• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer

Izvor: J.MATIJAŠEVIĆ

17.05.2023

20:00

OVA KOMPANIJA JE PREVARILA MILIONE POTROŠAČA U SRBIJI! I NIJE IM PRVI PUT! Evo dokaza (FOTO)

Zaštitnik potrošača

OVA KOMPANIJA JE PREVARILA MILIONE POTROŠAČA U SRBIJI! I NIJE IM PRVI PUT! Evo dokaza (FOTO)

Podeli vest

Nagradna igra kompanije "Marbo", koja je u vlasništvu "Pepsija", a u kojoj su kupci "čipsija" tragali za nagradnim kuponima je završena još 19. marta, a uprkos svemu, u prodaji se i dalje nalaze promo pakovanja!

Da ovde nisu čista posla, govori i činjenica da nakon završene nagradne igre "Marbo" nigde zvanično nije objavio koliko je nagrada izvučeno, niti ko su srećni dobitnici, zbog čega se i javlja dodatna sumnja u regularnost ovog takmičenja u kome su se dobitni kuponi menjali za zlato u zlatari "Stefanović".

Na ovu skandaloznu prevaru poznate kompanije ukazao je B. S. (ime i prezime poznato redakciji) iz Kragujevca, koji je sve obelodanio na svom Tviter nalogu.

 

 

- Dete je u "čipsu" izvuklo kupon "zlatna groznica" kompanije "Marbo" u iznosu 100.000 dinara. Kupila ga je kada je išla na ekskurziju. Nagradna igra završena je 19. marta. Ako je završena, zašto još uvek prodaju pakovanja sa reklamom? Ako je bilo ukupno 106 nagrada, a ona je sada izvukla kupon, znači da nisu podelili svih 106? Ovo je specifično, jer ima 106 nagrada, odnosno kupona. Znači - ili su isplatili 105, onda nije kraj, ili ima više od 106 kupona, što je dovođenje u zabludu kupaca - napisao je B. S.

Foto: printscreen

Takođe, informacija o kraju nagradnog ciklusa jeste navedena na traci promo pakovanja, ali toliko sitnim i zamrljanim slovima da je nemoguće razaznati šta piše.

Rafovi puni promo pakovanja

Novinari Zaštitnika potrošača obišli su brojne prodavnice - od lokalnih piljara do lanaca megamarketa.

Na rafovima smo u mnogima od njih zatekli promo pakovanja "čipsija" sa oznakom nagradne igre "Pronađi zlato", iako je ta igra, prema rečima organizatora, završena pre skoro dva meseca.

 

Sitna slova

Domaći stručnjaci smatraju da je ovo ozbiljna prevara i tipičan primer nepoštene poslovne prakse. Radi se i o zabludi potrošača, što je, dodaju oni, sramno za jednu ovako veliku kompaniju zbog čega nadležni organi pod hitno moraju da reaguju!

Predsednik udruženja "Efektiva" Dejan Gavrilović napominje za naš list da je ovo skandalozno ponašanje poznate kompanije i da Tužilaštvo mora hitno da reaguje, a da će podneti krivičnu prijavu!

- "Marbo" je prevršio sve mere, jer ovo nije prvi put da kroz nagradne igre vara potrošače! Prekršeno je mnogo zakonskih odredbi i sve, naravno, na štetu učesnika. Pre svega, krenimo od sitnih slova koja su istaknuta na promo pakovanjima. To je nedopustivo. Ako je taj tekstualni sadržaj važan za nagradnu igru i ako je tu istaknuto ono što je važno da bi potrošač mogao da ostvari neki benefit, to onda mora da bude jasnije, vidljivije, a ne da se čita lupom - napominje Gavrilović.

Foto: Informer

Još skandaloznije je to, ističe on,  što je ova igra vremenski ograničena i što je potrošač izvukao dobitni kupon kada je već sve prošlo.

