NIKOLIĆI DOŽIVELI GOLGOTU SA ŠVEDSKOM ROBNOM KUĆOM! "Ikea" im dva puta naplatila kuhinju!
Podeli vest
* Nikolićima je prvi zahtev za refundaciju 200.000 dinara odbijen, iako im je sa računa skinut greškom radnika
* Tek kada su javno, na društvenim mrežama, podelili svoje iskustvo i angažovali advokata, novac im je vraćen
U robnoj kući "Ikea" Beograđaninu Branislavu Nikoliću kuhinju od 200.000 dinara naplatili su čak dva puta, a zatim su bez pardona odbili da mu vrate novac nazad!
IKEA poziva sve kupce koji poseduju tanjire, činije i šolje HEROISK ili TALRIKA da prestanu da ih koriste i da kontaktiraju kompaniju IKEA kako bi im bio nadoknađen pun iznos, navodi se u saopštenju ove kompanije
18.05.2021
11:21
Ne samo da se nisu izvinili zbog neprijatnosti koju su pričinili klijentu, nego je on na svoj ne tako mali novac ni kriv ni dužan čekao pune dve nedelje. Da stvar bude gora, ovaj nesvakidašnji slučaj svoj epilog dobio je tek kada je skandal procureo u javnost, a oštećeni kupac švedskoj kompaniji zapretio tužbom.
Foto: Reuters
Nikolić je sa nama podelio svoje gorko iskustvo i detaljno opisao šta mu se sve izdešavalo.
- Supruga i ja otišli smo u "Ikeu" kako bismo dizajnirali i kupili kuhinju. Sa njihovim planerom sve smo se dogovorili, iscrtali i ostalo je samo da odemo do kase i platimo rezervisane kuhinjske elemente. Pošto nije bila jeftina, dogovorili smo se da platimo supruginom kreditnom karticom i da iznos podelimo na rate. Trenutak nakon što je kartica provučena, njihova kasa je zablokirala. Do kasirke je došla neka žena, ponovo otključala kasu i poništila transakciju. Ali očigledno samo njihovu, jer je, kako se kasnije ispostavilo, novac već bio skinut sa računa. Ponovo je kasirka provukla karticu, ali je ovaj put kartica odbijena. Kako nam je objasnila, to se dogodilo zato što neke banke postavljaju dnevne limite od 100.000 dinara kako bi zaštitili klijenta od eventualnih zloupotreba, a kako naša kuhinja košta 200.000 dinara, mora da je to razlog što je kartica odbijena. Zbog toga sam ja dao svoju kreditnu karticu i platio kuhinju. Prodavnicu smo napustili nesvesni u kakav smo problem zapali - započinje priču naš sagovornik.
Slučaj za tužbu
Potrošač može bez problema i posle povraćaja da tuži "Ikeu" i da dobije odštetu jer mu je novac bio zarobljen
Goran Papović, NOPS
Tek kada su stigli kući, shvatili su da su umesto 200.000, ostali bez 400.000 dinara.
- Proverili smo račune i videli da nam je kuhinja naplaćena duplo, da je novac skinut i sa moje i sa ženine kartice. Međutim, nismo se mnogo uzrujali jer smo verovali da ćemo taj problem brzo rešiti. Nismo ni pomislili da to neće ići tako lako! Odmah smo obavestili "Ikeu" šta se dogodilo. Sutradan smo otputovali na odmor na Taru da iskoristimo slobodne dane za prvomajske i vaskršnje praznike. Dok smo bili van grada, pozvali su nas iz robne kuće i tražili da im pošaljemo fiskalne račune kao dokaz o kupovini i transakcijama. Rekli smo im da nije nikakav problem, ali da to možemo da uradimo tek za tri dana jer se tada vraćamo s puta. Na to su nam oni odgovorili da nije nikakav problem i da će odmah pokrenuti postupak, a da im mi pošaljemo kopije računa kada budemo u mogućnosti. I tada smo verovali da ćemo naše, ne tako male pare ubrzo i bez problema dobiti nazad - ispričao nam je Branislav.
