'Mercedesi' novi, a glava u torbi! AUTOMOBILSKI GIGANT ZA 11 MESECI OPOZVAO ČAK 43 MODELA
Podeli vest
* Razlog za toliki broj fabričkih grešaka leži u masovnoj proizvodnji i u činjenici da se gleda da se uštedi na svakom koraku, tvrde stručnjaci
Nemački auto-gigant, kompanija "Mercedes" samo u poslednjih 11 meseci je u Srbiji povukla čak 43 različita modela zbog rizika od povreda i požara, dok ukupan broj neispravnih automobila još uvek nije poznat! Do ovih šokantnih i alarmantnih podataka redakcija Zaštitnika potrošača je došla temeljnom pretragom Nacionalne baze nebezbednih proizvoda povučenih sa tržišta, koju vodi Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija! Koliko je situacija zabrinjavajuća, svedoči podatak da su većina povučenih modela izuzetno luksuzni i skupi automobili poput GLC, GLA, GLB, AMG-GT, S klase i mnogih drugi (pogledajte okvir) koji sa dobrom opremom koštaju više od 100.000 evra, kao i skupoceni džip na električni pogon EQC! To praktično znači da su neki potrošači možda dali celu životnu ušteđevinu da kupe pouzdan, kvalitetan i bezbedan automobil za sebe i svoju porodicu, a dobili su nepouzdano vozilo koje je moglo da ih košta života.
* Čak devet od 10 pakovanja bila su lakša od kilograma, zbog čega, tvrde stručnjaci, nadležni organi treba što pre da reaguju i zaustave obmanu potrošača
16.02.2021
15:38
Povod za ovo veliko istraživanje bio nam je sve veći broj pritužbi naših čitalaca na velike kvarove na novim i luksuznim "mercedesima" koji su ih umalo koštali glave, kao i činjenica da je poznati nemački brend ove nedelje na globalnom nivou povukao čak 1.292.258 vozila zbog greške unutar sistema za hitne pozive, i da to sve češće rade usled fabričkih kvarova i anomalija. Da je od jednog od najslavnijih automobilskih brendova koji je u poslednjih devet decenija garancija najvišeg kvaliteta, luksuza i bezbednosti ostao "samo znak", za Zaštitnik potrošača su potvrdili iskusni auto-mehaničari, automobilski stručnjaci i predstavnici Udruženja za zaštitu potrošača. Kao glavne razloge za posrnuće i značajno manji kvalitet automobila i drugih vozila ovog brenda iz Štutgarta oni navode masovnu proizvodnju, kao i ugrađivanje jeftinijih delova kako bi se ostvario maksimalan profit.
Automobilski stručnjak, voditelj i autor emisije "Vrele gume" Miodrag Piroški objasnio je da je sada u proizvodnji bitniji kvantitet nego kvalitet i da se nabavljaju što jeftiniji delovi jer je kompanijama na prvom mestu zarada, pa onda neminovno dolazi do fabričkih grešaka.
Kvantitet, a ne kvalitet
Kvantitet je postao bitniji od kvaliteta, kao i masovno nabavljanje najjeftinijih delova i onda su greške na automobilima neminovne
Miodrag Piroški,"Vrele gume"
- Svakako razlog za toliki broj fabričkih grešaka leži u masovnoj proizvodnji i u činjenici da se gleda da se uštedi na svakom koraku kako bi se dodvorilo šefovima. Nije ovo više ono vreme kada su te najpoznatije kompanije gledale da naprave što bolji i kvalitetniji automobil. Sada se gleda samo zarada, trka je za što većim profitom, i onda da bi se na nekim pojedinačnim delovima uštedelo po nekoliko evra, dolazi do ovoga. Kvantitet je postao bitniji od kvaliteta, kao i masovno nabavljanje najjeftinijih delova i onda su greške na automobilima neminovne - kaže Piroški i dodaje:
- Tu je dosta uticala i situacija sa koronavirusom jer je Kina gotovo cele 2020. godine bila zatvorena i ko zna gde su se kompanije snalazile za delove, pa i tu treba tražiti razlog za povlačenje ovolikog broja vozila. U svakom slučaju, velike i slavne kompanije kao što je "Mercedes" zbog svega navedenog ne razlikuju se mnogo u kvalitetu od ostalih firmi. Sve se to dosta približilo, i ako su ti giganti nekada imali 50 odsto kvalitetnije automobile od konkurencije, sada je to maksimalno 10 odsto i to su samo neke razlike u finalnim radovima i tehničkoj obradi, a ne u motoru i drugim bitnim elementima.
