• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer

Izvor: Informer.rs

01.01.2025

08:53

Velike promene u gradskom prevozu! Ove stvari morate da znate ako ga koristite

Shutterstock/Miloš Rafailović

Vesti

Velike promene u gradskom prevozu! Ove stvari morate da znate ako ga koristite

Podeli vest

Ova godina donosi nam ogromne promene u gradskom prevozu, koje je u više navrata najavljivao gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić, a Skupština grada postepeno usvajala.

Najveće iznenađenje, za sve putnike pozitivno, je što ćemo moći da zaboravimo na kucanje SMS karata, kontrolore i "Bele", jer će prevoz po prvi put u istoriji biti potpuno besplatan.

Time JGP (javni gradski prevoz) postaje na neki način javno dobro, kao što su to putevi ili osvetljenje, slobodan i besplatni transport koji se finansira iz budžeta, a kojim dobijaju svi.

Putnici koji koriste JGP imaju na raspolaganju besplatnu uslugu, a oni koji i dalje žele da se voze kolima imaće benefit od toga što će saobraćajne gužve biti ipak malo manje, jer u jedan autobus staje i više od stotinu ljudi, u tramvaj može da stane i preko 200, a u voz preko 300 putnika!

Besplatan prevoz verovatno se neće primenjivati samo na komercijalnim E-linijama, dok ćete bez karte moći da uđete u svaki linijski autobus, trolejbus, tramvaj i BG voz na čitavoj teritoriji grada, od Padinske Skele do Lazarevca i od Grocke do Surčina.

Zbogom trolama

Trolejbusi u Beogradu najnovijom odlukom Skupštine grada biće, kroz angažovanje privatnog prevoznika, biti zamenjeni električnim autobusima. Ovo je velika promena koja će omogućiti i modifikaciju postojećih linija, a očekuje se i da vozila koja budu angažovana na linijama 19, 21, 22, 28, 29, 40 i 41 budu nova i pouzdana.

Odbornici Skupštine grada Beograda doneli su Odluku o usvajanju samoinicijativnog predloga projekta javno-privatnog partnerstva za obavljanje komunalne delatnosti gradskog prevoza putnika na teritoriji grada Beograda, odnosno zameni postojećih trolejbuskih linija linijama električnih autobusa.

U obrazloženju Odluke navedeno je da trolejbuski prevoz u Beogradu ima bogatu istoriju, ali da se trenutno suočava sa velikim problemima koji se ogledaju u zastareloj infrastrukturi, vozilima i opremi, kao i niskoj efikasnosti.

Dodaje se da su mnoge linije u lošem stanju, sa zastarelim stubovima i žicama koje nisu obnovljene godinama, što uzrokuje česte tehničke probleme i to usporava i ometa svakodnevni rad sistema, a vozni park je star i neefikasan. Sve to dovodi do čestih prekida u saobraćaju i nezadovoljstva putnika, ističe se u obrazloženju Odluke.

Plava vozila

Tokom sledeće godine verovatno će većina autobusa biti plave boje. Cilj je da to bude standardna boja za sva vozila koja su mlađa od dve godine.

Nova vozila

Osim privatnih autopevoznika koji su dužni da nabavljaju nova vozila, obnavlja se i vozni park GSP "Beograd".  Prvih 13 BMC zglobnih autobusa na gas već su stigli u pogone ovog preduzeća, a očekuje se nabavka 100 takvih autoba, kao i 50 solo "Otokara".

Osim plave boje i grba Beograda, novo je i to da više na njima nema loga GSP-a. Postoji samo identifikacioni broj posle oznake P. Ovo je jedinstveni broj koji dobija svako vozilo koje učestvuje u javnom prevozu u Beogradu i po kome je moguće pratiti autobus na aplikaciji Beograd plus.

