• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer

Izvor: J. Jovanović

10.12.2022

18:00

KRADUCKANJE! Gde je nestalo 80 grama "njamb" kocaka?

Informer

Zaštitnik potrošača

KRADUCKANJE! Gde je nestalo 80 grama "njamb" kocaka?

Podeli vest

Količina je smanjivana postepeno, pakovanje od 260 grama prvo je smanjeno na 220, a odnedavno iste kocke mogu se kupiti u kesi od 180 grama

U trgovinskim lancima iz dana u dan se susrećemo sa nepoštenim poslovanjem, koje se zasniva na pljački potrošača, a takvoj praksi pridružila se i "Jaffa". Poznati proizvođač slatkiša odlučio je da uveća profit tako što je smanjio gramažu svojih proizvoda.

Naime, "njamb" kocke "smršale" su za čak 80 grama, a smanjivanje gramaže bilo je postepeno. Ovaj slatkiš nekada se prodavao u pakovanju od 260 grama, koje su prvo smanjili na 220, a odnedavno iste kocke mogu se kupiti u kesi od 180 grama.

Na "Jaffino" nepošteno poslovanje ukazali su nezadovoljni potrošači na društvenim mrežama, žaleći se da za iste pare kupuju manje pakovanje ovog slatkiša, a neki od njih pozvali su i kupce na bojkot.

"Cena se nije menjala naniže, a kesa sve praznija", "Bojkot", "Smanjuju gramažu da bi cena ostala ista. Živo me zanima dokle će ovo ludilo da ide. Najverovatnije će do kraja 2024. biti pakovanje od 50 g", "Vode računa o zdravlju stanovništva, prate istraživanja, nekada je bilo dovoljan dnevni unos šećera 260 g, a danas samo 150 g znači zdravlje, a zdravlje košta u milijardama. Tako da je cena sitnica..."

Foto: Informer

Niz primera

Da kompanija iz Crvenke nije profitirala samo na običnim "njamb" kockama, dokazuje i nova smanjena gramaža "njamb ekstra čoko" kocaka, koja je opala za 30 grama. Umesto nekadašnjih 180, sada je u kesicu upakovano 150 grama.
Naši sagovornici, potrošački stručnjaci, saglasni su s tim da je ovakva praksa poslovanja nemoralna i da je proizvođač slatkiša profitirao bez obzira na to što cena nije skočila.
Potpredsednik "Nacionalne organizacije potrošača Srbije" Zoran Nikolić ističe da proizvođači zarađuju i kada smanje masu, a ne povećaju cenu.

Foto: Informer

- Ovo je čist pokazatelj da proizvođači zarađuju i kada smanje masu, a ne povećaju cenu. U konkretnom slučaju se radi o zaradi od 30 odsto, jer je taj proizvod toliko smanjen. Ne može biti obmana kada piše neto masa, ali šta su realna očekivanja potrošača, da li potrošač treba da pamti šta je nekad bilo i koliko je nekad koštalo? Ne. Kupac treba da gleda jediničnu cenu proizvoda po meri i ta cena po kilogramu je merilo kako se kretala cena, a to mora biti istaknuto. Na taj način potrošači mogu da odluče šta će kupovati - ističe Nikolić i dodaje:

- Najveća kazna za takve proizvođače je da potrošači prestanu da kupuju njihove proizvode. Kad se nešto ne prodaje, to je reakcija tržišta, onoga trenutka kad prestane da se kupuje određeni proizvod, on će nestati sa tržišta - objašnjava naš sagovornik.

Foto: Informer

Manjak napolitanki

Iz udruženja "Efektiva" napominju da, po zakonu, nije reč o obmani potrošača, ali i da nije pošteno menjati gramažu, a ne smanjiti i cenu.
- Kad se potrošači naviknu na neki proizvod i kupuju ga stalno, a oni promene gramažu i ambalažu, onda ljudi ne primete da je cena ostala ista, to je zapravo nemoralno i nepošteno od strane proizvođača. Kupci treba da gledaju gramažu kada kupuju.
Ovo nije prvi put da se ovaj proizvođač slatkiša služi trikovima koji podrazumevaju manju gramažu za iste pare.

Podsetimo, da nekorektno posluju, pokazali su i kada su "jaffa napolitankama" smanjili količinu, a ostavili istu veličinu pakovanja, što je izazvalo bes među potrošačima, koji su i tada pozivali na bojkot.

Foto: Informer

Upravo ove napolitanke u pakovanju sa plastičnom pregradom, koja zauzima mesto za još jedan kolač, izazvale su mnoštvo komentara na društvenim mrežama, a potrošači nisu krili nezadovoljstvo.

"Samo treba prestati sa kupovinom tih proizvoda. Cena porasla, pakovanje se smanjilo. Potrošači, bojkot!", "Sve rade samo da ne poskupe toliko da ih niko ne bi kupovao. Ovako kao cena okej, uglavnom niko ne okrene da pogleda gramažu, pa se kod kuće iznenadi!"

 

Ni "jaffa keks" nije što je nekad bio

Ni "milk choco", novi ukus "jaffa keksa", nije prošao neopaženo od strane nezadovoljnih kupaca, a među njima je i Zoran Nikolić iz NOPS-a, koji se požalio da mu u pakovanju fale dva keksa. Na fotografiji postavljenoj na društvenim mrežama vidi se neotvoreno celofansko pakovanje "Jaffe" u kom ima mesta za bar još dva kolača.
Nikolić kaže da je u ovom slučaju reč o pogrešnom pakovanju koje nije prilagođeno stvarnom sadržaju.

- Donekle je razumljivo da kod čipsa koji se lomi bude veća kesa u odnosu na količinu, ali u ovom slučaju to nije opravdano jer se radi o kolačićima. Potpuno pogrešno pakovanje gde se od potrošača očekuje da naivno poveruje kad otvori da će imati punu kutiju - navodi Nikolić.

Postovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

komentari
NIKOLALONDONKRAJINA

pre 2 godine

Mozete jos uvjek biti zadovoljni , jer kako pise u tekstu jos nije pocelo poskupljenje u vec smanjivanje tezine. Sto je vec odavno postala praksa na bogatom zapadu . Bogati se bogate onoliko koliko otimaju siromasnima , nikako zahvaljujuci svom radu . Zpamtite to.

sledeća vest

Politika

TV

Hronika

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set