Velike promene u gradskom prevozu! Ove stvari morate da znate ako ga koristite
Podeli vest
Ova godina donosi nam ogromne promene u gradskom prevozu, koje je u više navrata najavljivao gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić, a Skupština grada postepeno usvajala.
Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić rekao je uoči početka sednice Skupštine grada, na kojoj se razmatra budžet za iduću godinu, da će danas na njoj biti doneta odluka da trolejbusi budu u potpunosti zamenjeni električnim vozilima.
Jedan Amerikanac, koji od avgusta boravi u Srbiji, oduševljen je crkvama u Srbiji, a posebno hramom Svetog Save. On je strancima koji dolaze u Beograd savetovao koje crkve da obiđu, a Amerikancima je, između ostalog, preporučio da posete i zgradu Generalštaba bombardovanu 1999. godine.
27.11.2024
14:45
Time JGP (javni gradski prevoz) postaje na neki način javno dobro, kao što su to putevi ili osvetljenje, slobodan i besplatni transport koji se finansira iz budžeta, a kojim dobijaju svi.
Putnici koji koriste JGP imaju na raspolaganju besplatnu uslugu, a oni koji i dalje žele da se voze kolima imaće benefit od toga što će saobraćajne gužve biti ipak malo manje, jer u jedan autobus staje i više od stotinu ljudi, u tramvaj može da stane i preko 200, a u voz preko 300 putnika!
Besplatan prevoz verovatno se neće primenjivati samo na komercijalnim E-linijama, dok ćete bez karte moći da uđete u svaki linijski autobus, trolejbus, tramvaj i BG voz na čitavoj teritoriji grada, od Padinske Skele do Lazarevca i od Grocke do Surčina.
Zbog izvođenja radova na tehničkom regulisanju u Bulevaru Zorana Đinđića, na delu od Omladinskih brigada, do Narodnih heroja, na desnoj kolovoznoj traci, doći će do potpunog zatvaranja saobraćaja od 17. do 23. oktobra, javili su iz Sekretarijata za javni prevpoz.
Na deonici od Savskog trga, pa do Gazele je u toku izvođenje druge faze radova na rekonstrukciji tramvajske pruge i kontaktne mreže u Savskoj.
06.10.2024
08:21
Zbogom trolama
Trolejbusi u Beogradu najnovijom odlukom Skupštine grada biće, kroz angažovanje privatnog prevoznika, biti zamenjeni električnim autobusima. Ovo je velika promena koja će omogućiti i modifikaciju postojećih linija, a očekuje se i da vozila koja budu angažovana na linijama 19, 21, 22, 28, 29, 40 i 41 budu nova i pouzdana.
Odbornici Skupštine grada Beograda doneli su Odluku o usvajanju samoinicijativnog predloga projekta javno-privatnog partnerstva za obavljanje komunalne delatnosti gradskog prevoza putnika na teritoriji grada Beograda, odnosno zameni postojećih trolejbuskih linija linijama električnih autobusa.
Dodaje se da su mnoge linije u lošem stanju, sa zastarelim stubovima i žicama koje nisu obnovljene godinama, što uzrokuje česte tehničke probleme i to usporava i ometa svakodnevni rad sistema, a vozni park je star i neefikasan. Sve to dovodi do čestih prekida u saobraćaju i nezadovoljstva putnika, ističe se u obrazloženju Odluke.
Plava vozila
Tokom sledeće godine verovatno će većina autobusa biti plave boje. Cilj je da to bude standardna boja za sva vozila koja su mlađa od dve godine.
Nova vozila
Osim privatnih autopevoznika koji su dužni da nabavljaju nova vozila, obnavlja se i vozni park GSP "Beograd". Prvih 13 BMC zglobnih autobusa na gas već su stigli u pogone ovog preduzeća, a očekuje se nabavka 100 takvih autoba, kao i 50 solo "Otokara".
Osim plave boje i grba Beograda, novo je i to da više na njima nema loga GSP-a. Postoji samo identifikacioni broj posle oznake P. Ovo je jedinstveni broj koji dobija svako vozilo koje učestvuje u javnom prevozu u Beogradu i po kome je moguće pratiti autobus na aplikaciji Beograd plus.
- Do kraja 2025. neće biti autobusa starijih od dve godine na gradskim ulicama, kako od privatnika tako i gradskih. Sada nam je stiglo četrdeset, pedeset vozila stiže, a i čitave naredne godine sukcesivno će stizati. Tokom 2025. stižu i prvi tramvaji, za koje smo nabavku već završili, njih 25, a do kraja 2027. zadali smo sebi zadatak da za sve trolejbuse, njih sto, i preostalih 120 tramvaja obezbedimo sredstva, možda kroz privatno-javno partnerstvo, ili ćemo to mi učiniti, kako bi i svi oni bili zamenjeni novim vozilima - nedavno je rekao gradonačelnik Aleksandar Šapić i dodao:
- Cilj je da na kraju 2027. imamo sva nova vozila, bez naplate javnog prevoza, što nijedan grad u svojoj istoriji, i u ovako kratkom periodu, nije uradio. To možda zvuči kao nemoguće, ali su i mnoge druge stvari, koje su danas realnost i koje su urađene, delovale nemoguće. To je realnost otkad je ova gradska uprava počela da donosi važne i teške, ali hrabre i odgovorne odluke, koje su uvek bile poduprte dobrim planom.
