• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer

Izvor: B. S - N. M.

28.06.2023

07:15

INFORMER NA LICU MESTA! DOŠAO JE KRAJ SAOBRAĆAJNIM GUŽVAMA U GLAVNOM GRADU: Otvara se obilaznica oko Beograda posle više od TRI DECENIJE (FOTO)

Zoran Sinko

Vesti

INFORMER NA LICU MESTA! DOŠAO JE KRAJ SAOBRAĆAJNIM GUŽVAMA U GLAVNOM GRADU: Otvara se obilaznica oko Beograda posle više od TRI DECENIJE (FOTO)

Podeli vest

Saobraćajnica u dužini od 47,4 kilometra kompletno je završena i vozači će sada od Batajnice do Bubanj Potoka stizati za samo 23 minuta.

Obilaznica oko Beograda, na koju građani Srbije čekaju više od 30 godina, završena je i biće puštena u saobraćaj danas, na Vidovdan! Saobraćajnica oko Beograda u dužini od 47,4 kilometra kompletno je završena i vozači će sada od Batajnice do Bubanj Potoka stizati za samo 23 minuta.
Završetkom poslednje deonice obilaznice kod Bubanj Potoka, autoput za Niš se spojio sa severnim krakom Koridora 10 i autoputem "Miloš Veliki".

Sve pod konac

Ekipa Informera obišla je juče završne radove pred otvaranje ove važne obilaznice. Tamo smo zatekli vredne radnike, koji nisu krili zadovoljstvo što su učestvovali u ovako važnom projektu za sve građane Srbije, ali i putnike koji se nađu u našoj zemlji u tranzitu.

Na petlji Avala i u tunelu Beli Potok nailazimo na asfaltirane tunelske cevi sa bleštavom rasvetom. Oko petlje Avala namešteni su sigurnosna ograda, zidovi protiv buke, saobraćajna signalizacija, a uređene su i zelene površine.

Pomoćnik šefa ovog velikog gradilišta Jovan Grujčić (63) kaže nam da nema lepšeg osećaja od onoga kada posle velikog truda pogleda sa nadvožnjaka na put koji će olakšati život građanima Srbije.

- Od početka radova sam u ovom projektu, a da radim na njemu došao sam posle 40 godina rada u "Energoprojektu". Obišao sam pola sveta, napravio na desetine hidrocentrala, brana, mostova.. Četrdeset i tri godine sam u građevinarstvu i mogu da kažem da je obilaznica napravljena besprekorno! Zaista je nadzor bio sveobuhvatan, sve je najboljeg kvaliteta. Sa ponosom kažem ćerkama i unuku da sam učestvovao u gradnji ovog puta - kaže nam Grujčić.

 

ČINJENICE O OBILAZNICI

- dužina 47,4 km
- četiri saobraćajne trake širine po 3,75 m
- dve zaustavne trake širine 3 m
- razdelna traka 4 m

Kako navodi, teren na kome je pravljena ova saobraćajnica nije bio zahtevan kao onaj na kome je građen autoput "Miloš Veliki", ali, kako objašnjava, najveći problem je bila jezička barijera sa radnicima iz Kine koji su došli u Srbiju kako bi gradili obilaznicu.

- Ipak, uspeli smo i jezičku barijeru da prebrodimo. Oni su zaista posebni, u pozitivnom smislu naravno. Na pauzi su obožavali da uživaju u našim domaćim specijalitetima, pa smo svi zajedno ručali na pijaci "Bubanj Potok". Oni ne pitaju ni da li je sunce, ni da li je kiša, samo rade! I naš šef gradilišta je kineski državljanin. Zaista sam zadovoljan saradnjom sa njim, vrlo je mlad, a toliko pun znanja. Kazao mi je da je i u Kini radio ozbiljne projekte, svaka mu čast - kaže naš sagovornik, sa kojim se pozdravljamo na saobraćajnom čvoru Bubanj Potok i nastavljamo put ka najzahtevnijem objektu ove deonice, tunelu "Beli Potok".

Tamo nas dočekuju radnici sa osmehom na licu. Pokazuju nam savremenu signalizaciju u ovom tunelu, koji je dugačak 360 metara.

- Presrećni smo! Odradili smo veliki posao. Radili smo i noću na sipanju asfalta, koji mora da se izlije na tačno određenoj temperaturi. Ovaj posao nije lak, ali kada znate da ga radite za javno dobro, sve je lakše - kazali su nam vredni građevinci.

Najduži tuneli

- Lipak 665 m
- Železnik 699 m
- Straževica 772 m
- Beli Potok 360 m

I upravo tako, u pitanju je istorijski poduhvat, kako uverava ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić.

On podseća da je pre 32 godine počela izgradnja obilaznice oko Beograda i da je njen najveći benefit u tome što će konačno biti rasterećeni most Gazela i autoput kroz Beograd, pa svi koji iz pravca Šida idu prema Nišu, Kragujevcu i dalje ka jugu više neće morati da prolaze kroz centar glavnog grada.

- Preko Gazele dnevno pređe između 200.000 i 250.000 građana, skoro 130.000 automobila, više od 7.000 lakih kamiona i više od 3.000 vozila javnog prevoza. U tom smislu će to bitno ubrzati saobraćaj, smanjiti zagađenje u centru grada i zato je ta obilaznica važna - rekao je Vesić.

Izmešten saobraćaj

Bivši direktor CIP-a Milutin Ignjatović za Informer ističe da nije bilo jednostavno svih ovih godina raditi na gradnji ovako velikog projekta.

- Kad god da je završena, dobro je, jer znate i sami da nije uvek bilo sredstava, i da okolnosti nisu uvek bile povoljne, tako da je ovo sada velika stvar. Ostaje još da se uradi deonica koja ide za Pančevo, ali ona se tek projektuje. Što se tiče ovih skoro 50 kilometara koje ćemo imati, važno je da će time biti izmešten teretni saobraćaj iz Beograda, kao i da će se smanjiti gužve. Takođe, biće skraćeno i vreme putovanja, pa bi od Batajnice do Bubanj Potoka moglo da se stigne za 23 minuta - navodi Ignjatović.

Najduži mostovi

- Most preko Save 1.965 m
- Sveta Petka 408 m
- Železnička reka 406 m
- Kijevski potok 571 m
- Topčiderska dolina 597 m
- Most preko Železničke pruge 430 m

Ideja iz osamdesetih, radovi počeli 1991, a završeni 2023.

Generalni urbanistički plan Beograda iz sredine osamdesetih sadržao je trase glavnih deonica, ali se sa izgradnjom obilaznice oko Beograda počelo uoči raspada Jugoslavije 1991. Ubrzo su radovi obustavljeni zbog ratova, inflacije i sankcija. Gradnja je nastavljena nakon 2000. godine, ali je najveći deo posla urađen u poslednjih deset godina.

 

Postovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

Politika

TV

(VIDEO) Da li je Donald Tramp prećutno podržao Bajdenovu odluku?!
Live TV

(VIDEO) Da li je Donald Tramp prećutno podržao Bajdenovu odluku?!

Situaciju na frontu između Rusije i Ukrajine ali i tišinu Donalda Trampa nakon Bajdenove odluke da Ukrajina gađa unutrašnjost Rusije američkim oružjem , analizirali su gosti "Rata uživo", novinar i ekonomista Nebojša Berak i Sava Stambolić ispred Centra za društvenu stabilnost.

21.11.2024

22:19 >> 23:21

Hronika

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set