VIŠE OD 1.100.000 SAOBRAĆAJNIH KAZNI, ALI DŽABA! ZA SRBE NE VAŽI UDARI GA PO DŽEPU I OPAMTIĆE SE! Šta uraditi da se dozovemo pameti?!
Podeli vest
Od početka godine policija je izrekla više od milion i 100.000 saobraćajnih kazni. I pored pojačane kontrole, na putevima u Srbiji poginulo je više od 500 ljudi. Struka i nadležni su saglasni - bezbednost neće biti povećana dok se ne promeni svest svih učesnika u saobraćaju.
U samo jednom danu šestoro pešaka oboreno je na obeleženim pešačkim prelazima. Jedan mladić je poginuo dok je prelazio ulicu u Beogradu pošto je na njega naleteo automobil. Ni vozači ni pešaci, kažu, ne osećaju se bezbedno.
Na Sednici Saveta šefova diplomatija EU koji je održan u Briselu jedna od ključnih tema bila je i bezbednosna situacija na Kosovu i Metohiji i tu su, prema nezvaničnim saznanjima "Novosti", na videlo izašli izuzetno negativni stavovi prema Srbima u južnoj pokrajini, iako naš narod ničim nije doprineo izbijanju tenzija
12.12.2022
21:20
Zbog nepoštovanja pravila od početka godine policajci su napisali više od milion i 130 hiljada kazni. Više od pola miliona izrečeno je zbog prebrze vožnje.
Podneta je 181 hiljada prekršajnih kazni za nekorišćenje sigurnosnog pojasa, 57 hiljada vozača je kažnjeno za vožnju pod dejstvom alkohola, a 2.450 zbog upravljanja pod dejstvom psihoaktivnih supstanci.
Većina kažnjenih vozača su povratnici. Stari recept za kaznu "udari vozača po džepu i opamtiće se", čini se - više ne važi.
- To je veliki problem koji nam se dešava. Sećate se samo situacije da smo imali vozača koji je imao preko 60 prekršajnih prijava i izazvao nezgodu sa smrtnim posledicama. Ono što je definitivno i zaključak MUP-a je da možda kazne treba izmenom zakona o bezbednosti saobraćaja promeniti, tj. da budu malo rigidnije - kaže pukovnik policije Slaviša Lakićević, načelnik Uprave saobraćajne policije.
Objašnjava i da je svaka druga nezgoda posledica prebrze vožnje, a u svakoj šestoj nesreći u kojoj je bilo poginulih vozač je bio pod dejstvom alkohola.
Veliki problem je i što mnogi vozači i putnici ne koriste sigurnosni pojas.
- U savremenim ili najrazvijenijim i najbezbednijim zemljama EU činjenica je da se pojas na prednjim sedištima vezuje preko 95 procenata, a pozadi na zadnjem sedištu 90. Kod nas je taj podatak značajno manji. Oko 70-80 procenata se vezuje pojas na prednjem, tj. vozač i putnik, a na zadnjem sedištu to je značajno manje. Tek svaki deseti putnik nam se vezuje. To iziskuje da imamo preko 50 procenata vozača i 70 procenata putnika koji su u momentu saobraćajne nezgode nisu imali sigurnosni pojas što je svake godine 100 poginulih više u odnosu na prethodnu - navodi Lakićević.
Manje poginulih, ali smo na začelju Evrope po bezbednosti
U poslednjih pet godina manje je poginulih na putevima. Ali je naša zemlja i dalje na začelju Evrope kada je reč o bezbednosti saobraćaja.
Upućeni slikovito ukazuju - Šveđanin koji dođe u Srbiju ima čak pet puta više šansi da pogine nego u svojoj zemlji.
- Nećemo se pomeriti dokle god ne napravimo jedan ozbiljan pomak koji se tiče pre svega unapređenja sistema saobraćajnog obrazovanja i vaspitanja u vrtićima, osnovnim školama i srednjim školama, a sa druge strane takođe značajna reforma sistema represije koji mora da dovede do toga da onaj ko učini prekršaj i bude kažnjen - kaže Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja.
U zavisnosti od toga koliko se prekorači dozvoljena brzina kazna ide do 150 hiljada dinara. Moguć je i zatvor do 60 dana, zabrana upravljanja vozilom, kazneni poeni.
Odgovor policije na vajber grupe upozorenja
Odgovarajući na pitanje o tome kakav je odgovor policije na vajber grupe u kojima se vozači međusobno obaveštavaju o policijskim patrolama. Lakićević ukazuje da su u MUP-u svesni da postoje te grupe i da zato svakih dva-tri sata patrole menjaju mesto.