Uzrujan i besan
Kada su odbili da mi vrate novac, bio sam uzrujan, besan, ali i uplašen da li ću ikada dobiti svoj novac nazad
Branislav Nikolić, oštećeni kupac
A onda je usledio šok. Osam dana nakon kupovine, iz kompanije "Ikea" obavestili su ga da je njegov zahtev za povraćaj novca odbijen! Kako kaže, preplavila su ih osećanja uzrujanosti, besa, ali i straha da li će ikada dobiti svoj novac nazad.
- Ponovo su me pozvali i pitali zašto nismo poslali račune i da oni zapravo nisu ni pokrenuli postupak za refundaciju. Da stvar bude gora, sutradan mi je stigao mejl da je moj zahtev za refundaciju novca odbijen. Zbog nekompetentnog osoblja koje radi na kasama, dva puta su naplatili istu kuhinju, pod istim brojem porudžbine, dve transakcije obavljene su u razmaku od pet minuta, a onda odbijaju da mi vrate novac. Ne mogu vam opisati koliko smo bili besni, iznervirani, ali tada već i uplašeni šta će se dalje dešavati. Ukratko rečeno, horor iskustvo. Prosto sam zapanjen nivoom amaterizma koji su pokazali. Pritom se ne radi o iznosu od nekoliko hiljada dinara, nego o novcu čiji povraćaj nikako ne bi smeo da se dovede u pitanje - kaže on i dodaje da je ceo problem rešen tek nakon što su ovaj skandal izneli u javnost i zapretili tužbom.
Papović: Ovo je slučaj za tužbu
Predsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije Goran Papović smatra da je ovakvo poslovanje jedne velike kompanije, najblaže rečeno, skandalozno.
- U najmanju ruku "Ikea" je trebalo da se izvini potrošaču zbog greške koju su napravili! Zakonski rok za vraćanje novca je 14 dana, što znači da oni nisu prekršili zakon. Međutim, s obzirom na to da je apsolutno njihova greška posredi i da potrošač ništa nije kriv, fer poslovna praksa bi bila da su mu taj novac vratili mnogo ranije. Pogotovu što je ceo slučaj čist, nisu imali razloga da proveravaju da li je zahtev za refundaciju opravdan. Da ne spominjemo to što je velika cifra u pitanju i da su čoveka ostavili pola meseca bez 200.000 dinara! Možda su mu pare bile potrebne za nešto drugo. Na osnovu toga potrošač može bez problema i posle povraćaja da tuži "Ikeu" i da dobije odštetu, ali to je dug put i retko ko se odlučuje na tako nešto - kaže Papović i dodaje:
- Kada potrošači dođu u ovakvu situaciju, ne treba da čekaju ni časa već odmah da pošalju zahtev za povraćaj novca. Kompanija ima rok od 14 dana da to uradi. Ako ne, pozovite nas i mi ćemo vam pomoći da ostvarite svoja prava.
- Da mi je neko pričao da "Ikea" na ovakav način tretira svoje klijente sumnjao bih u verodostojnost ispričanog. Međutim, kako sam osetio ovo na sopstvenoj koži, nije mi preostajalo ništa drugo nego da podnesem tužbu i pravdu potražim na sudu. Već sam bio kontaktirao svog advokata, što sam i njih obavestio da ću uraditi. Ali pretpostavljam da nisu hteli da rizikuju sa suđenjem, pa su mi novac vratili u četvrtak, 13. aprila. I dalje ostajem sa gorkim ukusom u ustima da sam ostavio ozbiljne pare kompaniji sa kojom sam prošao kao bos po trnju - jasan je naš sagovornik.
