• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer

Izvor: Informer/Kurir

04.01.2023

19:46

KUPCI BESNI, ISTA ROBA U DVE RAZLIČITE PRODAVNICE IMA DRUGAČIJU CENU!? Evo da li trgovci ovo smeju da rade

Pixabay

Vesti

KUPCI BESNI, ISTA ROBA U DVE RAZLIČITE PRODAVNICE IMA DRUGAČIJU CENU!? Evo da li trgovci ovo smeju da rade

Podeli vest

Prodavnice istog imena ili lanca marketa na dva različita mesta i različita cena istog artikla! A nije na akciji! Na ovu sve prisutniju nelogičnost žale se mnogi u Srbiji, dok iz Udruženja za zaštitu potrošača kažu da trgovci u svojim radnjama ne smeju da imaju razliku u cenama iste robe ni u jednoj pari

Kupci imaju naviku da pazare u prodavnicama koje su im bliže kući ili da odu u veliku kupovinu u veći i povoljniji market. Međutim, posebno za vreme velikih praznika, kada su i gužve velike, primetili su da cene ne budu iste.

- Živim na Bulevaru kralja Aleksandra, gde na 200 metara od stana imam jedan veći market. Tu često kupujem kada mi nešto hitno zatreba. Međutim, oko 500 metara dalje imam prodavnicu istog naziva, u kojoj sam primetila da se cene pojedinih proizvoda razlikuju.

U bližem i većem marketu pored Bulevara cene nekih artikala više su u odnosu na ovu dalju prodavnicu, koja je dosta manja, a ništa od toga nije na akciji - priča nam Beograđanka K. A. i dodaje da nisu razlike u ceni ogromne, ali nisu ni zanemarljive.

Između ostalog, jedna Beograđanka nam se požalila i na razliku u cenama mastila:

- Mastilo u jednoj poznatoj radnji bliže centru grada košta 495 dinara, dok sam isto mastilo u istoj radnji na periferiji grada nekoliko dana kasnije našla za 50 dinara jeftinije.

Marko Dragić iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije (NOPS) za Kurir kaže da je ovo protivzakonito.

- Kada je reč o istom artiklu određenog proizvođača u istoj prodavnici ili lancu marketa, ne sme biti razlika u cenama robe ni u jednoj pari, a kamoli u nekoliko dinara. Druga stvar je kada se određeni proizvodi nalaze na sniženjima, ali ukoliko nije istaknuta akcijska cena, ne sme biti razlike - ističe Dragić:

- Za ovakve stvari možda bi eventualno opravdanje moglo da bude ako prodavnice posluju po franšizama i da, recimo, nije ceo lanac marketa samo jedan trgovac. Ipak, ako ima i toga, opet ne bi smelo biti razlike u cenama ni minimalno kako ne bi došlo do kvarenja ugleda trgovaca ili do nezadovoljstva i primedbe potrošača.

On navodi i da je mogući razlog za razliku u prodajnim cenama artikala kategorija marketa.

Različita cena na rafu i na kasi

Potrošači se gotovo svakodnevno žale i na razliku u cenama u okviru prodavnice jer se dešava da na rafu bude jedna cena, a potpuno drugačija i obično viša cena na kasi. Prema Zakonu o zaštiti potrošača, ukoliko se ovakva situacija prijavi tržišnoj inspekciji, trgovac bi mogao da plati kaznu od 300.000 do 2.000.000 dinara.

- Na primer, do razlike u cenama može doći u mini, super ili hiper marketima, gde se gledaju i površina i udaljenost prodavnice, ali svakako po zakonu i poslovnoj politici ne treba da dođe do toga. Trgovci na tim velikim maržama dobijaju ekstraprofit na onaj dodatni profit i opet sve to ide na štetu potrošača. Oni jesu slobodno tržište i mogu da diktiraju cenu, ali ne u istom lancu marketa.

Bonus video:

 

Postovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

komentari
Potršač poreski obveznik

pre 1 godinu

"... Marko Dragić iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije (NOPS) za Kurir kaže da je ovo protivzakonito...". I šta će ta služba da uradi, da bi zaposleni zaradili svoje budžetske plate? Zašta ta služba postoji? Da reše ovakve stvari ili da se partijske pristalice i aktivisti zapošljavaju?

sledeća vest

Politika

TV

Hronika

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set