"Nažalost, moram da kažem da je to jedna masovna pojava koja utiče na efikasnost naše kontrole i nadamo se da ćemo u budućnosti prevazići taj problem. Nekada to može da deluje preventivno ali često ne deluje jer nakon toga vozači odmah grubo krše probise i nastave sa vožnjom kojom su do tada kršili propise", ukazuje načelnik Uprave saobraćajne policije.
Međutim, više od zaprećene kazne, kažu stručnjaci, na vozače utiču vidljivo postavljene saobraćajne kamere. Veliki problem je i to što vozači neretko poštuju pravila tamo gde nadzora ima, a znaju da kamera više ne snima - nastavljaju po starom.
- Saobraćajne nezgode dešavaju se zbog kvara na vozilu, događaju se i zbog nebezbednih puteva, ali ubedljivo najviše zbog ljudske greške. A zašto ljudi greše? Zato što donose pogrešne odluke koje su posledica naših pogrešnih stavova. Stavovi su ono što treba da nosimo od porodice i koje treba da dobijemo u školi od društva. Međutim, od porodice ih ne možemo dobiti jer su naši roditelji i mi kao roditelji nedovoljno svesni određenih opasnih ponašanja u saobraćaju i to mora da nadomesti školski sistem - napominje Okanović.
Naši sagovornici su saglasni - ako se ne promeni svest vozača - da svako može biti i ubica i žrtva - saobraćaj neće biti bezbedniji. A svest se, ističu, kreira od malih nogu.
Pojačana kontrola tokom praznika
U predstojećem, prazničnom periodu, policija će pojačano kontrolisati saobraćaj.
U proteklih nedelju dana u 30 evropskih zemalja članica organizacije Roadpol (mreža saobraćajnih policija Evrope), u Republici Srbiji kontrolisano je više od 80.000 vozača.
Zbog upravljanja vozilom pod dejstvom alkohola iz saobraćaja je isključeno 1.850 vozača, od kojih je 325 zadržano u službenim prostorijama jer su upravljali vozilom sa više od 1,20 promila alkohola u organizmu.
Iz saobraćaja je isključeno i u službenim prostorijama zadržano i 80 vozača koji su upravljali vozilom pod dejstvom psihoaktivnih supstanci.
Pored navedenih prekršaja, saobraćajna policija otkrila je tokom akcije još 14.000 drugih prekršaja.
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće
registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili
nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji,
etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne
predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.
Za krsenje zakona u saobracaju uvesti visoke novcane kazne od hiljdu evra pa navise.Ako nece da plati odyzeti imovinu ili prisilan rad u interesu drzave po 12 sati dnevno
Drzava mazi bahate pijane vizace a oni se ismejavaju sa zakonom i malim kaznama.
Zar se kazna ne povećava za one koji istu grešku ponavljaju? Prvi put kad je neko uhvaćen da vozi pijan 6 meseci oduzimanja dozvole, drugi put godinu dana, treći put dve godine.... Tako bismo ih uklonili sa puteva. Meni se to čini jednostavno i izvodljivo rešenje!
Ne, stručnjaci greše. Šta je problem?
Loše auto škole, cilj im je zarada a ne obuka.
Polaganje preko veze, korumpirani policajac u komisiji.
Korumpirani policajac koji će progledao kroz prste na prekršaj
Korumpirani policajac koji će pocepati prijavu na molbu prijatelja.
Policajac koji spava u nekom budžaku umesto da radi svoj posao.
Policija koja radi kampanjski objavom u sredstvima informisanja a ne svakodnevno
Korumpirani sudija, za novac najniža ili nikakva kazna.
Ima još uzroka ali je ovde malo mesta...
