• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer

Izvor: J.M.

25.04.2023

07:20

ČETVRTINA VOZILA NEĆE MOĆI DA SE REGISTRUJE! Od 5. jula na snagu stupaju nova pravila za tehničke preglede - Vozačima najveći problem predstavlja OVA PROVERA

Informer Dn

Vesti

ČETVRTINA VOZILA NEĆE MOĆI DA SE REGISTRUJE! Od 5. jula na snagu stupaju nova pravila za tehničke preglede - Vozačima najveći problem predstavlja OVA PROVERA

Podeli vest

Nova pravila za tehničke preglede vozila stupaju na snagu 5. jula ove godine, a glavni problem vozačima predstavlja provera "ovalnosti" kočionih diskova, jer ako su "istrošeni" više od 20 odsto, nećete proći tehnički pregled.

Čak četvrtina, odnosno 25 odsto automobila, od 5. jula neće moći da bude registrovana, jer na snagu stupaju novi propisi za tehničke preglede, upozoravaju u Privrednoj komori Srbije (PKS). U još goroj situaciji su vlasnici teretnjaka jer se procenjuje da 44 procenta neće ispunjavati uslove za registraciju za koje stručnjaci tvrde da su besmisleni i stroži nego bilo gde u Evropi.

Reč je o proveri kočionog sistema, gde će se, pored dosadašnjih parametara, proveravati i takozvana ovalnost diskova, koja nikako ne utiče na bezbednost učesnika u saobraćaju.

Domaći stručnjaci objašnjavaju da je postavljena granica veoma rigorozna i da neće moći da je ispoštuje ogroman broj vozila. Pored toga, dodaju oni, ovakav vid provere iziskivaće i mnogo više vremena jer će morati da se skidaju i točkovi na vozilima kako bi se sprovodila ova merenja i proveravalo stanje diskova.

Foto: Informer DN

Suviše strogo

Prema rečima Andrije Vujičića, člana Odbora grupacije tehničkih pregleda pri Privrednoj komori Srbije (PKS), najveći problem je što veliki broj vozila ne ispunjava uslove koji su propisani novim pravilnikom.

Strogo

Ovakvi propisi nisu predviđeni čak ni evropskom direktivom
Andrija Vujičić

- Reč je o pravilniku o tehničkom pregledu i pravilniku o podeli motornih i priključnih vozila. Konkretni problemi se odnose na ovalnost kočnica, priključke za pneumatske kočione sisteme i sisteme za izduvne gasove. Problem je što skoro 44 odsto teretnih vozila ne bi zadovoljilo uslov ovalnosti, a kada je reč o putničkim vozilima, procena je da oko četvrtina ne bi zadovoljila visoko postavljeni kriterijum, odnosno 25 odsto. Mi smo na vreme ukazali na neprimenjivost ovih propisa i očekujemo da će biti izmenjeni - ističe Vujičić.

Cena tehničkog ostaje ista

U Privrednoj komori Srbije navode da se cena tehničkog pregleda za putnička vozila, koja se kreće se od 3.070 do 6.020 dinara, za sada neće menjati. Kako navode, grupacija trenutno najviše radi na tome da se izmene propisi za proveru tehničkog pregleda.

Foto: Tanjug

Andrija Vujičić

Andrija Vujičić objasnio je i kako će se vršiti provera.

- Segment o ispravnosti kočnica je veoma strogo postavljen. Ukoliko merenje bude pokazalo da vaše vozilo ima više od 20 odsto ovalnosti diska, što znači da je za toliko istanjen, nećete proći pregled. Ovo čak nije predviđeno ni evropskom direktivom! Drugi problem su priključci za teretna vozila, odnosno vozila koja imaju pneumatski kočioni sistem. Veliki broj vozila to ne poseduje, što bi podrazumevalo da bismo morali da ih isključimo iz saobraćaja, a to svakako nije u interesu privrede. Što se tiče uređaja koji regulišu izduvne gasove, odnosno katalizatora, mnoga vozila ih nemaju, a trebalo bi da ih imaju. Sve ovo znači da automobili i teretna vozila koja posle 5. jula dođu na tehnički pregled i ne ispune sve ove uslove neće moći da se registruju - rekao je Vujičić.

