NIKOLIĆI DOŽIVELI GOLGOTU SA ŠVEDSKOM ROBNOM KUĆOM! "Ikea" im dva puta naplatila kuhinju!
Podeli vest
* Nikolićima je prvi zahtev za refundaciju 200.000 dinara odbijen, iako im je sa računa skinut greškom radnika
* Tek kada su javno, na društvenim mrežama, podelili svoje iskustvo i angažovali advokata, novac im je vraćen
U robnoj kući "Ikea" Beograđaninu Branislavu Nikoliću kuhinju od 200.000 dinara naplatili su čak dva puta, a zatim su bez pardona odbili da mu vrate novac nazad!
IKEA poziva sve kupce koji poseduju tanjire, činije i šolje HEROISK ili TALRIKA da prestanu da ih koriste i da kontaktiraju kompaniju IKEA kako bi im bio nadoknađen pun iznos, navodi se u saopštenju ove kompanije
18.05.2021
11:21
Ne samo da se nisu izvinili zbog neprijatnosti koju su pričinili klijentu, nego je on na svoj ne tako mali novac ni kriv ni dužan čekao pune dve nedelje. Da stvar bude gora, ovaj nesvakidašnji slučaj svoj epilog dobio je tek kada je skandal procureo u javnost, a oštećeni kupac švedskoj kompaniji zapretio tužbom.
Foto: Reuters
Nikolić je sa nama podelio svoje gorko iskustvo i detaljno opisao šta mu se sve izdešavalo.
- Supruga i ja otišli smo u "Ikeu" kako bismo dizajnirali i kupili kuhinju. Sa njihovim planerom sve smo se dogovorili, iscrtali i ostalo je samo da odemo do kase i platimo rezervisane kuhinjske elemente. Pošto nije bila jeftina, dogovorili smo se da platimo supruginom kreditnom karticom i da iznos podelimo na rate. Trenutak nakon što je kartica provučena, njihova kasa je zablokirala. Do kasirke je došla neka žena, ponovo otključala kasu i poništila transakciju. Ali očigledno samo njihovu, jer je, kako se kasnije ispostavilo, novac već bio skinut sa računa. Ponovo je kasirka provukla karticu, ali je ovaj put kartica odbijena. Kako nam je objasnila, to se dogodilo zato što neke banke postavljaju dnevne limite od 100.000 dinara kako bi zaštitili klijenta od eventualnih zloupotreba, a kako naša kuhinja košta 200.000 dinara, mora da je to razlog što je kartica odbijena. Zbog toga sam ja dao svoju kreditnu karticu i platio kuhinju. Prodavnicu smo napustili nesvesni u kakav smo problem zapali - započinje priču naš sagovornik.
Slučaj za tužbu
Potrošač može bez problema i posle povraćaja da tuži "Ikeu" i da dobije odštetu jer mu je novac bio zarobljen
Goran Papović, NOPS
Tek kada su stigli kući, shvatili su da su umesto 200.000, ostali bez 400.000 dinara.
- Proverili smo račune i videli da nam je kuhinja naplaćena duplo, da je novac skinut i sa moje i sa ženine kartice. Međutim, nismo se mnogo uzrujali jer smo verovali da ćemo taj problem brzo rešiti. Nismo ni pomislili da to neće ići tako lako! Odmah smo obavestili "Ikeu" šta se dogodilo. Sutradan smo otputovali na odmor na Taru da iskoristimo slobodne dane za prvomajske i vaskršnje praznike. Dok smo bili van grada, pozvali su nas iz robne kuće i tražili da im pošaljemo fiskalne račune kao dokaz o kupovini i transakcijama. Rekli smo im da nije nikakav problem, ali da to možemo da uradimo tek za tri dana jer se tada vraćamo s puta. Na to su nam oni odgovorili da nije nikakav problem i da će odmah pokrenuti postupak, a da im mi pošaljemo kopije računa kada budemo u mogućnosti. I tada smo verovali da ćemo naše, ne tako male pare ubrzo i bez problema dobiti nazad - ispričao nam je Branislav.
