Nova pravila za putnike! Stupaju na snagu 10. novembra - Ovo morate znati!
Podeli vest
Direktor Nacionalne asocijacije turističkih agencija Srbije (YUTA) Aleksandar Seničić izjavio je danas da će EES sistem (Entry/Exit System) ulazak/izlazak sistem koji bi trebalo da stupi na snagu 10. novembra, biti obavezujući za sve koji putuju u zemlje EU iz zemalja kojima nisu potrebne vize za ulazak u EU.
Kako je objasnio, za svaki ulazak u EU od 10. novembra pa sve do polovine sledeće godine do kada će na snazi biti EES sistem, putnici će morati putem aplikacije da upišu svoje osnovne podatke, broj pasoša, datum ulaska i datum islaska iz EU.
Prema informacijama Uprave granične Policije RS, na putničkim terminalima naših graničnih prelaza, nema zadržavanja vozila, a teretna vozila najduže čekaju na Horgošu i to do šest sati.
Stršljeni su ove godine u Srbiji veoma aktivni, a kada dođu u kontakt sa njima sugrađani najčešće u pomoć zovu iskusne lovce na opasne insekte koji se hvataju sa njima u koštac. Postoji nekoliko načina na koje možemo da ih se rešimo i sami, pre dolaska profesionalaca. Ipak, iskusni lovci upozoravaju da treba biti vrlo oprezan, jer samo jedan ubod stršljena može biti smrtonosan.
03.09.2024
16:02
Seničić kaže da će se zahtevati i biometrijski podaci, i dodaje da obzirom da većina ljudi ne poseduje skenere da mogu sami da uzmu svoje otiske i biometrijski nalaz lica, to će se raditi kod ulaska na teritoriju EU, što će verovatno prouzrokovati veće gužve na graničnim prelazima.
- Iako će ovo menjati pečate, to neće trajati predugo, verujemo da par desetina sekundi to može da se završi i to će se formirati kao vaš fajl. Sistem ETIAS kreće tek sredinom sledeće godine i on je nešto drugačiji. Ako putujemo od novembra do maja, svaku put pred polazak na put ćemo morati da se registrujemo kada ulazimo, gde ulazimo i odakle izlazimo iz EU - naveo je on.
Od 15. juna ove godine za vozače električnih trotineta obavezna je registraciona nalepnica ali dok policija još uvek muku muči sa onim vozačima koji ne koriste ni zaštitnu kacigu, pojavila se jedna sasvim nova opasnost na ulicama.
Dok se učenici osnovnih i srednjih škola u Srbiji i njihovi roditelji pitaju da li zbog vrućina moraju striktno da poštuju dres kod ili postoji, barem ove sedmice dok ne stigne zahlađenje, „gledanje kroz prste“ kada je oblačenje u pitanju, s obzirom da škole nisu klimatizovane i da sparina i visoke temperature otežavaju nastavu, u Bosni i Hercegovini je odložen početak školske godine.
03.09.2024
14:07
Seničić je istakao da je ovaj sistem uveden radi bolje kontrole boravka, izlaska i ulaska u zemlje EU jer se uočilo da veliki broj ljudi boravi u EU daleko duže od dozvoljenih 90 dana u toku jedne kalendarske godine.
Foto: Shutterstock
Kako je naveo, od maja sledeće godine bi trebalo da stupi na snagu ETIAS sistem koji se najavljuje poslednje četiri godine, napomenuvši da ni jedan od ova dva sistema nije zamena za vizu.
Prema njegovim rečima, obaveznost ETIAS sistema neće stupiti na snagu od dana primenjivanja, odnosno ukoliko on bude stupio na snagu u maju, do novembra neće biti obavezan za svakoga ko bude želeo da putuje.
- Ukoliko to ne uradite pre polaska u EU, onda ćete na samom graničnom prelazu moći da unesete sve te podatke u aplikaciju. Ono što je razlika jeste da je ovo dozvola za ulazak u EU, koštaće sedam evra i plaća se jednokratno, vezuje se za ime, prezime i pasoš putnika koji putuje u EU. On važi maksimalno tri godine, odnosno do isteka pasoša - objasnio je on.
