• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA

Autor: B. S.

11.05.2023

21:00

"JETEL" PLJAČKA GRAĐANE! OPERATOR POTKRADA KORISNIKE KOJI NEĆE DA PRODUŽE UGOVOR ZA INTERNET! Isključe signal, a naplaćuju uslugu

Informer

Zaštitnik potrošača

"JETEL" PLJAČKA GRAĐANE! OPERATOR POTKRADA KORISNIKE KOJI NEĆE DA PRODUŽE UGOVOR ZA INTERNET! Isključe signal, a naplaćuju uslugu

Podeli vest

Onog trenutka kada im klijenti saopšte da neće da nastave da koriste njihove usluge, oni ih isključe, a račun im šalju za ceo započeti mesec.

Operator "Jetel" na sve načine pljačka potrošače, a najgore od svega je što im naplaćuje usluge koje im ne pruža. Naime, kada klijent u ugovorom predviđenom otkaznom roku saopšti da neće produžiti ugovor, oni mu istog momenta ukidaju signal, ali naplaćuju uslugu do kraja obračunskog meseca.

Tako su Miljani G. isključili kućni internet odmah nakon potvrde da neće produžiti ugovor, a račun joj poslali za još osam dodatnih dana. Ništa nije bolje prošla prošla ni Jelena M., kojoj su naplatili za šest dana neisporučene usluge.

- Imala sam ugovor sa "Jetelom" i kada je bio pred istekom, otišla sam u poslovnicu i rekla da više ne želim da produžujem ugovor. Dakle, ostalo je da ta usluga važi još tog meseca i od sledećeg više ne bih imala njihov internet. Računala sam da će mi, kad već moram da platim za čitav taj mesec, oni i ostaviti internet isto toliko. Ili ako mi uslugu isključe odmah, da će mi umanjiti račun. Nije bilo tako. Kada sam došla kući, internet signal je bio odmah isključen, a meni je ostalo da platim za još osam dana u kojima nisam imala internet vezu - navodi Miljana G.

Gase i aplikaciju

Ona nije jedina kojoj se desila ovakva pljačka od strane "Jetela". Zaštitniku potrošača javila se i druga čitateljka koja kaže da joj se desilo slično i da je svoj račun plaćala još pet dana nakon što su joj iz "Jetela" ugasili signal.

- Neverovatno je i nečuveno ovo što su mi uradili. Nisu me čak ni obavestili na vreme da mi ističe ugovor. Sve sam plaćala preko aplikacije, a iste sekunde su mi je ugasili kada sam im saopštila da neću da produžim ugovor, kao i uslugu interneta. Žaliću se, mislim i da ću ih tužiti. Zašto bih plaćala za uslugu koju mi uopšte nisu isporučili? Nikada mi se tako nešto nije desilo. Ako imam uslugu, platiću, ako je nemam, zašto bih im davala novac. Trebalo je da mi bar umanje račun. Ovo je klasična pljačka - ogorčena je naša čitateljka.

Kako ističe, advokati su joj savetovali da podnese tužbu.

- Mislim da tržišna inspekcija tu ne može mnogo, ali ne želim da im olako oprostim ovo što svesno uzimaju više para ljudima. Brže-bolje su požurili da mi ugase internet, a sada mi naplaćuju nešto što nisam ni potrošila.

Krše zakon

U udruženjima za zaštitu potrošača takođe ističu da je nedopustivo naplaćivanje usluga za ono što nije ni isporučeno ni potrošeno. Dodaju da je to kršenje Zakona o zaštiti potrošača i dodaju da bi potrošači trebalo da podnesu tužbu za ovakve neregularnosti.

Dejan Gavrilović iz Udruženja potrošača "Efektiva" navodi za Zaštitnik potrošača da, ukoliko je ugovor istekao, potrošač više nema obavezu da ostaje u tom ugovoru i obavezama koje on nosi, odnosno da nije u obavezi da plaća nešto što mu nije ni isporučeno.

