Bliži se kraj povoljnim putovanjima? Niskobudžetne avio-kompanije polako podižu cene: Nećete verovati šta sve naplaćuju!
Podeli vest
Prošlo je više od 50 godina otkako su niskotarifne avio-kompanije nepovratno promenile način na koji putujemo, otvarajući nove gradove i zemlje po pristupačnim cenama.
Danas, niskotarifne avio-kompanije žele da se dalje šire, ali način na koji posluju uveliko se razlikuje na obe strane Atlantika, tražeći nove tokove prihoda na različite načine.
Avionom "Er Srbija" je iz Bejruta u Beograd vraćeno 85 odraslih putnika i tri bebe. Kapetan erbasa Nemanja Janjatović i erbas ispitivač Goran Nižić pilotirali su tim avionom. Za RTS kažu da je let bio jedan od najtežih u njihovim karijerama. Ističu da su im putnici pri ulasku u avion rekli da su jedva čekali da ih vide i da čuju srpski jezik.
Od 1. novembra na beogradskom aerodromu “Nikola Tesla” počeće da rade automatski čitači pasoša koji će putnicima omogućiti da brže prolaze pasošku kontrolu, izjavio je danas ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić i dodao da se očekuje da će sledeće godine na tom aerodromu biti uvedeno i automatsko čekiranje.
11.10.2024
10:15
Dodatne usluge, često plaćene po „biber” cenama, zaštitni su znak evropskih budžetskih avio-kompanija. Easijet već godinama prodaje ekspresno ukrcavanje i sve dodatke poput dodatnog prostora za noge, a ovi dodaci ponekad mogu da iznose više od 50 odsto prvobitne cene karte.
Njegov rival, Rajaner, koji je svojevremeno dospeo na naslovne strane kada je najavio planove da putnicima naplaćuje korišćenje toaleta, zarađivao je u proseku 24 evra po putniku od doplata u drugom kvartalu 2023. godine, što je povećanje od 10 odsto (prosečna cena avionske karte je nešto više od 40 evra u Evropi).
Iva Živković iz Beograda, diplomirani inženjer konjarstva, pretočila je svoj dečji san u javu, kupovinom imanja i selidbom u novovaroško selo Amzići, gde je, kako kaže, obezbedila sebi i svojim konjima zdrav život.
Smrtonosniji od skoro bilo kog drugog virusa, podmukliji od ebole. Marburg virus se proširio u Ruandi, a strahuje se da bi zaraza mogla da stigne i u Evropu. Međutim, malo ko zna da su lekari u Srbiji još pre 50 godina uspeli da se izbore sa njim.
11.10.2024
09:46
Jedna velika razlika između Evrope i SAD je u tome što u SAD niskotarifni prevoznici uglavnom rade sa istih aerodroma kao i stari prevoznici, tako da je razlika u troškovima između njih manja, recimo 20 do 30 odsto manja. U Evropi, troškovi ponekad mogu biti i do 50 odsto niži kada niskotarifne avio-kompanije rade sa manjih aerodroma sa nižim troškovima.
Postoji i veće tržište koje treba istražiti u Evropi, posebno u novim afričkim gradovima. Kako avioni postaju efikasniji, avio kompanije mogu da prime putnike u različitim konfiguracijama po nižim troškovima. A domet se takođe povećava. Niskotarifna avio-kompanija Viz er planira da 2025. uvede u svoju flotu Airbus A321KSLR, koji može da leti od Getvika do Džede ili Abu Dabija za nešto više od 160 evra u jednom pravcu, prenosi BizPortal.
Posao nije u potpunosti dugotrajan, ali će pomoći aviokompaniji ako avion koji je ranije bio parkiran sada putuje preko noći pun putnika do svog odredišta.
