• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer

Izvor: J. Matijašević

06.08.2020

13:15

'JISK' OBMANJUJE KUPCE INFORMACIJAMA NA INTERNETU: Na sajtu piše jedno, u radnji nešto drugo, POTROŠAČI U ŠOKU!

Zaštitnik potrošača

'JISK' OBMANJUJE KUPCE INFORMACIJAMA NA INTERNETU: Na sajtu piše jedno, u radnji nešto drugo, POTROŠAČI U ŠOKU!

Podeli vest

Informacije o dostupnosti proizvoda u radnjama ne poklapaju se sa stvarnim stanjem. Nemojte da se iznenadite ako vam prodavac kaže da nema nekog proizvoda za koji ste dobili podatak da se nalazi baš na toj lokaciji

U kompaniji "Jisk" obmanjuju kupce informacijama o dostupnosti proizvoda u radnjama i na taj način ih dovode u zabludu! Ukoliko želite da se o stanju nekog proizvoda u radnjama informišete na sajtu, imaćete označenu cenu i njegovu dostupnost, odnosno da li ga možete kupiti u nekom od "Jiskovih" prodajnih objekata.

 

 

Ovo je obmana potrošača, a samim tim i dovođenje u zabludu
Pokret potrošača

 

Međutim, to je samo jedna varka ove prodavnice, jer je u praksi sasvim drugačije! Naime, iako će vam se na onlajn platformi uredno pojaviti gde i u kojima količinama ima proizvoda koji želite, budite spremni da obiđete nekoliko radnji i potrošite vreme i gorivo kako biste do njega uopšte došli.

 

 

Jedna od žrtava takvog oglašavanja i loše poslovne prakse bila je i novinarka Zaštitnika potrošača Katarina Milanović. Ona je htela da kupi set kutija "sofus", ali kako kaže, ni sanjala nije da će joj, kako se kaže, biti skuplja dara nego mera!

Bez odgovora

- Onlajn provera dostupnosti proizvoda svuda funkcioniše i zaista niko ne očekuje da tu bude problema. Naročito ne na onim sajtovima gde piše da se ažuriranje obavlja na nekoliko sati! Međutim, u "Jiskovim" prodavnicama način rada je potpuno drugačiji i ide na štetu nas potrošača!

 

 

Želela sam da proverim u kojoj radnji u Beogradu postoji set kutija "sofus". Veče pre kupovine proverila sam dostupnost na sajtu i pisalo je da ima još jedan ovakav proizvod u tržnom centru na Karaburmi, što mi je bilo najbliže. Bila sam sigurna da ću je tamo naći, jer su podaci na sajtu ažurirani to veče.

Foto: printscreen

 

Foto: printscreen

 

Otišla sam ujutru, ali doživela sam neprijatnost kada su mi u prodavnici rekli da tih kutija nema već nekoliko dana. Bila sam šokirana. Kada sam ih pitala kako je moguće da nemaju kada na sajtu piše drugačije, ostala sam bez odgovora prodavaca - priča Katarina i nastavlja:

- Zatim sam videla da ih ima u radnji u Valjevu, i to dva komada. Pozvala sam mamu, međutim, usledila je ista situacija. I tamo su joj prodavci bez pardona rekli da njih nema već neko vreme. I to se desilo uprkos tome što je sajt ažuriran tog popodneva, nekoliko minuta pre nego što je ona otišla u prodavnicu.

 

 

Bila sam besna i ljuta, osetila sam se obmanuto, jer sam bez razloga trošila vreme i benzin, a nisam kupila šta sam htela. Pošto "Jisk" nema mogućnost onlajn kupovine, pozvala sam kol-centar i tražila da mi oni kažu gde imaju te kutije i rezervišu. Nakon nekoliko sati pronašli su ih i najzad sam kupila željeni proizvod - ispričala je Katarina svoje neprijatno iskustvo i napominje da nije prvi put da se nešto tako dogodi.

Neprofesionalnost

U Pokretu za zaštitu potrošača Srbije naglašavaju da je ovo obmana potrošača i velika neprofesionalnost "Jiska"!

- Ovo je pravi primer pružanja dezinformacija kupcima. Ukoliko jasno na sajtu stoji istaknuto da je proizvod dostupan i da se može kupiti u navedenim prodavnicama, ne smete dozvolite da kupac potroši i vreme i gorivo i da se na kraju ispostavi da podaci sa zvaničnog sajta nisu tačni! To je obmana potrošača, a samim tim i dovođenje u zabludu. Smatramo da nadležni organi ovu sferu trgovine moraju da urede bolje, ali i da pojačaju kazne za takvo poslovanje kompanija - napominju u ovom Pokretu.

