• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer

Izvor: Informer/RTS

31.08.2024

10:47

Bezbednost je najveća briga - Od promene zakona kažnjeno više od 600 vozača električnih trotineta!

Tanjug

Vesti

Bezbednost je najveća briga - Od promene zakona kažnjeno više od 600 vozača električnih trotineta!

Podeli vest

Pre više od dva meseca električni trotineti su i zvanično postali prevozno sredstvo koje mora da se kreće kolovozom i koje kontroliše saobraćajna policija. Međutim, oni koji ih voze tvrde da se na kolovozu ne osećaju bezbedno, a analize pokazuju da većih nezgoda nije bilo.

Od 16. juna, od kada je vožnja električnih trotineta uređena dopunama zakona o bezbednosti saobraćaja, pripadnici saobraćajne policije kaznili su više od 600 vozača.

Skoro 50 odsto kažnjenih nepropisno se kretalo kolovozom, prevozili su još jednu osobu ili nisu imali svetloodbojni prsluk. Najviše prekršaja napravljeno je u Beogradu i Novom Sadu.

- Dosadašnjim radom saobraćajne policije, konkretno u Novom Sadu, otkriveno je oko 400 saobraćajnih prekršaja od kojih je oko 73 odsto zbog neposedovanja kacige. Isto tako, veliki procenat, 23 odsto je onih koji nemaju nalepnicu. Zato je apel našim sugrađanima da nose kacigu kako bi bili bezbedniji, ali isto tako i da označe svoje trotinete kako bi imali regularno pravo da učestvuju u saobraćaju - rekao je Milan Ilić iz Agencije za bezbednost saobraćaja.

Foto: Shutterstock

 

Od 15. juna zabranjena je i vožnja trotineta trotoarom, ali kažu da se, na desnoj strani kolovoza, kuda smeju da voze, ne osećaju bezbedno. 

- U zakonu je zabranjeno da se vozi trotoarom ali u praksi mi ne smatramo da je to previše primenjivo više zbog bezbednosti vozača, ne osećamo se bezbedno da se vozimo desnom stranom kolovoza, prosto jer onda više ništa nije u našim rukama već je u rukama vozača automobila koji su u sve većoj meri na telefonima i jednostavno ne obraćaju pažnju na druge učesnike saobraćaju - naveo je Nikola Grujović, vozač trotineta i vlasnik servisa za trotinete.

I pešaci i vozači trotineta se žale na bezbednost

Iako se i pešaci i vozači trotineta žale na bezbednost, analize pokazuju da većih nezgoda nije bilo.

- Automobili prilikom isparkiravanja unazad ne vide trotinet da se približava i onda ga udaraju, trotinetaši onda napuštaju trotinet i odskaču sa strane i onda se trotinet  podvlači pod automobil gde dolazi do krivljenja viljuške itd - rekao je Grujović.

Inače, Agencija za bezbednost saobraćaja do sada je u celoj Srbiji izdala više od 10.000 nalepnica, u Beogradu 3.600, Novom Sadu 2.700. Nalepnicu mogu dobiti samo trotineti, čija je snaga do 0,6 kilovata, težina do 35 kilograma i ne smeju da se kreću brzinom većom od 25 kilometara na čas.

Postovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

Politika

TV

Hronika

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set