• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer

Izvor: Informer

07.08.2024

18:49

Ovako će izgledati nova železnička stanica u Vrbasu! Do kraja godine brzim vozom od Beograda do Subotice

Vojvodina uživo

Vesti

Ovako će izgledati nova železnička stanica u Vrbasu! Do kraja godine brzim vozom od Beograda do Subotice

Podeli vest

Predsednik Aleksandar Vučić večeras obilazi završne radove na železničkoj stanici Vrbas Nova.

Ova stanica deo je infrastrukture brze pruge Beograd - Novi Sad - Subotica.

Prvi voz prošao jе kroz Vrbas 27. fеbruara 1883. na tada izgrađеnoj pruzi Budimpеšta-Zеmun.

Foto: informer.rs

 

- Zgrada starе Žеlеzničkе stanicе završеna jе 1884. i poslе Vеlikog bačkog kanala, puštеnog u upotrеbu 1802. godinе, bila jе drugi bitan infrastrukturni objеkat za Vrbas. Kanal jе doprinеo privrеdnom razvoju, olakšavajući transport robе, a dolaskom žеlеznicе naprеdak jе bio duplo brži. Kako onda, tako i danas - rekao je ministar Goran Vеsić.

Foto: informer.rs

 

Na pruzi za velike brzine od Novog Sada do Subotice neće biti putnih prelaza – zbog čega je izgrađen veliki broj podvožnjaka i nadvožnjaka. Uporedo se radi na rekonstrukciji postojećih i grade tri nove železničke stanice – Vrbas, Rumenka i Lovćenac.

Od 58 objekata koji će biti izgrađeni na 108 kilometara deonice pruge od Novog Sada do Subotice – vijadukt u Vrbasu, koji se nalazi na samoj sredini je najveći, najkompleksniji, sa dužinom od gotovo kilometar i po.

- Vijadukt je bio najveći izazov. Zbog dinamike smo povećali broj skela, oplata i slično. Na vijaduktu još treba da se završi hidroizolacija i mislim da ćemo početkom aprila imati preduslove da položimo kolosek - dodaje Jang Guanling.

Radovi na pruzi za velike brzine od Novog Sada do Subotice napreduju brže nego što je planirano, kažu investitor i izvođači radova.

Predviđaju da bi već u decembru mogao da bude uspostavljen redovan železnički saobraćaj između Beograda i najsevernijeg grada u Srbiji.

Izgradnja pruge Novi Sad - Subotica za brzinu do 200 kilometara na sat obavlja se predviđenom dinamikom, a radovi na celoj dužini pruge organizovani su u tri smene.

Foto: Tanjug

 

Investitor očekuje da bi već u decembru mogao da bude uspostavljen redovan železnički saobraćaj. Prugom između Novog Sada i Subotice putovanje bi trajalo 42, a od Beograda do Subotice oko 70 minuta.

- Plan je da već u septembru krenu ozbiljna testiranja, da pre toga bude završena pruga u građevinskom smislu, da izvođači radova obave svoja testiranja i da onda već u septembru dođu specijalni vozovi koji će testirati ispravnost pruge i kvalitet izvršenog posla - ističe Nenad Stanisavljević iz Infrastruktura železnice Srbije.

 

Postovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

Politika

TV

Hronika

JOŠ Hronika VESTI

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set