• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer

Izvor: M. M. L. - A. C.

17.04.2018

08:33

FEŠN PARK INĐIJA - VELIKA AUTLET PREVARA! Reklamama o navodnim ekstrasniženjima samo OBMANJUJU KUPCE!

Zaštitnik potrošača

FEŠN PARK INĐIJA - VELIKA AUTLET PREVARA! Reklamama o navodnim ekstrasniženjima samo OBMANJUJU KUPCE!

Podeli vest

Reporteri Zaštitnika potrošača uverili se da su cene u ovom centru iste kao u bilo kom šoping-molu u Beogradu, Nišu, Kragujevcu ili Novom Sadu. Na stvarnom popustu jedino modeli koje niko ne kupuje, jer odgovaraju samo džinovima ili patuljcima

Fešn park autlet Inđija je sve samo ne autlet. Ako ste planirali da zapucate 40-50 kilometara u jednom pravcu (pod uslovom da idete iz Beograda, a ne na primer iz Niša) da biste se obukli za male pare, grdno ste se prevarili.

Od kada je otvoren Fešn park u Inđiji mi smo naglašavali da su oni autlet samo u nazivu koji koristeNOPS

Cene robe u radnjama u ovom centru, kao i ponuđeni popusti, ne razlikuju se od onih koje ćete zateći u bilo kom šoping-centru u Beogradu, Nišu, Kragujevcu ili Novom Sadu, a neki artikli su čak i skuplji. Uz sve to, većina modela za koje možete da dobijete kakav-takav popust postoji samo u jednoj veličini, koja je po pravilu namenjena ili džinovima ili patuljcima.

Ekipa Zaštitnika potrošača obišla je sve prodavnice u Inđiji, nije nam trebalo mnogo da shvatimo da je sve jedna obična obmana i prevara. Već u prvoj prodavnici koja trguje satovima bilo je jasno da ovde nema nikakve uštede. Svi modeli su se prodavali po uobičajenim cenama, a samo u jednom minijaturnom izlogu bilo je izloženo pet modela za koje su važile nešto niže cene. Međutim, to je bio samo početak naših razočaranja koja su se nizala kao na fabričkoj traci.

Patike uz "popust" čak 16.000?!

Ipak, niko nas nije iznenadio kao "N Sport", koji u svom autletu "Pumine" patike sa sve sniženjem od 30 odsto nudi za čak 15.999 dinara, što je cena za koju u stvarnim autletima u zemljama okruženja bez problema možete da kupite "pjaćoti" cipele sa sve čarapama da vam se slažu uz njih. Da sve bude gore, iste te patike u regularnom butiku "N sporta" u Beogradu koštaju takođe 15.999 dinara, što je jasan pokazatelj da je popust u potpunosti izmišljen i da je posredi prevara.

Iz "Liscine" prodavnice veša vrebao je natpis "popust do 80 odsto", ali mi, uprkos detaljnom preturanju po policama, nismo uspeli da nađemo nijednu stvar sa tolikim popustom. Shvativši da je samoinicijativna potraga za grandioznim imaginarnim popustima ravna Sizifovom poslu, već na ulazu u ostale butike pitali smo prodavce da nam pokažu garderobu sa najvećim sniženjima. Tako su nam u "Fešn end frendsu" među nekoliko hiljada artikala od desetak različitih brendova pokazali čitavu jednu majicu za spavanje koja je bila na popustu od 50 odsto?!

Slična priča nas je sačekala i u "Stoun ajlendu", gde najavljeni popust od 50 odsto takođe imate samo za jednu mušku majicu, i to u S veličini, koju u Srbiji prerastu čak i deca u osnovnoj školi.

Da ne budemo maliciozni, nije da nema popusta, ali su oni do 20 odsto, koje ćete pronaći i u brojnim stalnim akcijama po radnjama koje se nalaze u nekim drugim tržnim centrima u Beogradu i ostalim gradovima. Na primer, "levis" farmerke su snižene sa 11 na devet hiljada dinara, u "XYZ" prodavnici "armani" dukserica sa 14 na 12 hiljada, jakna "Antonio Morato" sa 24.000 na 19.000, a košulja sa šest na pet hiljada dinara. "Majkl kors" torbe snižene su čitavih 20 procenata, kao i njihove cipele. Vrhunac trgovačkog bezobrazluka sačekao nas je u prodavnicama "Riplej", gde nema popusta ni na jedan artikal, i u butiku "PWL", gde se sniženja kreću u rasponu od 150 do 200 dinara.

