom brzinom, a onda sedne na benzinsku pumpu, napravi kratku pauzu i tako smanji prosečnu brzinu i ne zaradi nikakvu kaznu. Zato će novi sistem meriti prosečnu brzinu na mnogo više lokacija na autoputevima i brzim saobraćajnicama, gde će biti najmanje 50 lokacija na kojima su postavljene kamere - rekao je Lakićević.

Brojke i statistika


10 pešaka svake godine u proseku nastrada na auto - putevima u Srbiji
30 - 50 traktorista u proseku gine godišnje i to obično na nekategorisanim putevima
27.848 saobracajnih nesreća dogodilo se od 1. januara do 6. novembra ove godine (471 nastradali, 15.844 povređena)
Više od 100.000 prekršaja prekoračenja brzine otkriveno je od početka primene novog sistema merenja prosečne brzine na auto - putevima

Ako nekom stigne prijava za prekoračenje brzine, imaće mogućnost da u roku od osam dana plate polovinu iznosa kazne, ali samo ukoliko nisu prekoračili dozvoljenu brzinu za više od 40 km/sat. Kada su stranci u pitanju oni se kažnjavaju na licu mesta.
- Nije nam namera da zatrpamo sudove sa prekršajnim prijavama, nego da sklonimo sa puteva one koji predstavljaju opasnost za druge učesnike u saobraćaju - objašnjava Lakićević.

Dostavljači hrane prave probleme


Dostavljači hrane na biciklama često prave probleme u saobraćaju rizikujući svoje, ali i živote ostalih učesnika.
- Pokušali smo da okupimo vozače koji rade u tim firmama, da im održimo predavanja i objasnimo koliko je njihova vožnja opasna, ali nismo naišli na očekivanu zainteresovanost. Ti ljudi pre svega rizikuju svoje živote, ali ozbiljno ugrožavaju i pešake. Zaustavljamo ih, pišemo prijave, apelujemo na njih... - priča Lakićević.

Pored prekoračenja brzine, nove kamere detektovaće i korišćenje mobilnog telefona u toku vožnje, kao i nevezivanje sigurnosnog pojasa.
- Takvi prekršaji biće sankcionisani bez prisustva saobraćajne policije na terenu, a dokaz će biti fotografija vozila sa registarskom oznakom, ali i fotografija na kojoj se vidi osoba koja čini prekršaj - ispričao je načelnik.

Statistika


Za prvih deset meseci 2022 godine na teritoriji Srbije u kontroli saobraćaja napisano je 1.134.388 kazni (+15%).
Nasilnička vožnja - 2.014 (+16%)
Alkohol - 51.651 (+25,5%)
Prekoračenje brzine - 452.866 (+64,8%)
Nekorišćenje pojasa - 167.358 (+11,8%)
Nepropisno preticanje - 8.114 (+36,1%)
Telefon - 50.469 (-2,3%)
Psihoaktivne supstance - 2.099 (+72%)

Da pripadnici saobraćajne policije ne učestvuju samo u otkrivanju saobraćajnih prekršaja, svedoči i njihovo učestvovanje u policijskoj akciji "Koridor 10".
- Tada su naši pripadnici otkrili nekoliko ozbiljnih krivičnih dela. Dešavalo se da razbojnici dođu do parkinga na auto-putu i kamiondžiju, koji spava u svom vozilu, poprskaju suzavcem. Zatim mu ukradu novac, telefon, sve vredno što ima. Takođe, dešavalo se i da namerno buše gume na parkiranim vozilima, pa im posle papreno naplaćuju usluge šlepa ili popravke. Mogu i da se pohvalim da takvih krivičnih dela ima sve manje i manje - tvrdi Lakićević.


Sa druge strane sagovornik Informera najavljuje i nova ulaganja u ljudstvo i opremu.
- Trenutno imamo 190 motocikala, a planiramo da ih bude 300. Hoćemo da nabavimo još desetak automobila najboljih performansi koje ćemo pridružiti našim "presretačima" i tako udvostručiti njihov broj. Posedujemo 660 alkometara, 213 radara, ali i te uređaje ćemo zamenjivati savremenijim i povećavati njihov broj - napominje Lakićević. 