Seničić napominje da i jedan i drugi sistem ne znače da je putniku na taj način omogućen ulazak u EU bez ikakvih uslova, odnosno da će na graničnom prelazu i dalje granična policija moći da zabrani ulazak u EU ukoliko putnik ima kriminalnu prošlost ili je imao određene nedozvoljene aktivnosti u zemljama EU.
Kada je reč o neplaćenim saobraćajnim prekršajima, direktor YUTA kaže da oni takođe mogu da izazovu da putnik ne dobije dozvolu za ulazak u EU, napomenuvši da Srbija već sada ima potpisan ugovor sa velikim brojem zemalja EU koje su ovlastile jedan broj advokatskih kancelarija u Srbiji koje će ići na naplatu tih kazni.
Foto: Shutterstock
Seničić savetuje da svi oni koji su dobili kaznu a nisu je platili na vreme, to urade kako ne bi sebi napravili problem da budu vraćeni sa graničnih prelaza.
- Instant aplikacija u ETIAS sistemu koji će krenuti od maja, kada je napravimo predlog je da svi oni koji imaju nameru da u naredne tri godine putuju, čim krene sa prijavom ovaj sistem se odmah apliciraju, plate i onda su mirni naredne tri godine. Biće izuzeti od plaćanja deca mlađa od 18 godina i stariji od 70 godina. U slučaju odlaska na operaciju ili nekih pravnih radnji u zemljama EU moraćemo da se evidentiramo, ali ćemo dobiti tzv. jednokratni ulaz u tu određenu državu - izjavio je on.
Komentarišući odluku Evropske komisije o ograničenju količine tečnosti koju putnici mogu da ponesu u ručnom prtljagu na aerodromima u EU na 100 mililitara za svaki pojedinačni prtljag, Seničić je rekao da su ova nova pravila uvedena iz razloga bezbednosti, odnosno da se došlo do zaključka da su i te male količine do 100 mililitara koje su mogle da se unesu u određenim bočicama u neograničenim količinama, dovele do nekih nebezbednih situacija.
Dodaje da ova nova pravila znače da se može poneti u ručnom prtljagu samo jedna bočica od 100 mililitara.
- Neće tu biti nekih popusta, barem ne u narednih par meseci kada će se ponovo ta situacija sagledati iz svih uglova i videti da li ćemo se vratiti na stara pravila ili će nova pravila ostati i ubuduće - ocenio je on.
Seničić je istakao da ta ograničenja utiču samo na ručni prtljag putnika koji se unosi u avion, a da sve ostalo što je i do sada moglo da se unese u kofer ostaje nepromenjeno.
- Oni su u jednom trenutku ograničili na 100 mililitara, a onda smo imali mogućnost da neograničeno puta 100 mililitara nečega nosimo. Očigledno je bilo situacija koje su se pokazale rizičnim, skeneri nisu bili u stanju da procene opasnost tih materija. Sad se radi na novim skenerima i sistemima koji će moći to drugačije da obezbede - objasnio je on.
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće
registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili
nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji,
etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne
predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.
Prema informacijama Uprave granične Policije RS, na putničkim terminalima naših graničnih prelaza, nema zadržavanja vozila, a teretna vozila najduže čekaju na Horgošu i to do šest sati.
Ruski sistem protivvazdušne odbrane S-400 nadmašuje američki Patriot po mobilnosti i raznovrsnosti ciljeva, navodi se u analizi Centra za analizu svetske trgovine oružjem (CAMTO) u ruskom časopisu Nacionalna odbrana.
Rat između blokadera i opozicije ušao je u novu, radikalnu fazu i više se ne zna ko je protiv koga. Izborni krah na lokalnim izborima u Negotinu, Sečnju i Mionici do koske je ogolio pravo stanje stvari unutar blokaderskog pokreta i na površinu izbacio blato u koje su blokaderi u proteklih 13 meseci pokušali da gurnu celu Srbiju.
