• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer

Izvor: K. Milanović

18.05.2021

17:59 >> 18:07

NIKOLIĆI DOŽIVELI GOLGOTU SA ŠVEDSKOM ROBNOM KUĆOM! "Ikea" im dva puta naplatila kuhinju!

Zaštitnik potrošača

NIKOLIĆI DOŽIVELI GOLGOTU SA ŠVEDSKOM ROBNOM KUĆOM! "Ikea" im dva puta naplatila kuhinju!

Podeli vest

* Nikolićima je prvi zahtev za refundaciju 200.000 dinara odbijen, iako im je sa računa skinut greškom radnika * Tek kada su javno, na društvenim mrežama, podelili svoje iskustvo i angažovali advokata, novac im je vraćen

U robnoj kući "Ikea" Beograđaninu Branislavu Nikoliću kuhinju od 200.000 dinara naplatili su čak dva puta, a zatim su bez pardona odbili da mu vrate novac nazad!

Ne samo da se nisu izvinili zbog neprijatnosti koju su pričinili klijentu, nego je on na svoj ne tako mali novac ni kriv ni dužan čekao pune dve nedelje. Da stvar bude gora, ovaj nesvakidašnji slučaj svoj epilog dobio je tek kada je skandal procureo u javnost, a oštećeni kupac švedskoj kompaniji zapretio tužbom.

Foto: Reuters

Nikolić je sa nama podelio svoje gorko iskustvo i detaljno opisao šta mu se sve izdešavalo.
- Supruga i ja otišli smo u "Ikeu" kako bismo dizajnirali i kupili kuhinju. Sa njihovim planerom sve smo se dogovorili, iscrtali i ostalo je samo da odemo do kase i platimo rezervisane kuhinjske elemente. Pošto nije bila jeftina, dogovorili smo se da platimo supruginom kreditnom karticom i da iznos podelimo na rate. Trenutak nakon što je kartica provučena, njihova kasa je zablokirala. Do kasirke je došla neka žena, ponovo otključala kasu i poništila transakciju. Ali očigledno samo njihovu, jer je, kako se kasnije ispostavilo, novac već bio skinut sa računa. Ponovo je kasirka provukla karticu, ali je ovaj put kartica odbijena. Kako nam je objasnila, to se dogodilo zato što neke banke postavljaju dnevne limite od 100.000 dinara kako bi zaštitili klijenta od eventualnih zloupotreba, a kako naša kuhinja košta 200.000 dinara, mora da je to razlog što je kartica odbijena. Zbog toga sam ja dao svoju kreditnu karticu i platio kuhinju. Prodavnicu smo napustili nesvesni u kakav smo problem zapali - započinje priču naš sagovornik.

Slučaj za tužbu

Potrošač može bez problema i posle povraćaja da tuži "Ikeu" i da dobije odštetu jer mu je novac bio zarobljen
Goran Papović, NOPS

Tek kada su stigli kući, shvatili su da su umesto 200.000, ostali bez 400.000 dinara.

- Proverili smo račune i videli da nam je kuhinja naplaćena duplo, da je novac skinut i sa moje i sa ženine kartice. Međutim, nismo se mnogo uzrujali jer smo verovali da ćemo taj problem brzo rešiti. Nismo ni pomislili da to neće ići tako lako! Odmah smo obavestili "Ikeu" šta se dogodilo. Sutradan smo otputovali na odmor na Taru da iskoristimo slobodne dane za prvomajske i vaskršnje praznike. Dok smo bili van grada, pozvali su nas iz robne kuće i tražili da im pošaljemo fiskalne račune kao dokaz o kupovini i transakcijama. Rekli smo im da nije nikakav problem, ali da to možemo da uradimo tek za tri dana jer se tada vraćamo s puta. Na to su nam oni odgovorili da nije nikakav problem i da će odmah pokrenuti postupak, a da im mi pošaljemo kopije računa kada budemo u mogućnosti. I tada smo verovali da ćemo naše, ne tako male pare ubrzo i bez problema dobiti nazad - ispričao nam je Branislav.

Uzrujan i besan

Kada su odbili da mi vrate novac, bio sam uzrujan, besan, ali i uplašen da li ću ikada dobiti svoj novac nazad
Branislav Nikolić, oštećeni kupac

A onda je usledio šok. Osam dana nakon kupovine, iz kompanije "Ikea" obavestili su ga da je njegov zahtev za povraćaj novca odbijen! Kako kaže, preplavila su ih osećanja uzrujanosti, besa, ali i straha da li će ikada dobiti svoj novac nazad.

- Ponovo su me pozvali i pitali zašto nismo poslali račune i da oni zapravo nisu ni pokrenuli postupak za refundaciju. Da stvar bude gora, sutradan mi je stigao mejl da je moj zahtev za refundaciju novca odbijen. Zbog nekompetentnog osoblja koje radi na kasama, dva puta su naplatili istu kuhinju, pod istim brojem porudžbine, dve transakcije obavljene su u razmaku od pet minuta, a onda odbijaju da mi vrate novac. Ne mogu vam opisati koliko smo bili besni, iznervirani, ali tada već i uplašeni šta će se dalje dešavati. Ukratko rečeno, horor iskustvo. Prosto sam zapanjen nivoom amaterizma koji su pokazali. Pritom se ne radi o iznosu od nekoliko hiljada dinara, nego o novcu čiji povraćaj nikako ne bi smeo da se dovede u pitanje - kaže on i dodaje da je ceo problem rešen tek nakon što su ovaj skandal izneli u javnost i zapretili tužbom.