I Rajaner i Easijet su takođe uspešno proširili svoj domet na tržište paket aranžmana. Easijet Holidais, koji nudi kombinaciju jeftinih letova, hotelskih soba i izleta, pokrenut je 2022. godine i očekuje da će do 2024. godine ostvariti profit od 180 miliona funti. Rajaner je potpisao ugovore sa 12 turoperatora u proteklih 12 meseci, a kupci su dodali Tui i Ekpedia na svoj postojeći paket jeftine avionske karte. Lako je za putnike koji imaju veću finansijsku zaštitu tako što rezervišu preko jednog garantovanog provajdera u slučaju da bilo koji deo njihovog odmora bude otkazan.
Američki niskotarifni prevoznici imitiraju tradicionalne avio-kompanije
Standardni model za niskotarifne avio-kompanije uključuje ponudu jeftinijeg sedišta od avio-kompanija sa punom uslugom, a zatim nudi opcione plaćene dodatke, kao što su izbor sedišta ili dodatni prtljag. U SAD su velike avio-kompanije kopirale niskotarifne avio-kompanije, ali nakon pandemije stvari su se preokrenule.
Sada, niskotarifne avio-kompanije promovišu paket karte, omogućavajući putnicima da se ukrcaju sa težim i većim ručnim torbama i sa izborom sedišta uključenim u osnovnu cenu.
Spirit Airlines ima opciju, na primer, koja uključuje piće, grickalice, čak i ViFi. Kupci koji putuju sa Frontier Airlines-om sada mogu izabrati da srednje sedište ostane slobodno, ako putnik više voli više prostora. Southvest Airlines, koji je godinama imao opciju otvorenih sedišta, nedavno je najavio da će uvesti plaćena dodeljena sedišta i dati više od jedne trećine svojih aviona skupljim opcijama sedišta sa dodatnim prostorom za noge.
Prema Blumbergu, tri najveća prevoznika u SAD, United, American i Delta, zarađuju mnogo novca ubeđujući svoje putnike da ‘kupe’ poboljšanu kategoriju karata. Za American Airlines, 10 odsto prihoda u prvoj polovini 2023. došlo je od kupaca koji rade upravo to, prenosi BizPortal.
Ljudi su sada možda malo otvoreniji da plate više za all-inclusive karte na niskotarifnim avio-kompanijama. S jedne strane, veliki broj ljudi se penzionisao tokom pandemije i želi da putuje u boljim uslovima. S druge strane, generacija Z i milenijalci su spremni da plate više za bolji kvalitet i iskustvo.
Insajderi iz industrije veruju da avio-kompanije traže pravu kombinaciju osnovne ekonomije i skupljih premijum opcija na istom letu — recite za svakog ponešto. Junajted, Amerika i Delta mogu da odluče koliko jeftinih sedišta da prodaju po letu i da ih cene u skladu sa tim na osnovu broja drugih sedišta koja su prodali, što je teže postići za budžetski model.
Tradicionalne avio-kompanije takođe imaju prednost u odnosu na niskotarifne avio-kompanije kada nude sedišta, jer putnici lako mogu imati koristi od boljih programa lojalnosti i uživati u besplatnim grickalicama i pićima tokom leta.
Ipak, na kraju dana, niskotarifne avio-kompanije u SAD nemaju drugog izbora osim da ponude napredna sedišta. Džon Grant iz OAG-a, globalne kompanije za putne podatke, kaže da akcionari zahtevaju više prihoda i da je tržište previše zrelo da bi radilo bilo šta drugo. AmeRikini budžetski prevoznici ne mogu dalje da rastu, kaže Grant, jer su avio-kompanije istražile svaki grad i trebaju im novi načini za generisanje prihoda.
„Osvetnička putovanja“ susreću se sa krizom troškova života
U današnjoj finansijskoj klimi, porodice traže više osiguranja od neočekivanih događaja. Naslovi sugerišu da je nebo puno ljudi na „osvetničkim“ putovanjima nadoknađujući izgubljeno vreme putovanja od pandemije, ali rastuća kriza troškova života koja se akutno oseća u mnogim regionima možda je umanjila očekivane profite avio-kompanija.