Sa njim se slaže i direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja Damir Okanović, koji tvrdi da se automobili danas prave da traju kraće nego nekada i da ova nova vozila više nikada neće moći da se voze 20 ili 30 godina kao ranije.
Ne smemo da otkrijemo
broj spornih vozila u Srbiji
U kompaniji "Star Import d. o. o", koja je generalni distributer kompanije 'Daimler AG' za brend 'mercedes-benz' u Srbiji, kažu da se strogo pridržavaju svih procedura propisanih od strane proizvođača, kao i domaćih zakonskih propisa.
- Obaveštenje će kupcima stići, na uobičajen način, preko ovlašćenih servisnih partnera. Budući da podatke o korisnicima i vlasnicima poseduju naši ovlašćeni servisni i prodajni partneri, oni šalju do tri pozivna pisma u slučaju da klijent ne doveze vozilo na pregled ili prepravku nakon prvog poziva. U pozivnim pismima se jasno navodi u vezi sa čim se opoziv objavljuje, i kakve su moguće posledice neizvršavanja kontrole i eventualnih prepravki od strane proizvođača - kažu u ovoj kompaniji i dodaju:
- Prema uputstvu za navedene opozive, najpre se radi provera da li postoji potencijalni problem, a tek onda se rade korekcije, ukoliko se za to ukaže potreba. Prema politici kompanije, nismo u mogućnosti da komuniciramo broj prodatih vozila prema klasama vozila.
- Kao prvo, promenjen je čitav koncept u auto-industriji. Nekada su se automobili pravili u manjem broju modela, da prvih osam do 10 godina rade perfektno i bez kvarova, a da mogu da se voze i 20-30 godina. Sada je to drugačije, proizvodnja je masovna i automobili se prave tako da se uglavnom ne kvare u garantnom roku, ali da traju do sedam godina i da onda moraju da se menjaju jer kreću kvarovi i problemi. I tako sada rade svi bez obzira na to da li se radi o "Mercedesu" ili o nekoj drugoj automobilskoj kompaniji. Nema više automobila kao što je bila 'Mercedesova' 123-ka ili 'golf 2' i nikada ih više neće ni biti. Tada se znalo da Mercedes ima dva modela 123, 126, kasnije i 124, a sada ne možeš da pohvataš koliko ima različitih modela, možda i stotinu. Ta hiperprodukcija je i dovela do svih ovih problema - jasan je Okanović.
Iskusni majstor iz jednog poznatog beogradskog servisa kome su "Mercedesova" vozila specijalnost nam je otkrio da se već godinama primećuje veliki broj falinki kod novih i skupih automobila ovog brenda.
- Kada sam počinjao da radim, "mečke" stare i po 20 godina su radile kao sat čak i kada ih voze taksisti. To su bili neuništivi automobili. U poslednjih nekoliko godina dešava se nešto neverovatno. Dovoze nam relativno nove 'Mercedesove' limuzine i džipove, koji koštaju od 70.000 pa do preko 100.000 evra, koji imaju ozbiljne kvarove i falinke. To su često vozila koja su stara po nekoliko godina, pa čak i u garanciji. Gledam neobjašnjive kvarove na motoru i drugim bitnim delovima koji bi morali dugo da traju. Jasno je da su u pitanju fabričke greške i loš kvalitet, a dešava nam se i da se čoveku takav gotovo nov automobil konstantno kvari i da nikako ne možemo da ga potpuno popravimo. Više nema garancije koji brend kupiš nego kakav ti automobil "skinu" sa fabričke trake - rekao nam je ovaj majstor koji je zamolio da ostane anoniman kako mu ova izjava ne bi ugrozila posao.
