• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer
Video

Izvor: Informer/RTS

12.06.2025

10:22

Da li i vas nervira kada vam telefonom "uvaljuju" neki proizvod? "Ne zovi" postoji u Srbiji

Shutterstock

Zaštitnik potrošača

Da li i vas nervira kada vam telefonom "uvaljuju" neki proizvod? "Ne zovi" postoji u Srbiji

Podeli vest

Građani koji ne žele da primaju pozive od nasrtljivih trgovaca mogu da se upišu u registar "Ne zovi". Ukoliko kol centri prodaje krše ovu zabranu, prete im paprene kazne i do 50.000 dinara.

Pozivi na fiksni ili mobilni telefon i dalje su veoma zastupljen vid promocije i prodaje. Međutim, mnogima smetaju, a oni uporni i nametljivi mogu dovesti i do zloupotreba, pogotovo kod starijih sugrađana. Kako bi se sprečili neželjeni marketinški pozivi, od januara 2024. godine uveden je registar "Ne zovi", a trgovcima je zabranjeno pozivanje svih upisanih brojeva.

Do sada je u registar "Ne zovi" upisan 39.061 korisnik. Toliko se potrošača štiti od nasrtljivih trgovaca. Ovaj registar vodi Republička agencija za elektronske i poštanske usluge (RATEL), a za upis u registar nadležni su operatori elektronskih komunikacija.

Ivana Tomić Ilić, pomoćnica ministra trgovine, kaže da ljudi koji ne žele da ih trgovci pozivaju mogu da se upišu u taj registar preko svog operatora - elektronskim putem, lično u poslovnici ili putem aplikacije.

- Registar je doneo da građani koji su meta nasrtljivih trgovaca, koji ih uporno zovu i prodaju određene stvari na koje građani nisu pristali niti žele da se javljaju, mogu sada to da prijave. Trgovci su dužni da pogledaju na sajtu RATEL-a da li se broj telefona nalazi ili ne nalazi u registru. Ukoliko krše zabranu, Tržišna inspekcija i te kako može da kazni i kažnjava sa 30.000 do 50.000 dinara takve trgovce - objašnjava pomoćnica ministra trgovine za RTS.

Foto: printscreen/shutterstock

Ukoliko krše zabranu, kazne od 30.000 do 50.000 dinara

Ivana Tomić Ilić dodaje da građani treba više da znaju o tom vidu zaštite. Poziva i da se za svaki problem ili nejasnoću oko nadležnosti obrate na besplatan broj Ministarstva trgovine - 0800 103 104.

Ako se pozivi nastave i nakon upisivanja u registar, građani mogu da se obrate Tržišnoj inspekciji. Od početka godine izvršeno je 25 inspekcijskih nadzora po prijavama građana.

Neophodno je voditi računa i o dokazima.

- Građani uzimaju listing ako je u pitanju mobilni telefon, a ukoliko je reč o fiksnom telefonu, treba samo da zabeleže vreme kad ih je neko zvao, a tada Tržišna inspekcija po službenoj dužnosti od operatora može da dobije koji su to dolazni pozivi bili u određeno vreme - kaže Ivana Tomić Ilić.

 

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Imate mišljenje?

Ukoliko želite da ostavite komentar, kliknite na dugme.

Ostavite komentar

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

Politika

TV

Hronika

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set