Želite dodatnu zaradu, a nemate ideju? Ovih 5 koraka će vas dovesti do sjajnog biznisa!
Podeli vest
U današnjem svetu, gde se poslovni pejzaž neprestano menja, pronalazak inovativne i održive poslovne ideje može biti izazov.
Svaki preduzetnički poduhvat započinje jednim ključnim elementom – idejom. Ali, kako doći do one prave ideje koja će se istaknuti na tržištu i osigurati dugoročni uspeh?
U svetu nekretnina, gde biznis izdavanja stanova ulazi u šestu brzinu, paralalno sa tim sve popularniji su poslovi čišćenja stambenih ili poslovnih prostora. Sa sve većim brojem stanova koji se izdaju, preduzetnici koji se bave uslugom održavanja, odnosno čišćenja, vide priliku za rast i širenje svog poslovanja.
Više od 40 odsto menadžera za zapošljavanje reklo je da objavljuju oglase za poslove koje ne pokušavaju aktivno da popune kako bi ostavili utisak da kompanija raste.
19.03.2024
17:53
Kako doći do ideje za biznis?
U ovom članku istražujemo različite strategije i metode koje vam mogu pomoći da otkrijete i razvijete poslovnu ideju koja ne samo da odgovara vašim strastima i veštinama, već i zadovoljava potrebe tržišta. Od razumevanja tržišnih trendova do iskorišćavanja ličnih iskustava i stručnosti, istražićemo kako različiti pristupi mogu voditi do stvaranja profitabilnih i inovativnih poslovnih ideja.
Mladić Vuk Trajković, koji živi sa Daunovim sindromom, dobio je danas ugovor o zaposlenju na neodređeno na Institutu za reumatologiju, a ugovor su mu uručili ministarka zdravlja Danica Grujičić i direktor te zdravstvene ustanove dr Predrag Ostojić.
Jedan Beograđanin otišao je na razgovor za posao za operatera na mašini, a pitanje koje mu je je postavio HR morao je da podeli sa širom javnošću. Njegov odgovor je, ispostaviće se, još bolji.
17.03.2024
19:22
Foto: Shutterstock
1. Samoprocena i analiza sopstvenih strasti i veština
Samoprocena i analiza vlastitih strasti i veština su početni korak u procesu kreiranja uspešnog poslovnog poduhvata. Ovaj korak uključuje introspektivno istraživanje ličnih interesa, strasti, veština i iskustava.
Ključno je razumeti šta vas motiviše, šta volite da radite, u čemu se osećate kompetentno, kao i koje su vaše jedinstvene veštine koje vas razlikuju od drugih.
Ovaj proces pomaže u identifikovanju područja u kojima biste mogli biti uspešni i uživati u radu. Na primer, neko ko ima strast prema tehnologiji i snažne veštine programiranja može razmotriti pokretanje tehnološkog startupa, dok bi neko s ljubavlju prema kuvanju i gostoprimstvu mogao biti uspešan u otvaranju restorana.
Samoprocena, takođe, uključuje prepoznavanje područja u kojima bi možda trebalo dodatno unaprediti svoje veštine ili potražiti partnere koji nadopunjuju vaše slabosti. Uspeh u poslovanju često proizlazi iz spajanja ličnih strasti s profesionalnim veštinama, stvarajući tako poslovni poduhvat koji ne samo da je isplativ, već i lično ispunjavajući.
Foto: Shutterstock
2. Istraživanje tržišta i identifikacija potreba
Istraživanje tržišta i identifikacija potreba su ključni elementi u procesu razvijanja poslovne ideje, jer omogućuju dublje razumevanje tržišnih prilika i izazova. Ovaj korak uključuje prikupljanje i analizu podataka o trenutnim trendovima, potrošačkim navikama, tržišnim prazninama i konkurentskom okruženju.
Cilj je identifikovati specifične, nezadovoljene potrebe potrošača ili poslovnih sektora koje vaša poslovna ideja može da reši. Na primer, može se otkriti da određena demografska skupina ima neispunjene potrebe u području digitalnih usluga, ili da postoji rastuća potražnja za ekološki održivim proizvodima u određenoj industriji.
Osim kvantitativnih podataka, važno je provesti i kvalitativno istraživanje, poput intervjua i anketa s potencijalnim kupcima, kako bi se dobili dublji uvidi u njihove stvarne potrebe i preferencije.
Učinkovito istraživanje tržišta pruža temelj na kojem možete graditi poslovnu strategiju, osiguravajući da vaša poslovna ideja ima čvrstu osnovu za uspeh na tržištu.
Foto: Shutterstock
3. Proučavanje konkurencije
Proučavanje konkurencije je esencijalni korak u razvoju poslovne ideje, koji omogućava preduzetnicima da steknu uvid u tržišnu dinamiku i identifikuju svoje jedinstvene prednosti.
Ovaj proces uključuje analizu postojećih igrača na tržištu, njihovih proizvoda ili usluga, marketinških strategija, cenovnih modela, snaga i slabosti. Cilj je razumeti kako konkurencija zadovoljava (ili ne zadovoljava) potrebe i očekivanja kupaca, te identifikovati praznine koje vaša poslovna ideja može ispuniti.