Dva susreta sa smrću u novom "mercedesu"
Najgora situacija dogodila se našem čitaocu Goranu Simonoviću iz Žitorađe, koji je kupio ganc novi "GLE kupe" za čak 90.000 evra, a u prvih godinu i po dana dva puta je gledao smrti u oči. Prvo mu je, 11 meseci nakon kupovine i sedam dana nakon izlaska iz ovlašćenog servisa na autoputu iz čista mira, pri brzini od 110 km/h, otpao točak i samo pukom srećom je preživeo jer se osam puta okrenuo i nekoliko puta udario u bankinu.
Iako je već tada morao da, prema svim zakonima, dobije novi automobil ili povraćaj novca, borba ovog nesrećnog čoveka i nemačkog giganta trajala je mesecima. Pošto "Mercedes" nije želeo niti da mu vrati novac niti da mu da novo vozilo i tvrdio je da ovo havarisano može da se popravi i da radi besprekorno, Simonović nije imao kud, već da ga popravi, i to uz doplatu, jer je shvatio da od ovog nekadašnjeg giganta ništa drugo ne može da dobije, a kola su mu bila neophodna. Nakon što je popravio svoj "GLE kupe" i nakon što je sedam dana testiran u najboljem "Mercedesovom" servisu "Trijaška", Goran je ponovo seo u svog četvorotočkaša, ali sreća nije trajala dugo. Samo 10 dana nakon popravke luksuzni automobil, koji vredi kao dvosoban stan u Beogradu, ugasio se nasred autoputa prilikom preticanja iz čista mira i Simonović je ponovo jedva izvukao živu glavu. Tada su mu majstori iz ovlašćenog servisa rekli da je u vozilo ušla voda i napravila kratak spoj, što se retko dešavalo i na "jugu", a kamoli na novom "Mercedesovom" džipu.
'MERCEDESOVI' MODELI POVUČENI U POSLEDNJIH 11 MESECI
*19.03.2020 zbog rizika od povreda Vito, V-Class, V-Klasse, E-Class, C-Class, GLC, CLS, AMGT, G-Class. * 24.03.2020 zbog rizika od povreda Atros 963, Arocs 964, Actros, Arocs. * 29.06.2020 zbog rizika od povreda Actros 963, Antos 963, Arocs 964, Sprinter, X-Classs, Metris, Vito i V-Class. * 27.07.2020 zbog rizika od povreda G-Class i S-Class. *27.07 zbog rizika od požara E-Class, S-Class, G-Class, AMG-GT * 03.08 zbog rizika od povreda A177 i Sprinter. * 06.10 zbog rizika od povreda A-Class, AMG C-Class, AMG GLS, AMG GT. * 07.10.2020 zbog od povreda E-Class, C-Class, GLS, AMG GT, EQC. * 28.12.2020 zbog rizika od požara A-Class, B-Class, CLA, GLA, GLB. *28.12.2020 zbog rizika od povreda GLB * 12.02.2021 zbog rizika od povreda 197,204,207 *17.02.2021 zbog rizika od povreda 164,169,171,203,212,251
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće
registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili
nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji,
etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne
predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.
komentari
Zoki
pre 3 godine
Sve sami poznavaoci mercedesa, kao prvo svako ko se malo razume u auta ne moze se uporedivati mercedes od pre 30-40 godina sa danasnjim. Devedes posto delova mercedesa proizvodi se u Evropi ti kvarovi su mahom sitnice elektronoka koja se desava svim proizvodacima i otklanja se besplatno. Poznato je da posle skidanja tockova posla 50 km moraju se proveriti i po potrebi srafovi pritegnuti. Koji je taj poznavalac koji tvdi da se 110 km osam puta okrenuo to je cista fantazija, koja je nemoguca. Auto se mora servisirati kod mercedesa a ne ispod kruske sa delovima kupljenim na buvljaku. Ja sam promenio 15 mercedesa bez problema, odrzavanih naravno u mercedesu.
