• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer

Izvor: Informer

27.04.2023

09:21

DRŽAVA DAJE 5.000 EVRA ZA KUPOVINU AUTOMOBILA! Evo ko sve ima pravo, prijave već u toku! Prodaja ove vrste vozila skočila za 55 odsto u svetu

Beta, Pixabay

Vesti

DRŽAVA DAJE 5.000 EVRA ZA KUPOVINU AUTOMOBILA! Evo ko sve ima pravo, prijave već u toku! Prodaja ove vrste vozila skočila za 55 odsto u svetu

Podeli vest

Prodaja električnih automobila širom sveta skočila je za 55 odsto u periodu od samo godinu dana. U prodaji prednjači Kina sa 60 odsto, a sve je veći broj evropskih zemalja koje ulaze u trku na tržištu. Što se tiče Srbije, i naša zemlja podstiče zaokret ka električnim vozilima i deli subvencije visine i do 5.000 evra.

Podrška od 250 do 5.000 evra odnosi se samo na vozila koja imaju isključivo električni, kao i hibridni pogon i to je apsolutno u sladu sa "zelenom politikom". Podrška zavisi još i od kategorije vozila, a subvencije koje Srbija daje namenjene su za nabavku mopeda, motocikala, tricikala, četvorocikala, automobila kao i vozila za prevoz najviše devet lica, odnosno teretna do 3,5 tona mase.

Podela subvencija

Za nabavku mopeda i lakog tricikla predviđena je subvencija od 250 evra, a za motocikl, motocikl sa bočnim sedištem, težak tricikl, lak i težak četvorocikl 500 evra. Kupovina putničkih i teretnih vozila subvencionisaće se isplatom iznosa od 2.500 do 5.000 evra..

Ko sve ima pravo na subvencije?

Za subvencije mogu da konkurišu pravna lica, preduzetnici i fizička lica, osim taksista koji su već iskoristili subvenciju za obnovu svog voznog parka.

Subvencionisana kupovina vozila sprovodi se isplatom iznosa na ime učešća za finansijski lizing za kupovinu novog vozila ili plaćanja dela kupoprodajne cene novog vozila.

Zahtevi do oktobra

Zahtevi za dodelu subvencija podnose se zaključno sa 31. oktobrom, a resorno Ministarstvo će vršiti dodelu subvencija po pristiglim, urednim zahtevima, do visine ukupno raspoloživih sredstava.

Moped i tricikl

U prvoj kategoriji našli su se električni moped i laki tricikl i za njihovu kupovinu od države je moguće dobiti 250 evra. Za električni moped kaže se da nema velike troškove i da se može voziti po ceni od 0,35 dinara po kilometru. Maksimalna brzina mu nije veća od 45 km/h, a snaga motora od 4 kW i to je isto slučaj i za električni tricikl.

Električni skuter ili moped, mora da se registruje svake godine. Procedura je ista kao kod klasičnog mopeda.

Foto: Picabay

Očekuje se subvencionisanje i u Srbiji

Pristojan može da se kupi za oko 1.500 do 2.000 evra. Cena može da ide i znatno naviše, ukoliko uzimate „ozbiljniji“ model ili dodajete razne opcije kao što su baterija većeg kapaciteta.

Neki električni skuteri imaju mogućnost lakog vađenja baterije, tako da možete jednu da izvadite i stavite na punjenje, a drugu ubacite i nastavite vožnju. Cena dodatne ili zamenske baterije zavisi od mnogo faktora, pa to proverite pre kupovine samog skutera.

500 evra za 5 kategorija vozila

Za kategorije vozila vrste od L3 – do L7 od države je moguće dobiti 500 evra. Reč je o sledećim modelima:

L3 - motocikl - vozilo sa dva točka čija najveća konstruktivna brzina prelazi 45 km/h
L4 - motocikl sa bočnim sedištem - vozilo sa tri točka čija brzina prelazi 45 km/h
L5 - teški tricikl - vozilo na tri točka čija brzina bez obzira na način prenosa prelazi 45 km/h
L6 - motorno vozilo sa četiri točka: čija težina nije veća od 350 kg, što ne uključuje masu baterija; najveća brzina ne prelazi 45 km/h
L7 - teški četvorocikl, težina nije veća od 400 kg, odnosno 550 kg za vozila za prevoz tereta, što ne uključuje masu baterija ako je reč o električnim vozilima.

Za putnička vozila do 5.000 evra

Treća kategorija koja se odnosi na M1 vozila odnosno na putnička vozila sa najviše devet sedišta i laka teretna vozila isključivo na električni pogon izdvojiće se oko 5.000 evra.

Četvrta kategorija se odnosi na vozila vrste M1 i N1 koja se pokreću na hibridni pogon uz obavezu da se punjenje može ostvariti i iz spoljnog izvora električne energije kao i za električna vozila sa ugrađenim sastavom za produženje autonomije kretanja sa emisijama CO2/km do najviše 50 g/km - 3.500 evra.

Peta kategorija vozila vrste M1 i N1, odnosno vozila koja pokreće hibridni pogon koji uz motor sa unutrašnjim sagorevanjem ima bar jedan električni motor i može da se bez aktiviranja motora sa unutrašnjim sagorevanjem određeno vreme samostalno kreće isključivo na električni pogon, pri čemu se proizvodnja električne energije za dopunu baterija obavlja unutar samog vozila- 5.000 evra.

Cene - problem, subvencije - rešenje

Ocena je da je najveći problem u Srbiji zbog kojih se ovi automobili ne koriste mnogo jeste cena, a sa dobijanjem subvencija ovaj problem bi mogao da bude bar malo rešen. Pored toga postoji problem mrežne infrastrukture, kao i dostupnosti brzih punjača kojih prema nekim podacima ima smo 70 dostupnih.

Ministri EU sada su odobrili novi zakon koji praktično šalje vozila zagađivače u prošlost. 

 

 

Postovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

komentari
Svi komentari
lol

pre 1 godinu

dzaba kad nemaju gde da se pune i fali infrastruktura da bi to bilo normalno za koriscenje.. da ne pominjemo da je 5000 eur malo, kad takva vozila kostaju po 30 40 50 000... eur

Penzionerj

pre 1 godinu

Imaće koristi samo bogataši. Kao i uvek, to je cena kapitalizama, neka samo bogati imaju korist. Srednja i siromašna klasa samo mogu da sanjaju. Nije pošteno!!!

Buda

pre 1 godinu

Zašto lažete da će neko dobiti subvenciju od 5.000 evra za kupovinu putničkog vozila!? U stvari,neko će dobiti, izvinite. Dobiće neko, siguran sam.

IGGI

pre 1 godinu

Država subvencioniše bogataše 5000€ da bi kupili auto a sirotinja 90%njih nema ni 5000€ za polovni auto a kamoli 50000€ za električni auto. Ko ima njemu se treba pomoći a sirotinja neka ide peške.

sledeća vest

Politika

TV

(VIDEO) Da li je Donald Tramp prećutno podržao Bajdenovu odluku?!
Live TV

(VIDEO) Da li je Donald Tramp prećutno podržao Bajdenovu odluku?!

Situaciju na frontu između Rusije i Ukrajine ali i tišinu Donalda Trampa nakon Bajdenove odluke da Ukrajina gađa unutrašnjost Rusije američkim oružjem , analizirali su gosti "Rata uživo", novinar i ekonomista Nebojša Berak i Sava Stambolić ispred Centra za društvenu stabilnost.

21.11.2024

22:19 >> 23:21

Hronika

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set