• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer

Izvor: Informer

25.01.2024

11:26

Da li su pacijenti (ne)zadovoljni IVF klinikama u Srbiji?

ivf centar

Vesti

Da li su pacijenti (ne)zadovoljni IVF klinikama u Srbiji?

Podeli vest

U okviru rada udruženja pacijenata IVF Centar završeno je jednomesečno istraživanje o zadovoljstvu pacijenata klinikama za vantelesnu oplodnju. Upitnik je popunjen 144 puta i dobijeni su odgovori od 144 pacijenta, a u vezi sa zadovoljstvom IVF klinikama i njihovom uslugom. Istraživanje je bilo u potpunosti anonimno i sadržalo je 16 pitanja

Da li su pacijenti zadovoljni IVF postupkom i lečenjem u klinikama?

Najveći broj ispitanika ima od 36 do 40 godina i veliku većinu čine žene (čak 99%). Ovo istraživanje još jednom je potvrdilo da se kasno ulazi u IVF proces i da se žene kasno obrate lekaru, jer većina ispitanica započinje lečenje tek nakon 35. godine. Najveći broj ispitanika (95%) IVF postupak rade u Srbiji, što je posebno značajno u svetlu odluke države da proširi kriterijume, te da najveći broj ljudi u Srbiji ima prava da preko RFZO-a pristupi lečenju i najveći broj njih ima parvo na postupke preko Fonda.

Foto: ivf centar

 

Međutim, rezultati pokazuju da najveći broj pacijenata za procedure bira privatne klinike, i to u Beogradu ili Novom Sadu. Čak 85% ispitanika bira privatnu kliniku, dok svega 15% bira državne ustanove. 

Kada je u pitanju zadovoljstvo pacijenata uslugama u IVF klinikama, pacijenti smatraju da je komunikacija s njima na lošem nivou, te je više od 66% ispitanika kompletno nezadovoljno komunikacijom sa IVF klinikom. Nedostaje im dostupnost IVF klinike jer, kako kažu, često ostaju bez neophodnog odgovora, podrške i dodatnih informacija koje su im potrebne u toku postupka, pre i posle IVF postupka. Pacijenti smatraju da je neophodno raditi na što boljoj komunikaciji i psihološkoj podršci.

U prilog tome govori i činjenica da je tek nešto manje od 30% pacijenata osetilo razumevanje, saosećanje i podršku pre, u toku, ili nakon IVF postupka. Medicinsko osoblje ocenjeno je kao prosečno i nedovoljno susretljivo, bez dovoljno razumevanja i sa manjkom empatije.

Klinike za IVF postupke smatraju se nedovoljno transparentnim kada je u pitanju finansijski deo. Pacijenti nisu na vreme obavešteni o eventualnim dopalatama niti o konkretnim cenama usluga.

I dok se često pominje visok uspeh vantelesne oplodnje, pacijenti smatraju da ne postoji relevantna institucija koja prati stvaran uspeh IVF klinike. ,

- Komunikacija s pacijentima je dvosmerna akcija i pacijenti moraju učestvovati u svom IVF procesu jer je lečenje okrenuto njima. Pacijenti imaju prava da postave pitanje, da se informišu, dobiju konkretne informacije o njihovom lečenju i konkretnom postupku i ne smeju da osećaju strah - izjavila je Sandra Jovanović, osnivač IVF Centra.

Foto: ivf centar

 

Od dodatnih komentara ispitanika izdvajamo nekoliko najupečatljiviih:

"Doktorka je jako drska, nema empatije nimalo…Radi kao na traci i ništa neće da govori šta vidi na ultazvuku… Mnoge žene kada izađu iz njene ordinacije plaču…"

"Primaju 20 pacijenata u isto vreme, pregled traje po 30 sekundi, nisu posvećeni pacijentima ni malo, ne dobijamo odgovor kakvi su embrioni bili i kako napreduje njihov razvitak iz dana u dan."

"Jako sam nezadovoljna doktorima i klinikama u Srbiji. Ni malo ne ulaze u srž problema i koliki je problem uopšte, već rade po nekoj ustaljenoj matrici"

"Doktorku sam jedva videla, razmenile smo jedva 2-3 rečenice tokom celog postupka, stalno je bila odsutna, menjali su je drugi doktori. Sestre ne odgovaraju ni na jedno pitanje, kažu “sve pitajte doktorku”, koju jedva da vidim."

"Osećala sam se “kao broj i kao na traci”. Negativnu betu sam javila čak 3 puta, jer su bili u gužvi, pa su me svaki put zamolili da zovem kasnije ponovo da upišu”

"Posle 3 neuspela embriotransfera, kada se konačno saznalo šta je uzrok, sve se preokrenulo, doktorka i klinika su prestali da mi se javljanju, ni izvinite nisam dobila."

"Četiri VTO sam imala u ovoj klinici. Na svoju ruku vraćali su uvek tri embriona ne pitajući mene i supruga ništa. Pred sam transfer nudili bi mi razne usluge koje koštaju, a koje bi povećale šansu, ali ne i osigurale trudnoću. Naravno da pristaješ na sve u nadi da će uspeti."

Ukoliko imate bilo koje pitanje, sugestiju ili ste doživeli nešto slično, udruženje IVF Centar vas poziva da ih kontaktirate i kažete svoje iskustvo. Možete ih pozvati na besplatan broj 0800 70 70 77 ili posetiti websajt www.ivfcentar.rs

Postovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

Politika

TV

Hronika

JOŠ Hronika VESTI

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set