• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer

Izvor: Informer/Blic.rs

25.06.2023

08:42

ZAŠTO SE AUTOMOBIL ZAPALI TOKOM VOŽNJE? Ovo su najčešći uzroci - Evo kako možete SPREČITI INCIDENT

Public

Vesti

ZAŠTO SE AUTOMOBIL ZAPALI TOKOM VOŽNJE? Ovo su najčešći uzroci - Evo kako možete SPREČITI INCIDENT

Podeli vest

Dogodi se na putevima, naročito vrelih letnjih dana, da se automobil tokom vožnje zapali, posle čega ili totalno izgori, ili prisebni vozač uz pomoć kolega sa druma protivpožarnim aparatom ugasi vatru i umanji štetu i vožnju ostalima učini bezbednom.

Potom se priča o najbitnijem – da su sve glave svih putnika ostale na broju. Razlog zbog čega je došlo do zapaljenja se stavlja u drugi plan.

A šta može da bude uzrok tome da se automobil zapali? U Crnoj Gori se prošlog leta, na novootorvorenom autoputu "Princeza Ksenija" između Podgorice i Kolašina, zapalilo se četiri automobila za par dana. Govorilo se iz da je uzrok učestalom gorenju vozila sam autoput, na kome se inače 40 kilometara vozi uzbrdo.

Partikularni filteri zapuše na uzbrdici

Ubrzo su upućeni objasnili da mahom goreli francuski automobili kojima je boljka partikularni filter za izduvne gasove koji pri velikoj vrućini začepe.

Milun Vesnić iz Užica, najtrofejniji automobilista stare Jugoslavije koji se danas bavi automehanikom, kaže da partikularne filtere imaju svi automobili i problemi koje izazivaju nisu ekskluzivitet samo "francuza" nego i svih dizelaša starije proizvodnje.

- Kompjuter motora na svakih dve-tri hiljade kilometara uključi regeneraciju – čišćenje filtera specijalnom tečnošću čime digne temperaturu na 700 stepeni. Ukoliko se brzo ide uzbrdicom u toj situaciji filter začepi i dolazi do pregrevanja celog motornog prostora i zapaljenja. Ovo se najčešće dešava ako su temperature 37 stepeni i iznad – objašnjava stari as automoto sporta.

Rajko Aćimović, poznati autoelektričar iz Užica kaže da na dizelašima postoji još jedan uzročnik požara, a to je curenje nafte na dizne motora. Kod benzinaca, priča on, mnogo je više uzročnika zapaljenja vozila.

Foto: Pixabay

Razlozi zapaljenja kod benzinaca

- Jedan je predimenzionisana snaga osigurača. Zatim, ako je osigurač slabijeg kvaliteta i ne može da pregori. Požar u benzincu može da izbije i zbog naknadno i loše nameštenog filtera goriva u motorni prostor. Dalje, ako ne na plus klemi ne postoji zaštita može doći do požara prilikom kontakta nje i haube. Požar može izazvati i kratak spoj kabla koji od plus kleme vodi do anlasera sa šasijom – nabraja Aćimović.

Najpouzdaniji način da se izbegne zapaljenje automobila je redovno održavanje, a poželjno je da svaki vozač ima protivpožarni aparat i da ga drži kraj sebe, po mogućstvu ispod sedišta da mu bude pri ruci.

- Ako je aparat u prtljažniku vozač će izgubiti dosta vremena dok ga izvadi i aktivira. Prilikom gašenja ne treba naglo otvarati haubu jer postoji opasnost da se vatra razbukti u dodiru sa kiseonikom. Najbolje je malo podići haubu i naprskati pp aparatom – savetuje ovaj autoelektričar.

Foto: Pixabay

Miševi kao uzročnici požara

Ni najpedantnije održavanje automobila, priča dalje Milun Vesnić, nije sigurna preventiva od požara ako u garaži u kojoj stoji vozilo ima miševa.

- Miš ume da se zavuče u nepristupačne delove motornog prostora i pregrize kablove čime napravi spoj. Ili da se zavuče pod zupčasti kaiš koji prilikom paljenja poskoči i napravi lom u motoru. Iz ovog razloga je poželjno da se garaža zaštiti od miševa – govori nekadašnji automobilista.

Neredovno održavanje plinskih instalacija, dodaje on, takođe može da bude uzrok zapaljenja. Kod starijih automobila, bez obzira da li imaju plin, dešava se da vremenom korodiraju instalacije čime dolazi do lošeg kontakta, zagrevanja i zapaljenja. Čim vozač oseti miris paljevine, savetuje on, odmah treba da ode kod autoelektričara.

- Ako nemaš protivpožarni aparat u vozilu, nemoćan si ako se zapali. U tom slučaju jedino možeš da se pouzdaš u druge vozače da ti priskoče u pomoć PP aparatima. Kada nema načina da se ugasi vatra treba što pre iz vozila izneti najneophodnije stvari i udaljiti se dok vatra nije zahvatila rezervoar za gorivo – kaže Vesnić.

Postovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

komentari
Rade

pre 1 godinu

Mlate praznu slamu, ni jedan pojma nemaju, pričaju gluposti....

Solo

pre 1 godinu

Zasto se zapaljuju Srpski automobili kupljeni na pijacama polovnjaka..zato sto ih niko nekontrolise i nepostoji standard kvaliteta "polovnjaka" koji se uvoze na tone bez ikakvih pregleda nego se valjaju kao dobri polovnjaci a u stvari mnoge spekulativne korekcije su primenjene na vecinom polovnjaka npr.stelovanje kilometraze,servisi ne tako regularni,kola udarena pa popravljena i izbegnuti finalni i vazni servisi vaznih komponenata..i onda poznavajuci Srbina-kamikazu kad nagazi gas uz brdo ili niz brdo i suludim preticanjima i naglim kocenjima dovodi "polovnjak" do maximuma izdrzljivosti ubacujuci i vozeci u pogresnim brzinama i na kraju se toliko motor zagreje da se delovi pregreju i upale..ili "polovnjak"izgubi stabilnost u voznji zbog nemarnosti delova koji trebaju biti zamenjeni i sleti u jarak nemajuci vremena da se oproste..dok im Vucic im gradi jos brze puteve i hoce veci prirastaj..Hmm nece moci..

sledeća vest

Politika

TV

Hronika

Sport

Šok tvrdnje Milke Forcan: Bivša uprava Partizana radi protiv nas!
Partizan

Šok tvrdnje Milke Forcan: Bivša uprava Partizana radi protiv nas!

Kada je Radna grupa preuzela Partizan, jedno ime sa spiska novih čelnika kluba je bilo iznenađujuće. Milka Forcan je preuzela na sebe ogroman deo posla kako bi pomogla crno-belima da se finansijski oporave, a kako je rekla na gostovanju na televiziji "Prva", stara uprava sabotira njihov rad.

25.11.2024

10:21

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set