Uzrujan i besan
Kada su odbili da mi vrate novac, bio sam uzrujan, besan, ali i uplašen da li ću ikada dobiti svoj novac nazad
Branislav Nikolić, oštećeni kupac
A onda je usledio šok. Osam dana nakon kupovine, iz kompanije "Ikea" obavestili su ga da je njegov zahtev za povraćaj novca odbijen! Kako kaže, preplavila su ih osećanja uzrujanosti, besa, ali i straha da li će ikada dobiti svoj novac nazad.
- Ponovo su me pozvali i pitali zašto nismo poslali račune i da oni zapravo nisu ni pokrenuli postupak za refundaciju. Da stvar bude gora, sutradan mi je stigao mejl da je moj zahtev za refundaciju novca odbijen. Zbog nekompetentnog osoblja koje radi na kasama, dva puta su naplatili istu kuhinju, pod istim brojem porudžbine, dve transakcije obavljene su u razmaku od pet minuta, a onda odbijaju da mi vrate novac. Ne mogu vam opisati koliko smo bili besni, iznervirani, ali tada već i uplašeni šta će se dalje dešavati. Ukratko rečeno, horor iskustvo. Prosto sam zapanjen nivoom amaterizma koji su pokazali. Pritom se ne radi o iznosu od nekoliko hiljada dinara, nego o novcu čiji povraćaj nikako ne bi smeo da se dovede u pitanje - kaže on i dodaje da je ceo problem rešen tek nakon što su ovaj skandal izneli u javnost i zapretili tužbom.
Papović: Ovo je slučaj za tužbu
Predsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije Goran Papović smatra da je ovakvo poslovanje jedne velike kompanije, najblaže rečeno, skandalozno.
- U najmanju ruku "Ikea" je trebalo da se izvini potrošaču zbog greške koju su napravili! Zakonski rok za vraćanje novca je 14 dana, što znači da oni nisu prekršili zakon. Međutim, s obzirom na to da je apsolutno njihova greška posredi i da potrošač ništa nije kriv, fer poslovna praksa bi bila da su mu taj novac vratili mnogo ranije. Pogotovu što je ceo slučaj čist, nisu imali razloga da proveravaju da li je zahtev za refundaciju opravdan. Da ne spominjemo to što je velika cifra u pitanju i da su čoveka ostavili pola meseca bez 200.000 dinara! Možda su mu pare bile potrebne za nešto drugo. Na osnovu toga potrošač može bez problema i posle povraćaja da tuži "Ikeu" i da dobije odštetu, ali to je dug put i retko ko se odlučuje na tako nešto - kaže Papović i dodaje:
- Kada potrošači dođu u ovakvu situaciju, ne treba da čekaju ni časa već odmah da pošalju zahtev za povraćaj novca. Kompanija ima rok od 14 dana da to uradi. Ako ne, pozovite nas i mi ćemo vam pomoći da ostvarite svoja prava.
- Da mi je neko pričao da "Ikea" na ovakav način tretira svoje klijente sumnjao bih u verodostojnost ispričanog. Međutim, kako sam osetio ovo na sopstvenoj koži, nije mi preostajalo ništa drugo nego da podnesem tužbu i pravdu potražim na sudu. Već sam bio kontaktirao svog advokata, što sam i njih obavestio da ću uraditi. Ali pretpostavljam da nisu hteli da rizikuju sa suđenjem, pa su mi novac vratili u četvrtak, 13. aprila. I dalje ostajem sa gorkim ukusom u ustima da sam ostavio ozbiljne pare kompaniji sa kojom sam prošao kao bos po trnju - jasan je naš sagovornik.
