ČETVRTINA VOZILA NEĆE MOĆI DA SE REGISTRUJE! Od 5. jula na snagu stupaju nova pravila za tehničke preglede - Vozačima najveći problem predstavlja OVA PROVERA
Podeli vest
Nova pravila za tehničke preglede vozila stupaju na snagu 5. jula ove godine, a glavni problem vozačima predstavlja provera "ovalnosti" kočionih diskova, jer ako su "istrošeni" više od 20 odsto, nećete proći tehnički pregled.
Čak četvrtina, odnosno 25 odsto automobila, od 5. jula neće moći da bude registrovana, jer na snagu stupaju novi propisi za tehničke preglede, upozoravaju u Privrednoj komori Srbije (PKS). U još goroj situaciji su vlasnici teretnjaka jer se procenjuje da 44 procenta neće ispunjavati uslove za registraciju za koje stručnjaci tvrde da su besmisleni i stroži nego bilo gde u Evropi.
Registracija vozila od 1. avgusta uvećana je zbog odluke osiguravajućih kuća da se polisa osiguranja koja iznosi 10.500 dinara uveća za oko 22 odsto
03.08.2022
14:03
Reč je o proveri kočionog sistema, gde će se, pored dosadašnjih parametara, proveravati i takozvana ovalnost diskova, koja nikako ne utiče na bezbednost učesnika u saobraćaju.
Domaći stručnjaci objašnjavaju da je postavljena granica veoma rigorozna i da neće moći da je ispoštuje ogroman broj vozila. Pored toga, dodaju oni, ovakav vid provere iziskivaće i mnogo više vremena jer će morati da se skidaju i točkovi na vozilima kako bi se sprovodila ova merenja i proveravalo stanje diskova.
Suviše strogo
Prema rečima Andrije Vujičića, člana Odbora grupacije tehničkih pregleda pri Privrednoj komori Srbije (PKS), najveći problem je što veliki broj vozila ne ispunjava uslove koji su propisani novim pravilnikom.
Strogo
Ovakvi propisi nisu predviđeni čak ni evropskom direktivom
Andrija Vujičić
- Reč je o pravilniku o tehničkom pregledu i pravilniku o podeli motornih i priključnih vozila. Konkretni problemi se odnose na ovalnost kočnica, priključke za pneumatske kočione sisteme i sisteme za izduvne gasove. Problem je što skoro 44 odsto teretnih vozila ne bi zadovoljilo uslov ovalnosti, a kada je reč o putničkim vozilima, procena je da oko četvrtina ne bi zadovoljila visoko postavljeni kriterijum, odnosno 25 odsto. Mi smo na vreme ukazali na neprimenjivost ovih propisa i očekujemo da će biti izmenjeni - ističe Vujičić.
Cena tehničkog ostaje ista
U Privrednoj komori Srbije navode da se cena tehničkog pregleda za putnička vozila, koja se kreće se od 3.070 do 6.020 dinara, za sada neće menjati. Kako navode, grupacija trenutno najviše radi na tome da se izmene propisi za proveru tehničkog pregleda.
Andrija Vujičić objasnio je i kako će se vršiti provera.
- Segment o ispravnosti kočnica je veoma strogo postavljen. Ukoliko merenje bude pokazalo da vaše vozilo ima više od 20 odsto ovalnosti diska, što znači da je za toliko istanjen, nećete proći pregled. Ovo čak nije predviđeno ni evropskom direktivom! Drugi problem su priključci za teretna vozila, odnosno vozila koja imaju pneumatski kočioni sistem. Veliki broj vozila to ne poseduje, što bi podrazumevalo da bismo morali da ih isključimo iz saobraćaja, a to svakako nije u interesu privrede. Što se tiče uređaja koji regulišu izduvne gasove, odnosno katalizatora, mnoga vozila ih nemaju, a trebalo bi da ih imaju. Sve ovo znači da automobili i teretna vozila koja posle 5. jula dođu na tehnički pregled i ne ispune sve ove uslove neće moći da se registruju - rekao je Vujičić.
