MATERICA, KRV, ZNOJ, MALOLETNICE... Da li žene zaslužuju ovakvo ponižavanje? Šokantna reklama zgrozila Srpkinje!
Podeli vest
* Iz kompanije tvrde da ih preporučuje čak 97 odsto žena, pozivajući se na istraživanje među manje od 500 dama iz tri države
* Žensku intimu prikazuju na prilično ogavan način, uključujući i maloletnice, što je nedopustivo, tvrde stručnjaci
Najnovija reklama za "libres" uloške ne samo sto obmanjuje sve potrošače nego i banalizuje najveću žensku intimu, uključujući u celu kampanju i maloletnice, tvrde mnogobrojni gledaoci, ali i stručni sagovornici Zaštitnika potrošača.
Svi koji su prihvatili i prvi i drugi moratorijum na otplatu kredita, moraće da se pomire s činjenicom da će im novi mesečni ceh biti veći i za hiljadu dinara nego pre marta, kada je na snagu stupila mogućnost stopiranja otplate zajmova.
18.08.2020
13:25
Osim scena koje prikazuju ciklus kod žena na najbanalniji način, sa sve posramljenom devojčicom u osnovnoj školi, ova reklama sadrži i prevarnu poruku jer se u njoj tvrdi da 97 odsto žena preporučuje "libres" uloške, što bi značilo da svi ostali proizvođači zauzimaju tek tri odsto tržišta. Da je sumnja u ovaj podatak opravdana, govori i činjenica da je podatak zasnovan na anketi koja je sprovedena na 481 ženi, i to na tržištu tri države koje nemaju veze sa Srbijom. Prema tvrdnjama stručnjaka, to nikako ne može biti relevantan uzorak, naročito ako se prikazuje u našoj zemlji, a glasale su dame iz Rusije, Švedske i Francuske.
Marketinški stručnjak Saša Borojević za naš list objašnjava da je reklamni spot toliko neprijatan za gledanje da ne bi trebalo da se emituje u vreme kada su deca kraj malih ekrana i da bi u njemu maloletnice morale da budu zaštićene.
Foto: Informer/printscreen youtube
- Savremena naučna istraživanja sprovedena u okviru neuronauke (nauke koja se bavi nervnim sistemom), nove multidisciplinarne grane, potvrdila su uticaj koji podsvest ima na ljudsko ponašanje i celokupan život. Mnoge kompanije pribegavaju zloupotrebi tih saznanja. Konkretno, u ovom spotu se potenciraju krvave ruke maloletne devojčice, menstrualni bolovi, koji inače prestaju uz pomoć lekova, a ne uz pomoć uložaka. Spot bi morao da ima obeležje za starosnu granicu onih koji ga mogu gledati jer se snimak pušta u vreme dok su deca pored malih ekrana, iako za njih nije primeren. U spotu se koristi klasična strategija šokiranja ciljne grupe jer dominira krv i bol! Šok marketing ili kako se popularno zove "šok-advertajzing" jeste metod koji se igra sa ljudskim umom i podsvešću. Ta igra može biti pogubna po populaciju ako izmakne kontroli - jasan je naš sagovornik.
On tvrdi da je ovo izuzetno okrutna vrsta marketinga i napominje da uzorak od 481 žene u istraživanju nikako nije relevantan, pogotovo ako se ima u vidu da nisu sa istog geografskog podneblja gde se reklama prikazuje.
- Drugi problematični deo spota jeste i to što je istraživanje na koje se pozivaju rađeno za druga tržišta, i to na samo nešto više od 400 ispitanika! Dakle, nije moguće primeniti istraživanja iz drugih zemalja na Srbiju jer su preovladavaju vrednosti drugačijeg društva. Svako društvo zasebno definiše svoje šokove i trendove! Ovakva kampanja je vrlo mučna i uznemiravajuća, ali oni istovremeno pogađaju svoj cilj, ljudi pričaju o tome, razmišljaju i, jednom rečju, reaguju - objasnio je Borojević.
Foto: Informer/printscreen youtube
Predsednik Pokreta za zaštitu potrošača Srbije Petar Bogosavljević rekao je da ova kompanija krši nekoliko zakona i da bi oglašivač morao da bude višemilionski kažnjen uz obaveznu zabranu sporne reklame.
- Kada se nešto u ovoj meri strašno pojavi na televiziji, onda je tu podeljena odgovornost. Najveću, naravno, imaju oni koji su napravili reklamu, potom su tu televizije na kojima se ona emituje i na kraju regulatorno telo koje je odmah moralo da je zabrani. Ovde se krši i Zakon o oglašavanju u smislu prevarnog marketinga i Zakon o zaštiti potrošača zbog obmanjivanja, ali i Zakon o zaštiti dece jer su ona zloupotrebljena u ovoj kampanji. Zbog toga su to višemilionske kazne, koje bi morala da dobije ova firma uz obaveznu zabranu reklame. Pored toga, ovakva jedna vulgarna reklamna poruka, koja vređa dostojanstvo čoveka, ne bi smela da se emituje između crtanih filmova. Ne smemo da zanemarimo i ozbiljne zloupotrebe i obmane jer se tvrdi da 97 odsto žena preporučuje ove uloške, a to istraživanje je urađeno na izuzetno malom uzorku, i to u tri zemlje koje nikakve veze sa Srbijom nemaju. Ne možete ovakve stvari tvrditi u reklami i varati javnost da pomisli da je anketa možda pravljena među našim ženama. Imamo niz ozbiljnih zloupotreba i zbog toga bi nadležne službe morale da rade svoj posao, izreknu višemilionsku kaznu za ovu firmu i zabrane spornu reklamu - jasan je Bogosavljević.
