MATERICA, KRV, ZNOJ, MALOLETNICE... Da li žene zaslužuju ovakvo ponižavanje? Šokantna reklama zgrozila Srpkinje!
Podeli vest
* Iz kompanije tvrde da ih preporučuje čak 97 odsto žena, pozivajući se na istraživanje među manje od 500 dama iz tri države
* Žensku intimu prikazuju na prilično ogavan način, uključujući i maloletnice, što je nedopustivo, tvrde stručnjaci
Najnovija reklama za "libres" uloške ne samo sto obmanjuje sve potrošače nego i banalizuje najveću žensku intimu, uključujući u celu kampanju i maloletnice, tvrde mnogobrojni gledaoci, ali i stručni sagovornici Zaštitnika potrošača.
Svi koji su prihvatili i prvi i drugi moratorijum na otplatu kredita, moraće da se pomire s činjenicom da će im novi mesečni ceh biti veći i za hiljadu dinara nego pre marta, kada je na snagu stupila mogućnost stopiranja otplate zajmova.
18.08.2020
13:25
Osim scena koje prikazuju ciklus kod žena na najbanalniji način, sa sve posramljenom devojčicom u osnovnoj školi, ova reklama sadrži i prevarnu poruku jer se u njoj tvrdi da 97 odsto žena preporučuje "libres" uloške, što bi značilo da svi ostali proizvođači zauzimaju tek tri odsto tržišta. Da je sumnja u ovaj podatak opravdana, govori i činjenica da je podatak zasnovan na anketi koja je sprovedena na 481 ženi, i to na tržištu tri države koje nemaju veze sa Srbijom. Prema tvrdnjama stručnjaka, to nikako ne može biti relevantan uzorak, naročito ako se prikazuje u našoj zemlji, a glasale su dame iz Rusije, Švedske i Francuske.
Marketinški stručnjak Saša Borojević za naš list objašnjava da je reklamni spot toliko neprijatan za gledanje da ne bi trebalo da se emituje u vreme kada su deca kraj malih ekrana i da bi u njemu maloletnice morale da budu zaštićene.
- Savremena naučna istraživanja sprovedena u okviru neuronauke (nauke koja se bavi nervnim sistemom), nove multidisciplinarne grane, potvrdila su uticaj koji podsvest ima na ljudsko ponašanje i celokupan život. Mnoge kompanije pribegavaju zloupotrebi tih saznanja. Konkretno, u ovom spotu se potenciraju krvave ruke maloletne devojčice, menstrualni bolovi, koji inače prestaju uz pomoć lekova, a ne uz pomoć uložaka. Spot bi morao da ima obeležje za starosnu granicu onih koji ga mogu gledati jer se snimak pušta u vreme dok su deca pored malih ekrana, iako za njih nije primeren. U spotu se koristi klasična strategija šokiranja ciljne grupe jer dominira krv i bol! Šok marketing ili kako se popularno zove "šok-advertajzing" jeste metod koji se igra sa ljudskim umom i podsvešću. Ta igra može biti pogubna po populaciju ako izmakne kontroli - jasan je naš sagovornik.
On tvrdi da je ovo izuzetno okrutna vrsta marketinga i napominje da uzorak od 481 žene u istraživanju nikako nije relevantan, pogotovo ako se ima u vidu da nisu sa istog geografskog podneblja gde se reklama prikazuje.
- Drugi problematični deo spota jeste i to što je istraživanje na koje se pozivaju rađeno za druga tržišta, i to na samo nešto više od 400 ispitanika! Dakle, nije moguće primeniti istraživanja iz drugih zemalja na Srbiju jer su preovladavaju vrednosti drugačijeg društva. Svako društvo zasebno definiše svoje šokove i trendove! Ovakva kampanja je vrlo mučna i uznemiravajuća, ali oni istovremeno pogađaju svoj cilj, ljudi pričaju o tome, razmišljaju i, jednom rečju, reaguju - objasnio je Borojević.