 


 

 

"Jisk": Izolovan slučaj

 

Iz kompanije "Jisk" kažu da je reč o izolovanom slučaju!

- Kao kompanija koja je dugo prisutna na tržištu Srbije, nema mesta tvrdnji da kupce dovodimo u zabludu, niti nam je to iz bilo kog razloga namera. Kada kupac pristupi "Jiskovoj" veb-stranici, na raspolaganju mu je mogućnost da kreira 'Click and collect' vrstu rezervacije u odabranoj radnji.

Maksimalno jedan sat nakon zahteva kupca o rezervaciji artikli moraju biti zapakovani i pripremljeni za izdavanje kupcu u odabranoj radnji i on za isto dobija povratnu potvrdu putem mejla i SMS poruke da ga artikli čekaju spremni.

Rezervisane artikle može da preuzme na dan kada je kreirao rezervaciju ili sledeći dan. Nakon tog roka rezervacija ističe i mora da se obradi u trgovini, a artikal se ponovo vraća na stanje zaliha i policu - kažu u "Jisku", ali ostali smo bez odgovora zašto se dostupnost proizvoda ne podudara sa onim na sajtu.

 

Pratite Zaštitnik potrošača na Fejsbuku OVDE

Pratite Zaštitnik potrošača na Tviteru OVDE
 
Čitajte Zaštitnik potrošača:Zastitnikpotrosaca.rs

 

Postovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

komentari
Dule

pre 4 godine

Postovani Srbi Ja zivim u Norveskoj i ovdje niko, ama bas Niko ne ide u YISK da nesto kupuje sem socijale. To je Norveska radnja sa najgorom robom, kinezi su za njih pojam kvaliteta. Nemojte ici i bacati svoj novac za robu loseg i neproverenog kvaliteta, jer ako mislite sto dolazi iz Norveske da je sigurno OK to ce vam najbolje reci ljudi koji ovdje zive.

Dobrila

pre 4 godine

Jysk je Danska firma, ne Norveska Dule dudule

zoki

pre 4 godine

yisk je odavno propala firme . Prodaje bofl robu kao marke

sledeća vest

Politika

Šteta nekoliko miliona! Ekstremisti demolirali fontanu na Slaviji nakon protesta - zamenjeni uništeni reflektori, u toku punjenje fontane!
Politika

Šteta nekoliko miliona! Ekstremisti demolirali fontanu na Slaviji nakon protesta - zamenjeni uništeni reflektori, u toku punjenje fontane!

Javno-komunalno preduzeće "Beogradski vodovod i kanalizacija" saopštilo je danas da je Služba održavanja javnih gradskih česama i fontana ovog preduzeća tokom noćnih i jutarnjih sati obavila sve neophodne radove na fontani "Slavija", na kojoj je, kako je to preduzeće ranije saopštilo, pričinjena šteta tokom jučerašnjeg protesta na Slaviji.

23.12.2024

16:03

TV

Želimo li mirniju budućnost ili povratak u prošlost? Ne propustite Info dan od 15 časova!
Live TV

Želimo li mirniju budućnost ili povratak u prošlost? Ne propustite Info dan od 15 časova!

Juče se predsednik Srbije Aleksandar Vučić obratio javnosti sa važnom porukom: „Važno je da u ovom trenutku nastavimo da radimo zajedno, da sve naše razlike ne ostavljamo po strani, ali da pokušamo da razumemo da su nam mir i stabilnost u zemlji od izuzetnog značaja.“ Njegove reči dolaze u trenutku kada deo opozicije poziva na sukobe i nemire, što podseća na mračne epizode iz prošlosti.

23.12.2024

12:48

Tenzije u Bosni i Hercegovini: Mile Bosnić o odlukama Kristijana Šmita i potencijalnoj krizi Republike Srpske
"Bosanski lonac" pred pucanjem?!

Tenzije u Bosni i Hercegovini: Mile Bosnić o odlukama Kristijana Šmita i potencijalnoj krizi Republike Srpske

Gost "Info jutra" na Informer televiziji bio je predsednik udruženja Krajišnika Mile Bosnić koji je govorio o spletu velikih tenzija sa izvorištem u odlukama Kristijana Šmita, visokog predstavnika u Bosni i Hercegovini kojeg Banjaluka ne priznaje, a koje su išle direktno na štetu Republike Srpske uoči presude protiv lidera Republike Srpske Milorada Dodika i o tretnjama da se ovaj splet okolsnosti izrodi u najveću krizu od potpisivanja Dejtonskog sporazuma, a samu Srpsku dovede na korak od proglašenja samostalnosti.

23.12.2024

10:51

Hronika

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set