Prodavac u sportskoj radnji: Na popustu od 70 je samo po jedan par, i to za slonove?!

Pošto su nas naši stariji učili da nada ipak umire poslednja, ponadali smo se da ćemo u prodavnicama sportske garderobe proći nešto bolje, ali nam se ni tu sreća nije osmehnula. Istini za volju, svi najpoznatiji brendovi poput "Najkija", "Riboka" ili "Adidasa" obećavaju popuste i do 70 odsto, ali kada uđete u te radnje, shvatite da ćete dobro proći samo ako ste Guliver ili Palčica. Naime, na tim najvećim popustima pronaći ćete svega nekoliko modela, ali u veličinama 47,5 ili 48 za muškarce ili 36 i 42 za žene, što, priznaćete, retko kome odgovara.

Novak Đurović

Rok prošao, reklama ostala: Reklamiranje popusta do 10. a već je bio 11. april

U jednoj od sportskih radnji prodavac nam je sve odmah objasnio.

- Ovo što je na popustu od 70 odsto ima samo po jedan par i to su brojevi bukvalno za slonove. Čak i na ovom popustu od 50 odsto nemamo one veličine koje ljudi uglavnom nose. Tako da ako hoćete nešto da kupite gledajte ove modele po regularnim cenama, eventualno ove sa sniženjem od 20 odsto - iskren je bio mladić.

NOPS: Krše zakone, moraju biti kažnjeni

U Nacionalnoj organizaciji potrošača (NOPS) objašnjavaju i da autlet u Inđiji krši Zakon o trgovini i Zakon o zaštiti potrošača i da bi i taj centar i gotovo svaki butik u njemu trebalo da budu kažnjeni od 300.000 do 2.000.000 dinara.- To što najave sniženje od 50 ili 70 procenata, pa se to odnosi samo na jedan artikal ili kažu da je popust uračunat već u cenu ili što na sniženu robu ne daju mogućnost reklamacije, sve spada u kršenje zakona, nepoštenu trgovinsku praksu i dovođenje potrošača u zabludu. I ima niz takvih primera gde krše i Zakon o trgovini i Zakon o zaštiti potrošača, za šta moraju da budu kažnjeni od 300.000 do 2.000.000 dinara. Uz to bi i svaki pojedinačni butik trebalo kazniti po nekoliko osnova, pa kada bi platili višemilionske kazne možda bi prestali da se bave ovakvim stvarima, koje se slobodno mogu nazvati i prevarom. Zbog toga se mi zalažemo za prekršajne naloge i kazne na licu mesta jer se oni sada provlače tako što su prekršajni sudovi pretrpani i predmeti lako zastare nakon dve godine - objašnjavaju u NOPS-u.

Na kraju, nakon obilaska svih radnji shvatili smo da smo potrošili svega 2.500 dinara, ali je "mali" problem što za taj novac nismo ništa kupili već smo platili gorivo, putarinu i popili po kafu.

U Nacionalnoj organizaciji potrošača (NOPS) kažu za Zaštitnik potrošača da je Fešn park u Inđiji samo u nazivu autlet i da je većina cena tamo čak i veća nego u regularnim prodavnicama u Beogradu, Novom Sadu ili Kragujevcu.

Novak Đurović

- Mi kao organizacija smo nekoliko puta istraživali taj Fešn park u Inđiji još od kada je otvoren i svaki put smo naglašavali da su oni autlet samo u nazivu koji koriste. Ono je sve samo ne autlet i možemo ga oslovljavati jedino kao sklop butika! Kao prvo, prodaju novu kolekciju, što ne postoji ni u jednom autletu u svetu, a uz to su im cene velikog broja artikala sa tim izmišljenim popustima veće nego u regularnim prodavnicama u Beogradu, Novom Sadu, Kragujevcu i drugim gradovima po Srbiji. Zbog toga su i sami potrošači shvatili da im se ne isplati da plaćaju gorivo i putarine da bi otišli tamo, te je zato i posećenost izuzetno slaba - kažu u NOPS-u.

I u organizaciji Zaštita potrošača kažu da ovaj centar ne može nikako da se nazove autletom.