Džon Grant iz OAG-a veruje da će rezultati za 2024. nastaviti da pokazuju snažnu godinu za mnoge aviokompanije, iako manje profitabilnu od 2023. godine.
Za 2025. godinu, Grant predviđa blaži pad nego što bi se moglo dogoditi zbog optimizma u pogledu cena goriva, pod uslovom da avio-kompanije mogu da kontrolišu kapacitet.
Pored toga, avio kompanije moraju da se pozabave drugim rizicima, ne samo onima koji se odnose na gorivo i klimatske promene. Zbog nedostatka investicija, infrastruktura škripi širom EU i SAD, a nedostaje i pilota i kontrolora letenja.
Ipak, jasno je da javnost još nije odljubila letenje, a niskotarifne avio-kompanije nisu završene; oni samo menjaju svoje poslovne modele da bi se nosili sa promenljivim potrebama putnika, piše BizPortal.
Iz AMSS upozoravaju da prolazno naoblačenje i kratkotrajni pljuskovi danas mogu da otežaju vožnju, pa samim tim i savetuju vozače da voze opreznije, obrate pažnju na stanje kolovoza i budu strpljivi na mestima gde su u toku izmene i radovi na putu.
Evropska komisija donela je odluku da odloži uvođenje sistema ulaska i izlaska na spoljnim granicama Evropske unije (EES), koji je trebalo da počne da radi 10. novembra, saopštila je danas komesarka EU za unutrašnje poslove Ilva Johanson.
Novi Zakon o planiranju i izgradnji omogućiće rešavanje problema i transparetnost procesa u toj oblasti, veće učešće javnosti i ubrzavanje procedura što će omogućiti da se nastavi trend rasta u građevinarstvu koje je veoma važno za dalji razvoj i napredak Srbije, izjavio je danas ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić.
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće
registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili
nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji,
etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne
predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.
Avionom "Er Srbija" je iz Bejruta u Beograd vraćeno 85 odraslih putnika i tri bebe. Kapetan erbasa Nemanja Janjatović i erbas ispitivač Goran Nižić pilotirali su tim avionom. Za RTS kažu da je let bio jedan od najtežih u njihovim karijerama. Ističu da su im putnici pri ulasku u avion rekli da su jedva čekali da ih vide i da čuju srpski jezik.
Na opozicionom mitingu u Tbilisiju primećeni su pojedinci sa simbolima „Gruzijske nacionalne legije“, grupe koja deluje u okviru Oružanih snaga Ukrajine i koja je u Rusiji označena kao teroristička organizacija.
Vašington pažljivo prati predsedničke izbore u Rumuniji, ističući da bi odustajanje te zemlje od prozapadnog pravca moglo negativno uticati na bezbednosne veze sa Sjedinjenim Američkim Državama i smanjiti američke investicije, izjavio je portparol Stejt departmenta Metju Miler.
Sinoć se među „omladinskim“ aktivistima Dragana Đilasa proširio snimak međusobnog fizičkog obračuna predvodnika njima suprotstavljene organizacije „Borba“, koja deluje po direktivama Miroslava Aleksića i Zeleno-levog fronta.
Glasanje o poverenju gradonačelniku Novog Sada Milanu Đuriću u lokalnom parlamentu, u kojem je dvoje odbornika opozicije podržalo aktuelnog prvog čoveka grada, izazvalo je opšte rasulo u opoziciji!
Emisija "Rat uživo" na Informer televiziji bavila se alamantnom situacijom u Republici Srpskoj nakon što je premijer privremenih prištinskih institucija Aljbin Kurti došao u posetu zvaničnicima i dobio kratkoročnu vizu.
Emisija "Otvoreni studio" na Informer televiziji bavila se gorućim temama koje okupiraju čitav svet, a ove večeri napravljena je validna paralela između situacije koja okupira naše podneblje, ali i čitav svet.