- To znači da oni nisu sve nagrade podelili, pa se postavlja pitanje kako je moguće da se igra završila?! Kakva je to nagradna igra koja ima svoj kraj, a da u prodaji ostanu dobitni kuponi?! Da se pronađe nagrada, a da je dobitnik ne dobije? To je prevara! I zbog toga ćemo podneti krivičnu prijavu Tužilaštvu, jer ovo nije prvi put da se "Marbo" ovako igra sa svojim kupcima. Nećemo više sedeti skrštenih ruku i čekati da neko drugi reaguje. Ovakvom poslovanju se mora stati na put! Zato apelujemo na potrošače da nam pomognu u tome i da prijave svaki propust - dodaje naš sagovornik.

Foto: Privatna arhiva

Kupon koji je izvučen nakon završene nagradne igre

Nepoštena praksa

Petar Bogosavljević iz Pokreta za zaštitu potrošača Srbije istakao je da organizatori ove akcije hitno moraju da budu sankcionisani.

- Treba alarmirati inspekciju, jer potrošači zbog njihove dezorganizacije ne smeju da trpe. Ukoliko su se ugovorom o sprovođenju ove nagradne igre obavezali da će svakom kupcu "čipsija" koji donese nagradnu karticu dati nagradu, onda to moraju i da ispoštuju! Kao da potrošačima nije dosta što se svaki dan nerviraju oko visokih cena namirnica, sad će još i da ih varaju sa proizvodima koje su kupili jer su označeni kao nagradni. Još gore je to što je čovek dobio kupon kada je sve prošlo. Mnogo propusta i nelogičnosti i slučaj mora da se ispita i isprati - napominje Bogosavljević.

Foto: Informer

Sa njim su saglasni i u Nacionalnoj organizaciji potrošača Srbije (NOPS). Prema njihovim rečima, ova kompanija dovodi kupce u zabludu.

- Ovo je dovođenje potrošača u zabludu, a ujedno i nepošteno poslovanje. Možda neko ne bi kupio "čips" da mu za to nije sledovala moguća zlatna poluga na poklon. Organizatori ove akcije za ovo moraju da odgovaraju, a to je jedino moguće ako se izigrani potrošač obrati Tržišnoj inspekciji - navode u NOPS.

Ekipa Informera kontaktirala je kompaniju "Pepsiko", u čijem vlasništvu je "Marbo", kako bismo dobili objašnjenje kako je moguće da se izvuče dobitna kartica u igri koja je završena i u kojoj su podeljena sve nagrade, ali do zaključenja ovog broja nismo dobili nikakav odgovor. Ni od Zlatare "Stefanović" nismo dobili odgovore na postavljena pitanja.



Postovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

komentari
Nina

pre 1 godinu

Deci se i ne kupuje cips nije bas zdravo puno soli.....

Vesna

pre 1 godinu

Da li kesica čipsa sa nagradnim kuponom kupljena u Srbiji ili u BiH? Da bi ceo tekst imao pravu težinu kakvu zaslužuje u pogledu podizanja svesti o pravima potrošača, na slici izvučenog kupona treba da se nalaze podaci o priređivaču nagradne igre iz Srbije, a ne iz Bosne. Ovako i Informer dovodi u zabludu svoje čitaoce, kao što to radi Marbo sa svojim potrošačima.

sledeća vest

Politika

TV

(VIDEO) Da li je Donald Tramp prećutno podržao Bajdenovu odluku?!
Live TV

(VIDEO) Da li je Donald Tramp prećutno podržao Bajdenovu odluku?!

Situaciju na frontu između Rusije i Ukrajine ali i tišinu Donalda Trampa nakon Bajdenove odluke da Ukrajina gađa unutrašnjost Rusije američkim oružjem , analizirali su gosti "Rata uživo", novinar i ekonomista Nebojša Berak i Sava Stambolić ispred Centra za društvenu stabilnost.

21.11.2024

22:19 >> 23:21

Hronika

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set