• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer

Izvor: J.M.

26.01.2025

15:40

MIX NAVLAKUŠA! Otkrivamo veliku prevaru, imamo i dokaz za to! (FOTO/VIDEO)

Informer

Zaštitnik potrošača

MIX NAVLAKUŠA! Otkrivamo veliku prevaru, imamo i dokaz za to! (FOTO/VIDEO)

Podeli vest

Kesice mikseva sa koštunjavim voćem i orašastim plodovima kompanije "Fun and Fit" pravi su mamac za potrošače! Naime, iako na ambalaži dominiraju lešnici, indijski orah i badem, u ovim pakovanjima ima najviše jeftinih namirnica, kao što su kikiriki, soja i golica.

Tako naprimer u kesici "Jambo Protein Mix" najviše ima prženog kikirikija, čak 30 odsto, a zatim slede soja, suvopečena golica, a najmanje je badema i indijskog oraha, sa samo 10 odsto u celom pakovanju. Cena ovog proizvoda je između 200 i 230 dinara, a u pakovanju dobijate ukupno 75 grama proizvoda. 

"Jumbo Power Mix" u celom pakovanju ima 25 odsto sirovog badema i bundevinih semenki, dok voća (suvo grožđe, brusnica i višnje) ima ukupno 50 odsto. Za ovu kesicu treba da platite od 196 do 230 dinara.

I, "Jumbo Fantasia mix" u svojih 75 grama ima po 29 odsto kikirija i suvog grožđa. Dok se indijski orah, badem i lešnik nalaze, moemo slobodno reći, u tragovima, po par komada.

Ništa bolja razmera nije ni u kesici "Jumbo Cocktail Mix", koja košta 236 dinara, gde ima čak 50 odsto kikirikija, dok indijskog oraha, lešnika i badema ima ukupno toliko.

Foto: informer.rs

 

Da stvar bude još gora, dodatni problem je što potrošač iz deklaracije to može da shvati samo ako ima lupu ili super vid, jer je sve istaknuto veoma sitnim slovima.

Miks prevara

JUMBO PROTEIN MIX
30% kikiriki
25% soja
25% suvopečena golica
10% badem
10% indijski orah

JUMBO POWER MIX
25% sirovi badem
25% bundevina semenka
22% suvo grožđe
18% kandirana brusnica
10% suve višnje

JUMBO COCKTAIL MIX
50% kikiriki
19% indijski orah
18% lešnik
13% badem

 

Nerealna razmera

Nutricionista Milka Raičević kaže za Informer da su ovi miksevi čista navlakuša za potrošače i da najviše "nadrljaju" oni koji su u zabludi da jedu nešto zdravo. Ona kaže da reklama ima cilj da proda proizvod i da su baš u ovom domenu česte zloupotrebe, posebno kada je hrana u pitanju.

- Kikiriki nije najzdravija namirnica, a čak može i da dovede do zdravstvenih problema, a sam po sebi je vrlo kalorijski. Zbog toga je i njegova cena na tržištu niža od, recimo, badema, koji je poželjniji u ishrani. Svakako, sve ove namirnice pojedinačno jesu zdrave, ali ukoliko ih izmešate, onda to nije dobra užina, koja će vam pomoći u nekom režimu ishrane. Ukoliko pojedete ovaj miks, sa puno preprženog slanog kikirikija, soje, bundevinog semena, indijskog oraha i plus, recimo, kandiranog voća, budite sigurni da je to isto kao da ste pojeli veliku kesicu čipsa - kaže Raičevićeva.

Čist mamac

Predsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije Goran Papović smatra da je ovo ozbiljan mamac za lakoverne potrošače.

- Potrošač nema mogućnost da proveri sadržaj kesice jer ništa na deklaraciji nije izraženo u gramima. Prvo i osnovno pravilo je da deklaracija i samo pakovanje moraju da odgovaraju sadržaju samog proizvoda. Ukoliko toga nema, prekršen je pravilnik o deklarisanju hrane. U ovom slučaju, ako na kesicama piše koliko čega ima, odnosno u kojim procentima, to tako mora biti kada sipate sve iz pakovanja. Šta oni rade? Idu na to da će retko koji potrošač detaljno analizirati koliko čega ima i da li u kesici preovlađuju kikiriki, indijski orah ili suvo voće. Ali potrošači to moraju da rade, inače će biti obmanuti - napominje Papović.

 

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Imate mišljenje?

Ukoliko želite da ostavite komentar, kliknite na dugme.

Ostavite komentar

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

Skoro pa džabe! Sezonska sniženja u jeku, a lista obmana trgovaca sve duža: Evo šta se krije iza "popusta do 70%" !
Društvo

Skoro pa džabe! Sezonska sniženja u jeku, a lista obmana trgovaca sve duža: Evo šta se krije iza "popusta do 70%" !

Sezona letnjih sniženja u prodavnicama i buticima traje do 15. avgusta i veliki broj kupaca već je navalio na akcijske cene, koje ih privuku da kupe i ono što im zapravo uopšte ne treba. Reklame i veliki natpisi o sniženjima do čak 70 odsto samo su maska jer je u radnji jedva nekoliko artikala zaista sniženo do te mere, dok je ostatak robe po paprenoj ceni!

26.07.2024

10:32

sledeća vest

Politika

TV

Hronika

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set