• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer

Izvor: Informer

02.06.2023

10:09

OVO JE DOPIS MINISTARSTVA KOJI JE STIGAO JUTROS U ŠKOLE: Evo šta tačno piše u njemu

Predrag Milosavljević/printscreen

Vesti

OVO JE DOPIS MINISTARSTVA KOJI JE STIGAO JUTROS U ŠKOLE: Evo šta tačno piše u njemu

Podeli vest

U uputstvu Ministarstva prosvete koje je stiglo u škole stoje smernice kako će se zaključivati ocene i da li će raditi boravak.

Direktorima škola stigao je dopis Ministarstva prosvete sa instrukcijama kako da organizuju nastavu i ocenjivanje, nakon što je juče Vlada Srbije donela zaključak da se nastava godina mora završiti 6. juna, saznaje Informer.

U dopisu Ministarstva stoji da polazeći od osnovnih ciljeva obrazovanja i vaspitanja, prvenstveno radi obezbeđivanja dobrobiti i podrške celovitom razvoju deteta, učenika i polaznika i stvaranja uslova za bezbedno i podsticajno okruženje, nakon velike tragedije koja se desila  3. maja 2023. godine u Oglednoj Osnovnoj školi "Vladisav Ribnikar" u beogradu i posledica koje tragedija sobom nosi, a na osnovu Zaključka Vlade Republike Srbije od 1. juna 2023. godine obaveštavamo vas o sledećem:

Sve ostale aktivnosti predviđene kalendarima obrazovno- vaspitnog rada za osnovne i srednje škole ostvaruju se i dalje kako je utvrđeno, stoji u dopisu.

Ukoliko je nedeljni fond nekog predmeta jedan čas, učeniku se može zaključiti ocena i ako nije ocenjen najmanje dva puta u polugodištu.

Foto: printscre

„Praćenje razvoja, napredovanja i ostvarenosti postignuća učenika u toku školske godine obavlja se formativnim i sumativnim ocenjivanjem. Prilikom pripreme zaključne ocene nastavnik treba da ima u vidu i samostalnost i angažovanje učenika i u okviru drugih oblika obrazovno-vaspitnog rada čija realizacija doprinosi ostvarivanju ishoda obaveznih predmeta, izbornih programa i aktivnosti“, navodi se u dopisu direktorima i dodaje da je „veoma je važno da ocenjivanje zadrži svoje različite funkcije (da pruža informaciju o ostvarenim rezultatima, da motiviše učenike za dalji rad i učenje, da služi planiranju daljih koraka u radu) i da ocene budu korisne za učenike, roditelje, kao i nastavnike“.

U periodu od 7. juna, odnosno nakon završetka drugog polugodišta u delu koji se odnosi na redovnu nastavu i najkasnije do 20. juna u školama se ostvaruju oblici obrazovno-vaspitnog rada (dopunska, dodatna i pripremna nastava i nastava u prirodi), kao i ostali oblici obrazovno-vaspitnog rada u skladu sa godišnjim planom rada škole, u cilju obezbeđivanja boljih postignuća učenika na kraju školske 2022/2023. godine, a sve u najboljem interesu učenika.

Od škola se očekuje da svakom učeniku koji nije zadovoljan predlogom zaključne ocene, obezbedi uslove da tu ocenu i popravi ukoliko pokaže rezultat koji je osnova za popravljanje ocena, piše u dopisu.

Produženi boravak, kao poseban oblik obrazovno-vaspitnog rada, u školama gde postoji organizuje se i dalje, odnosno do 20. juna.

Preporuka je da škola izvrši anketiranje roditelja i na osnovu rezultata anketiranja organizuje rad produženog boravka.

Takođe, celodnevna nastava, kao poseban oblik obrazovno- vaspitnog rada, organizuje se i dalje, odnosno do 20. juna. Rad u odeljenjima celodnevne nastave ostvaruje se kroz organizaciju različitih oblika slobodnih aktivnosti.

Preporuka je da škola, i u ovom delu, izvrši anketiranje roditelja i na osnovu rezultata anketiranja organizuje celodnevnu nastavu.

Sve aktivnosti koje se odnose na organizaciju i realizaciju završnog ispita za učenike osmog razreda osnovne škole, završnog ispita na kraju srednjeg obrazovanja u trogodišnjem trajanju i maturskog ispita za učenike srednje škole sprovode se u skladu sa godišnjim planom.

Dodaje se i da se sve aktivnosti koje se odnose na razredne i popravne ispite, godišnje ispite u osnovnim i srednjim muzičkim školama, kao i sve druge ispite koji se polažu u školama, sprovode u skladu sa godišnjim planom. U stručnim školama se praksa, praktična nastava i učenje kroz rad sprovode u skladu sa godišnjim planom.

Takođe, potrebno je da nastavnici i stručni saradnici u okviru ostalih oblika obrazovno-vaspitnog rada organizuju aktivnosti i teme u cilju razvoja socijalnih i emocionalnih veština učenika, kao na primer: tolerancije, empatije, timskog rada, kreativnosti, samokontrole, optimizma, poštenja i zahvalnosti, poručuju iz Ministarstva, koji odluku o skraćenju nastavne godine obrazlažu tragičnom situacijom koja se dogodila u OŠ „Vladislav Ribnikar“.

Postovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

Politika

TV

(VIDEO) Da li je Donald Tramp prećutno podržao Bajdenovu odluku?!
Live TV

(VIDEO) Da li je Donald Tramp prećutno podržao Bajdenovu odluku?!

Situaciju na frontu između Rusije i Ukrajine ali i tišinu Donalda Trampa nakon Bajdenove odluke da Ukrajina gađa unutrašnjost Rusije američkim oružjem , analizirali su gosti "Rata uživo", novinar i ekonomista Nebojša Berak i Sava Stambolić ispred Centra za društvenu stabilnost.

21.11.2024

22:19 >> 23:21

Hronika

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set