Papović: Ovo je slučaj za tužbu

Predsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije Goran Papović smatra da je ovakvo poslovanje jedne velike kompanije, najblaže rečeno, skandalozno.
- U najmanju ruku "Ikea" je trebalo da se izvini potrošaču zbog greške koju su napravili! Zakonski rok za vraćanje novca je 14 dana, što znači da oni nisu prekršili zakon. Međutim, s obzirom na to da je apsolutno njihova greška posredi i da potrošač ništa nije kriv, fer poslovna praksa bi bila da su mu taj novac vratili mnogo ranije. Pogotovu što je ceo slučaj čist, nisu imali razloga da proveravaju da li je zahtev za refundaciju opravdan. Da ne spominjemo to što je velika cifra u pitanju i da su čoveka ostavili pola meseca bez 200.000 dinara! Možda su mu pare bile potrebne za nešto drugo. Na osnovu toga potrošač može bez problema i posle povraćaja da tuži "Ikeu" i da dobije odštetu, ali to je dug put i retko ko se odlučuje na tako nešto - kaže Papović i dodaje:
- Kada potrošači dođu u ovakvu situaciju, ne treba da čekaju ni časa već odmah da pošalju zahtev za povraćaj novca. Kompanija ima rok od 14 dana da to uradi. Ako ne, pozovite nas i mi ćemo vam pomoći da ostvarite svoja prava.

- Da mi je neko pričao da "Ikea" na ovakav način tretira svoje klijente sumnjao bih u verodostojnost ispričanog. Međutim, kako sam osetio ovo na sopstvenoj koži, nije mi preostajalo ništa drugo nego da podnesem tužbu i pravdu potražim na sudu. Već sam bio kontaktirao svog advokata, što sam i njih obavestio da ću uraditi. Ali pretpostavljam da nisu hteli da rizikuju sa suđenjem, pa su mi novac vratili u četvrtak, 13. aprila. I dalje ostajem sa gorkim ukusom u ustima da sam ostavio ozbiljne pare kompaniji sa kojom sam prošao kao bos po trnju - jasan je naš sagovornik.

Na naše pitanje zbog čega je kupac toliko dugo morao da čeka da dobije svoj novac nazad kada je evidentno da je su grešku napravili oni, u kompaniji "Ikea" su odgovorili:
- "Ikea", kao odgovorna kompanija, svim reklamacijama i žalbama pristupa na isti način, poštujući interne procedure kako bi se sa sigurnošću utvrdile sve okolnosti. Kada je u pitanju dvostruka naplata, kao što je u ovom slučaju naveo kupac, interna procedura je nešto duža, te je zbog toga novac refundiran nakon dužeg vremenskog perioda. Ukoliko je kupovina obavljena za vreme praznika, to može biti dodatni faktor koji utiče na čekanje povraćaja novca. Kompanija "Ikea" se izvinjava kupcu zbog bilo kakvih neugodnosti koje je ovaj događaj prouzrokovao i nastojaće i dalje da ovakve situacije rešava na obostrano zadovoljstvo - rekli su u kompaniji.

 

Unikredit banka duplirala transakcije

Građani Srbije više puta su imali neprijatna iskustva da im transakcije budu duplirane, a novac zarobljen. Jedan od najpoznatijih i najmasovnijih slučajeva dogodio se dan uoči Nove godine kada su klijenti Unikredit banke prošli kao bosi po trnju i bili doslovno opljačkani, i to u vreme praznika. Prilikom svake transakcije karticom, klijentima Unikredit banke dvostruko je skidan novac sa računa, i to u vreme kada nisu radile ni ekspoziture, a ni kol-centar. Bankari su tada pokušali da svale krivicu za ovaj skandalozan propust na prodavnice, ali su na kraju ipak priznali da su ojadili ljude zbog greške u softveru. Sličan problem su prošle godine u vreme vanrednog stanja imali i klijenti Rajfajzen banke, kojima je prilikom podizanja novca sa bankomata skidan dvostruki iznos. U Rajfajzenu su tada priznali da su imali problema u komunikaciji dva autorizaciona sistema, što je za posledicu imalo dvostruku rezervaciju sredstava na računima.

 

 

 

Postovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

komentari
Rada475

pre 3 godine

E, bas ste nasli primer, za prosecno siromasne gradjane koji su u vecini u ovoj zemlji! Ako neko moze da, preko kreditne plati 200 000 dinara, sta reci vise?!

sledeća vest

Politika

TV

Hronika

JOŠ Hronika VESTI

Sport

Planeta

Zabava

Nakon rasprodatih koncerata širom sveta, Laura Pausini nastavila svoju turneju koncertom u Londonu – Spektakl stiže i u Beogradsku Arenu 18. decembra
Kultura

Nakon rasprodatih koncerata širom sveta, Laura Pausini nastavila svoju turneju koncertom u Londonu – Spektakl stiže i u Beogradsku Arenu 18. decembra

Sinoć, u ponedeljak, 4. novembra, Laura Pausini zapalila je binu londonskog O2 Shepherd's Bush Empire sa prvim od dva rasprodata koncerta, čime je još jednom potvrdila svoj status zvezde svetske muzičke scene! Domaća publika imaće priliku da najnagrađivaniju italijansku kantautorku vidi u Beogradskoj areni 18. decembra u okviru njene Winter 2024 turneje.

05.11.2024

16:58

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set