• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer

Izvor: Informer/Kurir

23.01.2023

21:15

MNOGI NE ZNAJU, ALI TRGOVCI NAS DEBELO POTKRADAJU!? Cena proizvoda koje kupujemo ostaje ista, samo... Mesa nema koliko smo mislili

Vesti

MNOGI NE ZNAJU, ALI TRGOVCI NAS DEBELO POTKRADAJU!? Cena proizvoda koje kupujemo ostaje ista, samo... Mesa nema koliko smo mislili

Podeli vest

Iako su cene proizvoda i usluga lične potrošnje u decembru 2022. godine bile veće u proseku za pola procenata u odnosu na novembar iste godine, dok je godišnji rast tih cena 15,1 odsto prema saopštenju Republičkog zavoda za statistiku građani širom sveta pa i u Srbiji su se pored inflacije susreli i sa "šrinkflacijom"

"Šrinkflacija" je smanjenje mase ili količine proizvoda u pakovanju, a da se ne promeni njena cena, prisutna je gotovo svuda u svetu.

Ekonomisti upozoravaju da šrinkflacije ima uglavnom u prehrambenoj industriji svuda u svetu, ali da ova pojava nije zaobišla ni Srbiju.

Podsetimo, Kurir je nedavno pisao o poskupljenjima proizvoda i namirnica, a ujedno i dao spisak namirnica na kojima je poslednjih meseci smanjena gramaža odnosno litraža.

Potrošači tvrde da su pakovanja čokolade, pavlake, kečapa, majonjeza, hleba, čokoladnih keksića, kesica pudinga, suvog pekarskog kvasca, čaše jogurta, mleka, omekšivača "mršavija" od tri do čak 20 grama odnosno mililitra.

Marko Dragić iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije NOPS je tada objasnio da je šrinkflacija prisutna za vreme inflacije te i da joj je nemoguće stati na put.

- Direktivom EU koja je doneta pre desetak godina proizvođačima je data sloboda da ne moraju striktno da se pridržavaju određenog pakovanja i da je promena gramaže ili zapremine proizvoda legitimna. To nije dovođenje u zabludu potrošača. Sve ono što je transparentno naznačeno smatra se da je ispravno i u skladu sa zakonom i da je potrošač prilikom kupovine imao mogućnost da se upozna sa samom količinom proizvoda - kazao je Dragić.

I doc. dr Denis Berberović sa Ekonomskog fakulteta u Sarajevu je za portal Akta.ba objasnio da su u ekonomiji poznata dva načina povećanja cena - vidljivi i skriveni način povećanja cene.

- Vidljivo povećanje cene podrazumeva korekciju apsolutnog iznosa cene naviše. I to su cene koje kao potrošači vidimo, plaćamo, često uz komentar kako je sve poskupelo. Skriveno povećanje cene je kada apsolutni iznos cene ostaje isti, ali se težina (gramaža/litraža) proizvoda smanjuje, čime se efektivno manja količina proizvoda prodaje za više novca - rekao je dr Denis Berberović.

Bonus video:



Postovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

Politika

TV

Hronika

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set