Kazne za prekoračenje brzine


 
- do 10 km/h: 3.000 (1.500 u roku od osam dana)
 - 11-20 km/h: 5.000 (2.500 u roku od osam dana)
 - 21-40 km/h: 10.000 (5.000 u roku od osam dana)
 - 41-60 km/h: 10.000 do 20.000, tri kaznena poena i zabrana upravljanja bar 30 dana
 - 61-80 km/h: 20.000 do 40.000 (ili do 15 dana zatvora), šest kaznenih poena i zabrana upravljanja bar tri meseca
 - 81-100 km/h: 100.000 do 120.000 (ili 30 dana zatvora), 14 kaznenih poena i zabrana upravljanja bar osam meseci
 - preko 100 km/h: 120.000 do 140.000, 30-60 dana zatvora ili 240-360 sati dobrotvornog rada, 15 kaznenih poena i zabrana upravljanja bar devet meseci



Postovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

komentari
Svi komentari
Nikita Petrovic

pre 1 godinu

ako super radar nema receptore za alkohol i psihosupstance,onda je to bačen novac

miki23

pre 1 godinu

samo udri po obicnom narodu ,novi rucni radar,pa vi ste preskocili monte karlo pa citavu evropu obidjo nigdje to ne vidje vi ste obicni pljackasi,demantuj me gdje ima tako otimanje para

Danijel

pre 1 godinu

Ispravka procentualno nisu ljudi pravili više prekršaja nego ste vi više kontrolisati... i prestanite da pričate priče kako je brza vožnja problem... problem je nasilnika vožnja i to treba kažnjavati a kad čovek vozi umesto 130 150 na auto putu to nije ništa ali ako vozi 230 e onda je opasan....

NM

pre 1 godinu

Dali je još moguće da prijave za vozače u sudu čekaju zastarenje u fiokama sudija.

Zabrinuti

pre 1 godinu

Pitanje 6lza doticnog: A gde je policija kada ona pravi prekrsaje, prolazi kroz zuti, crveno, vozi nedozvoljenom brzinom, koristi mobilni u toku voznje, ili na pesackom......toga nema, jer svoj svome ne pise kaznu Za vas, kao primer bahatosti, kazna treba biti x2, bez oprastanja, jer umesto da ste primer postivanja propisa, vi ste primer bahatosti i nekaznjavanja. I, u kojoj drzavi policija pise i provodi zakon, sem u srbiji! Hvala na objavi komentara

boki

pre 1 godinu

Mozete imari milon kamera po gradu nista nepomaze ako se nepovecaju kazne .Bahati vozaci plate kaznu i dalje krse propise dok neko neizgubi zivot

Miki

pre 1 godinu

Kod nas policija vodi samo kaznenu politiku.Nema preventive, nema logicne i dobre regulacie saobracaja.Imaju samo kazne i prepisana pravila od nekuda.Problem je puno kompleksniji od njihove glupe statistike, superradara i druge savremene tehnike.Neka kazu koliko je ljudi izuzeto iz obaveze voznje do 130 km na cas, koliko je zasticenih od kaznene politike i ko takav odnos podrzava.Mene zanima kada ce se saobracaj u Srbiji sveobuhvatno resavati, a ne samo sprovoditi kaznena politika.Onda nesto o vozacima koji neobuceni polozise vozacke ispiti, pa glupost sa slovom P, a znamo da su ispitivaci pri propustanju na ispitima uvek bili policajci i to jos od 1945.godine.Onda kad pogledamo kako se priglupa deca u SAD sa 16 godina vozikaju po americkim putevima, pitamo se jesmo li mi normalni.Preventiva je bitnija od kaznene politike, koja je nasoj policiji najvaznija na svetu.Saobracajem se svi u Srbiji bave i ona suluda kola sa kamerama, Komunalna policija i onada redovna jos su ostali samo Zandarmerija i Vojska.Mora se saobracaj prepustiti inzenjerima , a sada ga vode polupismeni pravnici i svi moraju znati da je saobracaj interdissciplinaran problem.Dzaba radari, kamere i slicno, a haos sve veci.Sve to gospoda u uniformama gledaju na raznim monitorima, a njih nigde na terenu, kome to treba?

sledeća vest

Politika

TV

Hronika

JOŠ Hronika VESTI

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set