Na naše pitanje zbog čega je kupac toliko dugo morao da čeka da dobije svoj novac nazad kada je evidentno da je su grešku napravili oni, u kompaniji "Ikea" su odgovorili:
- "Ikea", kao odgovorna kompanija, svim reklamacijama i žalbama pristupa na isti način, poštujući interne procedure kako bi se sa sigurnošću utvrdile sve okolnosti. Kada je u pitanju dvostruka naplata, kao što je u ovom slučaju naveo kupac, interna procedura je nešto duža, te je zbog toga novac refundiran nakon dužeg vremenskog perioda. Ukoliko je kupovina obavljena za vreme praznika, to može biti dodatni faktor koji utiče na čekanje povraćaja novca. Kompanija "Ikea" se izvinjava kupcu zbog bilo kakvih neugodnosti koje je ovaj događaj prouzrokovao i nastojaće i dalje da ovakve situacije rešava na obostrano zadovoljstvo - rekli su u kompaniji.
Unikredit banka duplirala transakcije
Građani Srbije više puta su imali neprijatna iskustva da im transakcije budu duplirane, a novac zarobljen. Jedan od najpoznatijih i najmasovnijih slučajeva dogodio se dan uoči Nove godine kada su klijenti Unikredit banke prošli kao bosi po trnju i bili doslovno opljačkani, i to u vreme praznika. Prilikom svake transakcije karticom, klijentima Unikredit banke dvostruko je skidan novac sa računa, i to u vreme kada nisu radile ni ekspoziture, a ni kol-centar. Bankari su tada pokušali da svale krivicu za ovaj skandalozan propust na prodavnice, ali su na kraju ipak priznali da su ojadili ljude zbog greške u softveru. Sličan problem su prošle godine u vreme vanrednog stanja imali i klijenti Rajfajzen banke, kojima je prilikom podizanja novca sa bankomata skidan dvostruki iznos. U Rajfajzenu su tada priznali da su imali problema u komunikaciji dva autorizaciona sistema, što je za posledicu imalo dvostruku rezervaciju sredstava na računima.
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće
registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili
nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji,
etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne
predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.
komentari
Rada475
pre 4 godine
E, bas ste nasli primer, za prosecno siromasne gradjane koji su u vecini u ovoj zemlji!
Ako neko moze da, preko kreditne plati 200 000 dinara, sta reci vise?!
IKEA poziva sve kupce koji poseduju tanjire, činije i šolje HEROISK ili TALRIKA da prestanu da ih koriste i da kontaktiraju kompaniju IKEA kako bi im bio nadoknađen pun iznos, navodi se u saopštenju ove kompanije
Spoljnopolitička prognoza za 2026. godinu, koju je izneo politički analitičar Aleksej Muhin, ukazuje na produžetak globalne nestabilnosti, nastavak sukoba u Ukrajini i ozbiljno pogoršanje odnosa među ključnim svetskim akterima.
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić prisustvovao je polaganju kamena temeljca za izgradnju novog objekta Ministarstva odbrane i Generalštaba Vojske Srbije, a zatim se obratio medijima.
Političara i humanitarca Arno Gujona Informerova ekipa snimila je kako bez žurbe šeta centrom Beograda, a potom ulazi u kafanu, gde je, uz supu, razgovarao sa prijateljima.
Pripadnici Ministarstva unutrašnjih poslova u Zrenjaninu, po nalogu glavnog јavnog tužioca Osnovnog јavnog tužilaštva u Zrenjaninu, uhapsili su D. B. (1972) iz Sremske Kamenice, zbog postoјanja osnova sumnje da јe izvršio krivično delo teška dela protiv opšte sigurnosti.
Goran Lazor (46) koji je ubijen u Savinom selu kod Vrbasa, navodno se sa osumnjičenima L.N. (20) i L.M.(18), koje je dobro poznavao, posvađao jer su oni u prethodnom periodu maltretirali njegovog sina.