Šta će se od 5. jula dodatno proveravati na pregledu?
1. Ovalnost kočnica
(provera kočionog sistema, odnosno njegova ispravnost)
2. Priključci za pneumatske kočione sisteme
(detaljna provera kočnica na prikolicama)
3. Sistemi za izduvne gasove
Radikalne mere
Da će ove novine biti ozbiljan udar na vozače i da veliki broj automobila u Srbiji zbog ovakve kontrole neće moći da se registruje, napominje i Miodrag Piroški, urednik portala "Vrele gume".
- Mislim da vozači u Srbiji imaju mnogo većih problema sa osnovnim elementima održavanja svojih automobila i da prepisan zakon razvijenih EU zemalja ne može slepo da se sprovodi. Tu prvenstveno mislim na segment ispravnosti kočnica i izduvnih gasova, koji ne utiče na bezbednost saobraćaja i nema potrebe za tolikim radikalnim merama. Mislim da ovo neće zaživeti i da nema ništa od sprovođenja ovih striktnih pravila - ističe Piroški.
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće
registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili
nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji,
etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne
predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.
Znate li vi koliko ova popravka košta na kamionu. Pa deset posto te cifre da daju ovima na tehničkom pregledu ima da se udaraju nogama u guzicu, a niko ne postavlja pitanje stručne spreme i osposobljenosti radnika na tehničkom pregledu.
Koji put na istu foru? Prvo izmisle glupost koja veze nema sa realnošću, onda kao izađu u susret i to ukinu, a mi da mremo od sreće. Ali zato je tu stidljivo provučena stavka broj 3 - izduvni gasovi, koje tek niko neće proći jer su većini uvaljeni krševi sa povađenim katalizatorima i DPF-ovima.
Zar nemislite da je ovo sada već sramota šta radite pa naj bolje da zabranite i da dišemo. Ovo nema ni u jednoj državi da se ovoliko preti narodu. Unositi ovoliku tenziju to nije normalno više šta naši državnici misle šta je ovo Švajcarska date nam minimalac i onda dignete sve cene u nebesa pa hajde više uvedite sve što možete da ovon narodu već jednom svane i da znamo ko to može u ovoj Srbiji sve a ko nemože ništa ovo je već neizdrživo stalno sa nečim držite narod u tenziji i strahu.Ko vam se voza brzim vozovima ba nije srbija bg.ns su. a ostali nepostoje sram vas bilo gospodo političari važno da vas ništa ne dotiče.
U redu je da auto bude ispravan tehnički i tako treba i mora.Ovo sa diskovima je ludorija trenutne birokratije.Što nisu doneli odluku da pogasimo oborena svetla preko dana kao neke mnogo bogatije države.
Nista novo, budala je bilo i bice. Predlazem da na tehnickom pregledu utvrde datum rodenja, bracno stanje, pol, seksualnu opredeljenost ... proizvodaca diskova . Ne razumem , ako su kocnice ispravne ispunjavaju zadate norme zbog cega ukljucivati koje kakve budalastine.E pa neka im je na zdravlje ova inovacija.
Jedna velika glupost neznalica,svako kocenje zagreva diskove posle svakog zagrevanja i hlađenja sve vrste metala se malo deformise tako ce i novi posle par duzih kocenja .To je nasa agencija za bezbednost saobracaja koja dobija nova vozila i prelazi par hiljada kilometara o trosku naroda anama prodaju pamet
Ilon Mask, najbogatiji čovek sveta i jedan od ključnih ljudi Trampove Bele kuće, intenzivno se bavi politikom u Nemačkoj, što se delu tamošnje javnosti ne sviđa.
Opozicionari i njihove pristalice po društvenim mrežama dele lažne slike sa protesta na Slaviji, čak dele i fotografije na kojima uopšte nije taj Trg niti ta fontana.
