• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer

Izvor: B. S.

07.11.2023

17:53

Država daje 2.100 evra za kupovinu automobila! Evo koji su uslovi

Shutterstock

Vesti

Država daje 2.100 evra za kupovinu automobila! Evo koji su uslovi

Podeli vest

Uslov je da reciklirate staro dizel vozilo, a da vam novac dobijen od države služi kao pomoć za kupovinu kola sa motorom sa evro 6 standardom

Građani koji imaju stare dizel automobile će od Nove godine moći da ih recikliraju, a za uzvrat će od države dobiti 2.100 evra za kupovinu drugih, ekološki prihvatljivijih kola.

Konkurs će biti raspisan do Nove godine, a na njega će moći da se prijave svi oni koji voze dizelaše sa motorom evro 1, 2 ili 3. Kada stari automobil bude recikliran, država će im sa 2.100 evra subvencionisati kupovinu vozila sa evro 6 motorom, bilo polovnog ili novog.

Tako će, primera radi, onaj ko reciklira stara kola, polovni "golf 7" proizveden 2015. godine, umesto 10.750 evra, platiti 8.650 evra (pogledaj tabelu).

Ovo je najavio ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić, dodajući da je za ovu svrhu za naredne tri godine odvojeno 108 miliona evra.

- Ovo je jedna od mera za smanjenje zagađenja vazduha - istakao je ministar Vesić.
Prema njegovim rečima, Vlada Srbije donela je odluku da jednim delom finansira kupovinu novijih dizel-automobila kako bi se poboljšao kvalitet vazduha.

Foto: Shutterstock

 

 

Inače, ideja je da se postupak maksimalno olakša i pojednostavi. Vlasnik vozila koje ispunjava uslov za subvenciju prvo će predati svoj automobil u neki od ovlašćenih centara za reciklažu, dok će im prodavac automobila umanjiti cenu vozila za iznos subvencije. Kako sada stvari stoje, podaci o izvršenoj reciklaži kao dokaz za podsticaj čuvaće se u posebnom softveru, a cela oblast, kako najavljuju u resornom ministarstvu, biće dodatno utvrđena posebnim pravilnicima koji su u pripremi. Takođe, posebno će se voditi računa i kontrolisati da novac bude potrošen baš na kupovinu novijih vozila.

U Srbiji ima oko 2,8 miliona registrovanih vozila, što je za milion više nego pre samo 10 godina. Od 2015. do 2022. uvezeno je 1.255.000 vozila, od čega oko 350.000 sa motorima evro 3.
Urednik sajta "Vrele gume" i stručnjak za automobile Miodrag Piroški kaže za Informer da potpuno odobrava ovakvu odluku države.

- U skladu sa usvojenim Programom zaštite vazduha u Republici Srbiji, koji predviđa da se od 1. januara 2024. zabrani uvoz polovnih vozila sa standardima evro 3 i evro 4 emisionih gasova, a od 1. januara 2025. i standard evro 5, istovremeno je predloženo da se subvencioniše reciklaža starih vozila iznosom od 2.100 evra. Sa stanovišta struke, ovaj predlog potpuno odobravam jer će se njime, osim ekološkog benefita, ostvariti i onaj koji se odnosi na podizanje bezbednosti saobraćaja kroz zabranu uvoza starih i po pravilu nepouzdanih automobila - kaže Piroški.

Foto: Shutterstock

 

On dodaje da ćemo ubuduće verovatno uvoziti mala vozila standarda evro 6, poput "reno klija" ili "reno megana", "opel korse", kao i "opel astre", koji će imati povoljniju cenu.
Kako ističe, vodiće se sigurno računa i o tome gde će novac od subvencija završavati.

- Vrlo je moguće da će biti otvarani namenski računi i da će se voditi računa i kontrolisati gde će taj novac završavati - ističe naš sagovornik.

Poznavaoci tržišta automobila navode da se motori evro 6 ugrađuju u automobile proizvedene od 2014. godine i objašnjavaju po kojim cenama se noviji dizelaši mogu kupiti.

- Polovan "golf 7" proizveden 2014. godine može se naći po ceni od 10.750 evra, a onaj koji je napravljen 2017. godine košta 15.600 evra. Polovna "opel astra" iz 2014. godine prodaje se za 7.500 evra, a četiri godine mlađa za 11.480 evra. Za "opel korsu" iz 2014. godine treba dati 5.000 evra, a za isti model iz 2017. godine 6.800 evra. "Fića" iz 2014. godine može se kupiti za 6.490 evra, a za 9.300 evra iz 2018. godine. Za "folksvagen polo" iz 2014. godine treba izdvojiti 7.500 evra, a za ovo vozilo proizvedeno 2016. godine 9.000 evra - kaže sagovornik Informera.

Cene polovnih vozila
MODEL CENA
"opel astra" od 7.500 do 11.480
"opel korsa" od 5.000 do 6.800
"fijat panda" od 5.500 do 8.800
"fića" od 6.490 do 9.300
"folksvagen polo" od 7.500 do 9.000
"golf 7" od 10.750 do 15.600
"sitroen C3" od 4.990 do 11.490
"ford fijesta" od 4.600 do 9.900
"reno klio" od 6.700 do 10.500
* iznosi su u evrima

 

Od kada važi evro 6?

Automobili koji bi od naredne godine trebalo da budu reciklirani spadaju u zaista stara vozila, pa su ona sa standardom evro 1 proizvedena 1993, evro 2 1996, a evro 3 2000. godine. Standard evro 4 je u zemljama Evropske unije stupio na snagu 2006. godine. Evro 6 važi za dizelaše proizvedene od 2014. 



Postovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

Politika

TV

Hronika

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set