Na naše pitanje zbog čega je kupac toliko dugo morao da čeka da dobije svoj novac nazad kada je evidentno da je su grešku napravili oni, u kompaniji "Ikea" su odgovorili:
- "Ikea", kao odgovorna kompanija, svim reklamacijama i žalbama pristupa na isti način, poštujući interne procedure kako bi se sa sigurnošću utvrdile sve okolnosti. Kada je u pitanju dvostruka naplata, kao što je u ovom slučaju naveo kupac, interna procedura je nešto duža, te je zbog toga novac refundiran nakon dužeg vremenskog perioda. Ukoliko je kupovina obavljena za vreme praznika, to može biti dodatni faktor koji utiče na čekanje povraćaja novca. Kompanija "Ikea" se izvinjava kupcu zbog bilo kakvih neugodnosti koje je ovaj događaj prouzrokovao i nastojaće i dalje da ovakve situacije rešava na obostrano zadovoljstvo - rekli su u kompaniji.
Unikredit banka duplirala transakcije
Građani Srbije više puta su imali neprijatna iskustva da im transakcije budu duplirane, a novac zarobljen. Jedan od najpoznatijih i najmasovnijih slučajeva dogodio se dan uoči Nove godine kada su klijenti Unikredit banke prošli kao bosi po trnju i bili doslovno opljačkani, i to u vreme praznika. Prilikom svake transakcije karticom, klijentima Unikredit banke dvostruko je skidan novac sa računa, i to u vreme kada nisu radile ni ekspoziture, a ni kol-centar. Bankari su tada pokušali da svale krivicu za ovaj skandalozan propust na prodavnice, ali su na kraju ipak priznali da su ojadili ljude zbog greške u softveru. Sličan problem su prošle godine u vreme vanrednog stanja imali i klijenti Rajfajzen banke, kojima je prilikom podizanja novca sa bankomata skidan dvostruki iznos. U Rajfajzenu su tada priznali da su imali problema u komunikaciji dva autorizaciona sistema, što je za posledicu imalo dvostruku rezervaciju sredstava na računima.
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće
registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili
nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji,
etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne
predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.
komentari
Rada475
pre 3 godine
E, bas ste nasli primer, za prosecno siromasne gradjane koji su u vecini u ovoj zemlji!
Ako neko moze da, preko kreditne plati 200 000 dinara, sta reci vise?!
IKEA poziva sve kupce koji poseduju tanjire, činije i šolje HEROISK ili TALRIKA da prestanu da ih koriste i da kontaktiraju kompaniju IKEA kako bi im bio nadoknađen pun iznos, navodi se u saopštenju ove kompanije
Studenti koji žele da uče nedeljama se nalaze u Pionirskom parku, te su nam otkrili kako provode hladne noći u parku i da li ih zovu roditelji, dok neki pod lampom vredno uče i spremaju se za nove uspehe.
Ministar spoljnih poslova Kine Vang Ji ocenio je da su Rusija i Sjedinjene Američke Države napravile prvi korak ka normalizaciji odnosa, što predstavlja pozitivan signal u trenutnoj, kako je rekao, „razočaravajućoj međunarodnoj situaciji“.
Studenti koji žele da uče, već 36 dana se nalaze u Pionirskom parku, istrajni su u svojim zahtevima uprkos poteškoćama koje ih pogode - od vremenskih uslova do fizičkih napada i vređanja koja stalno preživljavaju.
Srđan Škoro, poznat po pretnjama srpskom predsedniku i njegovom sinu, besan je na opoziciju, poručujući da su nesposobni, jer ne mogu da slome predsednika Srbije Aleksandra Vučića.
Predsednik Srpske radikalne stranke Vojislav Šešelj smatra da su voditelji namestili Čedomira Jovanovića i navukli ga da priča ne znajući da je uživo u programu.
Novinar Politike Bojan Bilbija gostujući u Info jutru kod voditeljke Jovane Radović komentarisao je pokušaj obojene revolucije u Srbiji tvrdeći da iza svega stoje strane službe.
Gost INFO DANA na TV Informer kod Dejane Kljajić bio je ugledni biznismen Branko Babić koji je tom prilikom govorio o svim aktuelnim političkim temama u našoj zemlji.
Nezapamćeni masakr dogodio se na današnji dan pre 12 godina u selu Velika Ivanča, kada je Ljubiša Bogdanović (60), iz svoje kuće krenuo u krvavi pohod i pobio 13 svojih rođaka i komšija!