овај закон о сигурности саобр.на путовима НИЈЕ НИ ПИСН ДА БИ СРЕЧИО ИЛИ СМАЊИО САОБРАЋАЈНЕ ПРЕКРШАЈЕ,НЕГО ДА БИ ПУНИО КАСУ ДРЖАВЕ,КОЈУ НИЈЕ БРИГА КОЛИКО ЋЕ ЉУДИ СТРАДАТИ!!!из године у годину то се доказује.од саобраћајаца су направили ''ДРУМСКЕ РАЗБОЈНИКЕ''којима је једино стало да напишу казну ии да узму мито.ПОСАО ИХ НЕ ИНТЕРЕСУЈЕ.за ово стање највећи кривац је држава са својом нестручном,неспособном и полиички обојеном АГЕНЦИЈОМ О СИГУРНОСТИ САОБРАЋАЈА
Na Sednici Saveta šefova diplomatija EU koji je održan u Briselu jedna od ključnih tema bila je i bezbednosna situacija na Kosovu i Metohiji i tu su, prema nezvaničnim saznanjima "Novosti", na videlo izašli izuzetno negativni stavovi prema Srbima u južnoj pokrajini, iako naš narod ničim nije doprineo izbijanju tenzija
Indijska kompanija Reliance Industries, vlasnik najvećeg rafinerijskog kompleksa na planeti, obnovila je kupovinu ruske sirove nafte nakon kratkog zastoja.
Takozvani premijer lažne države Kosovo, Aljbin Kurti, nije slučajno odabrao 28. decembar da baš za taj dan raspiše vanredne parlamentarne izbore na Kosovu i Metohiji, koji bi, kako tvrde analitičari, mogli da donesu različite scenarije za Srbe iz južne srpske pokrajine.
Potpredsednica Vlade Srbije i ministarka privrede Adrijana Mesarović izjavila je danas da je odluka suda u Prištini da osudi Slađana Trajkovića iz Kosovske Mitrovice na 10 godina zatvora bez dokaza i svedoka samo jedna u nizu skanadloznih protivpravnih odluka kojima se nastavlja odmazda i represija prema srpskom narodu na Kosovu i Metohiji.
Direktor Kancelarije za Kosovo i Metohiju Petar Petković izjavio je danas da su izbori za prištinski parlament koji se održavaju 28. decembra od presudnog značaja za opstanak srpskog naroda na Kosovu i Metohiji i pozvao sve Srbe da podrže Srpsku listu.
Pripadnici Ministarstva unutrašnjih poslova, Uprave saobraćajne policije, danas oko 15 časova, na državnom putu Beograd - Čačak, presretačem su zaustavili pedesetčetvorogodišnjeg R.M. koji je vozilom "pežo 206" za samo dva minuta u više navrata izvršio preticanje ukupno šest vozila preko uzdužne neisprekidane linije čineći prekršaj nasilničke vožnje, a zatim se kretao brzinom od 107 kilometara na čas, na delu puta gde je ograničenje brzine 60 kilometara na čas.
Na deonici zlatiborske magistrale, u ataru sela Draglica, večeras je došlo do saobraćajne nezgode, u kojoj su, prema našim saznanjima, učestvovala dva automobila.
Krvavi obračuni devedesetih godina odneli su mnogo života. Na vrelom beogradskom asfaltu, nizale su se brutalne likvidacije, sačekuše kao i otmice koje su duboko uzdrmale podzemlje.
Iran već danima sprovodi intenzivne raketne vežbe na više lokacija širom zemlje od Teherana i Isfahana do Mešheda. Obim, geografska rasprostranjenost i tajming ovih aktivnosti ukazuju da nije reč o rutinskoj obuci, već o strateškoj poruci upućenoj Izraelu i Sjedinjenim Državama.
Ruska svemirska agencija Roskosmos potvrdila je planove za izgradnju elektrane na Mesecu do 2036. godine, čime Moskva jasno pokazuje ambiciju da pređe sa simboličnih misija na trajno i dugoročno prisustvo na Zemljinom prirodnom satelitu.
Danas u Evropi postoji strana koja se zalaže za rat i strana koja se zalaže za mir, a trenutno je u prednosti ona koja zagovara rat, izjavio je danas mađarski premijer Viktor Orban.
Kerolajn Livit, sekretarka za štampu Bele kuće i prva trudnica na toj funkciji u američkoj istoriji, objavila je da očekuje drugo dete u maju 2026. godine.
Predsednik Sjedinjenih Američkih Država Donald Tramp izjavio je uoči sastanka sa ukrajinskim predsednikom Volodimirom Zelenskim da ukrajinski mirovni plan „nema nikakvu težinu“ bez njegove saglasnosti.
Supruga holivudske legende Brusa Vilisa, Ema Heming Vilis, objavila je potresan tekst o tome kako njihova porodica dočekuje praznike nakon teške dijagnoze glumca.
Rijaliti učesnici Maja Marinković i Filip Đukić u filmu koji snimaju takmičari u "Eliti" glume zaljubljen par zbog čega su se i poljubili pred cimerima.
Imate mišljenje?
Ukoliko želite da ostavite komentar, kliknite na dugme.
Ostavite komentar