• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer

Izvor: A. Crnomarković

23.06.2020

15:25

BRUKA I SRAMOTA! ŠVEDSKA ROBNA KUĆA OBMANJUJE POTROŠAČE! Ne vraćaju novac, šalju okrnjene porudžbine, naplaćuju duple troškove, NE POŠTUJU ZAKON!

Zaštitnik potrošača

BRUKA I SRAMOTA! ŠVEDSKA ROBNA KUĆA OBMANJUJE POTROŠAČE! Ne vraćaju novac, šalju okrnjene porudžbine, naplaćuju duple troškove, NE POŠTUJU ZAKON!

Podeli vest

Sve ovo predstavlja kršenje zakona i mora biti najoštrije sankcionisano, poručuju za naš list predstavnici najvećih potrošačkih udruženja

Kompanija "Ikea" konstantno krši po nekoliko zakona, zbog čega joj na društvenim mrežama svakodnevno piše na desetine rezigniranih, izneverenih i prevarenih potrošača.

Izigrani kupci se najčešće žale na to što naruče nekoliko proizvoda pa im ne stignu svi, već im ova kompanija šalje iz više navrata i svaki put moraju da plate poštarinu, što narudžbine znatno kasne i često dolaze potpuno pogrešne, što im se novac za otkazanu porudžbinu ne vraća nekad i po mesec dana i što telefon korisničkog centra gotovo da ne funkcioniše, pa nemaju način da se požale...

 

 

Ovako kako sada posluju, toga nema ni u jednoj razvijenoj zemlji. Sve na šta se ljudi žale su zakonski prekršaji - NOPS

Sve ovo predstavlja kršenje zakona i mora biti najoštrije sankcionisano, poručuju za naš list predstavnici najvećih potrošačkih udruženja.

Predstavnici udruženja potrošača za naš list kažu da "Ikea" konstantno krši zakon i da bi morala da bude rigorozno kažnjena. U Nacionalnoj organizaciji potrošača Srbije (NOPS) tvrde da je krajnje vreme da se "Ikea" odluči da li će da posluje kao velike svetske kompanije ili će da se ugleda na one najgore domaće.

- Ako im je i bilo potrebno neko vreme da se usklade, ono je odavno prošlo. Krajnje je vreme da se uozbilje na gotovo svakom polju poslovanja. Duguju nam odgovor na pitanje da li žele da posluju kao ozbiljna evropska kompanija ili kao neke naše domaće koje svakodnevno krše zakon.

 

 

Mislimo da je krajnje vreme da otkriju potrošačima u Srbiji sa kim imaju posla. Ovako kako sada posluju, toga nema ni u jednoj razvijenoj zemlji. Sve na šta se ljudi žale su zakonski prekršaji. Nažalost, jedna velika kompanija se ugleda na neke naše koje svakodnevno oštećuju potrošače, i to je nedopustivo - rekli su u NOPS-u.

Poštovanje zakona

- Pozivamo sve potrošače da se jave i da zaštitimo njihova prava. Imamo mehanizme da se izborimo sa ovim marifetlucima. Zakon je vrlo jasan po tom pitanju i ne smeju da vam ne vrate novac, a da je prošlo više od 15 dana, da vam dostavljaju oštećenu robu ili da vam naplaćuju nekoliko poštarina za istu pošiljku.

 

 

Pošto su ovde u pitanju brojni zakonski prekršaji, predlažem da se podnesu kolektivne tužbe za svaki od njih - Petar Bogosavljević, Pokret potrošača

Sa ovakvim sistemom rada oni ne bi u inostranstvu opstali ni mesec dana. Dobili bi višemilionske kazne i verovatno bi bili zatvoreni. Ne smemo ni mi da dozvolimo da firme koje dođu u našu zemlju rade šta god žele na štetu potrošača. Moramo da zaštitimo potrošače od ovakve nepoštene poslovne prakse - jasni su u NOPS-u.

Predsednik Pokreta za zaštitu potrošača Srbije Petar Bogosavljević smatra da ni "Ikea" ni bilo koja druga velika strana firma ne može da bude jača od države i da moraju da budu kažnjeni za sva kršenja zakona koja čine.