Još sam kao igrač Slobode dolazio i gledao Partizan, bio sam veliki Partizanovac kad sam bio dete, priznao je legendarni defanzivac Crvene zvezde, Milovan Đorić (79).
Američki portal Atletik tvrdi da je Nikola jokić bio izuzetno ljut i nezadovoljan igrom Denvera, a vlasnici kluba su reagovali tako što su otpustili trenera Majka Melouna.
Povrede ozbiljno remete planove treneru crno-belih Srđanu Blagojeviću, koji će u subotu protiv najvećeg rivala na "Marakani" (16.00) morati da se osloni na mlade igrače poput Roganovića, Dragojevića, Ugrešića, Miloševića...
Vlasnik Denvera Džoš Krenke smenio je trenera Majka Melouna i generalnog menadžera Kalvina Buta, a to od njega nije tražio najbolji igrač kluba i NBA lige Nikola Jokić.
Američki predsednik Donald Tramp izjavio je da zna šta radi kada uvodi visoke carine zemljama širom sveta nakon što je izazvao kritike i zabrinutost širom sveta zbog takvih poteza.
Španski snajperista koji je ratovao na strani Oružanih snaga Ukrajine otvoreno je govorio za list El Periodiko o surovoj realnosti u ukrajinskoj vojsci, opisujući stanje u redovima OSU kao haotično, korumpirano i krajnje demoralizujuće.
Predsednik SAD Donald Tramp poručio je Amerikancima da se pripreme za moguće teškoće u periodu koji sledi, nakon što su u četvrtak na snagu stupile sveobuhvatne carine na robu iz gotovo svih trgovinskih partnera Sjedinjenih Država. Tramp tvrdi da će te mere, koje je nazvao „ekonomskom revolucijom“, obnoviti američku ekonomsku moć.
Sjedinjene Američke Države i Evropa treba da priznaju Ukrajinu kao deo istorijske sfere uticaja Rusije i da ulože napore da se sukob što pre okonča, poručio je bivši pukovnik američke vojske i vojni analitičar Daglas Mekgregor u video obraćanju na Jutjubu.
Netfliks uskoro briše jedan od svojih najstrašnijih filmova - horor "Hereditary", koji je neke ostavio bez daha, a druge sa ozbiljnim psihičkim posledicama
Ako ste ikada poželeli da odmorite u istoj luksuznoj vili u kojoj je snimana serija "Beli lotos", sada imate priliku! "Villa Amaravida", koja je oduševila obožavaoce serije i u kojoj je Greg boravio u trećoj sezoni, može biti vaša na jednu noć.
Popularna glumica, Eva Longorija, koja slavi 50. rođendan, oduševila je obožavaoce na Instagramu seksi fotografijama u mikroskopskom leopard print bikiniju, koji je savršeno istakao njene brutalno zategnute trbušnjake.
Možda izgleda kao bezazleni simptom, ali promena boje usana, posebno ako postanu plave ili sive, može biti znak ozbiljne srčane bolesti poznate kao Epštenova anomalija.
Srećka Krečara umešali su u rat mafijaških klanova, jer je pripadnik kriminalne grupe koja je optužena za likvidacije "škaljaraca" u Atini i na Krfu 2020. godine, prema informacijama prikupljenim tokom istrage, koristio falsifikovane pasoše sa pevačevim slikama.
Poput mnogih dama Milena Ćeranić izuzetno vodi računa o svom izgledu. Osim zdrave ishrane i redovnih treninga, ona maljivo brine o nezi lica i tela, ali estetskim korekcijama se nikada do sada nije podvrgla.
Kako se slažu i da li su Suzana Jovanović i Lepa Brena u kontaktu nakon Sašine smrti mnoge zanima, a odgovor na to pitanje sada je dala Ivka, poznati numerolog.
Imate mišljenje?
Ukoliko želite da ostavite komentar, kliknite na dugme.
Ostavite komentar