Stravičan slučaj maloletnog Vuka R. (13) iz Kraljeva, kog je fizički i verbalno zlostavljala grupa vršnjaka iz škole, bacavši na njega petarde i trerajući ga da ulazi u reku Ibar i viče: "Ja sam Ćaci", pokazuje šta je našem društvu u poslednjih godinu dana uradila blokaderdska fašistička ideologija.
Posle 18 godina, klupko oko prodaje NIS-a se odmotava, ali učesnici te sramne odluke upetljali su se u sopstvene laži, pa se više ne zna ni ko pije, ni ko plaća.
Šesta epizoda Informerovog TV spektakla “Na merama”, koja se emituje večeras od 20h, otkriće vam zašto je “žuti političar” Borko Stefanović dobio “titulu” “Pakleni vozač”, šta u teretani radi Borkov partijski šef i tajkun Dragan Đilas, gde posle Skupštine odlazi njihova stranačka drugarica Marinika Tepić…
Prošle sedmice u popularnoj Informerovoj TV emisiji "Na merama" mogli ste, između ostalog, da vidite, kako biznismen iz Ratkova Branko Babić sa Draganom J. Vučićevićem dogovara kupovinu medija Junajted grupe, šta na pijaci pazari ministarka Milica Đurđević Stamenkovski, kakve turustičke aranžmane merka poslanica-blokaderka Biljana Đorđević, gde penzionerske dane provodi nekadašnji lider SPO-a Vuk Drašković…
Gosti Info jutra Nikola Rađen, bivši vaterpolista, Dragan Vasiljković, fondacija "Kapetan Dragan" i Branko Babić, biznismen komentarisali su uvrede na račun Srba koje dolaze iz regiona.
Zaposleni i učenici Tehničke škole "Ivan Sarić" iz Subotice potresnim rečima oprostili su se od svog učenika (15) čije telo je pronađeno u automobilu koji je bio u garaži porodične kuće.
Čačak je potresao jeziv masakr u jednoj porodičnoj kući, a u kojoj su pronađena tela majke, oca i sina. Komšije stradalih otvorile su dušu za Informer.
Tokom sledeće nedelje, vojni objekti u Ukrajini biće napadnuti kao odmazda za napad dronom na soliter u Groznom, izjavio je danas lider Čečenije Ramzan Kadirov.
Kao odgovor na napade Ukrajine, ruska vojska je pokrenula masovni udar raketama "Kinžal" na ukrajinske vojno-industrijske komplekse i energetska postrojenja, saopštilo je rusko ministarstvo odbrane.
Najmanje 11 osoba je ubijeno, a više od deset povređeno u masovnoj pucnjavi u hostelu u Ateridžvilu, u blizini Pretorije, saopštila je južnoafrička policija.
Književnik Radivoj Raša Popov je pre 11 godina doživeo veliku neprijatnost kada su ga napala dvojica maloletnika koji su mu oteli novac, a onda pokušali i da provale u njegov stan.
Vlasnica mačke Nikola (24) želela je da proveri da li se njena ljubimica Mila smirila i naučila da se ne igra jelkom, ali je eksperiment propao za svega nekoliko minuta.
Privatni detektiv Rejmond Rano, koji više od 30 godina prati bračna neverstva, tvrdi da postoji jedan vrlo jasan znak koji često otkriva muškarce koji varaju, a to je stanje njihovog automobila.
Fejsbuk Dejting poslednjih meseci privlači sve više pažnje, ali mlađi korisnici i dalje teško dolaze do mečeva. Starija publika mnogo bolje koristi ovu opciju, dok mladi sve češće prelaze na druge aplikacije.
Veljko Kuzmančević, suprug modne dizajnerke Verice Rakočević, ispričao je kako se odrekao potomstva i da nakon očeve smrti nikada nije posetio njegov grob.
Imate mišljenje?
Ukoliko želite da ostavite komentar, kliknite na dugme.
Ostavite komentar