• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer

Izvor: B.S.

06.12.2023

07:20

Otvara se nova trasa Moravskog koridora: Kruševac će biti priključen na autoput

Zoran Sinko

Vesti

Otvara se nova trasa Moravskog koridora: Kruševac će biti priključen na autoput

Podeli vest

Deo Moravskog koridora od Makrešana do Koševa u dužini od 10,9 kilometara biće otvoren za saobraćaj sutra, najavio je ministar infrastrukture, saobraćaja i građevine Goran Vesić.

Kako se očekuje, kompletan Moravski koridor trebalo bi da bude završen tokom 2025. godine, a otvaranjem ove deonice Kruševac će biti priključen na autoput. Ministar Goran Vesić istakao je da će Kruševac nakon otvaranja pomenute trase autoputa biti priključen na mrežu brzih saobraćajnica i autoputeva.

- Uz deo koridora koji smo pustili u aprilu, između Pojata i Makrešana, dužine oko 16,7 kilometara, mi ćemo sada imati 27,6 kilometara Moravskog koridora koji su u funkciji - rekao je ministar.

Naplata putarine

On je istakao da su postavljene naplatne rampe i da se na predlog predsednika Srbije Aleksandra Vučića do 1. januara 2024. godine korišćenje ovog dela autoputa neće naplaćivati.
- Sada se od Beograda do Pojata plaća 720 dinara za putnički automobil. Od 1. januara od Beograda do Koševa plaćaće se 840 dinara, a od Beograda do Kruševca (Zapad) biće 810 dinara - rekao je Vesić.

Takođe, od Beograda do Ćićevca naplaćivaće se 740 dinara, dok će cena putarine od Beograda do Kruševca (Istok) iznositi 800 dinara.
On je istakao da je veoma zadovoljan izvođačima i da je zahvalan svima koji rade na Moravskom koridoru jer su ispunili još jedan zadatak kako bi Kruševac do kraja ove godine bude priključen na autoput.
- Njih sledeće godine čekaju dva teška zadatka. Završetak autoputa od Preljine do Adrana, to je na drugoj strani autoputa. To znači da će i Kraljevo biti priključeno do kraja sledeće godine na autoput kao drugi veliki grad na Moravskom koridoru - rekao je Vesić.


Inače, Moravski koridor, od Pojata do Preljine, najmoderniji je i najširi autoput u Srbiji. Od postojećih autoputeva širi je za 1,6 metara. Završetkom kompletnog koridora, koji je planiran za 2025. godinu, Srbija će dobiti prvi "pametni" autoput.

Ministar građevinarstva očekuje da do kraja sledeće godine i Vrnjačka Banja, Trstenik i Kraljevo budu priključeni na mrežu autoputeva.
- Do 2025. godine ostaje deo od Vrnjačke Banje do Adrana i tada će kompletan Moravski koridor, čija je dužina 112 km, gde živi oko 500.000 ljudi, biti povezan, što znači vezu između dva naša autoputa, "Miloš Veliki", odnosno bivše petlje Preljina i autoputa Beograd-Niš - rekao je Vesić.

Pametni autoput

Gradnja Moravskog koridora u dužini od 112 kilometara počela je u decembru 2019. godine. Radove izvodi konzorcijum američke kompanije "Behtel" i turske "Enka", a ugovor je vredan blizu 800 miliona evra.

Treba reći da će ovaj autoput trajno rešiti pitanje poplava, pošto će biti regulisani tokovi reka u ovom delu Srbije, a pre svega, Južne i Zapadne Morave. Najsavremeniji autoput biće izgrađen "na tri Morave" i u okviru projekta biće regulisana rečna korita u dužini od 68 kilometara.

Moravski koridor čine tri deonice: Pojate-Kruševac u dužini od 27,7 kilometra, Kruševac-Adrani u dužini od 53,8 kilometara i Adrani-Mrčajevci-Preljina dužine 30,5 kilometara.

Deonice Moravskog koridora
* Pojate-Kruševac 27,7 km
* Kruševac-Adrani 53,8 km
* Adrani-Mrčajevci-Preljina 30,5 km


Moravski koridor u brojkama


* 112 kilometara biće dug Moravski koridor
* 118 mostova, nadvožnjaka i podvožnjaka
* 11 petlji
* 800 miliona evra je vrednost izgradnje celokupnog Moravskog koridora


Radovi na "Smajliju" 13. decembra

Ministar infrastrukture Goran Vesić takođe je najavio da će 13. decembra početi radovi na izgradnji brze saobraćajnice "Osmeh Vojvodine".
- Radovi na brzoj saobraćajnici koja povezuje Bački Breg, Sombor, Vrbas, Kulu, Srbobran, Bečej, Novi Bečej, Kikindu i Srpsku Crnju, dužine preko 190 kilometara, počinju 13. decembra. Dobili smo građevinsku dozvolu za prvih 5,5 kilometara, koji počinju od Bačkog Brega. Time počinjemo izgradnju jedne od najkompleksnijih saobraćajnica - rekao je Vesić.

Postovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

Politika

Ima li kraja?! Nova faza ludila opozicije: Idemo u rat protiv mašina! (VIDEO)
Politika

Ima li kraja?! Nova faza ludila opozicije: Idemo u rat protiv mašina! (VIDEO)

Sa jedne strane imamo predsednika Aleksandra Vučića, koji Srbiju gradi i modernizuje, a sa druge strane imamo opoziciju koja koči tu modernizaciju, koja se bori protiv uklanjanja nebezbednog nacističkog mosta, a sada javno obećavaju i borbu protiv mašina, baš kao početkom 19. veka kada su bile skupine ljudi koje su se borile protiv mašina i koje su ih razbijale!

22.11.2024

07:16

TV

(VIDEO) Da li je Donald Tramp prećutno podržao Bajdenovu odluku?!
Live TV

(VIDEO) Da li je Donald Tramp prećutno podržao Bajdenovu odluku?!

Situaciju na frontu između Rusije i Ukrajine ali i tišinu Donalda Trampa nakon Bajdenove odluke da Ukrajina gađa unutrašnjost Rusije američkim oružjem , analizirali su gosti "Rata uživo", novinar i ekonomista Nebojša Berak i Sava Stambolić ispred Centra za društvenu stabilnost.

21.11.2024

22:19 >> 23:21

Hronika

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set