- Do kraja 2025. neće biti autobusa starijih od dve godine na gradskim ulicama, kako od privatnika tako i gradskih. Sada nam je stiglo četrdeset, pedeset vozila stiže, a i čitave naredne godine sukcesivno će stizati. Tokom 2025. stižu i prvi tramvaji, za koje smo nabavku već završili, njih 25, a do kraja 2027. zadali smo sebi zadatak da za sve trolejbuse, njih sto, i preostalih 120 tramvaja obezbedimo sredstva, možda kroz privatno-javno partnerstvo, ili ćemo to mi učiniti, kako bi i svi oni bili zamenjeni novim vozilima -  nedavno je rekao gradonačelnik Aleksandar Šapić i dodao:

- Cilj je da na kraju 2027. imamo sva nova vozila, bez naplate javnog prevoza, što nijedan grad u svojoj istoriji, i u ovako kratkom periodu, nije uradio. To možda zvuči kao nemoguće, ali su i mnoge druge stvari, koje su danas realnost i koje su urađene, delovale nemoguće. To je realnost otkad je ova gradska uprava počela da donosi važne i teške, ali hrabre i odgovorne odluke, koje su uvek bile poduprte dobrim planom.

Dinamički red vožnje

Veliku pažnju u javnosti privukla je ideja o tzv. dinamičkom redu vožnje.

On će podrazumevati poseban režim organizacije prevoza koji se neće oslanjati na definisanu satnicu sa okretnica. Za putnike to neće značiti dramatičnu promenu, izuzev činjenice da se neće dešavati, ili bar ne bi trebalo da bude tako, da zarednom dolazi dva ili tri autobusa na jednoj istoj liniji, a da potom narednog vozila nema po dvadeset minuta.

Raznim korekcijama dispečari i otpravnici trudiće se da se održi definisani takt, jer je satinicu u uslovima gužve svakako teško ispoštovati.

- Prvo smo ukinuli plaćanje privatnicima po provedenom vremenu u saobraćaju, nego samo onoliko koliko pređe kilometara. Drugo, ne može više da zatvori vrata i da vozi na početnu stanicu, nema tog dispečera koji će mu reći kad treba da bude na početnoj stanici, jer neće juriti radno vreme. Uvodimo posebne table koje će vozaču davati signal kada treba da krenu. Zato što ćemo mi nakon svakog kruga koji obiđe raditi ponovnu rekalkulaciju u odnosu na raspored ostalih vozila i truditi se da sva vozila budu u jednakim intervalima da se ne bi dešavale 'kobasice" - objasnio je gradonačelnik Šapić na jednoj konferenciji.

Postovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

Nove izmene u GSP: Trole odlaze u zaborav?!
Društvo

Nove izmene u GSP: Trole odlaze u zaborav?!

Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić rekao je uoči početka sednice Skupštine grada, na kojoj se razmatra budžet za iduću godinu, da će danas na njoj biti doneta odluka da trolejbusi budu u potpunosti zamenjeni električnim vozilima.

25.12.2024

13:44

sledeća vest

Politika

Prevaranti najjeziviji! Arhiv javnih skupova zapravo ne postoji! Novinari otišli na prijavljenu adresu, a ono što su zatekli...
Politika

Prevaranti najjeziviji! Arhiv javnih skupova zapravo ne postoji! Novinari otišli na prijavljenu adresu, a ono što su zatekli...

Udruženje pod nazivom "Arhiv javnih skupova", koje je predstavilo rezultate svog "istraživanja" o protestu na Slaviji 22. decembra prošle godine, tvrdeći da je bilo čak 100.000 ljudi, zapravo se ispostavilo kao nepostojeća organizacija koja već godinu i po dana funkcioniše bez zaposlenih i s godišnjim prihodom od svega 1.000 dinara.

03.01.2025

22:41

TV

Nebojša Bakarec o podkastu na tajkunskoj televiziji: DLZ - drogirani, loši i zli!
Live TV

Nebojša Bakarec o podkastu na tajkunskoj televiziji: DLZ - drogirani, loši i zli!

Gost Info dana na Informer televiziji bio je narodni poslanik Nebojša Bakarec koji je, između ostalog, prokomentarisao podkast "DLZ", koji je nazvao sredstvom za širenje ekstremizma i mržnje. Takođe, istakao je fantastične rezultate koje je Srbija postigla tokom 2024. godine, naglašavajući ulogu predsednika Aleksandra Vučića, Vlade Srbije i Srpske napredne stranke u ostvarivanju tih uspeha.

03.01.2025

19:09

Hronika

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set