Gosti emisije "INFO DAN" na Informer TV koju vodi Dejana Kljajić bili su politički analitičar Stevica Deđanski i potpredsednik GO SPS Aleksandar Antić koji su govorili o tome da je cilj opozicije da dođe na vlast preko ulice.
Gost "Info jutra" na TV Informer bio je teolog Miloš Stojković koji je rekao da opozicija uz pomoć Zapada hoće da sruši predsednika Srbije Aleksandra Vučića i da se zato dešavaju nasilni protesti po Srbiji.
Alija Balijagić još uvek je u pritvoru u Srbiji, a još uvek se čeka odluka da li će i kada biti izručen Crnoj Gori, gde će mu se suditi za dvostruko ubistvo u selu Sokolac.
Ismail G. (55) iz Beograda uhapšen je krajem novembra zbog sumnje da je pune četiri godine silovao maloletnu ćerku S. J. (17) u porodičnoj kući u beogradskom naselju Mirijevo!
Porodica Matijasa Lesora uživa ogromno poštovanje među navijačima Partizana, a sina Matsona obožavaju svi što se videlo večeras u Beogradskoj areni. Naslednik francuskog košarkaša je nakon utakmice bio zvezda večerai u hodnicima kultne dvorane.
Koškarkaši Partizana savladali su Panatinaikos sa 91:73 u 14. kolu Evrolige i tako su Erginu Atamanu naneli najteži poraz od kako je seo na klupu "zelenih". Navijače grčkog kluba posebno boli činjenica da rekord još uvek drži drugi srpski klub - Crvena zvezda, koja je 2021. godile slavila sa 81:48!
Košarkaši Partizana su nakon pobede nad Panatinaikosom na skoru od šest trijumfa i osam poraza i nalaze sa na 13. mestu Evrolige, odmah iza Crvene zvezde, koja ima utakmicu manje.
Francuski košarkaš - Frenk Nilikina, naučio je navijačke pesme Partizana, a nakon pobede nad Panatinaikosom rešio je da pokaže svoje znanje i povede navijanje.
Trener Partizana, Željko Obradović, rekao je da je Vanja Marinković možda i najzaslužniji za pobedu nad Panatinaikosom, ne samo zbog tri uzastopne pogođene trojke u prvom poluvremenu, već i zbog granitne odbrane na Kendriku Nanu.
Ruski ministar spoljnih poslova Sergej Lavrov izjavio je danas da Rusija ne želi nikoga da napadne, već da su Sjedinjene Američke Države napale Rusiju "rukama ukrajinskog režima".
Kampanja za predsedničke izbore u Rumuniji je praćena neviđenim naletom antiruske histerije, navodi se u komentaru zvanične predstavnice ruskog Ministarstva spoljnih poslova Marije Zaharove.
Vazduhoplovstvo Sjedinjenih Država odlučilo je da vrati u službu dva teška bombardera Rockwell B-1 Lancer. Posle 20 godina opet pokrenuta akcija vraćanja aviona u flotu. Avioni su u dva talasa povlačeni iz službe, kada su ih zamenili savremeniji B-2.
Glavobolje su česte i obično bezopasne, ali u nekim slučajevima mogu ukazivati na ozbiljne zdravstvene probleme poput raka ili krvarenja u mozgu. Stručnjaci upozoravaju na važnost praćenja promena u prirodi i intenzitetu bola, jer iznenadne, jake glavobolje mogu biti znak ozbiljnih stanja.
Za one koji traže uzbuđenje van spavaće sobe, donosimo tri najzabavnija javna mesta za seks! Otkrijte lokacije koje podižu adrenalin i učinite svoje intimne trenutke nezaboravnim.
Zdravko Čolić je iznenadio sve, posebno pripadnice lepšeg pola kada se pojavio u jednom hotelu u srpskoj prestonici, a pravo oduševljenje je nastalo kada je pevač pustio svoj glas.
Ostavite komentar
Pravila komentarisanja:
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.