2 miliona dinara je zaprećena kazna za kršenje Zakona o trgovini

- Ne, nikako! Prvi i pravi autleti su bili prodavnice smeštene pored fabrika ili na periferiji većih gradova. U njima se prodavala roba po fabričkim cenama, ona koja izlazi iz mode, iz prethodne sezone i proizvodi sa greškom. To je ono što kupci očekuju kad idu u autlet centre poput onog u okolini Inđije.

Na pitanje da li je normalno da samo jedan artikal u prodavnici bude na naznačenom maksimalnom sniženju, kao i da dominiraju proizvodi iz novih kolekcija, iz ove organizacije odgovaraju:

- Tako ne bi trebalo da bude. Čak i na sajtu Fešn autlet centra Inđija potrošači lako mogu da nađu tvrdnju da se u autlet centrima prodaje roba iz prethodnih sezona uz stalna sniženja od 30-70 odsto. Zbog takvih tvrdnji u prvih nekoliko meseci rada tog autlet centra često smo dobijali pozive razočaranih potrošača. Oni su smatrali da su obmanuti jer su verujući PR kampanji tog centra odlučili da izdvoje dosta vremena i novca da dođu do Inđije da bi samo doživeli razočaranje. Potrošači su nam se žalili da cene uopšte nisu povoljnije u odnosu na prodavnice u njihovim mestima.



Postovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Tagovi:

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

komentari
Svi komentari
Baja

pre 6 godina

Bravo za članak, da se neko oglasi po ovom izvlačenju ušiju od strane trgovaca.

milko

pre 6 godina

Svi tržni centri su uglavnom preskupi i puni fejk kineske robe koja se reklamira kao orginal.

Vladimir

pre 6 godina

Bio sam pre par dana prvi put u Outletu u Indjiji.Zalim sto sam taj dan potrosio vreme na to.One nije prevara nego je prevara na kvadrat.Svi artikli koje sam gledao u BGu po radnjama bili su snizeni najvise za 1000 dinara i to je Outlet?Kao i svagde kod nas kopiraj svetski trend ali prilagodi jadnom neupucenom stanovnistvu.

Guza crvena

pre 6 godina

Sve radnje sportske opreme rade to isto .. sto ste se mogli i sami uveriti ali ocigledno namerno niste pomenuli one koji su vam platili da napisete ovaj clanak o konkurenciji. Sve u svemu srbija je jedna rupa .. sa svim olosima kako u trgovini tako i u medijima ..

Sele

pre 6 godina

JA sam bio tamo par puta tako kao vi potrosio gorivo i putarinu a 80km udaljenost od mog mesta popio kafu i vratio se upravu ste sve sto pisete i svega ima samo kupaca nema shvatili su ljudi prevaru mene tamo nece vise videti

milan

pre 6 godina

Sad je na tapetu Autlet centar a sve prodavnice u Beogradu na isti nacin obmanjuju i varaju kupce reklamiranjem popusta od 10.20.30.40,50 itd.....

Sanja

pre 6 godina

I Big i Usce su jeftiniji od glupavog autleta u Indjiji, pritom su u Indjiji sve stare stvari iz starih kolekcija, a skupe haos! Dovedite i u Indjiju bar New Yourker, C&A, radnje koje su svima dostupne i koje stvarno imaju snizenja! Sta ce Indjiji Gues kad nam je plata 30hiljada ????

kupac

pre 6 godina

apsolutno tačno, u beogradu možeš da nadješ istu robu za manje novca nego u indjiji. apsolutna prevara!

djole

pre 6 godina

sve ih kaznite, jer to nije outlet to je pljacka... bio sam dva tri puta tamo i svaki put su cene bile vece nego u regularnim prodavnicama istih firmi u delta city i uscu .Prevaranti!

Iz Niš

pre 6 godina

Ko bre da ode iz Niša u Indjiju da se obuce za male pare, sta trabunjaš. Vise mi to lici na nesto drugo, sto smeta u Indjiji.

Levis

pre 6 godina

Sve je prevara,ali se to i dalje samo kod nas dopusta.Na Times square u New york-u Levis farmerke 39$,a kod nas 9000 din na snizenju !?! Nekad pomislim da prodavnice i treba da propadnu.

sale

pre 6 godina

prevara. nema snizenja. niko do sada nije odgovarao a smnjam da ce i sada...

Politika

TV

Hronika

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set