Proučavanje konkurenata, takođe, pomaže u identifikovanju industrijskih standarda i najboljih praksi, što je korisno za postavljanje realnih ciljeva i standarda kvaliteta za vlastiti poslovni poduhvat.
Osim toga, analiza konkurencije može inspirisati inovacije i kreativne pristupe, omogućavajući vam da razvijete diferencirane ponude koje se ističu na tržištu. Ključno je, pritom, održavati fokus na stvaranju dodatne vrednosti za kupce, umesto na pukom kopiranju onoga što konkurencija već nudi.
Foto: Shutterstock
4. Brainstorming i razvoj ideja
Brainstorming i razvoj ideja su ključni kreativni procesi u početnim fazama razvoja poslovne ideje. Ova faza podstiče slobodno i neograničeno razmišljanje, podstičući učesnike da generišu širok spektar ideja bez obzira na njihovu trenutnu izvodljivost ili praktičnost.
Cilj brainstorminga je osloboditi kreativnost i istražiti različite mogućnosti, od uobičajenih do inovativnih i netradicionalnih rešenja. Tokom ovog procesa, važno je stvoriti podsticajnu i otvorenu atmosferu gde se svaka ideja ceni, a kritičko razmišljanje privremeno ostavlja po strani kako bi se podstakla kreativnost.
Grupni brainstorming može biti posebno koristan jer sudelovanje različitih ljudi s različitim iskustvima i perspektivama može dovesti do jedinstvenih i inovativnih ideja.
Nakon generisanja širokog raspona ideja, sledi proces filtriranja i rafinisanja, gde se ideje procenjuju na temelju kriterijuma poput izvodljivosti, tržišne potrebe i usklađenosti s poslovnim ciljevima. Ova faza omogućava preoblikovanje sirovih ideja u praktične i provedive poslovne koncepte koji imaju potencijal za uspeh na tržištu.
5. Validacija ideja s potencijalnim kupcima
Validacija ideja s potencijalnim kupcima je kritičan korak u procesu razvoja poslovnih ideja, jer omogućava neposredno razumevanje tržišnih potreba i preferencija ciljne publike.
Foto: Shutterstock
Ovaj korak uključuje interakciju s potencijalnim kupcima kako bi se dobile povratne informacije o vašoj poslovnoj ideji, proizvodu ili usluzi. Cilj validacije je testirati pretpostavke o tome što kupci žele, te proceniti njihov interes i spremnost na kupovinu.
Tehnike koje se koriste u ovom procesu uključuju ankete, intervjue, fokus grupe, kao i stvaranje minimalno održivog proizvoda (MVP) koji se može testirati na malom uzorku tržišta.
Validacija pruža dragocen uvid u stvarne potrebe i očekivanja kupaca, omogućavajući preduzetnicima da prilagode svoje proizvode ili usluge kako bi bolje zadovoljili te potrebe.
Takođe, ovaj proces pomaže u identifikovanju potencijalnih problema ili prepreka pre nego što se ulože značajnija sredstva u razvoj i lansiranje proizvoda.
Konačno, validacija s potencijalnim kupcima nije jednokratan događaj, već kontinuirani proces koji omogućava stalno poboljšanje i usklađivanje proizvoda ili usluga s dinamičnim tržišnim zahtevima.
Većina srednjoškolaca u Srbiji, kako se čini, godinama upisuje popularne fakultete kao što su to Elektrotehnički fakultet i Fakultet organizacionih nauka ili privatne visokoškolske ustanove koje školuju programere i IT menadžere.
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće
registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili
nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji,
etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne
predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.
U svetu nekretnina, gde biznis izdavanja stanova ulazi u šestu brzinu, paralalno sa tim sve popularniji su poslovi čišćenja stambenih ili poslovnih prostora. Sa sve većim brojem stanova koji se izdaju, preduzetnici koji se bave uslugom održavanja, odnosno čišćenja, vide priliku za rast i širenje svog poslovanja.
Sramna scena zabeležena je u Zemunu, gde je jedna starija sugrađanka morala peške da se probija kroz gužvu, budući da saobraćaj nije funkcionisao na mestu gde su se blokaderi okupili.
Poznati biznismen Branko Babić, koji je poslednjih meseci ozbiljno nagazio blokadere i zadao im velike muke na društvenim mrežama jer razobličava njihove laži, ali i namere u rušenju Srbije, ponovo je na duhoviti način opleo po nekadašnjem košarkašu, a sada zgubidanu broj jedan Vladimiru Štimcu.
Favorizovanje Albanije u procesu proširenja EU je potpuno neprihvatljivo, kaže šef poslaničke grupe Slobodarske stranke Austrije (FPO) u bečkom parlamentu Maksimilijan Kraus i ukazao da EU na Srbiju vrši pritisak jer ne želi da se priključi "ludilu sankcija".
Napadi na sve koji podržavaju aktuelnu politiku, napredak Srbije, rad institucija, nastavak školovanja đaka i studenata i prestanak svih blokada nastavljaju se, jer oni, kao tzv. "ćaciji", predstavljaju suprotnost "blokaderima".