Dinamički red vožnje
Veliku pažnju u javnosti privukla je ideja o tzv. dinamičkom redu vožnje.
On će podrazumevati poseban režim organizacije prevoza koji se neće oslanjati na definisanu satnicu sa okretnica. Za putnike to neće značiti dramatičnu promenu, izuzev činjenice da se neće dešavati, ili bar ne bi trebalo da bude tako, da zarednom dolazi dva ili tri autobusa na jednoj istoj liniji, a da potom narednog vozila nema po dvadeset minuta.
Raznim korekcijama dispečari i otpravnici trudiće se da se održi definisani takt, jer je satinicu u uslovima gužve svakako teško ispoštovati.
- Prvo smo ukinuli plaćanje privatnicima po provedenom vremenu u saobraćaju, nego samo onoliko koliko pređe kilometara. Drugo, ne može više da zatvori vrata i da vozi na početnu stanicu, nema tog dispečera koji će mu reći kad treba da bude na početnoj stanici, jer neće juriti radno vreme. Uvodimo posebne table koje će vozaču davati signal kada treba da krenu. Zato što ćemo mi nakon svakog kruga koji obiđe raditi ponovnu rekalkulaciju u odnosu na raspored ostalih vozila i truditi se da sva vozila budu u jednakim intervalima da se ne bi dešavale 'kobasice" - objasnio je gradonačelnik Šapić na jednoj konferenciji.
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće
registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili
nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji,
etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne
predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.
Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić rekao je uoči početka sednice Skupštine grada, na kojoj se razmatra budžet za iduću godinu, da će danas na njoj biti doneta odluka da trolejbusi budu u potpunosti zamenjeni električnim vozilima.
U poslovnom kompleksu „Grozni-Siti“, u samom centru prestonice Čečenije, jutros je odjeknula snažna eksplozija koja je teško oštetila fasadu i nekoliko spratova jedne od kula.
Profesor Filozofskog fakulteta Čedomir Antić uputio je oštru kritiku blokaderskom pokretu, upozorivši da retorika kojom se služe opasno klizi ka istorijskim obrascima najmračnijih režima 20. veka.
Ministar odbrane BiH Zukan Helez nastavio je politiku provokacija, iznoseći do sada najbolesnije optužbe na račun predsednika Srbije Aleksandra Vučića!
Vladimir Đukanović, advokat ministra kulture Nikole Selakovića, oglasio se na svom Iks nalogu povodom objave Marinke Tepić u vezi sa slučajem koji se vodi protiv Selakovića.
Gosti Info jutra Nikola Rađen, bivši vaterpolista, Dragan Vasiljković, fondacija "Kapetan Dragan" i Branko Babić, biznismen komentarisali su uvrede na račun Srba koje dolaze iz regiona.
Vesna Jović, novinarka Informera za Istočnu Srbiju i Aleksandar Jerković, iz Odbora za kontrolu i opservaciju gostujući u Info jutru komentarisali su izbore u Negotinu, Mionici i Sečnju.
Vozač I.S. (23) iz Zaječara, koji je optužen da je 10. juna nadomak sela Malča kod Niša izazvao tešku saobraćajnu nesreću u kojoj je život izgubila trogodišnja devojčica, a tri osobe su teško povređene, izjavio je u istrazi da se samog udesa – ne seća.
Brajanu Volšu kom se sudi za ubistvo supruge Ane Volš, danas je nastavljeno suđenje, a u sudnici je pušten snimak sa nadzorne kamere za koji tužioci tvrde da je nastao nakon Aninog nestanka.
Sastanak ruskog predsednika Vladimira Putina sa specijalnim predsedničkim izaslanikom SAD Stivom Vitkofom imao je za cilj da predsedniku SAD Donaldu Trampu prenese šta ne podleže diskusiji u mirovnom planu za Ukrajinu.
Mario Martinović (30), vlasnik firme AutoCorner AB iz Varberga, nalazi se na Interpolovoj crvenoj poternici zbog sumnje da je prevario više švedskih kreditnih i leasing kompanija za ukupno 440.000 evra.
U Vizbadenu se sinoć odigrao pravi haos kada su četiri pijane devojke, stare između 16 i 24 godine, napale taksistu, opljačkale ga i otele mu automobil nakon svađe oko cene vožnje.
Evropska radiodifuzna unija (EBU) potvrdila je učešće Izraela na Evroviziji 2026. nakon čega su usledile burne reakcije širom Evrope i prve zvanične najave bojkota.
Pop zvezda Dua Lipa ponovo je dospela u centar skandala zbog postupka prema fanu na koncertu. Pevačica je poželala da napravi selfi, ali kada je videla da nije Ajfon odmah mu je vratila telefon.
Opera Đuzepa Verdija "Rigoleto", pod dirigentskom palicom Stefana Zekića, biće izvedena 7. decembra na Velikoj sceni Narodnog pozorišta, saopšteno je danas iz tog teatra.
Imate mišljenje?
Ukoliko želite da ostavite komentar, kliknite na dugme.
Ostavite komentar