- Trebalo bi da se plati samo određeni broj dana koji je ostao u ugovoru ukoliko nema produženja istog. Čak i ako nekome traje ugovorna obaveza, a ako taj potrošač nema signal, po Zakonu o zaštiti potrošača korisnik ima pravo na proporcionalno umanjenje cene za broj dana koji nema signal i da mu se umanji račun - navodi Gavrilović.

Kako dodaje, postoji otkazni rok od 30 dana, koji operatori nezakonito obračunavaju.

- Kada istekne ugovor, oni isključe signal i naplate svih 30 dana. To nikako ne smeju da rade. Za vreme nepružanja usluga potrošač ne plaća ništa i to je jedino ispravno što bi u ovom slučaju trebalo da se primenjuje - zaključuje Gavrilović i dodaje da je najbolje da se potrošači obrate sudu.

U "Jetelu" tvrde suprotno

U kompaniji "Jetel" tvrde da nije tačno da korisnicima odmah gase signal i pored toga što se našoj redakciji javilo više korisnika kojima se ovo desilo.

- "Jetel" ne primenjuje poslovnu praksu da korisnicima odmah isključi signal nakon što odluče da raskinu ugovor za kućni internet. Korisnik u periodu otkaznog roka može nesmetano da koristi svoje usluge. U situacijama kada korisnik podnese zahtev za raskid ugovora, on može da koristi svoje usluge, a naplata se vrši proporcijalno pruženoj usluzi, odnosno zaključno sa danom kada dolazi do prekidae. Zbog toga bi najbolje bilo da se korisnik ili korisnica obrate direktno našoj korisničkoj službi, kako bi na najprecizniji način došli do svih informacija - kažu u "Jetelu".

 


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

komentari
Mane

pre 1 godinu

Potkradaju i pripeid.Svakog meseca na računu imam manje novca iz meni nepoznatog razloga,a znam da nisam trošio.Da ne ispadnem budala ja sam ipak pratio zadnjih par meseci i potvrdio sam moju sumnju.

sledeća vest

Politika

TV

Slučaj "Ružić": Zašto se treći čovek SPS šlihta tajkunskim medijima?! (VIDEO)
Live TV

Slučaj "Ružić": Zašto se treći čovek SPS šlihta tajkunskim medijima?! (VIDEO)

Ministar bez portfelja Đorđe Milićević gostovao je u Info jutru Informer televizije gde je odgovarao na pitanja voditeljke Jovane Radović i govorio o najvažnijim temama, ali i onoj najaktuelnijoj - to što potpredsednik SPS Branko Ružić za tajkunsku televiziju N1 kritikovao vlast, hvalio Dragana Đilasa ali im i čestitao rođendan sa željkom da još dugo traju.

31.10.2024

12:03

Hronika

JOŠ Hronika VESTI

Sport

Partizan želi da vrati Adema Ljajića?!
Partizan

Partizan želi da vrati Adema Ljajića?!

Jasno je da nas u januaru očekuje zanimljiv prelazni rok u Humskoj. Partizan je dobio novu upravu, odnosno privremeni organ, pa se očekuju velike promene kako u samom klubu, infrastrukturi, finansijama, tako i u igračkom kadru. Tako je sada izašla informacija, koja bi definitivno obradovala crno-bele navijače, da bi jedan od najboljih igrača Superlige Srbije , Adem Ljajić (33), mogao da obuče dres voljenog kluba.

31.10.2024

21:03

Željko pred Fener govorio i o sudijama: Evo šta je poručio trener Partizana!
Partizan

Željko pred Fener govorio i o sudijama: Evo šta je poručio trener Partizana!

Izgubili su i Partizan i Crvena zvezda u 6. kolu Evrolige, a kao veliki uzroci poraza oba srpska kluba su sudije. Očigledno načinjene greške na račun crveno i crno-belih izazvali su veliki bes kod navijača, naši klubovi izdvajaju ogromne novce da bi uopšte igrali Evroligu, a čini se da nisu svi klubovi ravnopravni. O suđenju nije želeo da priča Željko Obradović na konferenciji nakon poraza od Monaka, ali je dan nakon toga ipak imao kratak komentar.

31.10.2024

21:53

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set