• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer

Izvor: Informer/Rina.rs

10.02.2024

16:18

Izgradnja ove deonice je pravi izazov, ali rezultat će biti veličanstven! Prve slike postavljanja asfalta u tunelu Laz (FOTO)

RINA

Vesti

Izgradnja ove deonice je pravi izazov, ali rezultat će biti veličanstven! Prve slike postavljanja asfalta u tunelu Laz (FOTO)

Podeli vest

Tuneli Laz i Munjino brdo na autoputu Miloš Veliki veliki su izazov za neimare. Specifična geologija terena nametala je i dinamiku radova, ali i iznalaženje novih građevinskih rešenja.

Oba tunela duga su nešto manje od tri hiljade metara, a saobraćajnice koje ih povezuju uglavnom su na mostovskim konstrukcijama. Tunel Laz u potpunosti je savladan i konačno je zamirisao prvi asfalt.

- Svi glavni građevinski radovi su završeni, počelo se sa elektro-mašinskim opremanjem tunela, drenaža, kompletno uradjeni ivičnjaci, kako betonski tako i oni za odvod vode iz tunela i došli smo do trenutka kada je moguće krenuti sa ugradnjom prvog sloja asflata, u levoj tunelskoj cevi u dužini od 1.4 kilometra isti plan je i za desnu tunelsku cev. Dugočekani trenutak, ali smo došli do njega i nastavjamo dalje. Očekujemo da do sredine marta do polovine tunela bude uradjen i drugi noseći sloj asfalta - rekao je Nikola Miljković, odgovorni inženjer za tunele Laz i Munjino brdo.

Foto: Rina.rs

 

Vredni neimari ipak do sada su se prilikom izgradnje ovih tunela susreli sa velikim brojem problema i prepreka, koje su uspešno prevazišli. Pre svega, najveće muke zadavala je sama konfiguracija terena i velika količina podzemne vode. Rešenja su se pronalizila brzo i efikasno, pa su radovi nakon kratkog usporavanja nastavljeni predvidjenom dinamikom.

- U tunelu Munjino brdo smo odradili zamenu materijala, što je bilo neophodno zbog i dalje prisutne velike količine vode. Dodatno je uradjena i drenaža zbog problema priliva vode, a svi radovi su ispraćeni od nadzornog organa. Neophdono je sve odraditi po striktnim pravilima, kako tehnički uslovi nalažu. Planirani su i radovi na podstanici na izgradnji izlazne kolovozne konstrukcije - kaže Miloš Kojić, odgovorni inženjer za trasu.

Zbog samih problema sa kojima su se izvođači suočili tokom izgradnje, u tunele je ugradjeno mnogo više materijala nego što je planirano, a pronadjena rešenja su bezbednija i sigurnija nego što je čak i prvobitno bilo planirano. Na to je vredne neimare, kako kažu naši sagovornici, naterala sama surovost Jelice.

Postovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

Politika

TV

Hronika

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set