• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer

Izvor: A. Crnomarković

03.01.2020

19:00

ISPOVEST PREVARENOG VOZAČA BMW X3: U Delta autu uradili pogrešnu popravku, CENTRALU SLAGALI DA SU MU DALI NOV AUTO?!

Zaštitnik potrošača

ISPOVEST PREVARENOG VOZAČA BMW X3: U Delta autu uradili pogrešnu popravku, CENTRALU SLAGALI DA SU MU DALI NOV AUTO?!

Podeli vest

Džip BMW X3 posle sitnijih kvarova počeo da vuče ulevo, a u "Delta autu" su to rešili tako što su mu zamenili točkove, suprotno uputstvu koje se dobija uz kola Uz sve to, slagali su centralu u Nemačkoj da su mu dali nov automobil, što je Stamenković saznao iz mejla koji mu je poslao generalni menadžer kompanije

Čuvena nemačka kompanija BMW vara svoje kupce tako što se na novim vozilima pojavljuju brojni kvarovi, a pošto ovlašćeni servis ne ume da ih popravi, pribegavaju kršenju sopstvenih propisa kako bi doveli automobile u vozno stanje.

Naši ljudi iz BMW su bili toliko bezobrazni da mi nije ostalo ništa drugo nego da pišem generalnom menadžeru. Zbog šikaniranja sam bio prinuđen da presavijem tabak Vladimir Stamenković

Jedan od takvih slučajeva dogodio se i našem čitaocu Vladimiru Stamenkoviću iz Novog Sada, kome su u prva tri meseca od kupovine automobila, nakon brojnih nepravilnosti, u ovlašćenom servisu kvar otklonili tako što su zamenili prednje i zadnje točkove, što je najstrože zabranjeno u uputstvu ove kompanije, koje je dobio uz novi automobil.

Stamenković je za Zaštitnik potrošača ekskluzivno ispričao sve muke koje je imao sa poznatim nemačkim brendom.

- Nikada nisam štedeo na kolima i zato sam 2012. kupio novi BMW X3, koji me je koštao oko 60.000 evra. Čim sam ga uzeo, u prvim nedeljama mi se iscepala kožna konzola i oni su to odmah popravili. Potom sam na stubovima sa strane šoferšajbne video otiske koji ne mogu da se obrišu. Na kraju je i voda počela da mi ulazi u migavce, i to čim sam ga kupio.

 

 

Mislio sam da su sve to sitne popravke, a onda je već u prva tri meseca automobil počeo da mi zanosi ulevo. Odvezao sam ga u ovlašćeni servis "Radulović" u Novom Sadu, gde sam ga kupio, ali tamo nisu znali da otklone kvar i poslali su me u "Delta auto" u Beogradu - ispričao nam je Stamenković.

BMW bez odgovora

Na adresu predstavništva BMW u Srbiji poslali smo pitanja koja se tiču slučaja našeg sagovornika. Međutim, do zaključenja ovog broja odgovore nismo dobili. 

Tu su tek počele njegove prave noćne more.

- Držali su mi praktično novi automobil skoro sedam dana bez ikakve informacije. Na kraju su mi vratili vozilo sa papirom na kom piše da su ustanovili da je zaista bio kvar, odnosno da zanosi ulevo pri vožnji, da je sa trapom sve u redu i da su na kraju zamenili prednje i zadnje točkove kako bi sve radilo kako treba - kaže nam naš sagovornik.

Opravdana sumnja

Međutim, pošto je sumnjao u njihovu stručnost, proučio je uputstvo koje dobio uz automobil i pravilnik po kom točkovi zbog bezbednosti ne smeju da se menjanju.

- Kada sam proučio izveštaj sa popravke i uzeo uputstvo koje sam dobio, shvatio sam da se nešto žestoko ne slaže. Naime, meni su u servisu rekli da su mi zamenili prednje i zadnje točkove, a u uputstvu piše da to nikako ne sme da se radi zbog bezbednosti automobila.

 

 

Tada sam uputio imejl servisu i pitao ih šta su mi tačno popravili i zbog čega su radili nešto što uputstvo strogo zabranjuje, ali su me zamajavali i pisali mi gluposti. Mesecima su mi davali odgovore koji nemaju veze sa mozgom i shvatio sam da zapravo ne žele da mi odgovore na ono što ih stvarno pitam - rezigniran je naš sagovornik.

Zbog ovog skandala on se direktno obratio generalnom menadžeru BMW za ceo svet sa željom da mu razjasni situaciju. Tek tada je shvatio koliko ga predstavnici u Srbiji zapravo lažu.