Predsednik Pokreta za zaštitu potrošača Srbije Petar Bogosavljević rekao je da ova kompanija krši nekoliko zakona i da bi oglašivač morao da bude višemilionski kažnjen uz obaveznu zabranu sporne reklame.
- Kada se nešto u ovoj meri strašno pojavi na televiziji, onda je tu podeljena odgovornost. Najveću, naravno, imaju oni koji su napravili reklamu, potom su tu televizije na kojima se ona emituje i na kraju regulatorno telo koje je odmah moralo da je zabrani. Ovde se krši i Zakon o oglašavanju u smislu prevarnog marketinga i Zakon o zaštiti potrošača zbog obmanjivanja, ali i Zakon o zaštiti dece jer su ona zloupotrebljena u ovoj kampanji. Zbog toga su to višemilionske kazne, koje bi morala da dobije ova firma uz obaveznu zabranu reklame. Pored toga, ovakva jedna vulgarna reklamna poruka, koja vređa dostojanstvo čoveka, ne bi smela da se emituje između crtanih filmova. Ne smemo da zanemarimo i ozbiljne zloupotrebe i obmane jer se tvrdi da 97 odsto žena preporučuje ove uloške, a to istraživanje je urađeno na izuzetno malom uzorku, i to u tri zemlje koje nikakve veze sa Srbijom nemaju. Ne možete ovakve stvari tvrditi u reklami i varati javnost da pomisli da je anketa možda pravljena među našim ženama. Imamo niz ozbiljnih zloupotreba i zbog toga bi nadležne službe morale da rade svoj posao, izreknu višemilionsku kaznu za ovu firmu i zabrane spornu reklamu - jasan je Bogosavljević.
Povodom ovog skandala poslali smo pitanja i kompaniji "Libres", u želji da se čuje i njihova strana priče. Međutim, do zaključenja ovog broja nismo dobili odgovore.
Jankovićeva: Ponižavanje žena
Klinički psiholog Aleksandra Janković objasnila je za naš list da se u ovoj reklami otkrivaju najintimnije stvari koje proživljava neka žena i da bi one trebalo da ostanu privatnost.
- Ovo je pokušaj da se nekim pseudonaučnim pristupom sve ogoli i prikaže. Međutim, sve mora da ima neku meru, a ova reklama je to odmah prekršila nepotrebnom eksplicitnošću i zalaženjem u privatnost žena. Nije normalno da se napravi reklamni proizvod koji izaziva gađenje i neprijatnost kod žena i uz to se zloupotrebljavaju deca. Najgore je što se sve to pušta u svakom tajmingu, a žene, nažalost, nemaju drugu opciju nego da brže-bolje promene kanal kako ne bi gledale takve stvari sa svojim sinom ili mužem - jasna je Jankovićeva.
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće
registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili
nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji,
etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne
predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.
Svi koji su prihvatili i prvi i drugi moratorijum na otplatu kredita, moraće da se pomire s činjenicom da će im novi mesečni ceh biti veći i za hiljadu dinara nego pre marta, kada je na snagu stupila mogućnost stopiranja otplate zajmova.
Ilon Mask, najbogatiji čovek sveta i jedan od ključnih ljudi Trampove Bele kuće, intenzivno se bavi politikom u Nemačkoj, što se delu tamošnje javnosti ne sviđa.
Opozicionari i njihove pristalice po društvenim mrežama dele lažne slike sa protesta na Slaviji, čak dele i fotografije na kojima uopšte nije taj Trg niti ta fontana.
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić prisustvovao je otvaranju deonice Kruševac - Trstenik - Vrnjačka Banja na auto-putu E-761. On je u autobusu odgovarao na pitanja novinara i govorio o toj saobraćajnici, ali i o drugim planiranim infrastrukturnim projektima u Srbiji.
Tenzije koje već duže vreme postoje u Bosni i Hercegovini mogle bi u narednom periodu da dovedu do eskalacije neviđenih razmera i do rata, a takav opasan scenario stavio bi Srbiju i njeno rukovodstvo u izuzetno tešku poziciju.
