• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer

Izvor: RTS

25.01.2024

10:29

Grđani da ne prelaze prugu! Počela testiranja pruge na delu deonice Novi Sad – Subotica

V.N.

Vesti

Grđani da ne prelaze prugu! Počela testiranja pruge na delu deonice Novi Sad – Subotica

Podeli vest

Na železničkoj deonici Novi Sad – Stepanovićevo koji je deo pruge od Novog Sada do Subotice u toku su testiranja koja se obavljaju uz pomoć specijalnih mernih kola. Infrastruktura železnice Srbije upozoravaja građane da ne pokušavaju da prelaze i kreću se tim delom pruge budući da je mernim kolima potreban čitav kilometar da se zaustave.

Nenad Stanisavljević iz Železnica Srbije kaže da su testiranja na pruzi između Novog Sada i Stepanovićeva počela u sredu i da će trajati do nedelje.

Navodi da je reč o kontrolnim merenjima koja se izvode na zahtev izvođača radova na deonici brze pruge kojom će vozovi, kada sve bude gotovo, saobraćati brzinom od 200 kilometara na sat.

Prema njegovim rečima, merna kola imaju zadatak da izmere sve karakteristike i parametre pruge i koloseka koji su do sada postavljeni.

Podseća da je na brzoj pruzi do sada između Novog Sada i Subotice ukupno postavljeno već 117 kilometara šina.

  - Upravo na osnovu iskustava koje imamo, Železnica i izvođači radova sa gradnjom prve deonice od Beograda do Novog Sada, apeluju i upozoravaju građane da će se merna kola kretati više puta dnevno duž deonice Novi Sad – Stepanovićevo do kraja nedelje i da ne pokušavaju da prelaze jer bi na taj način ugrozili svoj život i živote svih onih koji učestvuju u merenjima - kaže Stanisavljević.

Ukazuje na to da je predviđeno da se merna kola kreću brzinom do 160 kilometara na sat i da im je potreban čitavih hiljadu metara da bi se zaustavila.

"Čak i ako nekoga vidi na pruzi mašinovođa jednostavno ne može da ukoči i najčešće se takve situacije završavaju tragično", dodaje Stanisavljević.

Navodi da je uloga mernih kola je da se proveri gemotrija koloseka, kvalitet radova i svih drugih parametara na osnovu čega će izvođač, konzorcijum Kineskih železnica sa 50 domaćih srpskih firmi kao podizvođača, mogu da vide da li je sve urađeno kako treba.

Stanisavljević posebno ukazuje na činjenicu da je reč o gradilištu i da građani ne očekuju da se na tom delu pruge kreću vozovi i da zbog toga apeluje na dodatni oprez i da je najbolje da pruzi ne prilaze.

Kaže da će i putni prelazi biti zatvoreni tokom testiranja.

Prema standardu koji je postignut na brzoj pruzi, Beograd-Novi Sad i koji će važiti i za celu deonicu od Novog Sada do Subotice, ukrštanja drumskog puta i železničke pruge neće biti.

"Kada pruga bude završena od Novog Sada do Subotice, neće biti putnih prelaza. Svi putni prelazi koji su ranije postojali će biti denivelisani, što znači da će biti rešeni viaduktima, podvožnjacima, nadvožnjacima čime će se postići najviša bezbednost i u železničkom, ali i u drumskom saobraćaju na ovoj deonici", dodaje Stanisavljević.

Viadukt kod Vrbasa, najveći objekat na pruzi Novi Sad – Subotica

Kako je naveo, trenutno se na pruzi od Novog Sada do Subotice gradi viadukt kod Vrbasa dužine gotovo 1.500 metara, najvećem i najznačajnijem građevinskom objektu na toj deonici.

Stanisavljević podseća da se osim polaganja koloseka i izgradnje pruge za velike brzine, gradi još oko 60 različitih objekata koji će biti na pruzi poput tri nove železničke stanice u Rumenci, Lovćencu i Vrbasu.

Očekuje se da građevinski radovi budu gotovi do kraja ove godine, iako je ugovoreni rok avgust 2025.

Tada će, kaže Stanisavljević, krenuti završna merenja brzine vozova.

Podsetio je da je projektovano vreme putovanja vozom od Novog Sada do Subotice 42 minuta. Uz 36 minuta koliko se sada saobraća od Beograda do Novog Sada, na celoj trasi putovaće se oko sat i 15-ak minuta.

 

Postovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

Politika

TV

(VIDEO) Da li je Donald Tramp prećutno podržao Bajdenovu odluku?!
Live TV

(VIDEO) Da li je Donald Tramp prećutno podržao Bajdenovu odluku?!

Situaciju na frontu između Rusije i Ukrajine ali i tišinu Donalda Trampa nakon Bajdenove odluke da Ukrajina gađa unutrašnjost Rusije američkim oružjem , analizirali su gosti "Rata uživo", novinar i ekonomista Nebojša Berak i Sava Stambolić ispred Centra za društvenu stabilnost.

21.11.2024

22:19 >> 23:21

Hronika

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set