• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer

Izvor: Zaštitnik potrošača

05.04.2022

21:11

OPET MEŠETARE SA DIZELOM! Dobili pare unapred, ali... KOJI JE OVO PUT DA ZAKIDAJU KUPCE?

Zastitnik potrosaca

Zaštitnik potrošača

OPET MEŠETARE SA DIZELOM! Dobili pare unapred, ali... KOJI JE OVO PUT DA ZAKIDAJU KUPCE?

Podeli vest

Na pumpama "Knez petrol" ne dozvoljavaju firmama plaćanje jeftinijeg goriva karticama na kojima je novac unapred uplaćen

Naftna kompanija "Knez petrol" uslovljava firme koje imaju njihovu karticu, tako što sa njom mogu da sipaju samo skuplji aditivirani dizel, dok za običan evrodizel traže plaćanje u kešu, što ne radi nijedna druga naftna kompanija koja posluje u Srbiji!

Koliko je ovo nefer, prevarno i ucenjivačko ponašanje ove kompanije, najbolje svedoči činjenica da prilikom uzimanja kartica "Knez petrol" obećava firmama da će moći da kupuju sve vrste goriva i robe dopunskog asortimana sredstvima koja su avansno uplaćena (pogledaj okvir). Sada kada su vlasnici firmi uplatili po nekoliko desetina hiljada evra na njihove kartice, oni ih teraju da kupuju gotovo deset dinara skuplji aditivirani dizel.

Foto: Public

Ako uzmemo u obzir da, na primer, prevozničke firme potroše nekoliko desetina tona dizela mesečno, onda je to razlika od nekoliko hiljada evra. Da sve bude gore, kompanija "Knez petrol" nijednog trenutka nije obavestila firme o tome da evrodizel mora da se plaća kešom - ni na sajtu, ni na benzinskim stanicama, niti to rade njihovi radnici, već vozači budu dovedeni pred svršen čin, kad je rezervoar već napunjen i kada pokušaju da plate gorivo karticom.

Predstavnici udruženja za zaštitu potrošača i stručnjaci kažu za naš list da "Knez petrol" mora da bude rigorozno sankcionisan od Suda časti Privredne komore Srbije, koji može da izrekne višemilionsku kaznu ili privremeno zatvaranje, kao i da vlasnici firmi preko suda mogu da dobiju naknadu i materijalne i nematerijalne štete uz povratak novca sa računa sa sve kamatama.

Vlasnik auto-prevozničke firme (ime i prezime poznato redakciji) koji u voznom parku ima 10 kombi vozila bio je šokiran kada su mu vozači saopštili da na "Knez petrolu", čije kartice za gorivo koriste, ne mogu da sipaju običan evrodizel.

Foto: informer.rs

Sud časti

Ovde treba da reaguje Sud časti Privredne komore Srbije, da utvrdi narušene etičke norme u poslovnom odnosu i izrekne rigorozne kazne
Petar Bogosavljević, "Pokret za zaštitu potrošača Srbije"

- Imam u voznom parku 10 kombi vozila u koja sipam bar po 40-50 litara dnevno. To je na mesečnom nivou više od 10 tona. Kao i većina mojih kolega, imam kartice za gorivo jer kada imaš firmu, to je daleko praktičnije i bezbednije nego da ga kupujemo za gotovinu. Otkad je počela čitava ova frka sa cenama, nikome od nas nije svejedno. Treba nadoknaditi poskupljenje, a opet, cene prevoza moraš da prilagodiš i klijentima. Nikako mi se ne isplati da koristim aditiviran dizel. Nedavno mi se sa pumpe javio vozač koji je uredno sipao evrodizel, ali kada je dao karticu, rekli su mu da ne može njom da plati, već samo gotovinom. Nije imao kud, jer je gorivo već sipano. Morao sam da organizujem ko će da mu odnese novac jer nije imao dovoljno kod sebe - priča on i dodaje:

- Ovo je bezobrazluk, mi smo na kartice uredno uplatili novac, a sada smo ucenjeni. Nekako sam progutao to kada su nam ukinuli popuste, ali ovo zaista neću i ne mogu. Čak nas nisu udostojili da nas obaveste o promeni, već su nas stavili pred svršen čin. Čim istrošim kredite koje imam, menjam pumpu, jer na drugima sa kojima kolege sarađuju nema ovakvih uslovljavanja.

Predsednik "Pokreta za zaštitu potrošača Srbije" Petar Bogosavljević istakao je da nadležni organi moraju odmah da reaguju i što pre najrigoroznije kazne ovakav način poslovanja.

Foto: informer.rs

- Ovde treba da reaguje Sud časti Privredne komore Srbije, da utvrdi narušene etičke norme u poslovnom odnosu i izrekne rigorozne kazne. One mogu biti od višemilionskih kazni, do zabrane rada. Uz to, vlasnici svih oštećenih firmi kroz sudski spor veoma brzo mogu da dobiju naknadu i materijalne i nematerijalne štete sa svim kamatama. Takođe, obavezujuće je da im se vrati sav novac sa tih kartica sa kamatom jer je su oni faktički kreditirali kompaniju "Knez petrol", koja je to zloupotrebila - kaže Bogosavljević.

On objašnjava da u ovom slučaju imamo i zloupotrebu položaja na tržištu, odnosno nefer konkurenciju i nepoštenu poslovnu praksu, jer oni nijednog trenutka nisu dali do znanja da se običan dizel ne može platiti karticom i na sajtu i dalje tvrde da mogu da se kupe sva goriva.

Foto: informer.rs

- Tako su sa jedne strane vlasnike firmi naveli na to da donesu ekonomsku odluku koju možda ne bi doneli da su znali da ne može da se kupuje evrodizel koji većina njih koristi, a sa druge strane su nefer konkurencija svim drugim naftnim kompanijama u Srbiji koje posluju pošteno sa svojim karticama. Kazna za to je do 10 odsto godišnjih prihoda i to bi ih sigurno opametilo - istakao je Bogosavljević i napomenuo da je "Knez petrol" izveo ovu prevaru da bi došli do veće količine novca u kešu, što je takođe jako sumnjivo.

Na sajtu jedno, u praksi drugo

Da potrošače i dalje svesno dovode u zabludu, utvrdili smo kada smo posetili sajt kompanije "Knez petrol", gde za debitne kartice i dalje stoji da se sa njima može kupiti svaka vrsta goriva i još niz drugih proizvoda.
- Ovaj tip kartice omogućava plaćanje svih derivata i robe dopunskog asortimana sredstvima koja su avansno uplaćena (klijent može posedovati jednu ili više kartica koje su vezane za grupu za koju se sredstva uplaćuju) - stoji u objašnjenju debitnih kartica na zvaničnom sajtu kompanije "Knez petrol"
Od kompanije "Knez petrol" nismo dobili odgovore na postavljena pitanja.

Gaf za gafom

Podsećanja radi, ovo je samo jedan u nizu gafova ove kompanije za izuzetno kratko vreme. Prvo smo nakon analize svih goriva utvrdili da njihov dizel najviše šteti životnoj sredini, nakon toga su drastično smanjili popust vlasnicima "lojaliti" kartica, a potom su i pokušali da iskoriste krizu zbog rata u Ukrajini i mimo zakona su ograničili točenje goriva na 20 litara po automobilu, odnosno 50 za traktore i 100 litara za kamione, a istovremeno i zabranili točenje u kanistere, zbog čega ih je Tržišna inspekcija kaznila.

 

Postovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

Politika

TV

Hronika

JOŠ Hronika VESTI

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set