• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer

Izvor: Zaštitnik potrošača

25.10.2022

14:34

DETALJNO UPUTSTVO! Kako raskinuti ugovor s SBB - brzo i besplatno!

Informer

Zaštitnik potrošača

DETALJNO UPUTSTVO! Kako raskinuti ugovor s SBB - brzo i besplatno!

Podeli vest

Izbacivanjem iz programske šeme nacionalnih televizija TV Prva i B92 prekršene su odredbe potpisanog ugovora, što vam omogućava da u roku od 30 dana podnesete zahtev za raskid bez plaćanja penala

Ukoliko "Junajted grupa" iz ponude svog kablovskog operatera SBB izbaci TV Prva i B92, korisnici imaju pravo na raskid ugovora bez plaćanja penala, potvrđuju stručnjaci.
Iako SBB u odgovoru svojim korisnicima tvrdi da nemaju prava ne prekid saradnje jer im u ponudu uvode nove kanale, to je čista obmana, zato što je prilikom potpisivanja ugovora njima garantovan spisak kanala iz paketa, na kojem su i pomenute televizije.

Dejan Gavrilović iz potrošačkog udruženja "Efektiva" kaže da kablovski operateri često lažnim informacijama pokušavaju da zadrže postojeće korisnike nezadovoljne uslugom.

Foto: printscreen

- Prvo što uglavnom rade je da ljudima kažu da nemaju pravo na raskid ugovora i da se oni nisu obavezali striktnom programskom šemom, već samo brojem kanala, što je suludo. Potrošač uzme određeni paket u kom ima 100 kanala, među kojima su sportski ili filmski kanali, i operatori ih zamene i pozivaju se na broj koji je ostao isti. Ako ne postoji ono zbog čega je potrošač potpisao ugovor, recimo ukinut je neki kanal, onda nije reč o broju kanala, već o programskoj šemi i sadržaju. Tada građani imaju pravo na raskid ugovora - kaže Gavrilović.

To potvrđuje i advokat Vojin Šaljić, koji kaže da korisnik, kada provajder promeni uslove korišćenja, ima pravo da traži raskid ugovora.

Foto: printscreen

- Korisnik je dužan pismeno da se obrati operateru i da zahteva raskid ugovora. Operater je u obavezi da zahtev korisnika reši u roku od 15 dana i da u roku od osam dana obavesti korisnika o rešavanju tog zahteva - istakao je Šaljić i naveo da, ukoliko bi se desilo da do toga ne dođe, preti kazna od 500.000 do dva miliona dinara.

Marko Dragić iz Nacionalne organizacije potrošača ističe da je provajder dužan da obavesti potrošače o odluci o promenama u ponudi ili pružanju usluga, i to putem sredstava javnog informisanja.

Foto: Shuterstock, Twiter

- Većina operatera koristi mogućnost da putem svog sajta obavesti potrošače o promenama. Međutim, to nije adekvatno, jer ne može svaki korisnik da ima pristup svakom pojedinačnom sredstvu informisanja... To je najbolje učiniti mejlom ili mogu telefonom da obaveste korisnika.

Dalje je na potrošaču da li će da se usaglasi sa promenama operatera ili ne - naveo je Dragić.
Podsetimo, "Junajted grupa" je saopštila da iz programske šeme izbacuje nacionalne televizije Prva i B92, i to od 28. oktobra.

Prijava inspekciji i Ratelu

Ako korisnik od SBB-a dobije negativan odgovor na zahtev za raskid ugovora bez plaćanja penala, zakon je predvideo zaštitu prava tako što ćete podneti primedbu na postupanje tog kablovskog operatera Ratelu i Tržišnoj inspekciji Ministarstva trgovine.
To možete učiniti preporučenim pismom ili na mejl adrese: ratelŽratel.rs i infoŽinspektor.gov.rs ili preko sajta mtt.gov.rs/#kontakt popunjavanjem kontaktne forme.