* Čak devet od 10 pakovanja bila su lakša od kilograma, zbog čega, tvrde stručnjaci, nadležni organi treba što pre da reaguju i zaustave obmanu potrošača
Ruska vojska ubrzala je proboj u zoni Specijalne vojne operacije i bukvalno je samlela najbolje delove ukrajinskih jedinica u zoni grupe "Sever", rekao je ruski ministar odbrane Andrej Belousov.
Balistička raketa srednjeg dometa testirana je 21. novembra i dobila naziv "Orešnik" (orah), izjavio je predsednik Rusije Vladimir Putin u obraćanju naciji.
Siledžije iz opozicije danas su širom zemlje demonstrirali nasilje na ulicama, u Beogradu je došlo i do nekoliko fizičkih obračuna, a u Kikindi je umalo izbo fizički obračun!
Srpska opozicija danas je održala nasilne proteste širom Srbije, čime su građani bili sprečeni da obavljaju svoje dnevne obaveze i da se slobodno kreću!
Predsednica Narodne skupštine Republike Srbije Ana Brnabić obratila se iz Skupštine Srbije povodom nasilja koje je antisrpska opozicija izazvala širom Srbije i javno osudila ovakvo ponašanje.
Dragan Bjelogrlić se, dok su njegovi istomišljenici pravili haos po Beogradu i Srbiji, stajao sa strane ispod kišobrana, "drndao" telefon i ćaskao sa još nekoliko osoba!
Marko Đurić, ministar spoljnih poslova, bio je gost Info jutra u kome je govorio o neverovatnim rezultatima Srbije, ali i o najaktuelnijim temama u Srbiji!
Gost Info jutra na Informer televiziji bio je prof. dr Miloš Laban koji je govorio o strašnoj tragediji koja se dogodila 1. novembra u Novom Sadu na Glavnoj železničkoj stanici prilikom koje je poginulo 15 osoba, a teško povređeno dvoje.
Huliganska rulja koja pripada opoziciji brutalno je napala novinarke Informera Lidiju Makragić i Branku Lazić, a tim povodom gostujući na Informer televiziji govorili su teolog Miloš Stojković i lider Srpske desnice Miša Vacić.
Ibro Ibrahimović, član predsedništva SPS i Marko Lakić, novinar Politike, u Info jutru govorili su o tome, kada su u pitanju jučerašnja hapšenja, da li Tužilaštvo reaguje prema zakonu ili političkim pritiscima.
Situaciju na frontu između Rusije i Ukrajine ali i tišinu Donalda Trampa nakon Bajdenove odluke da Ukrajina gađa unutrašnjost Rusije američkim oružjem , analizirali su gosti "Rata uživo", novinar i ekonomista Nebojša Berak i Sava Stambolić ispred Centra za društvenu stabilnost.
Alija Balijagić uhapšen je nakon 27 dana potrage u selu Pribojska Goleša kod Prijepolja, a pojedinci su već počeli sa stvaranjem teorija zavera i širenjem laži i panike u javnosti, kako je sve zavera policije i da uhapšeno lice zapravo nije Balijagić.
Vladimir Petković (23) iz okoline Šapca, poginuo je juče zajedno sa ocem Miletom Petkovićem (63) kada su se kombijem sudarili sa automobilom marke BMW i kamionom.
Duško Šarić (46), mlađi brat Darka Šarića (54) otkrio je pred današnje suđenje u Specijalnom sudu da je imao tešku operaciju srca, koja je trajala pet sati.