U Šidu se održava veliki skup građana protiv blokada gde se trenutno nalazi preko dve hiljade ljudi ali taj broj se konstantno povećava, dok je sa druge strane okupljeno jedva 100 aktivista blokaderskog pokreta koji se razilaze i broj se vidno smanjuje.
Tajno novinarsko udruženje Informera uspelo je da uđe u trag i lažnom revolucionaru Aleksandru Jovanoviću Ćuti koga smo uhvatili na jednom protestu, gde je samozadovoljno pozirao pred TV kamerama.
Šesta epizoda Informerovog TV spektakla “Na merama”, koja se emituje večeras od 20h, otkriće vam zašto je “žuti političar” Borko Stefanović dobio “titulu” “Pakleni vozač”, šta u teretani radi Borkov partijski šef i tajkun Dragan Đilas, gde posle Skupštine odlazi njihova stranačka drugarica Marinika Tepić…
Prošle sedmice u popularnoj Informerovoj TV emisiji "Na merama" mogli ste, između ostalog, da vidite, kako biznismen iz Ratkova Branko Babić sa Draganom J. Vučićevićem dogovara kupovinu medija Junajted grupe, šta na pijaci pazari ministarka Milica Đurđević Stamenkovski, kakve turustičke aranžmane merka poslanica-blokaderka Biljana Đorđević, gde penzionerske dane provodi nekadašnji lider SPO-a Vuk Drašković…
Gosti Info jutra Nikola Rađen, bivši vaterpolista, Dragan Vasiljković, fondacija "Kapetan Dragan" i Branko Babić, biznismen komentarisali su uvrede na račun Srba koje dolaze iz regiona.
Nenad K. (30) koji je pogođen sa više hitaca u restoranu "Durmitor" na Novom Beogradu prebačen je sa teškim povredama u operacionu salu u Urgentnom centru!
U Beogradu su večeras uhapšeni Vladimir Ulama (32) i Igor Tomašević (28), članovi visokorizične organizovane kriminalne grupe iz Crne Gore "škaljarci" za kojima je NCB Interpola Podgorica raspisao međunarodne poternice, saopštila je Uprava policije.
Predsednik SAD Donald Tramp kritikovao je novinarku Kejtlin Kolin iz Si-En-Ena zbog pitanja o povećanju troškova nove Balne dvorane Bele kuće, nazivajući je „glupom i gadnom“ i označivši Si-En-En kao „lažne vesti“.
Grčka policija i lokalne vlasti razotkrile su organizovanu mrežu koja je žene iz Ukrajine, Rumunije, Moldavije, Gruzije i Albanije eksploatisala kao donorke jajnih ćelija i surogat majke, pod lažnim obećanjima o boljem životu.
Berlinskoj policiji će biti dozvoljeno da tajno ulazi u privatne domove radi instaliranja špijunskog softvera, nakon što je Predstavnički dom odobrio izmene gradskog zakona o policiji.
Penzionisani britanski državni službenik Derek Riči (63) suočava se sa prinudnim povraćajem 28.640 evra preplaćenih penzijskih davanja, koja je primao u prethodnih 11 godina na osnovu pogrešnog obračuna iz 2014. godine, saopštile su nadležne službe.
Na ulicama Atine i Soluna održani su marševi i skupovi u znak sećanja na Aleksandrosa Grigoropulosa, tinejdžera ubijenog 2008. godine od strane policijskog specijalca.
Književnik Radivoj Raša Popov je pre 11 godina doživeo veliku neprijatnost kada su ga napala dvojica maloletnika koji su mu oteli novac, a onda pokušali i da provale u njegov stan.
Iako kalendarska zima još nije stigla, dani su već izuzetno hladni, što osećaju i naši kućni ljubimci, uprkos svom krznu, a stručnjaci su posebno izdvojili pet rasa.
Na svom Instagram profilu, popularni lekar i nutricionista dr Poma nedavno je objavio listu ulja za koja smatra da su najzdravijim izborima u ishrani. Istakao je tri namirnice: goveđi loj, ulje oraha makadamije i kokosovo ulje.
Ako tražite jednostavnu, ukusnu i posnu torta koja se ne peče, onda je posna pesak torta idealan izbor. Kombinacija namirnica dovešće vas do najboljeg užitka posle kog će svako tražiti parče više.
Dani kada ste morali da pitate za šifru ili tražite papirić zalepljen na ruteru polako odlaze u prošlost. Zahvaljujući savremenim opcijama povezivanja, sada možete pristupiti WiFi mreži bez ikakvog kucanja lozinke.
Pravila drugog kruga "Zvezda Granda" razlikuju se od onih u prvom, a voditelj Voja Nedeljković objasnio je koncept koji će važiti u narednim emisijama.
Pevačica Suzana Jovanović otkrila je za Informer da će se Lepa Brena pojaviti u dokumentarnom filmu o pokojnom kreativnom direktoru Granda Saši Popoviću.
Imate mišljenje?
Ukoliko želite da ostavite komentar, kliknite na dugme.
Ostavite komentar