- Naši ljudi iz BMW su bili toliko bezobrazni da mi nije ostalo ništa drugo nego da pišem generalnom menadžeru BMW. Angažovao sam sudskog tumača i sve im lepo poslao na nemačkom jeziku. On mi je uredno odgovorio, izvinio se za sve neprijatnosti i rekao da je on obavešten da mi je ponuđen nov automobil, što je totalna laž.

 

 

Sve ovo što se čoveku dogodilo u potpunosti opravdava njegovu rešenost da pravdu potraži na sudu
Patera Bogosavljević, Pokret potrošača

Niko mi u servisu ili našoj kompaniji nikada to nije spomenuo ni ponudio, a kamoli dao drugi auto. Pa zar mislite da ne bih pristao da mi daju novo vozilo nakon toliko kvarova u prva tri meseca. Oni su očigledno slagali ljude iz centrale u Nemačkoj kako bi nekako pokušali da opravdaju sve ono što su radili - jasan je Stamenković.

Sporni veštak

Zbog šikaniranja i ponižavanja bio je prinuđen da presavije tabak i tuži BMW. Epilog svega je da će u maratonskom procesu sa nemačkom kompanijom ići i do Strazbura ako treba.

- Već nekoliko godina smo pred sudom. Oni dovode neke veštake koji pričaju da na "jugu" mogu da se menjaju točkovi, a ovo nije "jugo". Kada biste prisustvovali suđenju, videli biste kolika je to farsa. Još i sudije zaziru od njih jer su oni "veliki BMW", ali mene to ne zanima.

 

Žalio sam se apelaciji i ići ću do kraja. Postoje dve solucije - ili da su grubo prekršili zakon u mom slučaju ili da to rade stalno, a neko im gleda kroz prste kako bi na prevaru prodali što više guma.

Kupio još jedan BMW i opet imao probleme

Zbog svega što je prošao sa njima i činjenice da želi da istera pravdu na sudu, Vladimiru Stamenkoviću su rekli da je persona non grata u BMW.

Uprkos tome, ovaj uspešan poslovan čovek nastavio je da kupuje njihove automobile, iako je i sa drugim vozilima imao problema neposredno nakon što ih je pazario.

- Kada sam prodao ovaj automobil, opet sam u inat kupio BMW X3. Nažalost, i tu sam imao kvarove, koje su mi na sreću popravili. Primera radi, u prvih godinu dana automobil mi je u potpunosti prestao da radi i stao je na sred autoputa. Ustanovili su da je reč o nekom EGR filteru, koji su potom zamenili - priča nam Stamenković.

Ako nekome kažete da ne sme da menja prednje i zadnje gume i točkove, a zadnje gume se mnogo brže troše, jasno je da ga navodite da svaki čas kupuje nove. Zamislite koliko ima vozača BMW i koliko je to guma - zaključuje na kraju Stamenković i dodaje:

- Na mom slučaju je jasno da BMW kupcima u Srbiji šalje treću ili četvrtu klasu vozila, koja su oštećena, pohabana ili imaju neke felere. I to nimalo nije pravedno jer mi plaćamo istu cenu kao Nemci.

Treba ih kazniti

Predsednik Pokreta za zaštitu potrošača Srbije Petar Bogosavljević rekao je za naš list da je ovo još jedan skandal u režiji velikih stranih firmi koje posluju u Srbiji.

- Ako kupite nov automobil, još od tako velike firme, normalno je da se očekuje da je ispravan i pouzdan. Sve ovo što se čoveku dogodilo u potpunosti opravdava njegovu rešenost da pravdu potraži na sudu. Pogotovo što je on sve te muke imao sa novim vozilom, koje je kod njega bilo tek tri meseca, a garancije za nove automobile su od četiri, pa negde i do čak sedam godina.

60 hiljada evra je plaćen sporni automobil

To što su majstori u BMW postupali protivno sopstvenom pravilniku dodatno govori da u ovom slučaju postoje brojne nepravilnosti. Jasno je da je ovde nemački gigant na više mesta prekršio Zakon o zaštiti potrošača. Međutim, tu su kazne retke i relativno male, pogotovo za jedan BMW. Zbog toga konstantno apelujem da Komisija za zaštitu konkurencije počne da radi svoj posao.

 

 

Ovde je prekršen i Zakon o konkurenciji jer je BMW, prodajući ovakve nove automobile, nelojalna konkurencija svim drugim automobilskim kućama koje pošteno posluju u našoj zemlji. Tu bi trebalo da se izrekne rigorozna kazna, koja ide i do 10 odsto godišnjih prihoda: rekao je Bogosavljević i dodao:

- Tek kada jedna tako velika kompanija dobije odgovarajuću drakonsku kaznu, možemo da se nadamo da će i ostale, male i srednje firme, bolje da posluju. Dokle god ove najveće niko ne kažnjava, i ovi uslovno rečeno manji smatraju da zakoni u Srbiji ne moraju da se poštuju.


