• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer

Izvor: Informer

25.01.2024

14:20

Lakše naći pet menadžera nego jednog šofera: Plata je veća od 1.000 evra, ali sve izbegavaju volan kamiona!

Shutterstock

Vesti

Lakše naći pet menadžera nego jednog šofera: Plata je veća od 1.000 evra, ali sve izbegavaju volan kamiona!

Podeli vest

U poslednjih nekoliko godina kao da je lakše naći pet marketing menadzera ili IT stručnjaka umesto dva vozača kamiona.

Ovo zanimanje je deficitarno u našoj zemlji, a prema zavničnim podacima u Srbiji nedostaje sada već i preko 10.000 šofera. Starija garda ide u penziju, a mlađa izbegava volan kamiona iako je mesečna zarada viša od proseka i kreće se od 1.000 do 1.500 evra.

Vozač kamiona Mirko Starčević iz Čačka kaže da radni dan vozača traje oko 15 sati.

- Po zakonu dozvoljeno je 10 sati vožnje, a ostalo vreme predviđeno je za utovare, istovare i duga čekanja. Osim što posao nije lak i odvojeni ste od porodice, ono što dodatno otežava poziciju vozača u Srbiji jeste činjenica da su u pojedinim preduzećima prijavljeni na minimalac, zatim mladi ne mogu da polažu za E kategoriju pre 21 godine, a licence su preskupe pa je mladićima potrebno oko 2.500 evra kako bi seli za volan. Sve to ih odvlači od ovog zanimanja i zato biraju nešto lakše i isplativije - rekao je Mirko.

Foto: RINA

 

Bolji uslovi

Zbog boljih uslova neretko se dešava da iskusni vozači iz Srbije napuštaju zemlju i rade za inostrane kompanije. Tamo su im bolji uslovi, pa bi ukoliko ne dođe do neke promene, deficit kamiondzija mogao biti još veći.

- Ponekad se na granicima čeka i do 36 sati i sve to demotivišuće deluje na mlađe snage. Zemlje zapadne Evrope pokazale su se kao idealno utočište, mesečna zarada je oko 2.000 evra, radite 21 dan a sedam dana ste kući uz plaćenu avionsku kartu i smeštaj za vikend. Tamo vas dočekaju čisti parkinzi, čisti toaleti, dostupni marketi. Kultura naroda kao i policije. Po meni, to je idealna sredina za kamionske ture mada ima i onih koji vole "divlji" istok. Međutim, za rad su najlakše i najpristupačnije zemlje Beneluksa - dodaje Mirko.

Foto: MINISTARSTVO FINANSIJA UPRAVA CARINA / TANJUG

 

Mnogi su od ovog posla odustali i tokom pandemije korona virusa, jer je situacija za pojedine bila neizdrživa dok su im kamioni čekali parkirani usled zatvorenih granica.

- Pomoć države za vreme korone nije dospela u ruke vozača, već u ruke poslodavaca pa su zbog toga mnogi bili prinuđeni da promene zanimanje. Činjenica je da plata koja može da se zaradi ukoliko vozite kamion je veća nego da se bavite drugim poslom, putujete često i upoznajete druge kulture i narode, pa se može reći da ovaj posao ima i svojih prednosti. Potrebno je samo malo obraćanja pažnje na nas i naše probleme i gotovo je sigurno da bi broj profesionlnih vozača u Srbiji bio mnogo veći - zaključuje Mirko.

Postovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

Vesić: Radićemo da vodič za bezbednu vožnju u tunelu stigne do svih vozača
Politika

Vesić: Radićemo da vodič za bezbednu vožnju u tunelu stigne do svih vozača

U Srbiji ima 17 drumskih tunela dužine 22,5 kilometara, a gradi se još 18,5 km ovih tunela, izjavio je danas ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić na promociji vodiča za bezbednu vožnju u tunelima i istakao da je vodič rađen da bi se vozači edukovali kako da se ponašaju u tunelima da bi izbegli nezgodu i kako da reaguju ako bi se nesreća dogodila.

25.01.2024

13:42

sledeća vest

Politika

Vučić o izjavi Vladimira Đukanovića - "Deca su vlasništvo države!" Odmah sam mu to zamerio, ali on je čovek koji se bori i kao takav greši!
Politika

Vučić o izjavi Vladimira Đukanovića - "Deca su vlasništvo države!" Odmah sam mu to zamerio, ali on je čovek koji se bori i kao takav greši!

Predsednik Aleksandar Vučić otvara novih 30 kilometara velelepnog autoputa od Koševa do Vrnjačke Banje, tom prilikom se dotakao reči člana predsedništva Srpske napredne stranke (SNS) Vladimira Đukanovića o tome da su deca "vlasništvo države", on je rekao da pretpostavlja da je Đukanović napravio veliku grešku i rekao da ko se bori taj i greši.

22.12.2024

13:33

TV

Hronika

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set