Šta će se od 5. jula dodatno proveravati na pregledu?


1. Ovalnost kočnica
(provera kočionog sistema, odnosno njegova ispravnost)
2. Priključci za pneumatske kočione sisteme
(detaljna provera kočnica na prikolicama)
3. Sistemi za izduvne gasove

Foto: Informer DN

Radikalne mere

Da će ove novine biti ozbiljan udar na vozače i da veliki broj automobila u Srbiji zbog ovakve kontrole neće moći da se registruje, napominje i Miodrag Piroški, urednik portala "Vrele gume".

- Mislim da vozači u Srbiji imaju mnogo većih problema sa osnovnim elementima održavanja svojih automobila i da prepisan zakon razvijenih EU zemalja ne može slepo da se sprovodi. Tu prvenstveno mislim na segment ispravnosti kočnica i izduvnih gasova, koji ne utiče na bezbednost saobraćaja i nema potrebe za tolikim radikalnim merama. Mislim da ovo neće zaživeti i da nema ništa od sprovođenja ovih striktnih pravila - ističe Piroški.

Postovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

komentari
Svi komentari
Mladen

pre 1 godinu

Znate li vi koliko ova popravka košta na kamionu. Pa deset posto te cifre da daju ovima na tehničkom pregledu ima da se udaraju nogama u guzicu, a niko ne postavlja pitanje stručne spreme i osposobljenosti radnika na tehničkom pregledu.

Neno

pre 1 godinu

Mora da se ispoštuje ovaj zakon mi imamo najstariji vozni park u Evropi i mnogo ljudi pogine zbog loših kočnica i starih automobila

Toma

pre 1 godinu

Koji put na istu foru? Prvo izmisle glupost koja veze nema sa realnošću, onda kao izađu u susret i to ukinu, a mi da mremo od sreće. Ali zato je tu stidljivo provučena stavka broj 3 - izduvni gasovi, koje tek niko neće proći jer su većini uvaljeni krševi sa povađenim katalizatorima i DPF-ovima.

mile

pre 1 godinu

Zar nemislite da je ovo sada već sramota šta radite pa naj bolje da zabranite i da dišemo. Ovo nema ni u jednoj državi da se ovoliko preti narodu. Unositi ovoliku tenziju to nije normalno više šta naši državnici misle šta je ovo Švajcarska date nam minimalac i onda dignete sve cene u nebesa pa hajde više uvedite sve što možete da ovon narodu već jednom svane i da znamo ko to može u ovoj Srbiji sve a ko nemože ništa ovo je već neizdrživo stalno sa nečim držite narod u tenziji i strahu.Ko vam se voza brzim vozovima ba nije srbija bg.ns su. a ostali nepostoje sram vas bilo gospodo političari važno da vas ništa ne dotiče.

Šumadinac

pre 1 godinu

U redu je da auto bude ispravan tehnički i tako treba i mora.Ovo sa diskovima je ludorija trenutne birokratije.Što nisu doneli odluku da pogasimo oborena svetla preko dana kao neke mnogo bogatije države.

Mirro

pre 1 godinu

Nista novo, budala je bilo i bice. Predlazem da na tehnickom pregledu utvrde datum rodenja, bracno stanje, pol, seksualnu opredeljenost ... proizvodaca diskova . Ne razumem , ako su kocnice ispravne ispunjavaju zadate norme zbog cega ukljucivati koje kakve budalastine.E pa neka im je na zdravlje ova inovacija.

Milan

pre 1 godinu

Agenciju odmah ukinuti ,a kompletne idiote koji u njoj sami sebi na mučenju naroda nabacuju enormne zarade i to odmah !!!

Sergej

pre 1 godinu

Da mi je znati, kome je palo na pamet da osmisli ovakav zakon? I još se pitam, ko su ti koji su podigli dva prsta i izglasali tako sumanut zakon?

Sreten

pre 1 godinu

Jedna velika glupost neznalica,svako kocenje zagreva diskove posle svakog zagrevanja i hlađenja sve vrste metala se malo deformise tako ce i novi posle par duzih kocenja .To je nasa agencija za bezbednost saobracaja koja dobija nova vozila i prelazi par hiljada kilometara o trosku naroda anama prodaju pamet

sledeća vest

Politika

TV

Hronika

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set