• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer
Video

Izvor: Informer.rs

25.11.2024

11:01

Osam neverovatnih stvari koje će se desiti organizmu ako svakoga dana popijete čašu gazirane vode

Shutterstock

Vesti

Osam neverovatnih stvari koje će se desiti organizmu ako svakoga dana popijete čašu gazirane vode

Ovo su osam neverovatnih stvari koje će se desiti organizmu ako svakoga dana popijete čašu gazirane vode.

Zašto svakodnevno treba da pijete gaziranu vodu? Zašto je dobra?

1. Pomaže u smanjenju prekomerne telesne težine - istraživači u Japanu otkrili su da se od 250 ml gazirane vode oslobađa 900 ml vazduha, što stvara osećaj punoće i sitosti u stomaku. Ovaj efekat iskoristili su da uporede grupe gojaznih žena, tako da je jedna grupa pila samo gaziranu, a druga samo negaziranu vodu. Žene koje su pile gaziranu vodu više su smanjile svoju telesnu težinu, jer su imale veći osećaj sitosti. Bez težine u stomaku, izbegle su prejedanje.

2. Poboljšava probavu – istraživanja pokazuju da konzumiranje gazirane vode može pomoci u smirivanju simptoma zatvora, kao što su bol u stomaku i neredovno pražnjenje creva

3. Gazirana voda stimuliše iste nervne receptore kao senf, stvarajući prijatan osećaj zalivanja u ustima koji aktivira naše reflekse gutanja. Zato čaša ili dve gazirane vode može da ublaži posledice upale grla

4. Za razliku od drugih gaziranih pića, gazirana voda ne sadrži šećer, tako da nema negativnog efekta na zubnu caklinu.

5. Hrani kožu -  prirodna mineralna voda delotvornija je od bilo koje hidratantne kreme, jer hidrira ćelije kože iznutra dajući koži veću napetost, a licu mladolikiji izgled

6. Pijenje negazirane vode sa  pH 7 smanjuje  kiselost u želucu, a pijenje gazirane sa pH 3.5 održava kiselu sredinu, koja je neophodna za dobro varenje. Zato je najbolje za varenje i metabolizam posle jela popiti čašu ili dve gazirane vode.

7. Naše telo lakše apsorbuje minerale iz vode nego iz hrane, mineralne vode imaju i brojna lekovita svojstva zavisno od sastava i količine minerala koju sadrže.

8. Hormon gladi grelin i hormon sitosti leptin deluju na receptore u grlu i stomaku stvarajući osećaj manjeg ili većeg apetita. Gazirana voda deluje na povećanje leptina i povećava osećaj sitosti.

Studija obavljena u časopisu Journal of Nutritional Science and Vitaminology, pokazala je da su osobe koje su pile gaziranu vodu na prazan želudac, imale osećaj da su sitije. Da biste izbegli prejedanje, popijte dve čaše gazirane vode 30 minuta pre obroka.

 




Komentari

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

Politika

TV

Izvinjenje Andree Veskov
Live TV

Izvinjenje Andree Veskov

Voditeljka Informer TV Andrea Veskov uputila je javno izvinjenje Privrednoj pravnoj akademiji iz Novog Sada i njenom rektoru prof dr Milanu Počuči zbog pogrešno interpretiranog stava u vezi sa tom institucijom u poslednjem izdanju emisije Paralela.

07.06.2026

11:11

"U sredu sa Bojanom Bilbijom" - Novi radijski format koji može i da se gleda
Live TV

"U sredu sa Bojanom Bilbijom" - Novi radijski format koji može i da se gleda

Publika od sada ima priliku da svake srede od 17 časova na Prvom programu Radio Beograda prati novi politički tok-šou "U sredu sa Bojanom Bilbijom". Reč je o autorskom projektu koji se bavi najvažnijim političkim, geopolitičkim i društvenim temama koje oblikuju svakodnevni život građana Srbije, ali i globalne procese koji utiču na ceo svet.

05.06.2026

16:31

JOŠ TV VESTI

Hronika

Planeta

JOŠ Planeta VESTI

Zabava

Najpoznatiji grčki pevač dobio drugo dete
Showbiz

Najpoznatiji grčki pevač dobio drugo dete

Porodica popularnog grčkog pevača Konstantinosa Argirosa postala je bogatija za još jednog člana. Njegova supruga Aleksandra Nika porodila se 8. juna i na svet donela zdravu devojčicu, njihovo drugo dete.

10.06.2026

14:28

Magazin

Džet set