Kako Informer nezvanično saznaje od izvora bliskog istrazi, Alija Balijagić je u policiji pričao gde je sve bio, ali sve je to nepovezano pričao, pa se sada sastavljaju kockice i prati trag. On se trenutno nalazi u istražnom pritvoru u zatvoru u Užicu i očekuje se da sa policijskim nalazima i dokazima bude saslušan pred Višim tužilaštvom u Užicu.
Fudbalska reprezentacija Srbije na žrebu u Nionu dobila je rivala za ostanak u A diviziji UEFA Lige nacija, igraće sa Austrijom, a mišljenja navijača su podeljena.
Predsednik košarkaškog kluba Partizan Ostoja Mijailović oglasio se posle pobede u derbiju protiv Crvene zvezde i poručio da je od početka verovao u trijumf svog tima.
Košarkaši Partizana ostvarili su najvažniju pobedu ove sezone, srušili su Crvenu zvezdu pred njenim navijačima i mnogi veruju da će upravo taj trijumf biti prekretnica sezone za ekipu Željka Obradovića!
Rusija je poslala automatsko upozorenje Sjedinjenim Američkim Državama o lansiranju "orešnika" 30 minuta ranije, jer se radi o raketi balističkog tipa, izjavio je portparol Kremlja Dmitrij Peskov na brifingu.
Ruski predsednik Vladimir Putin u televizijskom obraćanju naciji priznao je da je Moskva pogodila ukrajinski vojni objekat novom balističkom raketomsrednjeg dometa i rekao da se zove "orešnik" (lešnik).
Novoizabrani predsednik Sjedinjenih Američkih Država Donald Tramp imenovao je danas bivšeg državnog tužioca Floride Pam Bondi za funkciju državnog tužioca SAD, preneo je Rojters.
Novi film "Babygirl", erotski triler sa Nikol Kidman, izazvao je pravi skandal, posebno jer će biti prikazan baš tokom prazničnog perioda. Mnogi pitaju: "Zašto baš sada, na Božić?"
Scena seksa, za koju niko nije mogao pretpostaviti da postoji, prikazuje film "Hari Poter i vatreni pehar" u potpuno drugačijem svetlu. U sceni koja je izbačena iz finalne verzije filma pojavljuje se i poznati srpski glumac Peđa Bjelac.
Paf Dedi optužen je od strane glumca, koji tvrdi da je tokom audicije za reperov muzički video bio žrtva brutalnih silovanja, koja su uključivala i orgije sa telohraniteljem.
Pam Bondi je Trampov nov izbor za tužiteljku na Floridi. Ljudi koji prate njenu karijeru primetili su neke promene kod nje, uključujući značajan gubitak kilograma.
Milano je svetski poznat po luksuznim prodavnicama i vrhunskim restoranima, ali i po bogatom kulturnom nasleđu. To ga čini idealnom destinacijom za doček Nove godine.
Pevač Aca Lukas istakao je da Aleksandri Prijović po uspehu trenutno na domaćoj estradi nema ravne, a tom prilikom ukazao je na navodno licemerje kada su u pitanju Lepa Brena i Svetlana Ceca Ražnatović.
Muzička zvezda Aleksandra Prijović pojavila se sinoć, 22. novembra, na slavi Bobe Živojinovića i Lepe Brene, a tom prilikom prošetala je nakit vredan čak 48.700 evra.
Rada Manojlović otkrila je nepoznate detalje vezane za njen odnos sa Jelenom Karleušom. Pevačica je, tom prilikom, stavila tačku na dugogodišnja nagađanja da je sa Jelenom u svađi, a pomenula je i Sašu Popovića, na čiji se nagovor izvinila muzičkoj zvezdi.
Voditeljka Dea Đurđević raskinula je dugogodišnju vezu sa kolegom Mladenom Mijatovićem, a vest o prekidu veze poznatog para iznenadila je i njihove komšije.
Ostavite komentar
Pravila komentarisanja:
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.