Bivši šef obezbeđenja tajkuna Dragana Đilasa, Vladimir Savić uključio se u program Informer televizije i tom prilikom otkrio gnusne detalje o životu i političkom načinu rada ovog opozicionara, batinaša i nasilnika.
Opozicija je večeras održala protest na Slaviji koji je okončan oko 17 časova, a nakon toga se šačica ljudi uputila ka Predsedništvu. Njih predvodi ni manje, ni više, nego ozloglašeni Srđan Nogo.
Emisija "Rat uživo" na Informer televiziji bavila se krucijalnim geopolitičkim temama, fokusirajući se na rusko-ukrajinski sukob, krucijalne promene na globalnom nivou nakon inauguracije Donalda Trampa, ali i nove sukobe sa kojima se može suočiti svet u budućnosti.
Uroš Nikolić, Luka Kardum i Tomislav Hordov delegirani su za sudije drugog ovosezonskog, a prvog abaligaškog večitog derbija između Crvene zvezde i Partizana.
Štoper Crvene zvezde Vanja Drkušić (25) hramljući je napustio "Marakanu" nakon utakmice sa Čukaričkim (5:2), što je ozbiljno zabrinulo sve u taboru srpskog prvaka!
Izuzetna sezona za nas! Osigrali smo odličnu utakmicu, hvala navijačima. Sada idemo malo da se odmorimo i zaboravimo na fudbal, poručuje trener Crvene zvezde, Vladan Milojević (54)!
Mađarski ministar spoljnih poslova i spoljnih ekonomskih odnosa Peter Sijarto izjavio je danas da su nastavljene isporuke ruske nafte Mađarskoj preko naftovoda Družba, koje su bile obustavljene poslednjih dana iz tehničkih razloga.
Vojnici inženjerskog bataljona motorizovane divizije grupe trupa Zapad prošli su kroz protivpešadijska minska polja Oružanih snaga Ukrajine na oslobođenim teritorijama LNR.
Osvanule su optužbe da je Rusija stajala iza kampanje na društvenim mrežama u Rumuniji, koja je pomogla nezavisnom predsedničkom kandidatu Kalinu Đorđeskuu da pobedi u prvom krugu izbora i koja je dovela do toga da ustavni sud te zemlje poništi celu izbornu proceduru, su netačne, utvrdila je istraga.
Izraelski premijer Benjamin Netanjahu izjavio je danas da će Izrael nastaviti da deluje protiv jemenske pobunjeničke grupe Huti, koje je optužio da ugrožava svetsko brodarstvo i međunarodni poredak.
Jedna žena iznenadila je javnost kada je otkrila da je dojila svog supruga, ali iza ovog neuobičajenog čina krije se sasvim opravdan razlog koji bi mnogi mogli da razumeju.
Nova godina je pred vratima, ali prehlada ili grip mogu lako pokvariti prazničnu čaroliju. Otkrijte koje namirnice vam mogu pomoći da ojačate imunitet i ostanete zdravi u danima slavlja.
Tejlor Kuk je u noći odlučila da proveri svoju bebu, ali je zatekla svog psa na pultu za presvlačenje, što je postalo viralno na TikToku i izazvalo lavinu reakcija.
Zorica Brunclik i Miroljub Aranđelović Kemiš decenijama su u skladnom braku i imaju troje zajedničke dece, dok pevačica ima i četvrto iz vanbračne zajednice.
Pre nego što je postala voditeljka Ivana Šopić radila je i kao krupije u kazinu, a prisećajući se tih dana otkrila je šokantne detalje o poznatima i njihovim navikama.
Veljko i Bogdana Ražnatović odveli su sinove na planinu, a bokser je na društvenim mrežama pokazao kako njihovi naslednici uživaju u snegu i čarima zimskih sportova.
Ostavite komentar
Pravila komentarisanja:
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.