- Nažalost, naš sistem nekada omogućava velikim stranim firmama da krše zakon kako god žele i maksimalno se brani krupan kapital. Mi imamo odlične zakone i jedino je grehota što se oni ne primenjuju dosledno, prema svima. Međutim, glavni su potrošači i njih moramo da zaštitimo. Pošto su ovde u pitanju brojni zakonski prekršaji, predlažem da se podnesu kolektivne tužbe za svaki od njih.

 

 

15 dana je rok u okviru kog trgovac mora da vrati novac za neisporučenu robu

To znači da bi trebalo da se skupi jedan broj ljudi koji je oštećen jer mu nije vraćen novac na vreme i da se podigne tužba, pa onda da se skupe potrošači kojima je nezakonito naplaćivano nekoliko poštarina i oni da tuže. Takođe, pravdu na sudu bi trebalo da potraže i svi oni kojima su stizale oštećene i nepotpune pošiljke...

Mislim da bi svi ovi slučajevi bili lako dobijeni u eventualnom sporu jer su primetni očigledno kršenje nekoliko zakona i knjiški primer nepoštene poslovne prakse - rekao je Bogosavljević i dodao:

Loš primer

- Velika je sramota što strane kompanije koje ovde dolaze, umesto da budu primer, prihvataju logiku mešetarenja i plivaju u mulju. Oni pokušavaju da maksimalizuju profit, i to uvek na štetu potrošača. Ne smemo to da dozvolimo, jer ni "Ikea" ni bilo koja strana firma nije jača od naše zemlje i njenih zakona.

U "Ikei" muk

Na adresu kompanije "Ikea Srbija" poslali smo pitanja za svaki pojedinačni slučaj kršenja zakona i nepoštovanja prava kupaca. Međutim, do zaključenja ovog izdanja nismo dobili odgovore na postavljena pitanja.

Država je dužna da obezbedi fer utakmicu i da i velike kompanije budu kažnjene za konstantno nepoštovanje zakona, što je ovde slučaj. Samo tako se može zavesti red, jer ako konstantno propuštate one "velike", zbog čega bi onda "mali" poštovali zakon.

 

 

Ovde je jasno prekršeno nekoliko zakona, pa i onaj o zaštiti konkurencije, o kome stalno pričamo, jer oni ponude manju cenu, a onda vam to masno naplate kroz poštarine, što ne bi smelo da se radi. Moramo da primenimo zakonske odredbe i da kaznimo ovakve firme za njihove prekršaje i za ogromnu neposlovnost, koju nemaju ni u jednoj razvijenoj zemlji nego samo kod nas.
 

NA ŠTA SE SVE ŽALE POTROŠAČI


Kako bismo vam najbolje opisali kojim se sve marifetlucima bavi ova kompanija, predstavićemo vam nekoliko žalbi nezadovoljnih kupaca. Pronašli smo ih na zvaničnom Instagram nalogu "Ikee":

@atelje9:
- Ni posle 12 dana niste izvršili povrat novca, iako ne znam ni zašto ste ga uzimali za predmet koji niste imali u ponudi. Kada ćete to uraditi? Sada vidim i da ste mi ukinuli nalog na "Ikea" sajtu. Zaista neverovatno.

@neznjanac
- 40 dana nakon propuštanja obećanog roka isporuke i preusmeravanja na drugu adresu, šalju deo pošiljke na pogrešnu adresu, onda opet ne isporuče sve, pa opet pošalju deo na pogrešnu adresu. #nikadviše #ikea #prevara

@saskayankovic
Kako vas nije sramota? Pišem 2 dana na imejl, na Instagram, zovem na kontakt-telefon, niko mi ne odgovara? Sram vas bilo kakva sramota za jednu uglednu firmu. Naručila sam fiokar, skinuli ste mi pare odmah, a nemate ga na stanju. Još uvek mi nisu pare vraćene. O čemu se radi?

@269moonriver
Zvala sam da promenim adresu dostave, pošto je probijen rok koji je za dostavu naveden, tako da na adresi nije bilo nikog da preuzme paket. Ipak je stiglo na adresu za koju sam zamolila da se izmeni, naravno, niste poslali sve što je poručeno, ali ste sve naplatili.