Povodom ovog skandala poslali smo pitanja i kompaniji "Libres", u želji da se čuje i njihova strana priče. Međutim, do zaključenja ovog broja nismo dobili odgovore.
Jankovićeva: Ponižavanje žena
Klinički psiholog Aleksandra Janković objasnila je za naš list da se u ovoj reklami otkrivaju najintimnije stvari koje proživljava neka žena i da bi one trebalo da ostanu privatnost.
- Ovo je pokušaj da se nekim pseudonaučnim pristupom sve ogoli i prikaže. Međutim, sve mora da ima neku meru, a ova reklama je to odmah prekršila nepotrebnom eksplicitnošću i zalaženjem u privatnost žena. Nije normalno da se napravi reklamni proizvod koji izaziva gađenje i neprijatnost kod žena i uz to se zloupotrebljavaju deca. Najgore je što se sve to pušta u svakom tajmingu, a žene, nažalost, nemaju drugu opciju nego da brže-bolje promene kanal kako ne bi gledale takve stvari sa svojim sinom ili mužem - jasna je Jankovićeva.
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće
registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili
nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji,
etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne
predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.
Svi koji su prihvatili i prvi i drugi moratorijum na otplatu kredita, moraće da se pomire s činjenicom da će im novi mesečni ceh biti veći i za hiljadu dinara nego pre marta, kada je na snagu stupila mogućnost stopiranja otplate zajmova.
Oštra oružana konfrontacija izbila je 3. decembra uveče u blizini Kijeva, kada su se operativci Glavne uprave za obaveštajne poslove Ministarstva odbrane Ukrajine (GUR) sukobili sa pripadnicima regularne ukrajinske vojske.
Vladimir Đukanović, advokat ministra kulture Nikole Selakovića, oglasio se na svom Iks nalogu povodom objave Marinke Tepić u vezi sa slučajem koji se vodi protiv Selakovića.
Gosti Info jutra Nikola Rađen, bivši vaterpolista, Dragan Vasiljković, fondacija "Kapetan Dragan" i Branko Babić, biznismen komentarisali su uvrede na račun Srba koje dolaze iz regiona.
Vesna Jović, novinarka Informera za Istočnu Srbiju i Aleksandar Jerković, iz Odbora za kontrolu i opservaciju gostujući u Info jutru komentarisali su izbore u Negotinu, Mionici i Sečnju.
Brajanu Volšu kom se sudi za ubistvo supruge Ane Volš, danas je nastavljeno suđenje, a u sudnici je pušten snimak sa nadzorne kamere za koji tužioci tvrde da je nastao nakon Aninog nestanka.
Po nalogu Višeg јavnog tužilaštva u Pančevu određeno јe zadržavanje prema licima L.X.G. (40), C.J.L. (38) i W.T. (43), državljana Narodne Republike Kine, u traјanju do 48 časova.
Policija u Beogradu, UKP, u saradnji sa Osnovnim javnim tužilaštvom u Lazarevcu, uhapsili su D.S.C. (30) iz Nigerije i M.D. (42) zbog sumnje da su izvršili prevaru na društvenoj mreži TikTok.
Sastanak ruskog predsednika Vladimira Putina sa specijalnim predsedničkim izaslanikom SAD Stivom Vitkofom imao je za cilj da predsedniku SAD Donaldu Trampu prenese šta ne podleže diskusiji u mirovnom planu za Ukrajinu.
U Vizbadenu se sinoć odigrao pravi haos kada su četiri pijane devojke, stare između 16 i 24 godine, napale taksistu, opljačkale ga i otele mu automobil nakon svađe oko cene vožnje.
Rusija ne pokazuje nikakve ozbiljne namere da okonča svoj agresivni rat protiv Ukrajine i, pod sadašnjim režimom, nije miroljubiva država, izjavio je danas nemački ministar spoljnih poslova Johan Vadeful na plenarnoj sednici Saveta ministara spoljnih poslova OEBS u Beču.
Vreme je da Evropljani prestanu da slepo prate američkog predsednika Donalda Trampa i umesto toga izrade sopstveni mirovni plan za Ukrajinu, izjavio je danas evropski komesar za odbranu Andrijus Kubilijus.
Pop zvezda Dua Lipa ponovo je dospela u centar skandala zbog postupka prema fanu na koncertu. Pevačica je poželala da napravi selfi, ali kada je videla da nije Ajfon odmah mu je vratila telefon.
Opera Đuzepa Verdija "Rigoleto", pod dirigentskom palicom Stefana Zekića, biće izvedena 7. decembra na Velikoj sceni Narodnog pozorišta, saopšteno je danas iz tog teatra.
Apple je otkrio da se ogrebotine na Ajfonu 17 Pro mogu efikasno ukloniti pomoću slane vode. Testiranja su pokazala da ova metoda daje bolje rezultate od uobičajenih sredstava za čišćenje.
Glavobolja je jedan od najčešćih zdravstvenih problema savremenog čoveka i mnogima ozbiljno narušava kvalitet života. Iako su epizode često kratkotrajne i bezopasne, veliki broj ljudi se bori sa čestim, intenzivnim ili dugotrajnim oblicima bola.
Princeza Kejt Midlton ne prestaje da iznenađuje javnost i medije, pa je to i uradila tokom zvanične posete nemačkog predsednika pojavivši se sa novom frizurom.
Imate mišljenje?
Ukoliko želite da ostavite komentar, kliknite na dugme.
Ostavite komentar