• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer

Izvor: J. Matijašević

15.11.2022

18:23

DVOSTRUKA PLJAČKA! SMANJILI GRAMAŽU, A CENE... Ove proizvode stalno kupujete, a niste ni svesni koliko ste obmanuti!

Informer

Zaštitnik potrošača

DVOSTRUKA PLJAČKA! SMANJILI GRAMAŽU, A CENE... Ove proizvode stalno kupujete, a niste ni svesni koliko ste obmanuti!

Podeli vest

Kesice kečapa više nisu 100 i 200 grama, već 90, odnosno 180. Isto je i sa pakovanjima majoneza ovog proizvođača. Da zlo bude veće, njihovi proizvodi za godinu dana poskupeli su i do 90 odsto

Kada kupujete "Polimarkove" proizvode poput kečapa ili majoneza, dobro obratite pažnju, jer je od njih ostalo samo naizgled isto pakovanje!

Naime, vrlo podmuklo i neprimetno proizvođač je smanjio gramažu. Međutim, ni to mu nije bilo dosta da dodatno zaradi, pa su cene "Polimarkovih" proizvoda, verovali ili ne, skočile i za 90 odsto. Tako je, na primer, kečap u tubi prošle godine koštao 80 dinara, a danas se u marketima prodaje za čak 133. Kesica je pre godinu dana koštala 23 dinara, a sada 43 (pogledajte tabelu)!

Foto: Informer

Potrošački stručnjaci napominju da umanjenjem težine u odnosu na standardnu proizvođači ostvaruju profit, jer kupci nemaju običaj da proveravaju deklaraciju. Prema njihovim rečima, u ovim slučajevima jeste reč o predimenzioniranim pakovanjima i vizuelnoj obmani potrošača, i to za veći novac.

Zloupotreba navika

Na ovu "Polimarkovu" obmanu upozorili su potrošači na društvenim mrežama koji su objavili fotografije ovih proizvoda.
- Kečap ovog brenda više nije težine 200 nego 180 grama, a mala kesica umesto 100 grama sada ima samo 90. Isto je i sa majonezom, ali i namirnicama u tubi. Obratite pažnju... - glasi jedna od objava revoltiranih kupaca.

Foto: Informer

Stručnjak za zaštitu potrošača Vera Vida kaže da proizvođači na taj način obmanjuju kupce, vodeći se time da ambalaža prodaje gramažu.

- Proizvođači uvećavanjem same ambalaže vizuelno stvaraju utisak potrošačima da njihov proizvod automatski sadrži veću gramažu. Naravno, gramaža je, kao i kod sličnih proizvoda, uvek ista. Godinama ukazujemo na to da ambalaža prodaje gramažu. Potrošači ne čitaju šta je unutra, već poneseni samim pakovanjem kupuju proizvod misleći da u njemu ima uvek isto sadržaja. Ako proizvođači već to rade, onda ta pakovanja moraju biti ili drugačije označena ili da bude upadljivija oznaka o promeni - smatra Vida i dodaje:

Foto: Informer

- To svakako jeste obmana potrošača, naročito ovde u Srbiji, gde baš i nemamo neku konkurenciju. Potrebna je zdrava konkurencija, koja bi to mogla da suzbije!

Sa njom se slažu i u Nacionalnoj organizaciji potrošača Srbije (NOPS). Prema njihovim rečima, u pitanju je zloupotreba navike potrošača zbog koje proizvođači imaju dvostruku dobit.
- To je nepoštena poslovna praksa, ali imamo još jedan segment. Proizvođači su smanjili gramažu, a format pakovanja ostao je isti. Na taj način imaju dvostruku dobit, smanjili su troškove, a cena proizvoda ostala je u najboljem slučaju ista. S druge strane, na ambalaži su proizvođači napisali pravu težinu određenog proizvoda i time zadovoljili pravilnike o deklarisanju - navode u NOPS-u.

Niz primera

Podsetimo, osim kompanije "Polimark", i mnoge druge su se dosetile ovog trika kako bi punile svoje kase i udarale na džep potrošača. Tako se, na primer, odnedavno na tržištu nalazi i mleko od 900 mililitara i 1,45 litara. Pojedini proizvođači prodaju sir u kutijama od 450 i 900 grama, a čaša kiselog mleka lakša je za 20 miligrama u odnosu na nekadašnjih 200 grama. Pažnju obratite i na jogurt kada ga kupujete jer se količina ovog mlečnog proizvoda sada određuje u mililitrima, a ne u gramima. I čokoladu već duže vreme pazarimo u količinama od 80, 90, 170 i 270 grama. Kutija keksa teži 125 ili 135 grama, napolitanke su spakovane, verovali ili ne, u 180 i 185 grama.

Ništa bolje nije ni kada su testenine u pitanju, jer se umesto nekadašnjih 500 grama danas pakuju u pakovanja od po 350 i 400 grama. I tuba paste za zube je za 25 grama tanja.

Da menjaju gramažu znaju, a da odgovore - ipak ne

Ekipa Zaštitnika potrošača kontaktirala je sa kompanijom "Polimark" kako bi dobila objašnjenje za ovakav način poslovanja - menjanje gramaže i drastičan skok cena, ali do zaključenja ovog broja odgovor ipak nismo dobili.

 

Postovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

komentari
Srbski komita

pre 2 godine

Umecemo da cenimo kao potrosaci ove postupke kada sve ovo jednog dana prodje i verovatno se tada to njima nece svidjati kao ovo sada nama

sledeća vest

Politika

TV

Hronika

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set