@saskayankovic
Treba da vas je sramota. Danima zovem, pišem imejl. Niko mi ne odgovara. Poručila sam proizvod 5. Javili ste mi 19. da ga nema na stanju, a 20. je trebao biti kod mene. Pare mi niste vratili na račun, ali bitno da ste odmah skinuli. A da vratite odmah ne znate? Pišem još danas, neće mi biti teško da odem za Beograd direktno u "Ikeu", pa u inspekciju, jer je ovo sramota za jednu takvu firmu, a vidim da nemam samo ja ovaj problem.


@savrseno_nesavrsena_
Bruka i sramota za jednu ovakvu firmu, danima me zavlačite za povraćaj novca za artikle koje sam platila, a niste isporučili, a odštampan fiskalni račun ste mi uredno poslali kao da ste mi i te predmete isporučili. Vaš agent koji me je zvao mi je rekla da će novac leći do petka, a para još uvek nema, preko četa mi danas pišete da sačekam još 7 do 10 dana!???? Pa ko je ovde lud, ja ne znam.

@milenalenapopovic
- 18. 4. 2020. sam kupila onlajn robu kod vas. Na stranu što sam čekala mesec dana, nego što ste maloletnom detetu dali bez potpisa i računa samo jedan proizvod, a drugi ni do sada niste isporučili. U ponedeljak idem da vas prijavim inspekciji. Treba da vas bude sramota, šta vi mislite u kakvoj ste zemlji došli da radite i šta mislite da potrošači Srbije ne znaju za svoja prava. Sramota i bezobrazluk će vas skupo koštati!

@anamary.lucic
- Kupac naruči onlajn proizvod za koji piše na sajtu da je dostupan, plati vam ga, plati i dostavu koju zakažete za 10 dana, da biste vi kupca posle 8 dana, 2 dana pred isporuku, obavestili da proizvod koji je platio pre 8 dana više nije dostupan! Šta se desilo sa naručenom i plaćenom robom, gde je nestala?


@lukicnmarija
- Više ne mogu da počnem svoje obraćanje vama sa "Poštovani" jer to ne zaslužujete. Apsolutno nepoštovanje kupca, mog vremena i novca. Ništa, ali ništa niste uradili da rešite situaciju koja je nastala vašom greškom, lošim i neorganizovanim načinom poslovanja. Dva puta sam naručila isti proizvod i oba puta ste se služili mojim novcem, otkazali porudžbine i rekli "izvinjavamo se, doviđenja". U vašu robnu kuću neću kročiti, a isto ću preporučiti svim ljudima iz svoje okoline. Stidite se.

@uranjica
- Ja na primer više od mesec dana nisam dobila svoju porudžbinu, kao ni odgovor na pitanje šta se sa njom dešava. Naravno, račun mi je zadužen istog momenta i za proizvode i za "isporuku"...

 

Pratite Zaštitnik potrošača na Fejsbuku OVDE

Pratite Zaštitnik potrošača na Tviteru OVDE
 
Čitajte Zaštitnik potrošača:Zastitnikpotrosaca.rs


Postovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

komentari
doktor nauka

pre 4 godine

vi kao da ne znate da svedska Ikea odavno financira naciste , sto znaci oni sebe smatraju genetskim prioritetnima da rade sta hoce van zakona a narod su za njih stoka

Vlado

pre 4 godine

Gospodo prestanite da kupujete kod njih! Nije moguće da niste znali za njihove prevare, samo Informer je nekoliko putao pisao o tome, ali izgleda da su ovce samo za šišanje!

bg

pre 4 godine

Dal je moguce da ste toliko siromasni da morate kupovati u Ikei ?

sledeća vest

Politika

TV

Hronika

JOŠ Hronika VESTI

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Odmah promenite lozinku ako ovako ide! Najmanje je sigurna
Hi-Tech

Odmah promenite lozinku ako ovako ide! Najmanje je sigurna

Lozinke koje se baziraju na jednostavnim kombinacijama ili lako pogađaju na osnovu ličnih podataka, poput imena ili datuma rođenja, vrlo su nesigurne. Da biste zaštitili svoje naloge, kreirajte lozinku koja je dugačka, raznovrsna i potpuno nasumična.

18.11.2024

21:20

Džet set