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić prisustvovao je otvaranju deonice Kruševac - Trstenik - Vrnjačka Banja na auto-putu E-761. On je u autobusu odgovarao na pitanja novinara i govorio o toj saobraćajnici, ali i o drugim planiranim infrastrukturnim projektima u Srbiji.
Predsednik Republike Srbije Aleksandar Vučić prisustvovao je otvaranju deonice Kruševac – Trstenik –Vrnjačka Banja na auto-putu E-761 (Moravski koridor), a tajkunski mediji iskoristili su i ovu priliku za širenje svojih besramnih laži.
Emisija "Rat uživo" na Informer televiziji bavila se krucijalnim geopolitičkim temama, fokusirajući se na rusko-ukrajinski sukob, krucijalne promene na globalnom nivou nakon inauguracije Donalda Trampa, ali i nove sukobe sa kojima se može suočiti svet u budućnosti.
Nikola Stanković Pivce (27) koji je ubijen juče u Kaluđerici na pragu porodične kuće i to pred devojkom T.D. (25) koja je ranjena, optužen je u februaru ove godine za pucnjavu u noćnom klubu "Stefan Braun" u centru Beograda koja se dogodila 15. marta 2022. godine.
Štoper Crvene zvezde Vanja Drkušić (25) hramajući je napustio "Marakanu" nakon utakmice sa Čukaričkim (5:2), što je ozbiljno zabrinulo sve u taboru srpskog prvaka!
Izuzetna sezona za nas! Osigrali smo odličnu utakmicu, hvala navijačima. Sada idemo malo da se odmorimo i zaboravimo na fudbal, poručuje trener Crvene zvezde, Vladan Milojević (54)!
Derbi kao derbi, znamo sve. Spremamo se za tu utakmicu, najbitnije je da izađemo i igramo sa najboljom mogućom koncentracijom, poručuje trener Partizana, Željko Obradović (64)!
Od odlaska iz Partizana Džejms Naneli nema kluba, a to će se kako stoje stvari u skorijoj budućnosti promeniti. Iako još uvek nije poznato njegova naredna destinacija, Amerikanac je otkrio da će uskoro potpisati za neki tim.
Mađarski ministar spoljnih poslova i spoljnih ekonomskih odnosa Peter Sijarto izjavio je danas da su nastavljene isporuke ruske nafte Mađarskoj preko naftovoda Družba, koje su bile obustavljene poslednjih dana iz tehničkih razloga.
Vojnici inženjerskog bataljona motorizovane divizije grupe trupa Zapad prošli su kroz protivpešadijska minska polja Oružanih snaga Ukrajine na oslobođenim teritorijama LNR.
Osvanule su optužbe da je Rusija stajala iza kampanje na društvenim mrežama u Rumuniji, koja je pomogla nezavisnom predsedničkom kandidatu Kalinu Đorđeskuu da pobedi u prvom krugu izbora i koja je dovela do toga da ustavni sud te zemlje poništi celu izbornu proceduru, su netačne, utvrdila je istraga.
Nova godina je pred vratima, ali prehlada ili grip mogu lako pokvariti prazničnu čaroliju. Otkrijte koje namirnice vam mogu pomoći da ojačate imunitet i ostanete zdravi u danima slavlja.
Jedna žena iznenadila je javnost kada je otkrila da je dojila svog supruga, ali iza ovog neuobičajenog čina krije se sasvim opravdan razlog koji bi mnogi mogli da razumeju.
Google planira da od februara naredne godine uvede značajne promene u načinu na koji se korisnici prate na internetu, uvodeći tehnologiju koja će zameniti dosadašnje "kolačiće trećih strana".
Krofne iz Sankt Peterburga, poznate kao "piške", osvajaju svojom jednostavnošću i savršenim ukusom. Naučite kako da ih pripremite kod kuće, bez odlaska u Rusiju.
Pre nego što je postala voditeljka Ivana Šopić radila je i kao krupije u kazinu, a prisećajući se tih dana otkrila je šokantne detalje o poznatima i njihovim navikama.
Ostavite komentar
Pravila komentarisanja:
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.