BMW lažira podatke o prodaji

Američka Komisija za hartije od vrednosti i berze (SEC) pokrenula je istragu protiv nemačkog proizvođača automobila BMW. Istraga je pokrenuta zbog dvosmislenih prodajnih praksi, kojima se napumpavaju podaci o broju prodatih automobila.

Prema navodima u časopisu "Volstrit džurnal", SEC proverava BMW-ove komercijalne prakse u SAD, kako bi utvrdio da li kompanija uz pomoć ovlašćenih trgovaca pokušava da "ulepša" podatke o broju prodatih automobila.

 

 

Američki regulatori sumnjaju da je BMW uz pomoć trgovaca napumpavao podatke o prodaji tako što trgovci ponekad kupuju vozila iz vlastitih zaliha i koriste ih za iznajmljivanje. Proizvođači im često nude bonuse za takvu praksu kako bi poboljšali broj prodatih automobila.

Pratite Zaštitnik potrošača na Fejsbuku OVDE
 
Pratite Zaštitnik potrošača na Tviteru OVDE
 
Čitajte Zaštitnik potrošača:Zastitnikpotrosaca.rs

 

Postovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Tagovi:

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

komentari
Svi komentari
SS

pre 4 godine

Šta se čudite,istini,pa svi inostrani proizvođači u Srbiji vrše prevare nad kupcima samo niko tome da stane na put.Iz iskustva znam na "KIA" Rio 2012 rađena popravka lamele,a povremeno se javljaju isti simptomi,tako da i dalje nemam pojma šta je jer kad uteraju auto u garažu,ne smeš da prisustvuješ tako da mogu da rade šta hoće,a o uslugama da ne govorimo,i sad kad je istekla garancija,možeš samo prdnuti u čabar.

Gandra Lasdji

pre 4 godine

Pa ovo je stvarno sramota! Pogotovu sto se zna da BMW u Srbiji drzi bata Andrej.

Optimus

pre 4 godine

Kupujte ljudi Fiatova vozila, to je naravoucenije prethodnog teksta. U poslednjih dvadeset godina svi nemacki proizvodjaci su pokvarili kvalitet svojih vozila, posebno BMW, AUDI i MERCEDES. Naci ce te audi 80 iz 86. ili 87. godine u jos uvek voznom stanju bez korozije, a audi iz 98. ili 99. ili sa pocetka 2000.god sa korozijom a isto je i sa ostalim navedenim markama. Fiat je 80. i pocetkom 90. godina imao problema sa korozijom dok to vec od kraja 90. godina i danas nije slucaj, a posebno mozemo pohvaliti sve fiatove motore koji se ugradjuju u njihova vozila i spadaju u sam vrh po kvalitetu. Kupovinom navedenih brendova kupujete samo lep enterijer,znak odnosno logo proizvodjaca i plastiku koja je priznajem lepsa nego kod fiata ali je to ipak samo plastika i nije vredna tolikih novaca, mada je kod poslednjih modela fiata i to otklonjeno ali nije na nivou kao kod gore pomenutih marki jer one spadaju u luksuzna vozila a fiat u ona narodna poput golfa.

Sess

pre 4 godine

Svabo je svabo ???? W vara sa potrosnjom i izduvnim gasovima BMW prodaje ocigledno havarisana i neispravna kola.

Dr

pre 4 godine

Kupovina,vožnja i održavanje automobila u Srbiji je tegobna rabota...ovde sve postaje tako..pa i goli život

Pop

pre 4 godine

Они који имаjу пара за вмw имaју и за попрaвaк обзиром дa је BMW postao gori i od samog yuga. Ово важи и за ауди кваре се ова нова бренд возила јер немци имају велику конкуренцију од стране кинеза, корејанаца и јапанаца.

sledeća vest

Politika

TV

Želimo li mirniju budućnost ili povratak u prošlost? Ne propustite Info dan od 15 časova!
Live TV

Želimo li mirniju budućnost ili povratak u prošlost? Ne propustite Info dan od 15 časova!

Juče se predsednik Srbije Aleksandar Vučić obratio javnosti sa važnom porukom: „Važno je da u ovom trenutku nastavimo da radimo zajedno, da sve naše razlike ne ostavljamo po strani, ali da pokušamo da razumemo da su nam mir i stabilnost u zemlji od izuzetnog značaja.“ Njegove reči dolaze u trenutku kada deo opozicije poziva na sukobe i nemire, što podseća na mračne epizode iz prošlosti.

23.12.2024

12:48

Hronika

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set