Pripadnici Policijske uprave za grad Beograd, UKP, u opsežnoj akciji sprovedenoj u saradnji sa nadležnim tužilaštvima na više lokacija u Beogradu, rasvetlili su krivično delo izazivanje opšte opasnosti, zaplenili veću količinu opojne droge i uhapsili tri osobe osumnjičene za ova krivična dela.
Žena (67) izbodena u zgradi na Novom Beogradu prilikom pljačke trenutno nije životno ugrožena. Ubodne rane je zadobila, između ostalog, u glavu i u butnu kost. Takođe, konstatovan joj je pneumotoraks.
Britanska laburistička vlada premijera Kira Starmera potrošila je više od pola miliona funti poreskog novca na plaćene influensere na TikToku i drugim društvenim mrežama, s ciljem da poveća sopstvenu popularnost i promoviše vladinu politiku među mladima, objavio je „Gardijan“.
Portparol Evropske unije za spoljne poslove Anuar el Anuni izjavio je danas da EU insistira na poštovanju suvereniteta Somalije, nakon što je Izrael zvanično priznao njen otcepljeni region Somalilend kao nezavisnu državu.
Pilot ultralakog aviona koji je nosio reklamni baner poginuo je nakon što se letelica srušila u more kod plaže Kopakabana u Rio de Žaneiru, saopštile su lokalne vlasti.
Najnoviji dokumenti Ministarstva pravde SAD otkrivaju hiljade kupovina Džefrija Epštajna na Amazonu između 2014. i 2019. godine, uključujući dečje školske uniforme, seksualne igračke, kostime sa simbolikom moći i pet primeraka romana „Lolita“ Vladimira Nabokova.
Glumica Iskra Brajović podelila je od istorije sačuvanu novogodišnju fotograviju na kojoj je za ruke drže bivši supružnici, otac i veliki glumac Vojislav Voja Brajović i majka Ljiljana.
Glumica Mina Lazarević već neko vreme je u emotivnoj vezi sa glumcem Vladimirom Pošavcem Tušekom ali se malo zna da je on bio u braku sa njihovom koleginicom Jelenom Bosančić sa kojom ima sina.
Dok su se prolaznici u Njujorku nadali fotografiji i kratkom susretu, glumac Harison Ford imao je sasvim drugačiji plan, da mirno pređe ulicu i nastavi svojim putem.
Ponekad je dovoljan dobar film da te resetuje, pogura i natera da ponovo poveruješ u sebe. Ako ti treba inspiracija, energija ili samo mali podsetnik da je upornost jača od okolnosti, ovo su filmovi koje vredi pogledati.
Nova godina se ne dočekuje u tišini, i isto važi za ono što nosite. Ovo je noć u kojoj garderoba govori pre vas, a mi vam donosimo ideje za tri stajlinga sa kojima nema greške.
Mnogi imaju običaj da pre jela popiju čašicu ili dve rakije, bilo kod kuće ili u restoranu. Stručnjaci upozoravaju da ne poboljšava apetit, već ga kvari i uzrokuje neprijatan osećaj u stomaku.
Robot usisivači nude veliki komfor i štede vreme, ali uz čišćenje doma često prikupljaju i podatke o prostoru, navikama i rasporedu stanovanja. Kako postaju sve pametniji i povezaniji, korisnici se sve češće pitaju da li je praktičnost vredna potencijalnog rizika po privatnost.
Pečenje ribe često je mala kućna drama. Miris se zadrži satima, ukus zna da bude suv, ali zzu na scenu stupa jabuka, sastojak koji deluje nebitno, a u praksi pravi ogromnu razliku.
Večeras je u emisiji "Pinkove zvezde" došlo do rasprave između repera Desingerice i Bosanca, zbog čega je kompozitor u jednom momentu napustio svoje mesto.
Imate mišljenje?
Ukoliko želite da ostavite komentar, kliknite na dugme.
Ostavite komentar