Prava i obaveze korisnika:

* Potrošač je dužan da uplati iznos za usluge koje su mu pružene do raskida ugovora.
* Potrošači koji su potpisali ugovor sa minimalnim periodom trajanja (na 12 ili 24 meseca) mogu ga raskinuti bez plaćanja ikakvih penala, bez obzira na to da li su do trenutka raskida koristili bilo kakav popust na pruženu uslugu.
* Svaka ugovorna strana treba da vrati onoj drugoj ono što je od nje primila. To znači da potrošač vraća uređaj koji je koristio
* Raskid ugovora podnesite pisanim putem:
- fizičkom predajom zahteva u poslovnici
- mejlom
- poštom na adresu
* Ukoliko predajete zahtev u poslovnici, neka to bude u dva primerka, od kojih jedan overeni ostaje kod potrošača kao dokaz
* Rok za predaju zahteva je 30 dana od obaveštenja o promeni u programskoj šemi

Ako vas odbiju, ovo je pravni lek

Ukoliko nakon podnetog zahteva za raskid dobijete negativan odgovor, to je znak da službenici kablovskog operatera pokušavaju da vas prevare. U odgovoru na navedenu pisanu molbu mogu da vam daju lažne informacije kao objašnjenje zašto "nisu u stanju" da omoguće raskid ugovora bez plaćanja penala, što je neistina.
U reakciji na obaveštenje ili izjavu službenika da ne možete da besplatno raskinete ugovor, možete da im date sledeći odgovor:

Poštovani,
Hvala vam na dostavljenim informacijama.
Svakako bi moja molba za raskid ugovora bez naplate novčanog iznosa i dalje ostala, razlog ću objasniti u nastavku.
Obaveštenje o gašenju kanala Prva TV i B92 sa njihovim portfoliom kanala, koje bi trebalo da stupi na snagu 28. 10. 2022. godine, objavljeno je 19. 10. 2022, što je devet dana pre najavljene izmene, a ne 30 dana. U obaveštenju nigde nisu spomenuta prava korisnika na raskid ugovora.
S obzirom na to da su nastupile izmene pod kojima se menja sadržaj paketa za koji sam zaključio ugovor br. _________, i izmene nisu na moju korist, da ste propustili da me obavestite, najmanje 30 dana unapred, o nameri da bitno promenite uslove pod kojima je ugovor zaključen, što uključuje i ponudu programske šeme na osnovu koje sam se opredelio za _______ paket i da vaše obaveštenje nije sadržalo pouku o pravu na raskid zbog bitne promene uslova pod kojima je ugovor zaključen, molim da mi omogućite raskid bez obaveze plaćanja penala, a na šta imam pravo po Zakonu o zaštiti potrošača.
Član 107 glasi: Pretplatnik ima pravo da, po prijemu obaveštenja iz stava 1 ovog člana, raskine ugovor bez obaveze plaćanja troškova u vezi sa raskidom ako se najavljenim jednostranim izmenama bitno menjaju uslovi pod kojima je ugovor zaključen, na način koji nije na korist pretplatnika, a naročito u pogledu specifikacije usluga (sadržaj paketa) i uslova za korišćenje usluga u vezi sa ponuđenim promotivnim pogodnostima).
Pozdrav,
(ime i prezime)

 

Postovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

Politika

TV

Hronika

Oglasio se Dačić nakon hapšenja zbog 15 kilograma kokaina! Pali dileri iz Jakova i Novog Beograda! (FOTO)
Hronika

Oglasio se Dačić nakon hapšenja zbog 15 kilograma kokaina! Pali dileri iz Jakova i Novog Beograda! (FOTO)

Potpredsednik Vlade i ministar unutrašnjih poslova Ivica Dačić izjavio je da su pripadnici Ministarstva unutrašnjih poslova, Uprave kriminalističke policije, u saradnji sa Višim javnim tužilaštvom u Beogradu, zaplenili oko 15 kilograma kokaina i uhapsili tri osobe zbog postojanja osnova sumnje da su izvršili krivično delo neovlašćena proizvodnja i stavljanje u promet opojnih droga.

22.12.2024

20:04

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set